پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



روشهای تبلیغ در حرفه خدمات مجالس

                                   تبلیغات در شغل خدمات مجالس

حرفه خدمات مجالس که به نام کترینگ در جهان شناخته شده است در ایران سالهاست که فعالیت خودرا آغاز کرده است.این حرفه به منظور تسریع کارها در امر مجالس متعدد از جمله سمینارها

imagesقمجالس عروسی و ترحیم وغیره... صورت گرفته است .صاحبان مجالس با سپدن مجلس خود به یکی از این شرکتها مسئولیت سنگین طراحی مراسم تزئین و پذیراییاز مدعوین رااز عهده خود ساقط و به این شرکتها واگذار میکنند.                                       

                           کافه باغ سنتی

دراین شغل مانند سایر مشاغل تبلیغات نقش اساسی وتععین کننده ای برای موفقیت بازاری این شغل وجود دارد.

 

اگر چیزی درباره نحوه نوشتن متون تبلیغاتی کاری بی فایده است .نوشتن متن تبلیغاتی یک مهارت است در یک تبلیغ برای حرفه خدمات مجالس به موارد مهم باید توجه شود:

 

1.در نظر گرفتن وازگان صحیح و تأثیر گذار

 

2.قرار گرفتن کلمات در کنار عناصر گرافیکی

 

3.رنگبندی متناسب با شغل

 

4.کاربرد جا و مکان مناسب برای آگهی

 

تبلیغات ضعیف میتواند چنان ضربه ای به این شغل بزند که در صورت عدم تبلیغ با آن مواجه خواهد شد . بنابراین برای نوشتن نخستین تبلیغ برای حرفه خدمات مجالس باید با افراد اگاه و کاردان مشورت کرد.

 

در تبلیغ شغل خدمات مجالس چه باید نوشت:

 

پاسخ دادن به این پرسش در گرو عادات نوشتاری و نوع خواندن مشتریان کنونی و بالقوه شماست در ابتدا باید یک بازار پزوهشی انجام داد تا از نوع سلایق مردم و تجربه های دیگران در این کار آشنا شد

 

به خاطر داشته باشید که یکی از اشتباهات آگهی نویسان این است که آگهی را برای خودشان مینویسند نه برای مشتریان موجود ومنافع خود را در نظر میگیرند تا منافع مشتری را.

 

 

مهمترین مسئله در امر تبلیغ صداقت است صداقت باید همراه با جلوه گری در تبلیغ باشد

 

یعنی برای جلب مشتریان از اغراق و دروغ در تبلیغ جلوگیری کنیم ولی با مهارت میتوان تبلیغی

 

صادق همراه با جلب توجه بیننده داشته باشیم.

 

آگهی بایددر این حرفه قدم بعد ازدیدن را به مشتری یاد آوری کند مانند:"با ما تماس بگیرید"

تشریفات مجالس حاتم بالاترین کیفیت
موسسه تشریفاتی حاتم آماده برگزاری با شکوهترین جشن ها و سمینارها
دارای آشپزخانه اختصاصی با کیفیت بی نظیر
موسسه تشریفاتی حاتم ارائه دهنده کلیه خدمات ذیل میباشد:
زیباترین و کاملترین باغها و ویلاها در بهترین مناطق
انواع غذا های ایرانی و فرنگی
سرویس پذیرایی مبلمان و ظروف کامل پذیرایی و شام و سرویس پارچه ای ساتن حریر تافته
سفره خانه سنتی به همراه سرو چای و قلیان
کافی شاپ: سرو انواع آبمیوه های طبیعی انواع بستنی انواع نوشیدنیهای گرم و کیکهای مخصوص
سفره عقدهای سنتی و مدرن و میز نامزدی با بهترین گل آرایی
گل آرایی و تزیین جایگاه عروس و داماد ورودی عروس و داماد میز مهمانان میز شام دسته گل و ماشین عروس
تهیه انواع شیرینی تر و خشک و سفارش کیک از معتبرترین قنادیها
اجاره مدرن ترین اتومبیل های روز
استفاده از مهمانداران مجرب خانم و آقا با لباسهای متحدالشکل
گروه موزیکهای کاملا حرفه ای به همراه جدیدترین سیستم نورپردازی
فیلمبرداری و عکسبرداری حرفه ای دیجیتال و ساخت انواع کلیپ اسپرت
اجرای آتش بازی سرد و نورافشانی محیط مراسم
برای گرفتن اطلاعات بیشتر با های شعبات موسسه حاتم تماس حاصل فرمائید :
شعبه میرداماد : ۲۲۲۶۶۷۵۴
شعبه پل رومی : ۲۲۶۹۲۹۷

این نمونه ای بود از متن تبلیغاتی این حرفه.

   «روشهای تبلیغ »

 

1.بروشور:مهمترین شیوه تبلیغ در این شغل استفاده از بروشور است باید از بروشورهایی استفاده شود که دارای اطلاعات مفید و درست باشدو طاحی متناسب با این شغل داشته باشد.

 

2.مجلات:عمدتا باید از مجلاتی استفاده کرد که همخوانی با این نوع تبلیغات داشته باشد .

 

ترجیحأ از صفحات گلاسه استفاده شود با گرافیکی خوب و همچنین از عکسی همخوان و بیانگر شغل استفاده شود و حتمأ لگوی شرکت یا موسسه در تصویر خود نمایی کند

 

3.تبلیغات تلویزیونی:این روش هزینه بیشتری برای نسبت به روشهای فوق دارد،بهتر است در تصاویر این تبلیغ از نمونه کارهای انجام شده انتخاب کنید و اصل صادقانه بودن تبلیغ نباید فراموش شود .

 

همه عوامل حتی کوچکترین آن در این نوع تبلیغ برای بهتر شدن مؤثر است

 

نوع متنی که در نظر میگیریم باید حرفه ای و تأثیر گذار باشد که باید در این امر از شرکتهای تبلیغاتی مجرب کمک گرقته شود.

 

به دلیل چند منظوره بودن این شغل موسیقی باید همخوانی ویزه ای با این نوع حرفه داشته باشد

                            

                                  www.agahi.ir copy

4.روش دیگر تبلیغات در روزنامه ها است.تقریبأ همانند تبلیغ در مجلات است با این تفاوت که مخاطب بیشتری دارد هم به دلیل ارزانتر بودن روزنامه نسبت به مجله هم جامع بودن عنوانهای روزنامه.

           

در اینجا میتوانیم تبلیغ را مابین صفحات روزنامه با ابعادی بزرگتر داشته باشیم و یا در قسمت نیازمندیهای آن در قسمت مربوط به این شغل باشد .

 

تبلیغات هر روزه در این قسمت قطعأ هزینه برتر است اما بازدهی بالایی دارد. در این قسمت باید سعی شود که امتیاز بارز شما که شما را نسبت به دیگر رقبایتان برتری میدهد ذکر شود هم به دلیل ابعاد کم وهم جهت تأثیر گذاری بیشتر.

 

به طور مثال؛نوع قیمت:شما قیمت منویی را میآورید که همکاران شما برای آن منو خیلی بیشتر از شما قیمت گذاری کرده اند.این میتواند یکی از امتیازهای شما محسوب شود

5.روش دیگر استفاده از پیامکهای تبلیغاتی که امروز بسیار رایج است وگاهی مورد اقبال وگاهی موجب نارضایتی افراد است ولی بهتر است شانس تبلیغاتی خود را در این زمینه امتحان کنیم

 

6.روش دیگر ارسال ایمیل به مشتریان است

                           

slideshow-2

 

                                

 

7.نصب پوسترها ویا بنر های تبلیغاتی در خیابانها و معرفی مکان و خدمات ارائه دهنده شما به صورت خیلی کوتاه .

 

8.دیگر روش تبلیغ اینکه شما در اگهی های خود در هر صورتی(چه بنر،روزنامه و........)

 

از پیشنهادهای ویزه استفاده نمایید به طور مثال(تخفیفهای مناسبتی و هدایای ویزه)

 

 

در آخر مشتری که با دیدن تبلیغهای شما جذب شده باشد با شما تماس گرفته و به شرکت شما

 

میآیند تا با نحوه کار شما آشنا شوند.

 

شما باید در دفتر خود از پوسترهای مراسمهایی که صورت گرفته استفاده نمایید .

 

و همچنین میتوانید فیلمهایی از خدمات خود با حفظ حریم خصوصی افراد تهیه کنید و به مشتریان نشان دهید

 

آراستگی دفتر شما همراه با تزئینات ویزه شما در تأثیر گذاری جهت جلب مشتری اهمیت فراوان دارد

 

تهیه آلبومهای معمولی و دیجیتال از خدمات خود و نشان دادن منوها و قطعأ تخفیف و همانطور که در قبل مثال زده شد پیشنهادهای ویزه میتواند تأثیر بسزایی در کار شما داشته باشد.

                               -979497 fztocl m

 

                  

 

 

نويسنده : حميد محمدقربان رعيت

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.