پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



بررسی تبلیغات

مقدمه

ایران خودرو با نام پیشین ایران ناسیونال در سال ۱۳۴۱ خورشیدی، در شهر تهران به دست احمد و محمود خیامی بنیانگذاری شد و پس از انقلاب ۱۳۵۷ توسط انقلابیون مصادره گردید و بخش عظیم تبلیغات ابتدائی آن توسط روزنامه های محلی و شهری کثیرالانتشار تهران نیز انجام می شد.

این شرکت مهم‌ترین شرکت خودروسازی ایرانی است که انواع خودروهای سبک و سنگین را با همکاری شرکای خارجی یا به تنهایی تولید می‌کند. ایران خودرو سالانه بالغ بر ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کند و توسط روشهای جدید و مکانیزه آنها را تبلیغ، بازاریابی و به فروش می رساند.

چکیده

این پروژه به بررسی روش‌های تبلیغاتی موجود در شرکت ایران خودرو پرداخته و تاکید عمده را بر مسایل تبلیغات، بازاریابی و فروش نیز قرار داده است پس از جمع‌آوری اطلاعات و آمار مورد نظر محقق در پی آزمودن دو فرضیه اصلی ذیل برآمده است :

1) وجود روش‌های تبلیغاتی در ایران خودرو موجب بالا رفتن کارایی و بهره‌وری فروش شرکت ایران خودرو است 2) نظام تبلیغاتی در ایران خودرو متناسب با تعداد مشتریان و نسبت سهم بازار شرکت است در این پروژه منظور از بررسی تبلیغات رابطه میان مطلوبیت‌های حاصله (بازاریابی و فروش) و منابع مصرف شده (انواع روشهای تبلیغاتی) در سیستم در فاصله بین دو پریود زمانی که یکی از آن دو پریود مبناست می‌باشد پروژه مذکور به منظور:

اولا) شناسایی و بررسی روش‌های تبلیغات در ایران خودرو ثانیا) ارزیابی و مطالعه کارآمدی نظام تبلیغاتی موجود ثالثا) ارائه پیشنهادهای مناسب جهت بهبود آن رابعا) ارائه راهکار مناسب برای ارتقای بهره‌وری از انواع روشهای تبلیغاتی به شرکت ایران خودرو و سایر شرکت‌های مشابه، گرداوری و تدوین شده است.

نويسنده : سيامك سلمان شميران

این کاربر 9 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.