جمعه, 07 ارديبهشت 1403

 



موضوع: نرم افزار snipping tool

نرم افزار snipping tool 10 سال 1 هفته ago #71103

نرم افزاری که امروز می خوام معرفی کنم نرم افزاری هستش که به همراه سیستم عامل ویندوز seven نصب میشه که احتیاج به تهیه و نصب ان ندارید .شما میتونید با کمک این نرم افزار از محیط سیستم عامل و نرم افزارهای دیگه جهت آموزش عکس بگیرید.

پيوست 10_2014-04-17.jpg يافت نشد


شما میتونید با اجرای منوی start و وارد کردن نام آن snipping tool در قسمت جستجو این نرم افزار را یافته یا از منوی start--all program--accessories ان را پیدا کرده و اجراش کنید البته نسبت به نرم افزارهای معروف کارایی کمتری داره ولی در کل عالیه.
در قسمت new که یه منوی ابشاری هست با باز کردن آن چهار گزینه وجود داره که هر کدام متفاوت از هم عمل میکنند یعنی شما چهار حالت تصویر برداری را در اختیار دارید.


-

پيوست 20_2014-04-17.jpg يافت نشد


free-from snip: اگر این گزینه را فعال کنید شما میتونید به دلخواه خود هر ناحیه از دسکتاپ را برش بزنید تا از اون ناحیه تصویر گرفته بشه.

rectangular snip: با فعال کردن این گزینه شما میتونید به صورت مسطتیلی یا مربعی از پنجره ها یا محیط کاریتون تصویر برداری کنید.

window snip: در این حالت با بردن اشاره گر ماوس روی یک پنجره ،ان پنجره به صورت کامل انتخاب میشه یعنی فقط کافیه که اشاره گر ماوس را روی یکی از پنجره ها قرار بدید تا اون پنجره اتوماتیک انتخاب بشه که میتونید تصویر اونو بگیرید.

full-screen snip: در این حالت از کله دسکتاب تصویر برداری میشه.
آخرين ويرايش: 10 سال 1 هفته ago توسط محمد مؤذّنی چیمه.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سليمان شادلو*, مهسا یوسف بیک