شنبه, 01 ارديبهشت 1403

 



حسابداری بیمارستان شهید محمد حسین فهمیده

 

تاریخچه ای ازبیمارستان تخصصی کودکان شهید محمدحسین فهمیده

این بیمارستان درتاریخ 1330 تاسیس شده است درسالهای قبل از انقلاب این بیمارستان توسط سازمان شیروخورشیداداره می شد.که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی درابتداتوسط سازمان هلال احمر و سپس بهداری استان تهران اداره میگردید.درحال حاضرنیزاین مرکزتحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی مشغول فعالیت می باشد. این بیمارستان مرکزتک تخصصی کودکان ونوزادان ونوع فعالیت درمانی ونوع مالکیت دولتی می باشد.

تعداد بخش های موجود :

کودکان،اورژانس ونوزادان بوده و کل مساحت بنا2500مترمربع است.وتعداد تخت مصوب 70 تخت میباشد.

آدرس بیمارستان : تهران،بزرگراه نواب،تقاطع خیابان هلال احمرچهارراه عباسی واقع گردیده است.

برنامه مورداستفاده درحسابداری بیمارستان برنامه رایاوران میباشدکه این برنامه برای حسابداری دارای:

1-تعاریف پایه: تعریف سرفصلها(کدینگ)

2-اسناد:اسنادموقت و دائم، جستجوی اسناددفترداری،تاییدگروهی،برگشت گروهی ضیط گروهی،تغییرگروهی شماره اسناد،جستجوی اسناداعتباری

3-اعتبارات: قراردادجدید،فهرست قراردادها

4-چک دریافتی:سنددریافتی جدید،جستجو،وشعیت آخرین سرفصل

5-چک پرداختنی:تعریف دسته چک جدید،جستجوی چک

6-دفاتر:تهیه گزارشات مالی اعم ازکل،معین،جزء،ترازآزمایشی و..

7-مغایرت بانکی:تخلیه فایل صورتحساب،انجام محاسبه،اقلام بازمغایرت

8-بستن حسابها:تعاریف گروه(دائم وموقت)،گروه بندی کلیه حسابها،ایجاد سند موقت

واحد حسابداری شامل:

رئیس،درآمد،دریافت وپرداخت،رسیدگی سند،صدورسند،صدورچک،اعتبارات،اموال،صندوق،ترخیص..میباشد.

حقوق ودستمزد:

برای محاسبه و پرداخت حقوق ودستمزدپرسنل اینگونه عمل می شود:

1-ابتداگواهی کارپرسنل ازواحدهای مربوطه دریافت و پس ازپاراف مدیریت ازطریق کارگزینی به امورمالی تحویل داده میشود.

دریافت وپرداخت باتوجه به گواهی کاراسامی پرسنل رابصورت گروهی برحسب نوع استخدام تقسیم بندی می کند.رسمی-پیمانی-طرحی-قراردادی.سپس طبق تعاریفی که دربرنامه شده است:محاسبات بازنشستگی،بیمه ها،مالیات و..انجام میشود.



2-محاسبه بیمه بازنشستگی:الف-پرسنل رسمی: بیمه سهم کارمند9% عوامل مشمول مالیات(عوامل حقوقی منهای حق عائله مندی و اولاد) و5/13% سهم کارفرما محاسبه میگردد.

ب-پرسنل پیمانی و قراردادی:سهم کارمند7%و20%سهم کارفرما محاسبه میگردد.بطورمثال اگرشخص غیررسمی باشدو جمع حکم وی9909850ریال باشدوبافرض اینکه فردمذکورآقاو مجردباشد،تمام حقوق وی شامل بیمه میشود که یکبارضربدر7% وباردیگرحقوق راضربدر20% میکنیم:که جواب 693689 و   1981970میشود.وبرای کل پرسنل پیمانی،قراردادی (کل پرسنل تامین اجتماعی) یک فقره چک (سهم کارمندو سهم کارفرما) به حساب تامین اجتماعی همراه فلاپی تکمیل شده (که شامل: ریزمشخصات پرسنل و آیتمهای مشمول بیمه میباشد) به بیمه فرستاده میگردد.درضمن این فلاپی شامل 2 فایل مجزا :1-سهم کارمند(تمام مشخصات شناسنامه ای پرسنل باعوامل حقوقی) 2- فایل کارفرما(مجموع عوامل مشمول بیمه،7%و20%) میباشد.

3-جانباز- ازبیمه،بازنشستگی ومالیات معاف است.

4-برای محاسبه مالیات برای کل پرسنل:

جمع کل حکم منهای سقف معافیت سالیانه مالیاتی که هر سال تعرفه اش ازسوی سازمان دارایی اعلام میشود.بطورمثال برای سال91،5500000ریال میباشدیعنی اگرجمع حکم شخصی ازاین مبلغ کمتربودشامل مالیات نمیشوداگربیشتربودهمان مقداراضافه ضربدر10% شده ومالیاتش کسرمیگرد..

بعدازمحاسبه مالیات کل پرسنل یک فقره چک به حساب دارایی کشیده میشودویک فرم درخواست صدورقبض پرداخت مالیات و عوارض تکمیل میگردد که مشخصات چک ونام مودی مالیاتی درآن قیدمیشودکه چک مربوطه تحویل سازمان امورمالیاتی مربوطه(هرمنطقه سازمان مالیاتی دارد)میشود.

5-محاسبه بابت تعداد دفترچه پرسنل رسمی:

تبعی1:سهم کارمند:

اگرکارمندعائله واولاد داشته باشدازجمع کل حکم کسرمیشود،باقیمانده اگرتا 2برابرحداقل دریافتی قانون کار(برای سال91،3897000ریال)7794000=2×3897000این2برابرضربدر65/1%می شود.128601=65/1%×7794000مبلغ بیمه است.واین مبلغ برای 5نفر(کارمند،همسر،و3فرزندزیر18سال اعمال میگردد.

سهم بیمه گذار:همان فرمول برایبیمه گذار محاسبه می شود که همان سازمان محل کار؛کارمند می باشد پرداخت می کند

سهم دولت :همان فرمول فقط ×1.70% می شود

تبعی 2:

شامل فرزندان بالای سال 18 می شود با نرخ آزاد که همه ی مبلغ بیمه را خود کارمند باید پرداخت کند، و این مبلغ توسط بیمه خدمات درمانی هر ساله اعلام می گردد.سال91 برابراست با 112800ریال برای هر دفترچه

تبعی3:

شامل پدر و مادرمی باشد که آن هم نرخ آزاد وبیمه اعلام می نماید معمولا بیشتر از تبعی2است . نرخ بیمه برای هر دفترچه درسال91 برابر با 137.867ریال می باشد.

لیست حقوق:

لیستی است که درآن :عوامل حقوقی-جمع حکم-نام- نام خانوادگی آن-شماره حساب وکسورات وخالص پرداختی- روز کارکرد سهم بیمه کارفرماغیر موثرفقط نمایشی وجود دارد.

لیست حقوق از 2بخش تشکیل شده:

عوامل حقوقی تابع حقوق و مزایا را هزینه می کنید که برابر با همان مبلغ کل حکم است،

وکسورات به بعد را کسورات می گویند که شامل کسورات قانونی(بازنشستگی،مالیات،درمان)و متفرقه(وامهای پرسنل)

خلاصه ی لیست هزینه:

شامل جمع تمام عوامل حقوقی نفرات جداگانه مثلا :جمع حق شغل، شاغل

خلاصه لیست کسورات:

برای جمع کل کسورات:بیمه ها_بازنشستگی_ درمان _وکسورات مترفقه

واین 2فرم برای صدورسند حسابداری استفاده می شود.ضمنا جمع خلاصه ليست هزینه با جمع حقوق ومزایای لیست حقوق باید یکی شده و جمع خلاصه لیست کسورات با جمع کسورات لیست حقوق باید یکی باشد.



بعد از صدور سند حسابداری یک چک برای بانک جهت واریز حقوق به همراه لیست اسامی پرسنل با شماره حساب بصورت فلاپی ویک چک بابت مالیات به دارایی ویک چک به تامین اجتماعی به همراه فلاپی ارائه می شود ضمنا کپی چکها برای ضمائم سند گرفته می شود.



خلاصه لیست حقوق :

برای هر نوع استخدامی (رسمی، پیمانی ،قراردادي) همه ماهه گرفته می شود.

خلاصه این 3(شامل جمع ناخالص هزینه ،جمع کسورات وخالص) در یک فرم به اسم درخواست وجه واردمی شود. یک فرم بازنشستگی (برای پرسنل رسمی)فرم تامين اجتماعی برای پرسنل پیمانی و قردادی برای دانشگاه تهیه می شود که چک در وجه سازمانهای مربوطه صادر کننده ضمنا در آخر ماه طبق همین اطلاعات ارائه شده دروجه بیمارستان بابت حقوق چک صادر می کند.

5 عدد لیست کاغذی:

1.درخواست وجه

2.خلاصه لیست رسمی پیمانی وقراردادي

3.فرم5.1بازنشستگی

4.فرم تامین اجتماعی

5.اظهارنامه بیمه درمانی

را همراه فلاپی دارایی که حاوی مشخصات پرسنل وحقوقی پرسنل است را به دانشگاه می بریم بعد دانشگاه از نرم افزار خودش یک پرینت درخواست وجه می دهد.خلاصه لیست رسمی_ خلاصه لیست پیمانی_ یک خلاصه لیست قراردادی که ضمیمه سندمان کنیم.

زمان پرداخت حقوق را به همراه فلاپی و لیست حقوق به بانک ارائه میدهیم و واریز به حساب پرسنل می شود.



محاسبه اضافه کار:

ساعت اضافه کار پرسنل از واحد حضور وغایب دریافت و مدیریت مرکز دستورات لازم می دهند وتحویل امر مالی می شود(واحد دریافت وپرداخت)

دریافت وپرداخت بر اساس نوع استخدام محاسبات را انجام می دهد مثلا:برای پرسنل رسمی ،پیمانی ، وقراردادي

عوامل حقوقی مشمول اضافه کار(عوامل حقوق مشمول اضافه کار رسمی و پیمانی_ شغل_ شاغل_ حق مدیریت_ تبصره3 وحقوق پایه)تقسیم بر 176ساعت ×تعداد ساعت اضافه کار که مبلغ ناخالص اضافه کار بدست می آید.10%مالیات کسر می شود سپس خالص بدست می آید.

مثال :

(7000000 /176). 100=3977272

3977272 .10%=397727

محاسبه ی اضافه کار:

شامل(حقوق پایه وسایر)×14÷2199× مقدار ساعت اضافه کار

از این مبلغ10% بیمه تامین اجتماعی سهم کارمند و20% بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما کسر می شود که سهم کارمند ازکارمند کسر می شود وسهم کارفرما از کارفرما.

مبلغ سهم کارفرما و کارمند اضافه کار با بیمه تامین اجتماعی ماه جاری حقوق جمع می شود وبهمراه فلاپی همراه چک تحویل تامین اجتماعی می شود.

در طول ماه هر تعداد پرداختی که داشته باشیم و بیمه تامین اجتماعی از آنها کسر می شود، همه ی این کسورات تامین اجتماعی در قالب یک فایل به همراه چک مربوطه به سازمان تامین اجتماعی تحویل داده می شود.

برای پرداخت مبالغ ثابت مثل :مسکن_ بن_ عیدی... در برنامه مبلغ ثابت تعریف می شود و گزارش گرفته می شود.

کارانه به دو صورت تهیه می شود:

1.برای پرسنل

2.برای پزشکان

کارانه پزشکان:

ابتدا آمار ولیست بیماران بستری که شامل ویزیت اول،ویزیت دوم و ترخیص می باشد به امورمالی (دریافت وپرداخت)از طریق منشی بخش ارسال می گردد.

محاسبه :

تعداد ویزیت اول×162000 ریال

تعداد ویزیت دوم× 121500 ریال

تعداد ترخیص×68805 ریال

این مبالغ را خدمات درمانی سالانه اعلام می کند

آمار سرپائی:

شامل ویزیت عادی و اورژانس می شود.

تعداد ویزیت عادی×53000 ریال

تعداد ویزیت اورژانس×53000 ریال

سهم پزشک از ویزیت عادی 50%و از ویزیت اورژانس 70% میباشد

ویزیت عادی:بیمارانی که پزشک در درمانگاه می بیند.

ویزیت اورژانس:منظور ویزیت بیمارانی که در اورژانس بستری می شوند.

از ویزیت بستری40% سهم پزشک محاسبه می شود.

حاصل جمع این سه:

50% 70%و40% سهم پزشک می شود.

واز کل کارکرد پزشک 5.5%برای دانشگاه 20% سهم پرنسل 10% مالیات کسر می شود وخالص سهم پزشک می شود.

کارانه پرسنل :

1.گواهی کار از دفتر پرستاری وپشیبانی ،لیست سنوات به سال وماه، لیست اضافه کار که طبق کارکرد حضور وغیاب است، لیست مرخصی استحقاقی واستعلاجی برای محاسبه امتیاز کارانه استفاده می شود.

2.در اکسل جدولی تهیه می کنیم بدین شرح:

امتیاز سنوات:سال×1.8

امتیاز مسئولیت :1.5

امتیاز مدرک تحصیلی:زیر دیپلم 1_ دیپلم1.5_فوق دیپلم 2_لیسانس 2.5...

       ساعت اضافه کار: از5% تا4% که بستگی به ساعت اضافه کار دارد.

امتیاز حضور:100حداکثر است.اگر30روز ماه را کامل کارکرد داشته باشد.

امتیاز کارایی:3.5

جمع امتیاز ها×سهم پرسنل (از کارکر پرسنل)که10% برای سهم ریاست می رود 90%برای سهم پرسنل

واین 90%بسته به بخش محل کار:مثلا:پرستاری59.50%می گیرد.

مالی 11%( مدیریت 5%_ اداری4.5% _پذیرش 7% پیراپزشکی 1%وخدمات 12% تعلق می گیرد.

یادآوری :

برای محاسبه ی بیمه تامین اجتماعی هیات علمی ها:

سقف 7برابر حداقل دریافتی 7×3.897.000 و در نظر گرفته می شود که تا این سقف 7% ومابقی اش رنج دوم تامین اجتماعی است.

فرم5.1یابازنشستگی فرمی است که عوامل حقوقی مشمول بیمه ی بازنشستگی پرسنل رسمی در آن قید شده وسپس جمع این عوامل×9% و 13.5% می شود که مبالغ بدست آمده در آخر لیست قید می شوند.ضمنا هر ماه تهیه وارائه می شوند.

نحوه مغايريت گيري

صورتحساب بانك با دفتربانك

1-   افتتاح حساب نزد بانك وصدور سند مربوطه درسيستم حسابداري مثلا" بانك بدهكار وحساب دريافتني بستانكار

2-   ثبت روزانه گردش مالي بانك (بدهكار وبستانكار) دردفتربانكي كه قبلا" تهيه شده ودرامورمالي نگهداري ميشود.

3-   بعدازمدتي كه حساب گردش مالي داشت (15 يا30 روز) اقدام به دريافت صورتحساب بانك از بانك مربوطه بصورت پرينت يا فايل مي كنيم.

4-   مقايسه صورتحساب دريافتي از بانك با دفتربانك كه دراين مقايسه اقلام بازي كه از لحاظ مبلغ وشماره چك وتاريخ باهم يكسان هستند راحذف ميكنيم (يعني باهم پاس ميشوند) ، سپس مابقي اقلام بازي كه از صورتحساب ودفتر بانك بجا ماند را بعنوان اقلام بازبدهكاروبستانكارصورتحساب و دفتربانك ليست مي كنيم تا درماه بعدباگردش صورتحساب و دفتر بانك ماه بعد مقايسه وحذف كنيم ، اين روش تا آخرسال ادامه دارد.

مختصری ازشرح وظایف واحد حسابداری:

شرح وظايف واحد درآمد

  1. گرفتن تمام ليستهاي بستري مربوط به بيمه تامين اجتماعي و پيگيري نامه هاي مربوط به سازمان و بردن و تحويل تمام نسخ سرپايي و بستري و تحويل آن به ناظرين بيمارستاني سازمان
  2. گرفتن تمام ليستهاي سرپايي و بستري از كامپيوتر و تنظيم اسناد مربوط به بيمه خدمات درماني و پيگيري نامه ها و اسناد مربوط به سازمان و بردن و تحويل نسخ سرپايي و بستري به واحد رسيدگي اسناد سازمان
  3. گرفتن تمام ليستهاي سرپايي و بستري سازمان بيمه نيروهاي مسلح ارتش و پيگيري نامه ها و اسناد مربوط به سازمان و بردن و تحويل نسخ سرپايي و بستري به واحد پذيرش نسخ و گرفتن ديسكت آزمايشگاه بيمه ارتش
  4. گرفتن تمام ليستهاي بستري كميته امداد و چك كردن اسناد قبل از تحويل به سازمان اعم از مهر و امضا ، مدارك بستري بيمار و در آخر ارسال و پيگيري اسناد مربوط و تحويل آن به نمايندگان سازمان
  5. پيگيري و دريافت چك از سازمان كميته امداد امام خميني
  6. پيگيري و دريافت كاركرد روزانه سرپايي پزشكان از درمانگاهها و سپس چك كردن بيمه هاي سرپايي بيماران در همان روز درمانگاه
  7. گرفتن ليست كاركرد و ثبت و نگهداري در كامپيوتر براي بيماران بستري كه ترخيص مي شوند ( كارانه بستري پزشكان )
  8. پيگيري اسناد مربوط به حوادث ترافيكي و بردن به معاونت درمان و تحويل سندهاي مربوطه
  9. تخفيف براي بيماران سرپايي در واحدهاي راديولوژي و سونوگرافي و بيماران كه از درمانگاهها مي آيند و از طريق مددكاري رايگان مي شوند

10.گرفتن ليست كاركرد سرپايي و بستري واحدهاي مربوط به سونوگرافي و راديولوژي و آنهايي كه جداگانه محاسبه مي شوند

11.گرفتن مهر مربوط به واحدهاي پاراكلينيك ( راديولوژي ، آزمايشگاه ، داروخانه ) و زدن آن بر روي اسناد بستري تمام بيمه ها

12.مهمور نمودن تمام اسناد سرپايي ارتش به مهر دبيرخانه ماهيانه

13.پيگيري احكام پزشكان بيمارستان و بردن اين اسناد به سازمان تامين اجتماعي و معرفي آنها و ثبت در كامپيوتر مربوطه

شرح وظايف واحد دريافت و پرداخت، صدور چك:

1-تهيه و تنظيم ليست حقوقي و اعلاميه بانكي ، چك، برگه هاي محاسباتي و كنترل حسابهاي مربوطه به منظور رفع اختلاف

2-همكاري در پرداخت حقوق و مزاياي كاركنان واحد براساس گواهي انجام كارهاي واصله

3-تنظيم ليستهاي اضافه كاري، كارانه، حق ماموريتهاي اداري كاركنان و ساير موارد مشابه

4-همكاري در رسيدگي و نظارت لازم بر اسناد مالي ودريافت و پرداخت مطابق دستور مافوق

5-صدور چك در وجه اسناد وسايل خريداري شده

6-رسيدگي و انجام نظارت لازم به اسناد مالي و پرداختها

7-انجام مكاتبات لازم در امور مالي و وصول وجوه و مطالبات دولتي ناشي از قراردادهاي شفاهي

8- دريافت دسته چك از بانك مربوطه با انجام مكاتبات لازم

9- گزارش مانده حسابها در مواقع مورد نياز به مسئول مربوطه

11- تهيه مغايرت بانكي ماهيانه باتوجه به صورت حسابهاي بانكي و مانده موجودي دفتر بانك

12-صدور اسناد حسابداري و اسناد درآمد

13-گرفتن تراز مالي

13-گرفتن گزارش دفتر كل و معين

15-گرفتن تفريغ بودجه

16-گرفتن مغايرت بانكي براي كليه حسابها

17-كار بر روي اسناد نقدي به تعهدي و وارد نمودن آنها

18-محاسبه پاراكلينيك ها جهت صدورسند

19-محاسبه نظام نوين پزشكان

20-كنترل تنخواه وپيش پرداختها وعلي الحساب ها

21-محاسبه اسناد پيمانكاري

شرح وظايف اعتبارات:

  1. دريافت ليست تشكيلات از كارگزيني و وارد نمودن ليست اسامي كاركنان بر اساس رديف و پست سازماني تشكيلات اداري
  2. وارد نمودن احكام پرسنلي در دفتر اعتبارات و تامين اعتبار احكام پرسنل رسمي و قراردادي و طرحي
  3. كنترل مفاصاحساب كاركنان طرحي و باز نشسته و تطبيق با آخرين حكم استخدامي
  4. شماره نمودن دفتر اعتبارات و صفحه بندي دفتر بر اساس كد هزينه
  5. تعهد ريالي درخواست خريد واحدها و كارپردازي
  6. تقسيم بندي اعتباري اسناد هزينه براساس كد و برنامه
  7. تامين اعتبار اسناد هزينه قطعي بر اساس دريافتي از دانشگاه
  8. ارائه تراز عملياتي دفتر اعتبارات در پايان هر ماه و تنظيم تفريغ بودجه ماهانه
  9. تنظيم و ثبت اسناد قطعي شده و تفكيك شده توسط دفترداري بر اساس كد ماده والده و كد ماده واحده

10.جمع بندي اسناد هزينه ارسالي به دانشگاه و تهيه نوار ماشين حساب

11.تهيه و تنظيم فرم كسورات اسناد جهت ارسال اسناد به دانشگاه

12.تكميل فرم نامه هاي ارسال اسناد مالي به دانشگاه

13.آماده كردن و بردن اسناد هزينه قطعي مشتبه حسابداري جهت رسيدگي كارشناسان رسيدگي دانشگاه

14.آوردن اسناد رسيدگي شده از دانشگاه براي رفع واخواهي احتمالي

15.پيگيري اسناد براي رفع واخواهي در واحد

16.بردن اسناد پس از رفع واخواهي به دانشگاه و ممهور نمودن كليه اوراق اسناد به مهر رسيدگي كارشناسان امور مالي دانشگاه

17.پيگيري اسناد در دانشگاه تا صدور چك

18.دريافت چكهاي مالي از دانشگاه و رمزدار نمودن چكها در بانك

19.بردن نامه هاي درخواست وجه و نامه هاي ارسالي به دانشگاه

20.تحويل چكهاي سپرده صادره از واحد به مديريت محترم امور مالي دانشگاه

21.بردن نامه هاي درآمد و پيگيري اسناد واريزي درآمد

22.ثبت و نگهداري نامه هاي ارسالي و وصولي درآمد به دانشگاه و محاسبه واريزي و دريافتي درآمد از دانشگاه

23.پيگيري ليست كاركرد پزشكان كه مشاركت در طرح نظام نوين دارند

24.محاسبه و تهيه ليست سهم پزشك و پرسنل از نظام نوين

صندوق

  1. پذيرش بيماران اورژانس در سيستم
  2. ترخيص بيماران اورژانس باتوجه به نوع بيمه ، حادثه و نوع بيمه درماني
  3. آمار بيماران تصادفي و ضرب و جرح و سقوط از ارتفاع در برگه مخصوص
  4. بستري بيماران اورژانس در بخشها
  5. پذيرش بيماران درمانگاهها باتوجه به نوع بيمه و خدمت و پزشك براساس متخصص و فوق تخصص ، پزشك K2

مسئوليت صندوق مركزي و اورژانس :

الف : گرفتن روزانه رسيد حسابداري صندوق از صندوقداران و تطبيق آن با گزارشي كه از سيستم گرفته مي شود و به تبع آن فيش واريزي كه به حساب 90173 واريز مي شود .

ب : تنظيم برنامه كاري صندوقداران

پ : جمع آوري گزارش هاي روزانه صندوق و در نهايت در آخر ماه تمامي اين ليستها تحويل ریاست مي شود .

د : چك كردن روزانه كارتهاي اورژانس و صحبت با پرسنل صندوق اورژانس راجع به اشكالات كار و فيش واريزي كه بابت هر پرونده اورژانس در كارت بايد موجود باشد و كنترل گزارشي كه از تعداد كل بيماران پذيرش شده گرفته مي شود

ذ : ليست كردن كليه كارتهاي اورژانس ( اجتماعي ) و تنظيم نامه و ارسال آن به نماينده بيمه

هر خدمت پزشكي جديدي كه در اين مركز ارائه مي شود لازم است كه كد كامپيوتري به آن اختصاص داده شود و هزينه آن خدمت مشخص شود. در ابتدا نوع خدمت از منشي گرفته مي شود و با نماينده بيمه در اين رابطه صحبت مي شود و نماينده نيز از كتاب كاليفرنيا خدمت مربوطه را همراه با تعرفه اي كه به اين خدمت تعلق مي گيرد ، مشخص مي كند و بنده نيز مبلغش را درآورده ، همراه با كليه اطلاعات به اتاق كامپيوتر داده و در سيستم وارد مي شود و كد خدمت را به صندوقداران و درمانگاه مربوطه ارائه مي دهم .

نويسنده : ليلا امدادي مهدي محله

این کاربر 2 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.