پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



شرکت تبلیغ نو(ال جی-مدیاپردازش)

 تاریخچه

 

شرکت تبلیغ نوقشم در سال 1383 از ادغام پنج شرکت معتبر و با سابقه که در زمینه تبلیغات فعالیت داشتند، تاسیس گردید.

   هدف از ادغام این شرکت ها استفاده مشترک از تجربیات و مهارتهای یکدیگر بوده است.

   به گونه ای که شرکت تبلیغ نو یک شرکت تبلیغاتی کامل با تمام سرویس های لازم در زمینه ارتباطات و تبلیغات آماده پاسخ گویی و ارائه راه حل کامل به مشتریان خود است.

 

اهداف

 ü      اضافه کردن مشتریان جدید به مشتریان فعلی که مهمترین آن ال جی است

ü      تکمیل چارت سازمانی و نزدیک کردن آن به چارت یک آژانس کامل بین المللی

ü      تکمیل بخش برنامه ریزی و بودجه بندی در کل بخش مدیا

ü      خرید رسانه و حرکت به سمت صاحب رسانه شدن

ü      داخلی کردن فعالیت های کلیدی شرکت بدون نیاز

به پیمانکارانی مانند ساخت تیزر و چاپ

 میزان دستیابی به اهداف و استراتژی تعیین شده در سال گذشته

  ü      در جهت تکمیل آژانس و چارت با استخدام در بخش خلاقیت و تعریف پروسه های کاری سال 2011 توانستند درخواست مشتری در زمینه طراحی کامل بیشتر در ساخت تیزر و طراحی انجام دهند در زمینه برنامه ریزی در نوع قراردهای صدا و سیما خوب بودند.

ü      در جهت پیدا کردن مشتری جدید جرینگ که یکی از بخش های همراه اول است فعالیت گسترده ای با آنها شروع کرد ولی به علت مشکلات داخلی خودشان این فعالیت کمتر شده است. در همین رابطه مشتریانی مانند بلومبرگ، مدیا، ام جی، مجیک با شرکت همکاری دارند ولی بیشتر در زمینه خرید رسانه است که در بخش خلاقیت کمتر کار شده است

 میزان دستیابی به اهداف و استراتژی تعیین شده در سال گذشته

ü      برای فروش رسانه و پیدا کردن مشتریان جدید بخش فروش به شرکت اضافه شده که هم برای فروش رسانه و سودآوری فعالیت دارد و هم مشتریانی که بدنبال انجام کل فعالیت های تبلیغاتیشان هستند کار می کنند

ü      در راستای تکمیل آژانس بخش PR شرکت را بصورت یک دپارتمان کامل تر با استخدام چند نفر تبدیل کردند که بیشتر از هدفی که از ال جی تعیین شده بود از لحاظ امتیازات رسیدیم که گزارش کامل تر آن در ادامه ارائه خواهد شد.

ü      در بخش رسانه محیطی امسال فضای بیشتری در اول سال با قیمت خوب خریداری شد که برای فروش آن بخش فروش سود خوبی برای شرکت مهیا کرد

ü      در بخش EVENT همایش ها و سمینارها که بیشتر به فعالیت های PR مربوط می شده مراسم زیادی برگزار کردندکه توضیحات آن در ادامه می آید.

جایگاهواستراتژیسالآینده

ü      تکمیل چارت سازمانی و اجرایی کردن هدف اصلی شرکت که در سه سال به یکی از سه آژانس تبلیغاتی ایران تبدیل بشوند.

ü      آماده سازی پتانسیل گرفتن مشتریان جدید از لحاظ خلاقیت و رسانه و خدمات مشتری بطوری که کیفیت سرویس ها افت پیدا نکند

ü      تکمیل کلیه بخشها خصوصا بخش خلاقیت خصوصا در بخش ایده پردازی و نویسنده آگهی چون بازار رقابت روز به روزسخت تر می شود و توقع مشتری از آنها بیشتر خواهد شد

ü      معرفی شرکت بصورت یک برند موفق در بازار تبلیغات با ایجاد یک کمپین تبلیغاتی برای خود شرکت تبلیغ نو که بیشتر بصورت روابط عمومی و لابی صورت می گیرد

ü      استفاده مدیرعامل از یک دستیار فعال و قوی چون بار کاری و تلفنی مدیرعامل بسیار زیاد است و به امور جاری روز به روز بیشتر می شود

ü      با وجود تحریم های موجود بر علیه ایران سعی در گرفتن نمایندگی یک آژانس بین المللی در جهت سریع محقق شدن اهداف و بالا بردن کیفیت سرویس های شرکت

گزارش کار PR

در ابتدای سال گذشته ال جی با کسب 16 میلیون امتیاز که 4 میلیون بیشتر از میزان تعیین شده در قرارداد بود، Target خود را از 12 میلیون در سال 2010 به 16 میلیون در سال 2011 افزایش داد.

در نیمه اول سال میلادی به دلیل مسائل پیش آمده، امتیاز تمامی رسانه ها (Ad Value) در سایت LGEPR به میزان قابل توجهی کاهش داده شد و در نتیجه دستیابی به Target سالانه با مشکلاتی روبرو گردید.

با برنامه ریزی های انجام شده تغییری در ساختار PR شرکت با همکاری دفتر LG صورت گرفت و از نیمه دوم با هماهنگی های هر چه بیشتر، تلاش برای ترجمه، آماده سازی و چاپ خبرها افزایش یافت. از طرف دیگر با استخدام نیروهای جدید، بخش مانیتورینگ فعالیت خود را گسترش داده و به جمع آوری خبرهای مربوط به رقبا مانند سامسونگ و نوکیا، علاوه بر ال جی پرداخته شد. تهیه لیست کاملی از نشریات و خریداری آنها از دیگر فعالیتهای این بخش می باشد.

با برگزاری هر چه بیشتر نشست های خبری و گردهمایی ها، سعی بر این گردید تا ارتباط هر چه دوستانه و صمیمانه تری با تمامی خبرنگارها برقرار شده تا امکان همکاری آنها با بخش PR در دستیابی به اهدافمان افزایش یابد. یک فایل مرجع شامل اطلاعات تمامیخبرنگارها و حوزه فعالیت آنها تهیه گردید که در دسترس افراد مرتبط قرار گرفت. در برگزاری تمامی این مراسم ها از ایده های جدیدتری استفاده و برنامه های متنوعی اجرا گردید که مورد توجه همگان واقع شد.

از دیگر کارهای انجام شده ارسال محصولات ال جی برای خبرنگاران و تهیه گزارش بوده است. همچنین با دعوت از چندین خبرنگار، مشخصات محصول توسط کارشناس مربوطه برای آنها توضیح داده شده و سپس مطلب توسط آنها تهیه و منتشر می گردید.

تنظیم مصاحبه با مدیران کره ای یا دیگر مدیران از موارد انجام شده در سال گذشته بود که به درخواست نشریه و یا دفتر ال جی صورت می گرفت.

از دیگر فعالیتهای جدید در سال گذشته می توان به تهیه PR Book به صورت هفتگی (نسخه دیجیتال) ماهانه (نسخه چاپی) اشاره نمود.

لازم به توضیح است که PR Bookاز خبرهای کار شده در نشریات مختلف تهیه می گردد و در یک فایل به صورت صفحه بندی شده و به ترتیب تاریخ به همراه جدول مشخصات خبر قرار می گیرد. این خبرها شامل خبرهای ال جی و همچنین دیگر رقبا مانند سامسونگ، نوکیا و اچ تی سی می باشد.

در انتهای هر ماه میلادی یک جدول مقایسه ای بین فعالیت های PR ال جی و سامسونگ به همراه نمودار برای مدیران ارسال می گردد.

با توجه به این تغییرات و پیشرفتهای به دست آمده، در انتهای سال 2011 توانستیم به امتیازی نزدیک به 24 میلیون دست یابیم که حدودا" 50% بیشتر از میزان معین شده در قرار داد بود.

گزارش کار همایش ها و سمینارها

نام مراسم

محل برگزاری

تاریخ مراسم

موضوع مراسم

تعداد میهمانان

         1

کنفرانس خبری

هتل هما

90/2/10

معرفی سه بعدی و اسمارت

150

2

روزخبرنگار

رستوراناسفندیار

90/2/27

بمناسبتروزخبرنگار

50

     3

اففتاحیهکارخانهسیرجان

سیرجان - کارخانه

90/3/03

افتتاحکارخانهسیرجان

500

4

گردهماییسالانه

برجمیلاد

90/3/05

معرفیمحصولات 2011

1100

5

کنسرتبنیامین

برجمیلاد

90/3/16-17

خوانندگیبنیامین

5600

6

کلاسآموزشی

هتلسیمرغ

90/3/23

آموزشفروشندگانصوتی-آریانا

200

7

اختتامیهConceptual life

آمفیتئاترگلدیران

90/3/22

مسابقهطراحیآشپزخانه

120


8

سمینارمعرفیکولرهایصنعتی

سالنرایزن

90/4/20

معرفیمحصولاتصنعتیبهمهندسان

250

9

مسابقهآشپزی

هتلهما

90/4/21

مسابقهآشپزیباماکروویو

400

10

کلاسآموزشی

هتلسیمرغ

90/4/22

آموزشفروشندگانخانگی

200

11

سمینارسالانهکاچیران

سالنهمایشصداوسیما

90/5/05

گردهماییسالانهنمایندگانفروش

700

12

ارکسترملی

برجمیلاد

90/5/13-15

خوانندگیعلیرضاقربانی

8400

13

افطاریموبایل

هتلسیمرغ

90/5/25

معرفیمحصولاتجدید

200

14

مدیاکلابخانگی

کارتینگآزادی

90/7/27

معرفیمحصولاتخانگی

150

15

ارکسترملی

تالاروحدت

90/7/28-29-30

خوانندگیمحمدمعتمدی

3000

16

مدیاکلابصوتی

هتلاسپیناس

90/8/01

تستسینمایخانگیSound Demo

20

17

راهکارهای تجاری

مشهد

90/8/18

محصولاتتجاری

350

18

نشستخبری

رستوراننایب

90/8/11

خبررسانیپیشازفستیوال

20

19

مدیاکلابصوتی

اسپیناس

90/8/21

معرفیمحصولاتجدیدصوتی

70

20

فستیوالبازی

سالنهندبال

90/8/24-27

فستیوالبازیهایسهبعدی

5000

21

ارکسترملی

برجمیلاد

90/8/25

خوانندگیعلیرضاقربانی

1400

22

کنسرتآریان

برجمیلاد

90/8/26-27

خوانندگیگروهآریان

5600

23

اسپانسرینگمسابقاتتکواندو

سالنتکواندو

90/8/30

مسابقاتجهانیتکواندو

 

24

گردهمایینمایندگانآریابرهان

هتلاسپیناس

90/11/06

معرفیمحصولوگردهمایی

250

25

مدیاکلابخانگی

رستورانلمون

90/11/18

معرفیمحصولات 2012

120

رسانههای تبلیغات شهری

   به تر تیب طبقه بندی موقعیت مکانی، ابعاد و نوع تابلوها:

1.مرکز کشور:                  2-   مراکز استانها:

                بزرگراهها                        ورودیها و خروجیها

                   میادین                                      بزگراهها

                   بازارهای مربوطه            چهار راهها و مراکز پر رفت وآمد

برگزاری سمینار و کنفرانس های خبری

شرکت تبلیغ نو به دلیل داشتن روابط نزدیک با رسانه ها، روزنامه ها وصدا و سیما توانایی برگزاری انواع کنفرانس های خبری را دارد.

برگزاری سمینار مستلزم هماهنگی های دقیق و مدبرانه ای می باشد:

  • ارائه سالن اختصاصی مناسب
  • زمان بندی مراسم
  • پذیرایی
  • رزرو هتل و حمل و نقل
  • چیدمان و طراحی سالن
  • مجری، سرگرمی، هدایا  

سیستمهایصوتیتصویری

تبلیغاتچاپی

طراحیونصباستند، ......

کارتدعوتوبجسینه

گلآرایی

مترجم

روش کار و اطلاعات لازم جهت رسیدن به اهداف مشتری

  1. بررسی وضعیت موجود ” الآن در کجا هستیم“

       (تحقیق بازار)

  • تصویر ذهنی مشتری از برند ما
  • اندازه بازارMarket Size (تعداد و ریال)
  • سهم بازار
  • میزان شناسایی برند
  • بررسی و آنالیز رقبا و نقاط ضعف و قوت آنها
  • تازه های بازار Market Trend
  • تصمیم گیران خرید و رفتار خرید مصرف کننده
  • تاثیرگذاران در تصمیم خرید
  • بازار هدف ( تحصیلات، درآمد، سطح اجتماعی، محل جغرافیایی، نوع زندگی...)

بخش بندی بازار هدف و هدف گذاری برای هر بخش از بازار

کانال های مختلف تبلیغات

1. ATL: TV, Radio, Press Ads, Billboard رسانه های عمومی

2. PR: Events, News, Non profitable activities روابط عمومی

3. DM: Direct marketing, Direct mail تبلیغات مستقیم

4. Sales Promotion عملیات پیشبرد فروش جوایز و جشنواره ها

5. Merchandising

6. POP Materials

استراتژی و بودجه بندی رسانه ها

  • شناسایی بازار هدف و رسانه هایی که بازار هدف را پوشش می دهد
  • جمع آوری اطلاعات رسانه ها و میزان پوشش رسانه بسته به محصول یا سرویسی که قرار بر تبلیغات آن داریم
  • انتخاب رسانه ها با دلایل و مستنداتی که بیشترین بازدهی را با مقدار بودجه تعیین شده داشته باشد.
  • برنامه ریزی رسانه بر اساس نوع و میزان پخش
نويسنده : سحر صالحی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.