خوش آمديد,
مهمان
|
|
واحد 13
برنامه ريزي بازاريابي خلاصه جلسه اول نام استاد : سرکار خانم آقاملا نام دانشجویان : محمد رضا آزاد اوغاني اردیبهشت 94 بسم الله الرحمن الرحيم خلاصه جلسه اول : تعريف بازارشناسي: علمي جديد در زمينه شناخت ويژگي ها و مختصات جغرافيايي ، اقليمي ، جمعيتي ، فرهنگي ، بهداشتي ، اقتصادي ، سياسي و نظامي کشورهاي مختلف است که تجار و بازرگانان امکان بررسي ابعاد مختلف يک منطقه را براي ايجاد روابط اقتصادي مي دهد. تعريف بازار : مجموعه اي از خريداران بالقوه و بالفعل يک کالا ، بازار مي گويند . تعريف کالا : کالا هر چيزي اعم از محصولات ، خدمات و ايده ها است که بتوان براي تامين يک نياز يا خواسته عرضه کرد . شرايط مبادله ومعامله : 1-براي مبادله بايد حداقل دو طرف وجود داشته باشند . 2-هر يک از طرفين بايد براي مبادله با طرف ديگر چيز مفيد و با ارزشي در اختيار داشته باشد . 3-هر طرف بايد داراي توانايي لازم براي مراوده و تحويل با طرف ديگر باشد . 4- هر طرف بايد در رد يا قبول پيشنهاد طرف ديگر از آزادي عمل کامل برخوردار باشد . 5-هر طرف بايد بر اين باور باشد که انجام مبادله براي او مناسب است و نسبت به انجام اين امر علاقمند باشد . |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|