سه شنبه, 01 خرداد 1403

 



موضوع: رز سیاه

رز سیاه 9 سال 11 ماه ago #84773

در میان گونه های مختلف گل هایی که روی زمین وجود دارند، گل رز بیشتر مشهور شده است زیرا زیبایی و عطر خاصی را به همراه خود دارد از این رو بسیاری از مردم دنیا به این گل علاقمند هستند ولی شاید با گونه های مختلف آن آشنایی درستی نداشته باشید.

“رز هالفتی” یکی از انواع گونه های رز است که این روزها در کره زمین دیده می شود اما بسیار نادر است به طوری که به عنوان نادرترین گل رز دنیا شهرت پیدا کرده است. این گل دارای ظاهری بسیار عجیب است و رنگی کاملا مشکی دارد.

مشکی بودن یک گل امری باورنکردنی است زیرا تنها با رنگ کردن یک گل می توان آن را مشکی کرد و راه دیگری وجود ندارد. این گل عجیب و نادر تنها در تابستان و در یک روستای دورافتاده ترکیه رشد می کند. با این حال نهایتا ۵۰ شاخه از آن هر ساله گل می دهد.

رنگ این گل ها کاملا سیاه است و دقت خاصی در نوع رنگ آمیزی آن ها وجود دارد که شاید هر جایی نتوان آن را یافت. در بهار غنچه این گل قرمز بسیار تیره است و به مرور زمان این رنگ تیره تر می شود تا به تمام مشکی تبدیل شود. مردم این روستا رویش گل های مشکی را نشانه زندگی، عشق و مرگ و خبرهای بد می دانند.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: الهه اورعی, سليمان شادلو*, راضیه سلیمی

رز سیاه 9 سال 11 ماه ago #84814

خدا را شکر می کنیم به خاطر این همه زیبایی این گل سیاه هم زیبایی خاص خودش را دارد ولی باز هم خدارا شکر که فقط سالی 50 شاخه گل می دهد . از آنجائیکه که ما رنگ سیاه را خوب نمی دانیم و برایمان نشانه خبر بد و بخصوص مرگ است هیچ رغبتی به داشتنش نشان نمی دهیم حال فکر کنید این گل خیلی بیش از این تعداد در دسترس قرار می گرفت ................ نه حتی تصورش هم خوب نیست ...........
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: الهه اورعی

رز سیاه 9 سال 11 ماه ago #86529

با تشکر از شما خانم سلیمی :) . این هم نشانه ای از قدرت خداوند است که همچین گل زیبایی را آفریده است. :woohoo: شاید معنی این گل برای مردم این روستا مفهوم خوبی نداشته باشد اما به نظر من این خود انسان است که میتواند به چیزی مفهوم بدهد . البته در فرهنگ ما نیز رنگ مشکی بیشتر برای مراسم عزا استفاده میشود. اما ترکیب رنگ مشکی درکنار سبز آن هم درباره گل ترکیب بینظری است.و زیبایی آن وقتی دوچندان میشود که رایحه دلچسب آن فضای خانه را دربرمی گیرد. :P
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: راضیه سلیمی
مدیران انجمن: محمد مؤذّنی چیمه