پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



بازديد از چاپخانه ريحان

باسمه تعالی
مرکز آموزش علمی – کاربردی فرهنگ و هنر 13 تهران
معاونت فرهنگی و دانشجویی
دفتر ارتباط با صنعت و كارآفريني(هماورد مهارتي)
.................................................................................................
· آیا شغل شما با رشته تحصیلی شما مرتبط است؟ نوع ارتباط آن را بیان فرمایید؟
· بله؛ نام رشته ای که اینجانب در آن تحصیل می کنم، مدیریت تبلیغات تجاری می باشد. و چون بنده در نمايشگاه بين المللي ج.ا.ايران که زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است مشغول مي باشم و از طرفی نمايشگاه فوق الذكر یک ارگان دولتی بوده و یکی از هزاران هدفهایش تسهیل و تشویق امر تجارت و تقویت آن می باشد. به همین دلیل مطمئناً تبلیغات تجاری می تواند به عنوان بازو و اهرمی در جهت نیل به هدف تجارت مورد استفاده قرار گیرد. پس بنابراین اگر بتوان تبلیغات تجاری را به طور علمی به بازرگانان و تجار ایرانی آموزش داد، شاید بشود ادعا کرد که هم باعث کاهش هزینه های سربار می گردد و هم باعث بدست آوردن بازار و مشتری بیشتر و در نتیجه آن سود بیشتر گردد. شعار اکثر افرادی که در تجارت موفق بوده اند این است که بيشتر سرمایه خود را صرف تبلیغات نمایند.
.............................................................................................
· مشخصات محیط کار مورد بازدید:
شرکت چاپ و نشر ریحان در يك سوله واقع در "كيلومتر 11 جاده قديم كرج(فتح)، سه راه شهريار، اول سعيد آباد پشت كارخانه الياف" با مساحت تقريباً 4 هكتار و به صورت كاور از هم جداسازي شده است. سوله مذكور از دو سالن و کارگاه مجزا و یک اتاق که به آن اصطلاحاً اتاق فرمان و تصمیم گیری اطلاق می گردد، تشکیل شده است. در ورودي چاپخانه مذكور، دو دستگاه ليتوگرافي و در داخل سالن، يك دستگاه چاپ رول مخصوص چاپ آگهي تبليغاتي و يك دستگاه چاپ چند رنگ كه وظيفه آن چاپ همزمان چند صفحه اي است موجود بود. در سالن بعدي دستگاه چاپ به انضمام دستگاه خشك كن مجهز به مانيتور وجود داشت كه كار تاكردن كاغذ را هم انجام مي داد و در قسمت خروجي كارخانه دو دستگاه ليفتراك مخصوص برداشت رول كاغذ موجود بود، كار اصلی این شرکت دریافت خبر ارسالی توسط سر دبیران روزنامه هایی مانند کیش- ابتکار- 19 دی- توسعه جنوب- اعتدال- عصر رسانه و روزنامه ورزشی شوت (البرز سابق) به صورت فایل PDF، از طریق ایمیل می باشد. كه پس از دریافت خبر و کنترل نهایی، کار چاپ شروع مي شد.
...........................................................................................
· نام سازمان و یا شرکت بازدید شده :
شرکت چاپ و نشر ریحان، واقع در کیلومتر 11جاده قدیم کرج(فتح)- سه راه شهريار، اول سعید آباد- پشت شرکت الیاف – چاپ و نشر ریحان.
.............................................................................................
· فعالیت اصلی شرکت بازدید شده چیست ؟
چاپ روزنامه – رول يا روتاتيو(چرخشي) – چاپ مطبوعات، نشريات و چاپ رول، تك رنگ و چند رنگ.
................................................................................................
· رشته تحصیلی شما چه نقشی در این شرکت دارد ؟
نقش تبلیغات تجاری سازگار کردن فرد با جامعه است تا فرد را در مرز واقعیت های موجود متوقف کند. تبلیغات بازرگانی بر این باور است که تبلیغات، تعیین کننده راه و رسم زندگی افراد است و اندیشه ها و برداشت های تک ساختی( مادی و سود پرستانه ) را در جامعه به وجود می آورد اما مخاطبان قادر به تشخیص این امر نیستند. زیرا تبلیغات مجال اندیشیدن درباره این مسائل را به مخاطبان نمی دهد و مانع از توجه به تضادهای موجود در زندگی انسان می شود.
واژ‌هٔ چاپ و صورت قدیمی‌تر آن «چهاپ» را برگرفته از واژ‌هٔ مغولی چاو دانسته‌اند که به معنای «فشردن سطحی بر سطح دیگر» است. چاپ در لغت به ‌معنای نقش، اثر، مُهر و نشان آمده است و در متون مختلف کلمات طبع، باسمه، و تافت به‌عنوان مترادف آن به‌کار رفته است. چاپ در اصطلاح، به عمل، فن، و صنعت تکثیر صورت و نقش‌های دوبعدی مانند حروف، ارقام، خط‌ها، تصویرها، و... به‌وسیلهٔ انداختن اثر این نقش‌ها بر کاغذ، پارچه، یا مواد دیگر، به‌ویژه چاپ مواد خواندنی، با تصویر یا بدون تصویر بر روی کاغذ گفته می‌شود. در تعریفی دیگر، چاپ مجموع عملیاتی است که متن خام را به اثر درخور انتشار مانند کتاب، مجله، روزنامه، و جز آن تبدیل کند. چاپ بر روی کاغذ شناخته شده‌ترین کار چاپی است.امروزه با پیشرفت تکنیک‌های چاپ این عمل روی مواد سلولزی، نایلونی، پارچه ای، چرمی، مواد شیمیای، فلزی، شیشه‌ای با اشکال صاف یا ناهموار، مقعر یا محدب و ... صورت می‌گیرد. چاپخانه نیز در لغت به ‌معنای محل چاپ کردن است. چاپخانه مؤسسه یا کارگاهی است که از عهد‌هٔ انجام کارهای چاپی بر روی کاغذ و سایر اشیا از طریق انواع چاپ برآید و به تعبیری دیگر، محلی است که چاپ کتاب، نشریات، و مانند آن در آنجا انجام می‌گیرد. امروزه، چاپ به عنوان یک فرآیند انبوه صنعتی در نظر گرفته می شود که بخش اساسی صنعت نشر و بخش مهمی از فعالیت‌های اداری و حکومتی زا شامل می‌شود.
با توجه به تعاریف فوق می توان به این نتیجه رسیدکه تبلیغات و صنعت چاپ دو مقوله جدایی ناپذیر از یکدیگر می باشند که در راستای موفقیت در داد وستد تجاری می توانند موثر باشند.
.........................................................................................................
نوع سازمان چیست ؟ دولتی عمومی خصوصی
· تاریخچه تاسیس :
شرکت چاپ و نشر ریحان به صورت سهامی خاص و از سال 1380 با همین نام شروع به کار نمود. اولین مکانی که استارت کار شرکت ریحان زده شد در 21 کیلومتری اتوبان فتح بود. بعد از آن به مکانی در محله خلیج تهران نقل مکان کرد. در حال حاضر هم که در داخل شرکت الیاف مستقر است. مديرعامل شركت چاپ و نشر ريحان آقاي علي فدائي مي باشد. رشته تحصيلي ايشان روزنامه نگاري مي باشد و در حال حاضر با تعداد 15 نفر پرسنل، چاپخانه فوق الذكر را اداره مي كند.
.......................................................................................................
· مراحل انجام کار در این موسسه چگونه است ؟
سردبیر نشریات و روزنامه ها، كليه مطالب مد نظر برای چاپ را در دفتر خود روزنامه صفحه بندي و به صورت فايل pdf و از طریق ایمیل برای مدیر مسئول واحد چاپ ارسال می کند. پس از مونتاژ مطالب، صفحه زینک تهیه شده، هر دو صفحه فايل روي يك زينك ثبت مي گردد. سپس زينكها به دستگاه ليتوگرافي وارد مي گردد و در آن تفكيك رنگ صورت مي گيرد(چهار رنگ: زرد، آبي، قرمز و مشكي) زینکها داخل دستگاه پلیت، رنگ آمیزی و خشک می شود. بعد لیزر عکسها شروع شده و عمل خم و پانچ زینک انجام می شود. مرحله بعد چاپ بوسیله دستگاههای تمام اتوماتیک می باشد. در مرحله آخرعمل برش و بسته بندی نشریه چاپ شده صورت می گیرد. در دستگاههاي جديد كليه فرآيند چاپ، جداسازي و بسته بندي در يك دستگاه انجام مي شود و به صورت تا شده و تفكيك شده تحويل مي شود.
........................................................................................................
· رشته تحصیلی شما در این محیط کار چه نقشی دارد ؟
نقش تبلیغات تجاری سازگار کردن فرد با جامعه است تا فرد را در مرز واقعیت های موجود متوقف کند. تبلیغات بازرگانی بر این باور است که تبلیغات، تعیین کننده راه و رسم زندگی افراد است و اندیشه ها و برداشت های تک ساختی( مادی و سود پرستانه ) را در جامعه به وجود می آورد اما مخاطبان قادر به تشخیص این امر نیستند. زیرا تبلیغات مجال اندیشیدن درباره این مسائل را به مخاطبان نمی دهد و مانع از توجه به تضادهای موجود در زندگی انسان می شود. تبلیغات و صنعت چاپ دو مقوله جدایی ناپذیر از یکدیگر می باشند که در راستای موفقیت در داد وستد تجاری می توانند موثر باشند.تبلیغات تجاری طیف وسیعی از تبلیغات را شامل می شود. در این راستا صنعت چاپ و نشر می تواند با ابزارهای در اختیار خود در جهت تحقق اهداف تجارت به کار گرفته شود. پس به نوعی می توان گفت چاپ و نشر تکمیل کننده و یاری رساننده تبلیغات و ابزاری برای به ثمر رساندن آن است. از طرفی تبلیغات تجاری می تواند باعث رونق بازار صنعت چاپ شود.
.............................................................................................................
· چه توانمندیهای شخصیتی و جسمی برای احراز شغل مرتبط با رشته تحصیلی شما متصور است ؟
به لحاظ شخصیتی فرد می بایست از روابط عمومی بالا برخوردار باشد و همچنین در کار خود توانایی تمرکز ودقت کافی را دارا باشد. به لحاظ جسمی نیز ترجیحاً از معلولیت برخوردار نباشد. قدرت تحلیل وتفکیک موضوعات را در بحث تبلیغات وتجارت را داشته باشد. کار جدی گرفته شده و وقت کافی برای آن در نظر گرفته شود.
...........................................................................................................
· شرایط شغل های مرتبط با رشته تحصیلی خود را از لحاظ موارد زیر توضیح دهید :
1- سختی و پیچیدگی : مهمترین وظیفه تبلیغات تجاری، شناخت افکار مشتریان و نفوذ در آن برای جلب رضایت افکار عمومی نسبت به کالا یا خدمتی است که به دنبال تبلیغ وتشریح و در نتیجه فروش آن هستیم. بی تردید این وظیفه در قالب مجموعه ای از فعالیتهای تبلیغی صورت می گیرد که می توان آنها را تحت عناوین تبلیغات محیطی و محاطی، نمایشگاهها، انتشارات، سنجش افکار و پژوهش و برنامه ریزی دسته بندی کرد.
2- قوانین و مقررات انجام کار: اهميت و ضرورت قوانین و مقررات تبلیغات در جامعة امروز تا آنجاست كه بسیاری از تجار و بازرگانان به این نتیجه رسیده اند که این مساله را جدی گرفته و به صورت علمی آن را دنبال نمایند. بر همين اساس تبلیغات تجاری در دنياي كنوني سعي دارد با استفاده از تكنولوژي‌هاي نوين ارتباطات و اطلاعات به اطلاع‌يابي سريع از مخاطبان و اطلاع‌رساني به آنها بپردازد.
در يك جامعة اطلاعاتي تبلیغات براي اينكه بتواند كارآمد باشد و همگام با مخاطبان حركت و نوآوري و فعاليت داشته باشد ملزم به تجهيز شدن به آخرين يافته‌ها و روش‌هاي نوين ارتباطي و اطلاعاتي و به زبان روز مخاطب و افكار عمومي است. اطلاع‌ رساني‌ و شفاف‌ سازي‌ حيطه‌ عملكرد سازمان‌ها و مؤسسات‌، نياز اولیه و حركت‌ بنيادي‌ و اصولي آنها بشمار می رود‌. فعاليت‌ در هر زمينه‌اي‌ پس‌ از آموختن‌ شيوه‌ و فنون‌ عملي‌ و اجرايي‌ آن‌، نيازمند آگاهي‌ داشتن‌ و فهيم‌ بودن‌ نسبت‌ به‌ قوانين‌ و مقررات‌ جامعه‌ و قلمرويي‌ است‌ كه در آن ‌ قرار دارند. از آنجا كه‌ تبليغات‌ يكي‌ از عرصه‌هايي‌ است‌ كه‌ فكر و انديشه‌اي‌ در آن‌ به‌ مرحله‌ اجرا در مي‌آيد، در نتيجه‌ قبل‌ از هر اقدامي‌، آشنايي‌ با قوانين‌ و مقررات‌ تبليغاتي‌ و احاطه‌ بر آن‌ ضروري‌ است‌. اين‌ امر در درجه اول موجب‌‌ حفظ‌ حرمت‌ها و مرزهاي‌ قانوني‌ و اخلاقي‌ جامعه‌ مي‌شود و دوم‌ اينكه‌ مانع‌ از ايجاد خسارت‌ به‌ انديشه‌ ورزان‌، طراحان‌، مجريان‌ و افراد جامعه‌ مي‌گردد.
3- مباحث ایمنی و بهداشت: سازمان بین المللی کار روز 28 آوریل (هشتم اردیبهشت) را به عنوان روز جهانی ایمنی و بهداشت کار اعلام نموده و هر سال ضمن اختصاص برنامه هاي خاص ، شعاری برای این روز اعلام می نماید. شعار سال 2013 این روز بر پیشگیری از بیماریهای ناشی از کار تاکید می نماید.
بر اساس بر آورد سازمان بین المللی کار (ILO) هر ساله در جهان بیش از 2.34 میلیون فوت ناشی از عوارض شغلی اتفاق می افتد که تنها 321 هزار مورد آن در اثر حوادث ناشی از کار می باشد. 2.02 میلیون مرگ باقیمانده بوسیله بیماریهای ناشی از کار ایجاد میگردد. این یعنی روزانه بیش از 5500 مورد مرگ ناشی از کار.
عدم پیشگیری از بیماریهای ناشی کار علاوه بر اثرات منفی عمیق بر کارگران و خانواده های آنها، به جهت تحمیل هزینه های سنگین موجب افت بهره وری در تولید و همچنین ایجاد ناهنجاریهای اجتماعی می گردد. پیشگیری همواره موثرتر و كم هزینه تر از درمان و توانبخشی است.
با توجه به ابزار و وسایل فیزیکی وفکری که در بحث تبلیغات به کار می رود, باید این نکته را مد نظر قرار داد که حتما"برای جلوگیری از بوجو آمدن مسائل روحی وجسمی احتمالی نکات ایمنی وبهداشتی محیط کار را رعایت نمود.
4-مباحث فرهنگی و اجتماعی ( جاذبه و انگیزه های شغلی ):
آثار فرهنگی: تبلیغات تجاری تاثیر ناخود آگاه و آهسته اما عمیق بر باورها، سنت ها و آرزوها و آداب و رسوم مخاطبان باقی می گذارد. باید عنوان کرد که تبلیغات موثر، فهرستی از فرهنگ عمومی مردم است.
نورمن داگلاس ( نویسنده ) عنوان می کند که : شما می توانید ایده ال های هر ملتی را به وسیله تبلیغاتشان بیان کنید. و یا واتسون و هیل می گوید ( در کتاب فرهنگ مطا لعاتی ارتباطی و رسانهای ): اگر تبلیغات منحصر به فروش محصو لات کالا باشد استفاده زیادی را موجب نمی شود. اما واقعیت این است که تبلیغات فروش تصورات، رویاها و شیوه های آرمانی زندگی را نیز در بر می گیرد.
و اینگونه است که قدرت های بزرگ سیاسی و اقتصادی تلاش دارند از طریق تبلیغات عادت ها و رفتار های ملت ها را تغییر بدهند به طور نامحسوس فرهنگ خود را بر آنان تحمیل کنند.
آثار اجتماعی: تغییر رفتار و نگرش اقتصادی و فرهنگی، بدون تردید روابط اجتماعی مردم را نیز دگرگون می کند. اگر تبلیغات متناسب با واقعیت های اقتصادی یک جامعه نباشد می توان به ایجاد نیاز های کاذب دامن زد . همچنان که جامعه شناسان می گویند:
احساس نیاز سرچشمه دگرگونی های اجتماعی است. از طرفی نیازها اصو لاً جنبه روانی و ذهنی دارند( بروس کوئن جامعه شناس ) با هجوم بی امان پیام های بازرگانی ممکن است ایجاد تقویت یا دچار تغییر شویم. سطح انتظارات ملی بالا می رود یا احساس محرومیت یا عقب ماندگی می کنیم، حرص و زیاده خواهی جایگزین قناعت می شود.
.................................................................................................
· شغل های مرتبط با رشته تحصیلی شما در خارج از کشور چه جایگاهی دارد ؟
با توجه به تاثیر مثبت این گونه شغلها برروی فروش و بازاریابی محصولات تولیدی در کشورهای مختلف، از جایگاه مناسبی در سطح جامعه برخوردار می باشد و در بین اکثر مردم شناخته شده است.
............................................................................................................
· تاریخچه مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی شما در ایران و جهان چگونه است ؟
· وقتی ارتباطات به صورت دسته جمعی صورت گیرد و یک یا چند نفر در یک زمان با عده زیادی تماس گیرند، تبلیغات نامیده می شود و در اینجا تبلیغاتی مورد بحث است که مستلزم مخارجی می باشد. در واقع در هر کجا که مفاهیم رقابت و قدرت گزینش برای جامعه و عناصر آن امکان پذیر باشد می توان ادعا کرد که تبلیغات نقش بسزایی در ایجاد اندیشه های جهت دار دارد. جوامع امروزی با بشر بدون ارتباطات نمی توانست تشکیل گردد. اما این سوال مطرح می شود که شرکت ها و سازمان های تجاری تا کجا و چه مدت زمانی حاضر هستند پای هزینه خود بایستند و تاثیر این هزینه ها چه مقداری است؟
برای بررسی تبلیغات بهتر است ابتدا از پیشنه تبلیغ آگاهی یابیم تبلیغ از دوران ماقبل تاریخ آغاز شد، نوعی ارتباط در خصوص وجودو در دسترس بودن اجناس و کالا ها بوده است. برخی از تصاویری که بر روی دیواره ی غارهای اولیه نقش بسته است. مربوط به سازندگان اشیای ابتدایی می باشد. بنابراین تبلیغ، مقوله ای نیست که چندان جدید باشد و مربوط به سال های اخیر گردد بلکه ریشه در زندگی اجتماعی انسان ها دارد با این همه آنچه ما تحت عنوان تبلیغات نو و جدید می شناسیم، ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در کشور ایالات متحده دارد. سال 1450 یک تاریخ مهم در سابقه تبلیغات می باشد، زیرا در این سال بود که گوتنبرگ، انجیل معروف خود را به چاپ رسانید و با روی کار آمدن صنعت چاپ، در واقع انقلاب عظیمی در تبلیغات چاپی ایجاد شد.
· پیشینه ی تبلیغ در ایران:
نخستین وسیله ی آگهی رسانی، نصب تابلو و جارچی ها بوده است و استفاده از آگهی در ایران به ادوار باستانی باز می گردد. اما پیشینه آگهی در تاریخ معاصر، نخست به صورت دیوار کوب درج در نشریه ها باب شد و سپس رواج پیدا کرد. باید دانست که پیشینه آگهی در رسانه های جمعی ایران بدین ترتیب بوده است: دیوارکوب، نشریه های ادواری، کتاب، سینما، رادیو، تلویزیون. با گذشت زمان ابر شرکت های تجاری متوجه شدند اکنون زمان آن گذشته که مشتری به آنها نیاز داشته باشد بلکه با افزایش کارخانه ها و شرکت ها و کمبود منابع آنها باید به کار بازاریابی بپردازند و زمان و ارزش بیشتری برای مشتری و منابع خود لحاظ کنند و اینگونه تاثیر تبلیغات هر روز بیشتر از قبل شد به گونه ای که شرکت ها مبالغ زیادی را صرف تبلیغات خود می کنند به گونهای که در دهه 80 یونسکو در گزارشی هزینه های جهانی تبلیغات کشورهای مختلف جهان را در آن دهه مورد بررسی قرار داد. این گزارش با همین عنوان در نیویورک به چاپ رسید.
· این گزارش نشان می دهد که آمریکا با 102140 میلیون دلار بیشترین هزینه تبلیغاتی را داشته است و این میزان 43/2 درصد کل تولید ناخالص داخلی این کشور است.
· بعد از آمریکا، ژاپن با 18208 میلیون دلار دومین کشور است که هزینه تبلیغاتی آن بالاتر از سایر کشورها قرار دارد. و این هزینه 92/0 از تولید ناخالص ملی آن را تشکیل می دهد.
· در رده سوم کشور کانادا با 4797 میلیون دلار هزینه تبلیغاتی که 4/1 درصد از تولید ناخالص ملی آن را تشکیل می دهد، قرار گرفته است.
· با گذشت زمان شرکت ها متوجه شدند که تمرکز خود را بر تنوع در تبلیغات باید قرار دهند به گونه ای که موجب جلب توجه مصرف کننده شود و شرکتی که بتواند در این استراتِژی موفق باشد در واقع گوی رقابت را از رقیبان خود ربوده است. اولین وظیفه ی پیام تبلیغاتی « جلب توجه افراد» است. اگر پیام تبلیغاتی نتواند این وظیفه ی خود را به خوبی انجام دهد، هرچقدر افراد آن را ببینند و یا بشنوند بدون ثمر است. بسیاری از خوانندگان مجله ها و یا روزنامه ها، بدون این که توجهی به هیچ تبلیغی بکنند به شکل سطحی و گذرا مجلات را ورق می زنند. بسیاری از بینندگان تلویزیون و شنوندگان رادیو هنگام پخش آگهی های تبلیغاتی، مشغول انجام کار و یا خوردن چیزی می شوند. بسیاری از افراد وقتی مشغول دیدن برنامه ای در ویدیو هستند هنگام پخش آگهی با استفاده از دکمه جلوبر از قسمت آگهی صرف نظر می کنند و ادامه ی برنامه ی مورد علاقه شان را می بینند.
· یکی از نمونه های تازه و متنوع نسبت به سایر تبلیغات دیگر اقدام جدید شرکت ژیلت بوده است که کوچکترین تبلیغ دنیا را با نوشتن بر روی یک تار مو خلق کرد.
...................................................................................................
· مشاغل مرتبط و همگون با رشته تحصیلی خود را نام ببرید ؟
گرافیک- بازاریابی- چاپ- شغلهای مربوط به رسانه ها از قبیل تلويزیون، رادیو، سینما، اينترنت و ... .
........................................................................................................
· خصوصیات هر یک از مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی خود را بیان کنید ؟
تبلیغات: تبلیغات داراری خصوصیات و ویژگیهای فراوانی از قبیل ایجاد بازار کار و سرمایه و رونق دادن به تجارت وبازرگانی می باشد. همچنین باعث رونق در کسب وکارهای مرتبط هم می شود.
تجارت: تجارت وتجاری شدن باعث افزایش و گسترش فضای فعالیت در پهنای وسیع اقتصاد جهان که همان دهکده بزرگ است می گردد.
.................................................................................................
· چه تجهیزاتی مورد نیاز شغل مرتبط با رشته تحصیلی شماست ؟
رایانه- شبکه های ارتباطی مانند ماهواره، اینترنت، رسانه های تصویری و شنیداری- دوربین های فیلم برداری وعکاسی – دستگاه کپی، اسکنر و پرینتر دستگاه چاپ و نرم افزارها و برنامه های مورد نیاز تبلیغات.
....................................................................................................
· به نظر شما حوزه کارآفرینی و ایجاد شغل جدید در رشته تحصیلی شما چگونه ایجاد می شود؟
- زمان و مکان وپتانسیل یک منطقه این امکان را ایجاد می کند تا با مطالعه این ابزار یک یا چندین شغل ایجاد نمود.
- وجود نیازهای آشکار وپنهان ما را به ایجاد شغل جدید و نو سوق می دهد.
- مطالعه صنایع و حوزه های مختلف و شناسایی خلاء های موجود می تواند به ایجاد شغل منجر گردد.
..................................................................................................
· به نظر شما چه مهارتهایی در آینده پس از گذراندن دروس رشته به دست خواهید آورد ؟
- ارتباط با متخصصین در حوزه های مختلف.
- نگاه متفاوت به صنایع و حوزه های مرتبط با آن.
- ابداع و خلاقیت در حوزه های کاری مختلف.
...................................................................................................
· آیا علاقه به ایجاد کار و حرفه مطابق با رشته تحصیلی خود دارید ؟
بله؛به‌ دليل‌ نقش‌ و جايگاه‌ ويژه‌ كارآفرينان‌ در روند توسعه‌ و رشد اقتصادي‌، بسياري‌ از دولتها در كشورهاي‌ توسعه‌ يافته‌ و درحال‌ توسعه‌ تلاش‌ مي‌كنند با حداكثر امكانات‌ و بهره‌برداري‌ از دستاوردهاي‌ تحقيقاتي‌، شمار هر چه‌ بيشتري‌ از جامعه‌ را كه‌داراي‌ ويژگي‌هاي‌ كارآفريني‌ هستند به‌ آموزش‌ در جهت‌ كارآفريني‌ و فعاليتهاي‌ كارآفرينانه‌ تشويق‌ و هدايت‌ كنند. انشاءا... با مهارتي‌ كه‌ در تشخيص‌ فرصتها و موقعيتها و ايجاد حركت‌ در جهت‌ توسعة‌ اين‌ موقعيتها در ما ایجاد می شود، پيشگامان‌حقيقي‌ تغيير در اقتصاد و تحولات‌ اجتماعي‌ محسوب‌ مي‌شویم. موفقيت‌ و بقاء در چشم‌اندازهاي ‌برخواسته‌ از فردا، نيازمند چالاكي‌، قوة‌ ابتكار و خلاقيت‌ است‌. علاوه‌ بر اين‌ كارآفريني‌ به‌ ريسك‌پذيري‌، نوآوري‌ و كنش ‌كارآفرينانه‌ هم‌ نياز دارد. بر اساس‌ نظريات‌ اقتصادي‌ و تجارب‌ حاصله‌ در اقتصادهاي‌ رو به‌ رشد، «كارآفرينان‌» موتور محركه ‌توسعه‌ و رشد اقتصادي‌ محسوب‌ مي‌شوند و بالطبع‌ اشتغال‌زايي‌ يكي‌ از ره‌آوردهاي‌ مهم‌ كارآفريني‌ مي‌باشد.


DSC00749 copy
DSC00755 copy copy

DSC00758 copy
نويسنده : علي سبزعلي

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.