دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 



کاربینی معماری داخلی

موضوع: کاربینی

رشته: معماری داخلی

بهمن ایازی

 

نیمسال دوم 1392-1391

 

ü      طراحی داخلی

طراحی داخلی مجموعه دانش ، فن و هنری است که با عناصر متعلقه و مرتبطش از قبیل فرم رنگ بافت و ... سعی در بهینه سازی فضاها و دست یابی به کارائی و کار کرد مناسب در کنار زیبائی معانی و معناها می باشد.طراحی داخلی با ایجاد مجموعه ای از بایدها و نبایدها "کثرت ها و کاستی ها "و قرار دادن فرم در برابر فرم و فضا " طبیعت در برابر هندسه ( معماری ارگانیک ) " داخل در برابر خارج و همچنین قدرت و منطق مردانه از یک سو و احساسات زنانه از سوی دیگر (که در اوج وجود به تفاهم رسیده اند )می کوشد ارتباط معنائی و فرمال (  Formal )را مفهوم بخشد . در واقع طراحی داخلی به وسیله این ترکیب می خواهد به اهداف مورده نظر خود در طراحی فضا دست یابد.

در طراحی داخلی با ایجاد ضرب و اهنگ در هندسه می توان احساسات انسانی را بیدار ساخت در تمامی ابعاد نفوذ کرد و حرکتهائی غیر از حرکتهای عمودی و افقی ایجاد کرد.

ما در معماری با فرکانس های نوری که طول و عرض و ارتفاع را تعریف می کنند، سروکار داریم و موقعی که این سه به موجزترین شکل واقع شود، شما احساس زیبایی می کنید

مجموعه ای از اشکال هندسی، که به صورت مجرد و بی هیچ واسطه ای در فضایی دو بعدی تعین یافته اند. تناسبات، ابعاد، غلظت، تونالیته رنگ های استفاده شده و تحریکات حسی موجود در هر اثر ، بیانگر هماهنگی دقیق در اجزاء است..

انسان به واسطه گرافیک محیطی در کنار طراحی داخلی با محیط پیرامون خود سخن می گوید ، و با دیگران ارتباط برقرار می کند. طراحی داخلی در ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین برای افراد جامعه نقش موثردارد.

محیط مناسب یعنی فضایی که بشر در آن بتواند فارغ از فشارهای ناخواسته روانی رشد کرده و شکوفا شود و این از خواسته های عقلانی و منطقی هر جامعه است. گرافیک " محیط زیبایی بصری و نظم و هماهنگی مطلوب فضا است.

مقصود از تمام طرح های گرافیکی برای محیط داخلی و خارجی – ایجاد فضایی برای زندگی پر نشاط و سالم و قانع کننده است.

مشخص کردن یک مکان از مکانی دیگر ، زیبا سازی ، نظم و انسجام بخشیدن به فضای و گسترش حیطه فعالیت طراحی داخلی، از اهداف گرافیک محیطی به شمار می رود.

 

  1. مسائلی که باید قبل از طراحی دکور منزل یا محیط کار یا رستوران یا بوتیک و..... در نظر داشته باشیم به این صورت میباشد:

 

1-      همخوانی طرح مورد نظر با کاربری فضا

رنگ فضا

ü      شباهت و تفاوتهای معماری داخلی، طراحی داخلی و دکوراسیون

سه عبارت معماری داخلی ، طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی معمولا به غلط به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند. گرچه هر سه بخش های مشترکی با هم دارند و هدف همه ی آنها بهبود کیفیت زندگی از طریق بهبود فضاست ، اما مترادف هم نیستند.

تخصص معماری داخلی در مقیاس انسانی و در ارتباط با فضاهای عمومی و شخصی است. مباحث تخصصی مرتبط با معماری داخلی مباحثی چون روانشناسی رفتار ، ساختارها و خدمات پشتیبانی ، مواد و مصالح ساختمانی ، رسانه های ارتباطی ، ارگونومی و .. است.

در طرف مقابل دکوراتورها کسانی هستند که تنها با سطح ظاهری فضا سرو کار دارند. اغلب آنها دوره های تخصصی را گذرانیده و آموزش دیده اند.

 

بسیار واضح است که علیرغم اشتراکات بسیار ، این سه رشته مترادف هم نیستند و در حوزه ای کاری متفاوتی فعالیت فعالیت می کنند.

 

جامعه طراحان داخلی آمریکا ، طراح داخلی را چنین تعریف می کند: متخصصی برای طراحی فضاهای داخلی با عملکرد و کارایی بالا که تخصص خود را از طریق آموزش های رسمی کسب کرده است.

 

مهمترین بخش حرفه ی یک طراح داخلی ، داشتن هنر و علم درک رفتار مردم به منظور ایجاد فضاهای کاربردی خلاقانه درون ساختارهایی ست که معماران داخلی طراحی کرده اند.

 

۷ اصل در طراحی داخلی:

 

1-  نور ( عنصری که توان دیدن را به فرد می دهد) 2- فرم ( توده ی فیزیکی یک شی است که سه بعدی بوده و وزن دارد) 3- فضا ( همان محدوده ی در دسترس کاربر است) 4- بافت ( مشخصه ای از یک شی ، که با لمس کردن یا دیدن به چشم می آید) 5- شکل ( خط بیرونی یک شی را تکیل می دهد) 6- رنگ ( همان خاصیت بصری فرم است)       7- حجم ( عنصر مهم طراحی داخلی است که بصورت اجسام توپر  تو خالی نمایان گشته است).

 

ü      سبک شناسی :

 

آسیا منطقه ای است بزرگ با سبکهای مختلفی چون : ایرانی ، هندی ، چینی ، عربی و ژاپنی.در فرهنگ شرق دور یک اصل مهم حکفرماست و آن اصل رابطه با طبیعت است.

 

فرهنگ شرق دور با رمز و راز و غرق در نیروهای طبیعت عجین شده است. استفاده از رنگهای گرم از مشخصات سبکهای آسیایی است.

 

جهان بینی شرق دور بر اساس تعادل و تعامل میان یین و یانگ است. بر اساس این نظریه ، جهان متکی بر اصول مثبت و منفی ای است که در همه چز نفوذ کرده است.

 

از ویژگیهای سبک ژاپنی می توان به : سبکی فراخ – سادگی – روشنی و … اشاره نمود.

 

یکی از اصول این نوع طراحی کم کردن جزئیات و توجه به سادگی است.

 

باغ آرایی ژاپنی یکی از معروفترین شیوه های طراحی فضا ی سبز است. این شیوه بر پایه استفاده از آب ، سنگ ، سنگریزه و .. استوار است.

 

سنگ در این فرهنگ مقدس است. ژاپنی ها در مکتب شینتو معتقدند سنگ روح طبیعت را در خود جای داده است.

 

  1. چینی ها در طراحی داخل تابع سه اصل زیر اند:

 

سادگی ، انرژی و طبیعت.

 

کاربرد چوب بعنوان یک متریال طبیعی زیاد در این سبک به چشم می خورد.

 

فنگ شویی سبکی است از زیبایی شناسی چینی! این سبک جزیی از فرهنگ خاور دور است. فنگ شویی در صدد اعتدال بخشیدن میان انرژی هاست. مهمترین اصل فنگ شویی پرهیز از انباشتگی و بی نظمی است.

 

ü      چیدمان

 

  1. اصول اولیه : 1- توجه به کاربری فضا و روانشناسی موقعیت 2- شناخت سبک متداول در چیدمان 3- روانشناسی رنگ 4- محل قرارگیری 5- شناخت کادر در طراحی داخلی 6- ارگونومی 7- شناخت تاثیر نور 8- شناخت سبک 9- فضاهای کلاسیک.
  2. سبک انگلیسی : ویلیام اند مری ( برای چیدمان فضاهای ویلایی رسمی با استفاده از رنگهای گرم بکار می رود) – کوئین آن ( در فضاهای کوچک و رسمی با رنگهای روشن و تزئینات کم ) – جورجین ( از مهمترین سبکهای دکوراسیون و سبکی کاملا رسمی و کلاسیک است) – برادران آدامز – هپل وایت ( سبکی رسمی با حسی خنثی – مردانه و زنانه بصورت تلفیقی-) – شرایتون ( سبکی خنثی با استفاده از یک سری کارهای لولا دار) – چیپن دیل.
  3. سبک های فرانسوی : باروک ( بیشتر در کشورهای عربی و هندی بکار می رود ، پارچه کوبی روی دیوار در این دوره ابداع شد. کاخ ورسای نمونه ای است از این سبک) – روکوکو ( سبکی است شاد با رنگهای طلایی که در ایران بسیار استفاده می شود) – امپایر یا امپراطوری ( که بیشتر در فضاهای نظامی با تزئینات جدا تراشیده دیده می شود) – ویکتورین.

 

در سبک فرانسوی خطوط عمودی و افقی حذف می شود و خطوط منحنی بخود می گیرند. خطوط دیوارها به آرک تبدیل می شود.

 

  1. فضای مدرن : توجه کامل به ارگونومی – استفاده از متریال و ایده های جدید – ایجاد تصاد در فضاها – ایجاد تعادل کاملا نامتقارن – توجه به رنگ قبل از توجه به فرم – استفاده ی حداکثری از نور – مبلمان محدود – استفاده از رنگهای تند در کنار سفید ، سیاه و خاکستری – استفاده از رنگ قرمز برای ایجاد فضای تاکیدی – استفاده از فضاهای مینیمال – استفاده از فضا و وسایل بصورت چند کاربری.

 

توصیه های کاربردی در طراحی داخلی

 

توصیه های کاربردی در طراحی داخلی : استفاده از هاله ای از رنگ صورتی در اتاق های کم نور و کم وسعت به همراه استفاده از پرده ها ، مبلمان و دیوارها با ترکیبی از رنگ سفید و کرم. می توانیم اتاقهای بی روح و بی رنگ را به وسیله ی نصب پرده های خوش رنگ و طرحدار با نوارهای طلایی و یراق های منگوله دار می توان به محیطی تازه تبدیل نمود.

 

ü      گزارشات از محیط کار دکوراسیون داخلی ( چوب )

 

از مهندسان معماری و دانشجویان رشته معماری نیز استفاده می شود. معمولا دانشجویان با حقوق کم برای کار در دفتر معماری کار می کنند و یا حتی بعضاً بدون حقوق. معمولا خانم ها تو این کار هستند یعنی برای کار در دفتر استخدام می شوند و نحوه گزینش آنها طبق رفتار، اخلاق، پشتکار و ... می باشد.

 

طرز شروع کار نیز از روی نقشه که مهندس آنها را می کشد انجام می گیرد. معمولا از برنامه های اتوکد و تری دی مکس استفاده می کنند،. اتوکد برای نقشه کشی دو بعدی استفاده می شود و تری دی مکس نیز برای درست کردن نمای سه بعدی کار، که این سه بعدی را به مشتری نشان میدهند تا تاییدیه کار از آنها گرفته شود. و یک نسخه نیز به کارگاه داده میشود. تا نجارها تقریبا نمای سه بعدی که باید بعدا کار چیزی شبیه طرح باید باشد در بیاید. نقشه را برای این به کارگاه ها میدهند که دچار مشکل یا اشتباهی شدند به نقشه رجوع و حل مشکل نمایند و اگر هم از عهده حل بر نیامدند مهندس آنها را توجیح می نماید.

بعد اینکه نقشه کشیده شد برآورد می شود این کار را نجار یا نصاب که وظیفه درست نمودن طرح را طبق نقشه به عهده دارند. و هدف از برآورد نیز این می باشد که آیا می توانند همچین کاری را انجام بدهند یا حتی لازم باشد به ساختمان مورد نظر رفته تا با محیط ساختمان آگاه باشند بعضاً متراژ نیز می نمایند.

 

بعضی وقت ها نیز خود نجار یا نصاب نقشه را تغییر می دهند نه اینکه به دلخواه باشه بلکه معمولاً بعضی نقشه ها دچار اشکال می باشند، نقشه کش که نمی داند هنگام اجرا آیا طرحش قابل اجرا است یا خیر و این قابلیت را نجار یا نصاب تشخیص می دهند، اگر طرح قابل اجرا نبود مجبور می شوند که خودشان با هماهنگی مهندس نقشه کش، نقشه را تغییر می دهند. مشکلات می تواند از قبیل: درها درست در نمی آید، لولاها خراب،... .

 

در مورد سبک شرکت نیز هر شرکتی سبک خاصی دارد چه از لحاظ مشتری مداری و چه از لحاظ اقتصادی(دستمزد). معمولا برای نقشه کشی، یا طرز نقشه خوانی را طبق نظر نجار یا نصاب انجام باید بدهند چون همه کارها بعهده این افراد می باشد.

مهندس نقشه کش با جزئیات کار زیاد آشنایی ندارد و دخالتی آنچنانی انجام نمیدهد و این کار نیز به عهده نجار یا نصاب می باشند به هر صورت آنها هستند که کار می کنند و این یکی از مسئولیت های آنها می باشد و بیشتر تو جزئیات کار هستند تا مهندس معمار یا نقشه کش.

بعد اینکه نقشه چه توسط مشتری و مهندس و نجار و نصاب تائید شد، نجار نقشه را خورد می کند، یعنی تیکه تیکه می کند و جزئیات را اول درست می کنند. و جزئیات را خود نجار روی کاغذ کشیده و به همکارانش می دهد تا آنها اشتباه نکنند این کار باعث می شود که سرعت و دقت کار و اشتباه کار پایین بیاید.

 

بعد اینکه نقشه درست شد و همه چوبها برش داده شدند و آماده شد شروع به نصب کار می کنند، سر نصب نیز جزئیات کار مربوط به نصاب می باشد.

 

اکثر کسانی که کار می کنند نجار و یا نصاب می باشند یعنی از قبل کار بلکه بودند که استخدام شدند. کار نجاری یعنی برش و تجزیه نقشه سریعتر صورت می گیرد تا نصاب چونکه نیاز به دقت بیشتری نسبت به نجار دارد. و یا حتی دستمزد نجار کمتر از نصاب می باشد، دستمزد نصاب بیشتر می باشد. تقریباً 30 الی 20 درصد بیشتر از نجار می باشد.

 

لازم بذکر است که هر طرح یا کاری که مشتری می خواهد انجام بشود باید طرح به نجار یا نصاب داده شود تا برآورد نماید که آیا می شود طرح مورد نظر را انجام داد یا اجرایش نمود. عمدتاً 70 درصد طرحهای اجرایی نیستند یا اینکه 80 درصد نقشه نیز تغییر پیدا می کنند بخاطر اینکه فرم اجرایی آنها ( مهندس نقشه کشی و یا مشتری) اشتباه می باشد.

 

هر چقدر طرح نیاز به دقت و کار بیشتری یا اینکه مشکل باشد هزینه کار نیز بالا می رود در واقع پول بیشتری بابت دقت و کار بیشترشان و مشکل بودن از مشتری طلب می کنند. و اینکه بخاطر این قیمت بالا می دهند که هر کس یا شرکتی کارهای سخت که نیاز به دقت و جزئیات زیادی داشته باشد انجام نمی دهند یا توان آن را ندارند یا اینکه نیروی لازم ماهر ندارند که انجام بدهند و این باعث می شود که شرکت ها از فرصت استفاده نموده و قیمت را بالا به مشتری بگویند. معمولا شرکت هایی نیز که قادر به انجام چنین کاری یا از لحاظ سختی یا اینکه کارشون شلوغ می باشد مشتری را به همکاران خود معرفی میکنند.

 

طرح را عمدتا خود مشتری ها یا معمار ارائه می دهد.

 

در این شرکتی که هستم بیشتر کارهای سخت را انجام می دهند و قبول می کنند.

 

در دکوراسیون داخلی می شود به طرح های خاص رسید ولی در معماری ساختمان این کار فعلا باب نشده است هزینه بیشتری نیاز دارد. ولی نه در دکوراسیون داخلی دست و بال مهندس باز می باشدو مردم علی رقم ساختمان به دکوراسیون زیاد بهاء بدهند.

 

نوع چوبهایی که عمدتاً مورد استفاده می گیرد MDF و لترون می باشد. انواع چوب نیز: راش[1]، گردو، ملچ[2] و ... می باشد. راش: از بین چوب ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و در بین چوبهای ارزان درجه یک می باشد.

 

ü      انواع چوبهای مناسب در ایران و کاربرد آنها

 

. راش (Fagus Orientalis) درختی است که در جنگلهای ایران موجود می‌باشد، چوب آن برای ساختن در و پنجره و تراورس راه آهن و میز و صندلی و مبل و صندوق و غیره بکار می‌رود و مصرف آن بیش از دیگر چوبها است

. ملچ (نام علمی: Ulmus glabra) نام گونه‌ای درخت جنگلی است، از این چوب بیشتر در ساختمانهای چوبی، ساخت مبلمان، روکش، قایق سازی، وسایل ورزشی، در و پنجره و تخته لائی استفاده می‌شود.

 

ü      چارت رنگ چوبها

 

برای ساختن یک شکل از چوب مثلاً نیم دایره یا خمیده ، یک ورق نازک از چوب را گرفته طبق الگویی که دارند خم می کنند یا لایه چسب و یک لایه چوب می گذارند همین کار را تا رسیدن به اندازه دلخواه انجام می دهند. و اگر اینکه طرحشان نیاز به در آوردن شکل خاصی روی چوب بود که نمی شود با دست درستش داد بعد از برش آنرا به CNC کار می دهند تا به هر شکلی دوست دارند در بیاورد، حتی چهره انسان را. نحوه کار CNC این می باشد که بدون اینکه احساس کنید که روی چوب برآمدگی داشته باشد کار را انجام می دهد انگار که هکاکی نشده است احساس می کنید که یک سطح صافی دست میزنید.

 

مهندس نقشه را طبق اصول و قواعد نجار یا نصابش طراحی میکند یعنی میداند کدام کار و چطوری می توانند انجام بدهند ولی مشتری این مسائل را نمی داند و انتظار بیشتری دارد که قابل اجرا باشد طرح مورد نظرشان.

 

از لحاظ اقتصادی نیز بیشتر مشتریان دوست دارند برای دکوراسیون خرج بکنند و انتظار کار خوبی را دارند مثلا مشتریانی هستند که از کاتولوگ ها یا نمایشگاهها یک طرح را انتخاب میکنند و دوست دارند خانه شان شبیه طرح مورد نظرشان باشد. معمولا این طرح ها هزینه بر و مشکل می باشند و هر شرکتی قابل به اجرای آن را ندارند. واینکه اگه طرح کلاسیک باشد زیاد دقت و هزینه زیادی می برد.

 

این شرکت معمولا به مشتریان تخفیف لازم را میدهد. نمونه کارهای انجام شده در: ولنجک، قیطریه،تجریش،... بیشتر در مناطق شمال تهران امی باشد.

 

متاسفانه بعضی مشتریها از معماری داخلی یا دکوراسیون اطلاعی ندارند و دوست دارند تو نفشه تغییراتی را انجام بدهند که این کار آنها باعث 1- هزینه زیاد 2- دقت زیاد 3- کارشان رو اصول نیست از حد اصولش در می آید.

 

بعضی از شرکت های بزرگ روال کارشان بی اینصورت می باشد که تا آخر پروژه مشتری هیچ دخالتی تو ساخت و ساز نداشته باشد و فقط در پایان نتیجه را ملاحظه نمایند. فقط مشتری موقعی می تواند اظهار نظر نماید که روال کار در مرحله طرح اولیه باشد و نظرات و انتقادات خود را بگوید و نقشه طبق نظر مشتری زیر نظر و اصول مهندسین معمار طراحی می شود. البته در بعضی شرکت ها نیز تو قراردادشان با مشتری چنین قانونی را ثبت می کنند. و بقیه کارها را تمام نشدن نصب دخالتی نداشته باشد.

 

هزینه طرح که مهندس طراح آن را طراحی میکند پولی نمی گیرد. فقط موقعی پول طرحش را میگیرد که طرح قابل اجرا یا مورد تائید مشتری قرار نگرفته باشد. و چگونگی تعیین مبلغ نیز بین طراح و صاحب کار توافقی می باشد. و پول طرحی که مورد قبول شد در حین کار یعنی پروسه کاری تو مبلغ دستمزد لحاظ می شود.

 

طرز قیمت بندی نیز در این کار سلیقه ای می باشد یعنی مطابق با حال و احوال مشتری به قیافه اش اینکه پول دار هست یا خیر، یعنی عرف خاصی نداره. و اینکه شرکت نگاه میکند که چقدر زحمت و هزینه بر بوده است این کار، طبق اینجور مسائل قیمت تعیین می کنند.

 

قابل توجه اینکه 90 درصد کارهایی که انجام می دهند بناهای قدیمی میباشد که صاحب ملک یا خانه، خانه خود را بازسازی میکند. و اینکه ساختمانهای قدیمی بهتر از ساختمان های جدید، برای چنین کاری بهتر می باشد(نصب و اجرا دکوراسیون داخلی). عمدتاً ساختمانهایی که ساخته می شود صاحب ملک زیاد خرج نمی کنه چون پول زیاد خرج کرده است برای ساختن خانه و اگر هم بخواهد انجام دهد موقع تسویه حساب کم می آورد. برای ساختمانهای قدیمی یا کلنگی اگر مصالح بکار برده یا دیوار ضیعف باشد آنها را تقویت می کنند با استفاده از گچ های پیش ساخته نیز دیوار ساختمان را تقویت می کنند یا اینکه دیوار 5 الی 10 سانتی متری می سازند که بتوانند کارهای خود را روی این دیوارهای کمکی انجام بدهند.

در طرای داخلی نیز از سبک کروکی استفاده فراوانی می شود. و معمولا برای توجیه مشتری یا کارکنان(نجارها، نصابها) استفاده می شود. و اینکه توجیه مهندس بصورت کروکی به کارکنانش می باشد

در این مکان، کارگاه نجاری و MDF با هم در یک محیط شغول میباشند. ولی در جاهای دیگر جدا از هم میباشد که این خود، که نجاری و MDF با هم انجام بدهند چیز مهمی میباشد که یکی از مزایای خوب این شرکت می باشد.

برای نجاری که گسترده تر می باشد جا و مکان بزرگی لازم میباشد. معمولا ابزاری که بیشتر استفاده می شود عبارتند از: دستگاه سوراخ کن، دورکَن، دریل و... .

طرز تهیه چوب نیز از بازار می باشد. عمده ترین کشوری که چوب هایش خوب می باشد: اتریش است، اتریش گرانترین و بهترین جنس چوب را دارد. و بعد از اتریش، کشورهایی مانند: آلمان و ترکیه می باشد.

برای محیط کار نیز بستگی به میزان کارشان دارد هرچقدر کار بیشتری داشته باشند فضای زیادی نیز لازم میباشد. و اگر کارشان زیاد بود نیروها تقسیم بندی میشوند توسط پیمانکار یا نجار، که همزمان چندین نفر هر کدام مشغول کار دیگر سفارشات هستند. حدوداً 10 نفر برای اینکار در واقع به محیطی که الان نیاز دارند می باشد.

شرایط کار در این کارگاه و شرکت این می باشد که هم کار نصب و هم کار نجاری را بلد باشند در واقع اینها ملاک اصلی استخدام، و بعدش، اخلاق و رفتار و منش کارکنان می باشد.

چوب را بنا به درخواست مشتری تهیه می کنند. انواع چوب: راش، روسی، ملچ، افرا، بلوط، گردو، گیلاس و... که در این نوع چوب ها، چوب راش و روسی بکار برده می شود. چوب گردو معمولا برای کارهای تزئینی استفاده می شود.

دستگاهها: 1- 5کاره ( رنده، گُندگیر( به چوب سایز می دهد)، کُم کَن، برش، فرز=ابزار)2- اره فلکه ای 3- اره دورکن 4- مکنده(خاک چوبها را می مکد) 5- سوراخ کن(حداکثر 21 سوراخ میزند)6- کمپرسور باد   7- میخکوب 8- منگنه 9- چسب چوب 10- گیره دستی 11- کلاف 12- ابزار یراق(لولا، قفل و ...) 13- رنده( چوب را گونیا می کند، کجی ها را صاف می کند بعد به دستگاه گندگیر فرستاده می شود تا سایز بندی شود).

میزان جا یا فضا برای کار کردن در این ضمینه به این شرح می باشد که برای هر دستگاه به مقدار تخمینی 7 متر مربع جا لازم است که در کل 450 الی 500 متر جا لازم داریم.(البته بستگی به کار هم دارد زیاد باشه جا بیشتری میگیرد).

دستگاههای نصب: فارسی بُر(زاویه زن) – دیسکی بُر – ارّه چکشی – متر – دریل شارژی – رنده دستی – تراز- نقشه طرح – جعبه ابزار و یراق ...

از لحاظ ایمنی نیز کارگاه بیمه از خسارات می باشد، ماسک، عینک، دستکش، و اینکه دستگاه ها ایمنی دارند- کپسول های آتش نشانی تعبیه شده در کارگاه – جعبه کمک های اولیه – بیمه کارکنان و ....

معمولا نوع چوب را خود مشتری انتخاب می کند، در صورت لزوم نیز مهندس یا نجار مشتری را راهنمایی میکند تا بتواند چوب بهتری و مناسبی برای کار مشتری استفاده شود.

میزان دستمزد نیز بنا به نقشه می باشد که آیا میزان سختی و راحتی کار چقدر می باشد مسلماً هرچه سخت و پیچیده باشد بیشتر دستمزد می گیرند و بلعکس.

طریقه محاسبه یا پرداخت دستمزد به شرکت به این شرح می باشد که 70درصد اول میگیرند تا موقع حمل کارهای انجام شده به محل نصب، 20درصد نیز قبل از نصب گرفته می شود، 10درصد نیز بعد از نصب اگر

مشتری رازی بود داده می شود.

چارت رنگ چوبهاPhoto0309

Photo0321

Photo0320

 

 

 

 

 

 

 

نويسنده : بهمن ایازی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.