پنج شنبه, 03 خرداد 1403

 



موضوع: تحقیق تبليغات فرهنگي و فرهنگ تبليغات

تحقیق تبليغات فرهنگي و فرهنگ تبليغات 10 سال 5 ماه ago #46600

بسمه تعالی
با احترام تحقیق درس تبلیغات فرهنگی با عنوان گزارش تبلیغات فرهنگی و فرهنگ تبلیغات به پیوست خدمتتان ارائه می گردد.باتشکر
مقدمه
هر يک از ما در يک بستر خاص فرهنگي رشد کرده¬ايم و نوع بينش و ديد ما نسبت به خيلي از پديده¬هاي اجتماعي، برگرفته از همان بستر مي¬باشد. بديهي است در دنياي امروز كه فرهنگ¬ها، تمدن¬ها، اديان و تمام اركان هويت¬ سازمان ملل، هدف آماج جهاني¬شدن قرار گرفته است، براي حفظ اين عناصر و در پي آن، صيانت از هويت ملّي، بايد از طريق تبليغات كوشيد تا هويت فردي و ملّي در امان بماند.
موضوع مقالۀ حاضر نگاهي به رابطۀ بين تبليغات فرهنگي و فرهنگ تبليغات است و در آن بنا به ضرورت اهميت فرهنگ و نقش کليدي آن در جامعه، مروري نيز بر چالش¬هاي دروني تبليغات فرهنگي، باورها و ارزش¬هاي فرهنگي شده است. با توجه به نقش مهم وسايل ارتباط جمعي در انتقال ارزش¬هاي فرهنگي، در اين مقاله ديدگاه مارشال مک لوهان در مورد رسانه¬ها و جهاني ¬شدن اطلاعات مطرح گرديده است و در نتيجه¬گيري اين طور بيان شده که تبليغات فرهنگي بايد با معرفي هنجارهاي يک جامعه، همبستگي را که پايۀ اساسي کنش¬هاي متقابل بين انسان¬هاست، هدف قرار دهد و دست¬يابي به يک اتحاد موفق ميان همۀ انسان‌ها را موجب گردد. مردم بايد فرهنگ پذيرش اين اطلاع¬¬رساني را داشته باشند و اين فرهنگ، جز با بسترسازي در بين مردم براي پذيرش اطلاعات ارائه شده توسط مبلغين، ايجاد نمي¬گردد.
وسايل ارتباط جمعي با تکنولوژي¬هاي نوين، در پي اطلاع¬رساني از ارزش¬هاي فرهنگي ملل مختلف مي¬باشند. ارزش¬ هاي فرهنگي يک جامعه مي¬تواند در بيـن مردم جامعۀ ديـگر نيز تأثيرگذار باشد و تبادل انديشه¬ها و رفع نيازهاي اجتماعي بين افراد را موجب گردد.
در اين جا، اين سؤال مطرح مي¬شود که چگونه مي¬توان از طريق تبليغات، ارزش¬هاي رفتاري و تمدّن يک جامعه را به ديگر مردم معرفي نمود و آيا بدون رعايت ارزش¬هاي فرهنگي مي¬توانيم از تبليغات مؤثر بهره بگيريم؟ بين تبليغات فرهنگي و فرهنگ تبليغات چه رابطه¬اي وجود دارد. در واقع فرهنگ پذيرش پيام¬هاي تبليغاتي را چگونه بايد در باور مردم گنجاند تا نقش اصلي خود را ايفا نمايد؟ و در اين ميان وسايل ارتباط جمعي چه نقشي دارند؟
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: ابراهیم عزیزیان فام