چهارشنبه, 16 خرداد 1403

 



موضوع: انئاع تبلیغ بر اساس...

انئاع تبلیغ بر اساس... 10 سال 6 ماه ago #43193

با سلام خدمت استا عزیزیان و کاربران عزیز
خلاصه درس هشت آذر ماه خدمت شما ارایه می گردد.

* انواع تبلیغ به شکل وبراساس محدوده درون سازمانی و برون سازمانی تقسیم می شود.

الف)درون سازمانی :عبارت است از کلیه فعالیتهای تبلیغاتی برای تاثیر بر اندیشه ها و باور های افراد و گروه های یک سازمان تا با به کار گیری کلیه تجهیزات و وسالی موجود و ارتباط موثر با مخاطبانشان به اهداف از پیش تعیین شده که همانا برنامه های سازمان می باشد برسند.

ب)برون سازمانی :این نوع تبلیغات در دو حیطع قابل بررسی است یک ِحیطه ملی دوـحیطه بین المللی

* حیطه ملی » این سیاست ها باید دارای شرایط زیر باشد:

_ هماهنگی با سیاست های کلی کشور که در سطح برنامه های ملی قابل تعریف باشد
_ نعیین محدوده تبلیغی بر اساس زبان، گویش و لهجه مردم کشور
_کارکرد تبلغات در زمان و مکان مناسب و وسیله ارتباط جمعی موثر برای تبلیغ
_آشنایی مطلوب باسلایق و نیازهای مردم در سطح ملی

*حیطه بین المللی » که مستقیما به سیاست های خارجی کشور بستگی دارد . این نوع تبلیغات با افراد، گروه ها، ملت ها و افکار عمومی متنوعی سر و کار دارد و برای تاثیر گذاری بر دیگر کشورها احتیاج به تخصص ویژه ای دارد.
در دنیای امروز مرز معنا و مفهومی نداردو همه افراد زمین با هم در ارتباطند.

*انواع ابزار کاربردی در تبلیغ جشنواره ها

الف)استفاده از آگهی های دیواری یا توزیعی در محل جشنواره
انتخاب نوع کاغذ ، نوع کلمات، نوع چاپ ، ترکیب واژه ها وابعاد کاغذ می تواند در تبلیغ موثر باشد.

ب)بروشور یا کاتالوگ
_مشخصات و ویژگی های برنامه ها در چند ورق کاغذ به صورت جزوه
_چاپ همراه با عکس
_مرغوبیت کاغذ و چاپ مهم است
_در توضیحات نباید زیاده روی شود
_تکنیک های هنری و نقاشی و گرافیکی در متن و حاشیه موثر است


* تیزر های تلوزیونی

آگهی های رادیویی و تلوزیونی و مطبوعاتی در مجلات و روزنامه ها هر کدام در جای خود می تواند موثر باشد

*پوستر

اعلام کلی یک برنامه همراه با عکس در کاغذ مرغوب و در ابعاد مناسب که گاهی نیز در حاشیه آنها از کارهای گرافیکی و هنری استفاده می شود که هر قدر عبارت متن و تصاویر و رنپ های پوستر ابتکاریباشد بیشتر جلب توجه می کند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: ابراهیم عزیزیان فام