پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



خلاصه تاریخچه اهداف و محصولات


پارس تکنیـــک ، گروه مهندسی و صنعتی

PARS TECHNIC ENGINEERING & INDUSTRIAL GROUP

طراح و تولید کننده تجهیزات پیشرفته تهویه مطبوع با نام وینـــدر

خلاصـــه تاریخچــه ، اهداف و محصولات

گروه مهندسی و صنعتی پارس تکنیــــک در سال 1361 با مدیریت مهندس یوسفی تاسیس گردیده و در حوزه تخصصی خود ابتدا در دوره پنج ساله اول به امور طراحی و اجرای انواع پروژه های برودتی و تهویه مطبوع در سراسر کشور پرداخته و سپس با برنامه ریزهای انجام یافته توسط مدیریت آن از سال ششم کار طراحی و تولید انواع سیستمها و تجهیزات برودتی و تهویه مطبوع را آغاز نموده و تا امروز نیز همواره و مستمر با پیگیری عالی ترین هدف خود که طراحی و ساخت انواع تجهیزات پیشرفته برودتی و تهویه مطبوع ( که با نام و مارک وینـــدر ، Winder ) با توجه به نیازهای کشور به کار فوق تخصصی خود ادامه داده که در این زمینه به موفقیتهای قابل توجهی دست یافته است که ذیلا به پاره ای از مهمترین آنها اشاره خواهد گردید ،

قابل توجه میباشد که بخشی از موفقیتهای بسیار مهم در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات بسیار پیشرفته برودتی و تهویه مطبوع برای اولین بار در جهان انجام و به ثمر رسیده است ،دست یابی به هریک از موفقیتها مذکور در پی سالها تلاش بی وقفه و سنگین و تحمل دشواریها و هزینه های قابل توجه به بار نشسته است ،

* طراحی و ساخت چیلرهای صنعتی با قابلیت جابجائی برای اولین بار

این نوع چیلر یکی از نیازهای مبرم انواع بخشهای صنعتی و تولیدی کشور میباشد که موارد مصرف بیشماری دارد که وجود آن تاثیرات بسیار موثری در کار دارد

* طراحی و ساخت پکیج قابل حمل و نقل سردخانه ای برای اولین بار در جهان

از مزیتهای بسیار ارزشمند آن فراهم شدن امکان تغییر مکان سردخانه را بدون دردسر و هزینه های سنگین که در بسیاری از موارد عملا ناممکن میباشد را فراهم مینماید سردخانه های کوچک در مناطق مولد محصولات باغی و دامی قابل نگهداری در سردخانه در صورتی توجیه دارد که در دوره زمانی لازم در مکان لازم وجود داشته باشد و در باقی اوقات سال بدون استفاده میباشد و میتوان از آن در محل مناسب دیگری استفاده نمود یا در موارد نظامی و اردوهای آن یا بیمارستان صحرائی که که هر کدام برای دوره زمانی مشخصی ایجاد میگردند نیز به همین شکل و بسیاری از موارد استفاده دیگر که امکان بیان یکایک آنها در این فرصت مقدور نمیباشد .

* طراحی و ساخت سیستمهای مرحله ای مانند پکیج و چیلرهای مرحله ای برای اولین بار درجهان

باید گفت که مهمترین سیستم طراحی و ساخته شده و در حال تولید این مجموعه سیستمهای مرحله ای میباشد که با بیش از 9 برتری و امتیاز منحصربفرد خود به ماننده معجزه ای در صنعت تهویه مطبوع میباشد ، آنچه تا امروز موجب گردیده که بیش از 93% ساختمانهای کشور ما محروم از سلامتی و مزایای ارزشمند تهویه مطبوع میباشند همانا هزینه بسیار سنگین استفاده از سیستم تهویه مطبوع میباشد حال آنکه پکیج یا چیلرهای مرحله ای موجبات استفاده ارزان و کاملا اقتصادی از تهویه مطبوع را برای عموم فراهم مینماید امری که خصوصا در شهرهای با مشکل آلودگی هوا در واقع حکم محافظ سلامتی انسانها را دارا میباشد چرا که در اینگونه شهر استفاده از کولر آبی مسبب انواع خطرات سنگین برای سلامتی انسانها میباشد که بدلیل ناآگاهی از چنین خطراتی از کولر آبی استفاده مینمایند .

اطلاع رســـانی جمعی و مشــکلات عدیده

از آنجائیکه هر واحد تولیدی نیاز به معرفی مصنوع و تولید خود به مخاطبین مرتبط در جامعه دارد و در غیراینطورت عدم اطلاع از آن به منزله عدم فروش و عدم فروش منتهی به تعطیلی واحد مربوطه خواهد گردید و یا به هر میزان ضعف در اطلاع رسانی داشته باشد بهمان نسبت نیز با ضعف در فروش روبرو خواهد گردید که این خود موجبات انواع مشکلات در تولید و مهمتر از آن حتی امکان هرنوع تقویت کیفیت محصول را از بین میبرد ،

بهرشکل شاید بتوان گفت حیاتی ترین مقوله برای هر واحد تولید فروش محصولات بوده و فروش محصولات تماما در گرو اطلاع رسانی میباشد لذا امری چون وسایل ارتباط جمعی موثر با پوشش کشوری مهمترین عامل در این زمینه میباشد ،

همواره واحدهای صنعتی و تولیدی از نبود امکانات اطلاع رسانی عمومی در محدودیت و با موانع بسیار مهمی در مقابله میباشند ،

چرا که هزینه نجومی استفاده از وسیله ارتباط جمعی چون تلویزیون و رادیو در شکل ساخت و پخش تیزرهای اطلاع رسانی در خصوص محصولات تولید این واحد ها آنهم با حداقل هزینه افزون بر یک میلیون تومان به ازاء هر ثانیه آنهم در محدوده های زمانی با کمترین میزان بیننده که برای پخش تنها یک تیزر بمدت سی ثانیه هزینه ای بالغ بر سی میلیون تومان میباشد یا پخش تیزر رادیوئی در ایستگاه های پر شنونده با هزینه به ازاء هر ثانیه افزون بر 600 هزار تومان استفاده از این وسیله را از هرگونه توجیهی دور نموده است ، همانگونه که در مجموعه تیزرهای مورد پخش در کانالهای تلویزیونی بیشتر یا مربوط به برندهای خارجی یا عمدتا محصولات مصرفی یا امور بانکی میباشد و

حتی واحدهای صنعتی با توان مالی بسیار قوی مانند خودرو سازان را نیز در جهت استفاده از آن محروم نموده است .

از سوی دیگر عامل مهم دیگر در خصوص استفاده در امر اطلاع رسانی یا تبلیغات که اگر بزرگنمایی نبوده و مبین واقعیت باشد همان اطلاع رسانی میباشد ، جراید کثیر الانتشار میباشند که متاسفانه هم تعداد آنها بسیار معدود و هم هزینه استفاده از آنها نیز بسیار سنگین میباشد .

عامل دیگر در اینخصوص بیلبرد های موثر در سطح شهرها میباشند که این گروه نیز استفاده از آن مواردی که دارای موقعیت های پربیننده و موثر میباشند نیز دارای هزینه نجومی میباشند که اینمورد نیز بهیمن دلیل هزینه نجومی استفاده از آنرا از هر گونه توجیهی دور میسازد

در نتیجه هر واحد تولیدی در اندیشه استفاده از امکاناتی میباشد که هزینه استفاده از آنها قابل تحمل و دارای توجیه میباشد که این گروه نیز بعلت ضریب تاثیر کم و عدم در بر گرفتن پوشش کامل دارای نقاط ضعف متعددی میباشد اما این تنها امکان قابل استفاده میباشد که بعنوان مثال :

استفاده از فضای مجازی بشکل ارسال ایمیل های اطلاع رسانی و یا استفاده از فضای سایت های با بازدید کننده مرتبط و با تعداد قابل قبول بصورت درج بنر و همانند

و مورد دیگر نصب و الصاق پوستر در محل های خاص در معابر داخلی شهرها

پارس تکنیـــــک نیز به همان دلایل فوق الذکر همواره با مشکلات و موانع عدیده در امر اطلاع رسانی و معرفی تولیدات خود روبرو بوده است این امر را از طریق ذیل به انجام رسانده است ، بدیهی است که عدم استفاده از وسایل ارتباط جمعی موجب کند شدن امر بسیار مهمی چون معرفی محصولات بوده و زمان آنرا به نسبت ضریب تاثیر آن بسیار طولانی مینماید ولی متاسفانه راه دیگری در این زمینه وجود ندارد راهی که هم هزینه آن قابل تحمل و توجیه و هم امکان دسترسی به آن مهیا باشد تا کنون وجود نداشته است اما در آینده امیدواریم در اینخصوص حداقل برای واحدهای صنعتی و تولیدی داخل کشور موقعیت استفاده از آنها فراهم آید

روش هایی که تاکنون برای معرفی تولیدات و اطلاع رسانی در خصوص آنها مورد استفاده قرار گرفته است :

* حضور در نمایشگاههای تخصصی مرتبط

مجموعا شرکت و حضور در 24 نمایشگاه از سال 1372 تا کنون که بعنوان نمونه چند تصویر از دو نمایشگاه سالهای اخیر ( 1390 و 1391 ) در ذیل قابل مشاهده میباشد :

در واقع حضور موثر در نمایشگاه ها برای هر واحد تولیدی یا خدماتی یکی از کانالهایی میباشد که با وجود در بر داشتن هزینه قابل توجه و تقریبا سنگین اما به نسبت سه مورد مهم و اصلی فوق الذکر ( پخش تیزر در تلویزیون و رادیو - درج آگهی در معدود روزنامه کثیرالانتشار - استفاده از بیلبرد ) که هر کدام اشاره گردید که بعلت هزینه های حقیقتا نجومی برای هر واحد تولید خصوصا صنعتی غیرقابل توجیه و حتی خارج از توان مالی قوی ترین واحدهای صنعتی نیز میباشد قابل تحمل تر میباشد که با امکان ملاقات حضوری با مخاطبین مربوطه فرصت معرفی محصول و یا خدمات و اطلاع رسانی در مورد آنها فراهم می آورد .

*   درج آگهی در ماهنامه های تخصصی مربوطه به صنعت تاسیسات و تهویه مطبوع

تاسیسات و تهویه مطبوع نیز مانند سایر رشته های فنی و مهندسی دارای چندین ماهنامه تخصصی میباشد که همانگونه که از نامشان مشخص است هرماه یکبار منتشر میشوند و استفاده از فضای آنها نیز یکی دیگر از کانالهای معرفی تولید و خدمات واحدهای فعال در این رشته میباشند و بدلیل آنکه هزینه درج آگهی در آنها در حد معقول و قابل قبولی میباشد معمول انتشار آگهی در آنها استمرار دارد .

* دایر نمودن سایت در اینترنت

یکی دیگر از امکانات موجود در این گروه ها استفاده از فضای مجازی به قصد اطلاع رسانی میباشد که گروه مهندسی و صنعتی پارس تکنیـــک نیز از سالهای قبل اقدام به ایجاد چندین سایت نموده است که به مرور طی سالها توانسته است یک پل ارتباطی با مخاطبین در فضای مجازی ایجاد نماید

* استفاده از امکانات مرتبطه در فضای مجازی

از جمله امکاناتی که در فضای مجازی وجود دارد استفاده از سایت هائی که با فعالیت ما بنوعی مرتبط بوده و به موازات آن نیز از آمار بازدید کننده واقعی و مطلوبی برخوردار میباشند ، مانند سایت های مربوط به امور تاسیسات ساختمان یا مهندسی تهویه مطبوع و یا همچنین امور ساختمانی و ساخت و ساز بنا که با پرداخت هزینه های مربوط به هریک اقدام به نمایش بنرهای ثابت و یا متحرک نموده که در طی این مدت از تعدادی از آنها نتیجه نسبتا قابل قبولی گرفته که موجب همکاری مستمر و ادامه داری با آنها گردیده است .

 * نصب و الصاق پوستر در معابر عمومی داخل شهر ها

یکی دیگر از امکانات بسیار محدودی که مورد استفاده قرار گرفته است نصب بنرهای بزرگ بر روی داربست و یا نمای ساختمانهای مشتریان در زمان ساختمانسازی و همچنین نصب و الصاق پوستر و بنر بر روی حصار های حفاظتی ویژه که در اطراف زمین و محدوده ساختمانهای در حال ساخت و ساز کشیده میشوند در تهران و سایر شهرهای بزرگ در سطح کشور میباشد .

STAGGER-CH-2STAGGER-TOTAL-5-2 copy copy

 نمونه هائی از سیستمها و تجهیزات مرحله ای Winder

نمایشگاه تاسیسات 1390 - محل دائمی نمایشگاههای بین المللی ، تهران

DSCF0135 copy

 
   

 

نويسنده : نیلا یوسفی نجمی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.