چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403

 



موضوع: فرایند برنامه ریزی استراتژیک فروشگاهی

فرایند برنامه ریزی استراتژیک فروشگاهی 9 سال 2 ماه ago #113393

  • رضا عسگری
  • رضا عسگری's Avatar
  • آفلاين
  • دانشجو
  • ارسال ها: 58
  • Thank you received: 18
فرایند برنامه ریزی استراتژیک فروشگاهی:
مجموعه ای از مراحلی که فروشگاهها برای توسعه برنامه استراتژیک خود انجام می دهند، همچنین فرایند برنامه ریزی برای تدوین طرح های استراتژیک در سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال: فروشگاه مترو برنامه استراتژیک خود را به منظور استفاده و توسعه ی کارت های اعتباری و خدمات مشتری تعیین می نماید.
مراحل فرایند برنامه ریزی استراتژیک فروشگاهی:
1- تعیین ماموریت فروشگاه ها
2- بررسی و شناسایی عوامل داخلی و خارجی:
الف: تجزیه و تحلیل جذابیت های بازار ب- تجزیه و تحلیل رقبا ج- تجزیه و تحلیل منافع داخلی
3- شناسایی فرصت های استراتژیک
4- ارزیابی فرصت های استراتژیک
5- تعیین اهداف اختصاصی و تخصیص منابع
6- توسعه فروشگاه ها به منظور اجرای استراتژیک
7- ارزیابی عملکرد و تعیین تغییرات اصلاحی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: نسرین اقاملا