دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403

 



موضوع: 5 راه برای مهربانی کردن

5 راه برای مهربانی کردن 9 سال 11 ماه ago #80201

همه آدم‌ها می‌توانند از تأثیرات خوب مهربانی در محل کار خود بهره ببرند. در زیر به ۵ راه برای ایجاد محیطی بهتر در محل کار اشاره می‌کنیم:

۱. اعتبارتان را تقسیم کنید
اگر برایتان مهم نباشد که پاداش به چه کسی می‌رسد، کارهای فوق‌العاده‌تری می‌توانید انجام دهید. وقتی اعتبار و دستاوردهایتان را تقسیم می‌کنید، همکاران و مشتریانتان هم احساس خواهند کرد که در موفقیتتان شریک هستند.

۲. با هیچ کس با تحقیر حرف نزنید
یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای تخریب وجهه شغلی این است که با کسی با تحقیر صحبت شود--مخصوصاً با یک زیردست مثل دستیار یا پیام‌رسان. در محل کار هر فرد یک ایده است و هر ایده با پول و سود همراه است. هر بار که با کسی بد و توهین آمیز حرف می‌زنید، یک در سوددهی را به روی خود می‌بندید.
. روی مثبت‌ها تمرکز کنید
حتی در بدترین موقعیت‌ها هم پیدا کردن یک نکته مثبت برای فکر کردن و تمرکز بر ‌آن خیلی مهم است. ما دیگران را تشویق می‌کنیم که صادق باشند و ‌احساسشان را به زبان بیاورند. اما ممکن است خیلی اوقات با آنها موافق نباشیم. در این موقعیت‌ها می‌توانیم به طریقی که مثبت و تشویق‌آمیز باشد به آنها «نه» بگوییم. مثلاًَ اگر یکی از با هوش‌ترین کارمندهایتان همیشه دیر کار خود را تحویل می‌دهد، می‌توانید با تحسین ایده‌ها و کارهایش حرفتان را شروع کنید. بعد مشکل تأخیر در تحویل کارهایش را مطرح کنید و با این روش در کنار اخطار دادن به او، نشانش می‌دهید که کارهایش را قبول دارید و تحسین می‌کنید.

۴. مؤدب باشید
مارک تواین گفته است که می‌تواند دو ماه با یک تحسین خوب زندگی کند. تحسین کردن دیگران یا تشکر کردن هیچ هزینه‌ای برایتان ندارد. شما می‌توانید با یک اظهارنظر مثبت و تحسین به جا، دستاوردهای شرکت را چند برابر کنید.

۵. لبخند بزنید
اینکه محل کارتان را مثل یک میدان جنگ تصور کنید، خیلی آسان است--محلی که فقط افراد خیلی قوی در آن دوام می‌آورند. اما اگر همه چیز برعکس باشد چه؟ اگر به جای اینکه افراد با رفتارهای سخت و بی رحم، افراد مهربان و موفق‌ترین‌ها در میان ما باشند، چه؟
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: محمد مؤذّنی چیمه