1. دلایل مهم ارایه خدمت به مشتری و اهمیت خدمت در عصر حاضر .
2. درک صحیح مشتری ، نگرش های سنتی به مشتری و نگرش های نوین به جایگاه مشتری درک گروه های مختلف مشتری از نظر سطح درآمد ، تحصیلات ، موقعیت اجتماعی ، فرهنگی و مذهبی .
3. رضایت مشتری ، سطوح و پیامدهای رضایت یا عدم رضایت و شاخص های ارزیابی رضایت نظر سنجی از مشتریان و پیگیری سطح رضایت مشتریان از خدمات مشاوره ، شاخص های بررسی دیدگاه های مشتریان .
4. زنجیره خدمت به مشتری ، بازخورد مشتری ، ایجاد تجربه برای مشتریان .
5. کشف مطلوبیت ها و نیازمندی های مشتریان و اصول توسعه خدمات بر پایه نیازها و توقعات مشتریان .
6. تعهدات و تضمین های خدمت .
7. الگوهای برخورد با تیپ های مختلف مشتریان .
8. شیوه های اطلاع رسانی نحوه ارایه خدمات و تحلیل آن .
9. ایجاد چشم انداز خدمت به مشتری .
10. استفاده از خلاقیت و نوآوری در ایجاد خدمات قابل رقابت با رقبا .
11. اخذ شکایات ، پاسخگویی موثر به شکایات و رسیدگی به بازخورد روزانه از مشتریان .
12. ترویج فرهنگ و نگرش مشتری مدار و گسترش آن .
منبع اصلی :
1. مدیریت خدمت فرهنگ مشتری مداری ، بریه هاپسو ن و همکاران ، ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی ، تهران مدیران 1384
2. خدمات مشتری ، بی کانگ ، ترجمه نادر صابری وند ،تهران ورق 1384
3. مشتری مدرای ، اندی بروس ، مترجمان : محمد رضا جباری و محمد منتظری ، تهران سارگل 1383
4. مدیریت کیفیت خدمات ، رضا جوادین ، نگاه دانش 1384
نیم سال اول تحصیلی 93_92 :