جمعه, 07 ارديبهشت 1403

 



موضوع: پادکست چیست و چگونه پادکست بسازیم؟

پادکست چیست و چگونه پادکست بسازیم؟ 10 سال 4 ماه ago #41524

در این مجال می خواهیم ساختن پادکست را با هم مرور کینم.
پادکست چیزی شبیه یک شوی تلویزیونی است که با فرمت صدا منتشر میشود و شاید یک وبلاگ است که با فرمت صدا ایجاد میشه و نه بصورت متن. پادکست ها نیز مانند وبلاگ ها دارای موضوعات مختلفی هستند. ورزشی، علمی، تاریخی، طنز، خبری و غیره.
چیزی که در مورد پادکست ها جالب است حالت صوتی آن ها است که علاوه بر دارا بودن جذابیت شنیداری شما را قادر میسازد تا آن را روی کامپوتر خود دانلود کنید و بعدا آن را روی PC و یا MP3-player خود گوش کنید. وقتی شما صدای شخص گوینده را به جای فونت های کامپیوتر میشنوید، حس نزدیک تری نسبت به گوینده پادکست دارید که در متون یک وبلاگ به راحتی حس نمی شود. همین موضوع باعث رشد سرویس های بزرگی شده است که به شما پادکست رایگان میدهند.
سرویس های رایگان پادکست:
پرشین کست: اولین سرویس پادکست فارسی است که علاوه بر یک وبلاگ جمع و جور، یک پادکست نیز به شما میدهد که فایل های صوتی گفتارهای خود را درآن آپلود کنید و دیگران علاوه بر دیدن متن وبلاگ شما، صدای شما را نیز بشنوند. شما می توانید برای صدای پس زمینه پادکست خود از موسیقی های ملایم استفاده کنید تا پادکست جذاب تری داشته باشید.

نحوه ثبت نام
برای ساخت پادکست اینجا کلیک کنیم و به این صفحه منتقل می شویم و بعد دکمه افتتاح حساب را کلیک می کنیم.

حالا وارد این صفحه می شویم.


کادر متن ها را مانند نمونه پر می کنیم و بعد دکمه ثبت اطلاعات را کلیک می کنیم.

حالا یا به صورت خودکار یا اگر وارد نشدید، وارد صفحه cast.ir شوید و در کادر متنهای مربوطه، نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد و وارد محیط کاربری پادکست شوید.

-
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: نسرین آزاد*, سليمان شادلو*