یکشنبه, 13 خرداد 1403

 


  • صفحه:
  • 1
  • 2
  • 3

موضوع: طرح سوال 7

طرح سوال 7 10 سال 9 ماه ago #22919

به نظر شما در جهان امروز کدامیک از نقشها و وظایف وسایل ارتباط جمعی مهم تر است و چرا ؟؟
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

طرح سوال 7 10 سال 9 ماه ago #23537

در جهان امروز با حجم بالای اتفاقاتی که در یک روز رخ می دهد، به طبع اطلاعاتی که توسط رسانه ها ارائه می شود هم بسیار بالاست. در اینجا وظیفه رسانه است که با در نظر گرفتن نقش روشنگری رسانه و نپرداختن به مسائل حاشیه ای نقش آگاهی بخشیدن به مردم را دنبال کرده و با سوء گیری و جهت گیری نکردن به نفع افرادی خاص و جبهه ای خاص راه را برای آنها هموار نکرده و جامعه و مردم را با مشکلات جبران ناپذیری مواجه ننمایند.
موارد زیر نیز می تواند در بهبود این امر اثر بخش باشد:
1- دسترسي سهل الوصول به اطلاعات و منابع خبري
2- آشنايي تخصصي با منابع و موضوعات اخبار سازماني
3- دروازه باني خبر و اعمال كنترل و نظارت بر جريان نشر خبر
4- دسترسي به منابع مالي براي اجراي بهينه اطلاع رساني و فرايند تبليغات
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

طرح سوال 7 10 سال 9 ماه ago #23901

به نظر بنده نقش آگاه سازی نقش بسیار مهمی می باشد.وسایل ارتباط جمعی باید نه تنها به انتقال خبر و اطلاع ،بلکه تحلیل درست اخبار و تشریح آن نیز بپردازند.وقایع متمایز و پراکنده ای که درر جهان رخ می دهد به ظاهر متفاوت اند و چنین بنظر می رسد که هیچ وجه تشابه ندارند ولی در واقع اکثراً متشابه اند.تحلیل علمی خبر ها باعث می شود جهان بینی انسانها را تغییر دهد.به همین دلیل وسایل ارتباط جمعی باید موجبات آگاهی انسان ها از کالاهای مورد نیاز را فراهم می سازد.تنها وظیفه وسایل پخش خبر نیست،بلکه باید به تحلیل وقلیع ،تشریح آنان و آگاه سازی انسانها از ضروریات زندگی بپردازد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

طرح سوال 7 10 سال 9 ماه ago #23907

در جهان امروز نقش آگاه سازی نقش بسیار مهمی می باشد.وسایل ارتباط جمعی باید نه تنها به انتقال خبر و اطلاع ،بلکه تحلیل درست اخبار و تشریح آن نیز بپردازند.تحلیل علمی خبر ها باعث می شود جهان بینی انسانها را تغییر دهد.به همین دلیل وسایل ارتباط جمعی باید موجبات آگاهی انسان ها از کالاهای مورد نیاز را فراهم می سازد.تنها وظیفه وسایل پخش خبر نیست،بلکه باید به تحلیل وقلیع ،تشریح آنان و آگاه سازی انسانها از ضروریات زندگی بپردازد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

طرح سوال 7 10 سال 9 ماه ago #24041

انسان امروز نیازمند به شنیدن اطلاعات تازه و قرار گرفتن در جریان حوادث است. از عمده وظایف وسایل ارتباط جمعی، بخش اطلاعات واخبار در سطح جامعه است. روح کنجکاو بشر هم چنین نقش های مختلفی که فرد در جامعه امروز بر عهده دارد، او را وادار می کند که پیوسته درجریان اخبار و رویدادها قرار داشته باشد. توصیه در مورد موضوع های عملی یا عقاید و گزینه های تصمیم گیری، ارضای کنجکاوی و علاقه ی عمومی، فراگیری، خودآموزی و کسب احساس امنیت به واسطه ی آگاهی حاصل می شود. نقش آموزشی رسانه ها، مهم تر از آموزش رسمی مراکز آموزشی در نظر گرفته شده است زیرا دامنه ی کار مراکز آموزشی محدود است، در صورتی که آموزش از طریق وسایل ارتباط جمعی همیشگی است. البته وسایل ارتباط جمعی به خصوص تلویزیون، آموزش را همراه با صحنه های زنده ارئه می دهد که شوق بیشتری را برای یادگیری ایجاد می نماید.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

پاسخ سوال 7 10 سال 9 ماه ago #24055

ما در عصر رسانه ها زندگي مي كنيم؛ عصری که در آن رسانه هاي گروهي جزء جدايي ناپذير زندگي ما هستند. آنچه كه رسانه ها به عنوان اطلاعات به ما انتقال مي دهند، به اشکال مختلف در نحوه زندگي، انديشه و احساسات ما و حتي فرزندان ماتعیین کننده است. کارکرد رسانه ها در عصر ارتباطات ، بي شک در همه ابعاد زندگی اجتماعی و فرهنگی جوامع بشری انکارناپذير است.امروزه جامعه اي توسعه يافته تلقي مي شود که بتواند در کنار توسعه شاخص هاي همچون اجتماعی واقتصادي مانند درآمد سرانه ، توزيع ناخالص ملي و نرخ مرگ و مير بر معيار آموزش و اطلاعات و در حقيقت عنصر دانايي اجتماعي تاکيد کند.
در چنين جامعه اي ، وسایل نوین ارتباط جمعی با توليد و توزيع مطلوب اطلاعات ، نقش زيادي در بالا بردن آگاهي هاي گوناگون و ضروري به عهده مي گيرند و جامعه را در نيل به تعالي و ترقي همه جانبه ياري مي کنند. حال این رسانه ها هستند که با اتخاذ سیاست های پویای اجتماعی و ترکیب آن با سیاست های فرهنگ گرا مي توانند عامل آميختگي ، توازن و پيوند دادن به باورهاي اصيل اعتقادي و سنتهاي بارور جامعه باشند و با گسترش تصریح آفرینندگی و افزایش رشد فرهنگی به توسعه همه جانبه کشورمان کمک کرده و باعث پويايي افکار شوند.‏
در این میان به نظر می رسد، برای یکپارچگی توسعه فرهنگی جهت تقویت هویت و وحدت ملی در دستور کار قرار دادن برنامه ریزی آینده توسعه فرهنگی کشور متناسب با سیاست فرهنگی در کنار اجرای افق سیاست رسانه ای بر اساس چشم انداز توسعه در جامعه اطلاعاتى عصر حاضر ضروری به نظر می رسد.‏
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
  • صفحه:
  • 1
  • 2
  • 3
مدیران انجمن: سعیده حاج علی