خوش آمديد,
مهمان
|
|
به نام خدا
باسلام و احترام ضرورتهای مدیریت فرهنگی برای دستیابی به فرهنگی پیشرو، پویا و غنی مبتنی بر ارزش های دینی، تاریخی و ملی و نیز ارزش ها و آرمان های زیربنایی جامعه، به مدیرانی فرهیخته و توانمند در این حوزه نیاز است که اولا به ابعاد، ماهیت و متغیرهای محیطی وقف داشته و ثانیا بر حوزه دانش مدیریت و اصول و تکنیک های آن اشراف داشته باشند. امیر مومنان حضرت علی (ع) به افراد و سازمانها هشدار می دهد که "همه آینده ها نزدیک است". کودکان به زودی بزرگ می شوند، بزرگسالان به زودی پیر می شوند، و پیرها به زودی مرگ را تجربه می کنند. بدین گونه همه آینده ها در یک چشم بر هم زدن از راه می رسند، و اگر برای استقبال از آنها آماده نباشیم، پشیمانی سودی نخواهد بخشید. در حوزه های فرهنگی با توجه به جهانی شدن فرهنگی، پیشرفت های تکنولوژیکی و حضور فرهنگ های متکثربرای ایجاد انسجام در جامعه در مقابله با تهدید های موجود باید از تفکراستراتژیکی و تدوین برنامه استراتژیک برای شرایط گوناگون اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی سود جست . برنامه ریزی در حوزه های مختلف برنامه ریزی توجه رسمی به آینده است. همه برنامه ریزی های حداقل با یکی از این سه سوال کلیدی سروکار دارند: 1. چه کار کنیم؟ 2. برای چه کسی کار کنیم؟ 3. چگونه به برتری دست یابیم؟ جهانی شدن و فرهنگ جهانی شدن فرهنگ در ارتباط با پیشرفت و تحول فن آوری های ارتباطی بوده است و توسعه روزافزون رسانه های گروهی و ارائه برنامه های متنوع تلویزیونی از طریق ماهواره ها،گسترش چشمگیر استفاده از رایانه های شخصی آموزش یک سویه ی اینترنت،زبان انگلیسی،رواج برنامه های نرم افزاری،امکان دریافت فیلم،موسیقی،کتاب و نشریات توسط شبکه های جهانی اطلاعات،همه و همه به افزایش تشابهات فرهنگی کمک کرده اند.به عبارت دیگر چنانچه رابطه متقابل و تأثیر مناسبات تولیدی و فرهنگ جامعه مورد مطالعه قرار گیرد می توان استنتاج کرد که آزادی تجارت باعث تغییر مناسبات تولیدی در سطح جوامع شده و به تبع آن ارزش های فرهنگی نیز تدریجاً متحول خواهد شد. باتشکر فراوان |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
ok987
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|