شنبه, 12 خرداد 1403

 



موضوع: خلاصه جلسات مربوط به مدیریت مراکزفرهنگی

خلاصه جلسات مربوط به مدیریت مراکزفرهنگی 10 سال 1 روز ago #84598

فرهنگ : مجموعه ای از ارزشها ،باورها ،اعتقادات ،هنجارها و کلیه داشته های انسانهای یک مرزو بوم که مبنای زندگی انسان را میسازذ.
مدیریت یعنی کارکردن با افراد و از طریق افراد :گروهی و مشارکتی ،کار فردی بر اساس تخصص های فردی
سازمان : مجموعه ای است از افرادی که در راستای تحقق هدف مشترک با یکدیگر همکاری میکنند
فعالیتهای فرهنگی : 1. هنری 2. ورزشی 3. اجتماعی
اجزا فرهنگ سازمانی : ارزشها ، باورها ، فرایند اجتماعی سازمان، تشریفات ، اسطوره ها
سطوح فرهنگ سازمانی : ابداعات ،ارزشهای حمایتی ،مفروضات اساسی
کارکرد های فرهنگ سازمانی (رابینز):1. مرز سازمان با واحد های دیگر2.احساس هویت 3.ایجاد تعهد 4.ثبات و پایداری سیستم 5. کنترل نگرش و رفتار
مدلهای بررسی رفتار سازمانی : 1. مدل استبدادی 2 . مدل مراقبتی 3.مدل حمایتی 4.مدل مشارکتی
سطوح مدیریت در سازمان :عالی ، میانی ،عملیاتی
وظایف مدیران : برنامه ریزی ، سازماندهی ،هماهنگی ، رهبری ، نظارت و کنترل
ضرورت مدیریت فرهنگی : پیچیده شدن جامعه و جهانی شدن ان ، عدم حفاظت از فرهنگ از سوی یک کشور موجب کنار گذاشته شدن میشود ،حفاظت از فرهنگ به ویژه برای کشورهایی که میراث فرهنگی دارند
ویژگیهای مدیریت فرهنگی : تنوع و تکثر، ژرف نگری،مشارکت فرهنگی ،تحول و نوآوری ، تعیین چشم انداز،توانمندی سازمان
قلمرو مدیریت فرهنگی : قلمرو سنتی مدیریت فرهنگی ، قلمرو وسیع مدیریت فرهنگی ، قلمرو ژرف مدیریت فرهنگی
الزامات دولت در سیاستگذاری فرهنگی : مشارکت مردم ، ارتباط میان ملت و دولت ، عدم مداخله مستقیم در اجرا ، کاهش تصدی گری دولت ،مسئولیت پذیری مردم ، واگذاری امور اجرایی به نهاد های اجتماعی
نکات مورد توجه در سیاستگذاری فرهنگی : توجه به شان ، شخصیت و کرامت انسانی ، دوری از امریت و بخشنامه ای عمل کردن ، تغییر وسیالی فرهنگی
تفاوت سازمانهای آموزش وفرهنگی : هدفها و سنجیدن میزان تحقق اهداف ، فرایند و روشها در فعالیت فرهنگی ، میان رشته ای بودن فرهنگ ، کارایی و اثر بخشی ، همگانی ساختن اموزش ، وظایف و ماموریت ها
انواع سازمانهای فرهنگی :سیاستگذار ، مجری ، ناظر
تفهیم : درک گیرنده از پیام ارسال شده
تفاهم : درک مشترک فرستنده و گیرنده
تسهیم معنا : درک مطلب و به اشتراک گذاری و سهم کردن پیام با دیگران
لوازم ارتباط فرهنگی : مخاطب شناسی ، دانش فنی ، استمرار، آشنائی با علوم مورد نیاز
طبقه بندی کالای فرهنگی : آثار مکتوب و غیر مکتوب
پیوندهای سه گانه فرهنگ و اقتصاد : اقتصاد و فرهنگ ، اقتصاد فرهنگی ، فرهنگ اقتصادی
نقش روابط عمومی در بازار فرهنگی :موثرترین راه نفوذ بر مخاطبان و مشتریان ، نقش سفیر تجاری و سازمان دهنده ، جلب اعتماد مشتریان ، توسعه برنامه فروش و افزایش تعداد مشتریان ، تخصیص اعتبار بخش روابط عمومی به میزان 15 درصد از بودجه بازاریابی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

خلاصه جلسات مربوط به مدیریت مراکزفرهنگی 9 سال 11 ماه ago #87089

ok16
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: شهره حسين پور