پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



ده تکنیک برای نوشتن متن تبلیغات تجاری

1212211545864785

1-طوری بنویسید كه گویی با یکی از دوستان‌تان صحبت می‌کنید:
مردم اغلب از کسانی خرید می‌کنند که دوست‌شان دارند... به آن‌ها نشان دهید که شما کسی هستید که از طریق نوشته‌هایتان با آن‌ها دوستید.
2-برترین امتیاز محصول‌تان را سر زبان‌ها بیندازید:
تبلیغات گاهی نمی‌توانند به‌طور موثر بر روی بیننده یا خواننده تاثیر بگذارند ولی وقتی عنوانی مناسب برای محصول‌تان قرار دهید (با توجه به امتیازی که در آن است) تاثیر خوب آن دو چندان خواهد بود.
3-قبل از شروع به نوشتن تعیین هدف کنید:
هدف اصلی‌تان از نوشتن عنوان و حتی نامه‌نگاری در جهت فروش محصول‌تان چیست؟ آیا از آن‌ها انتظار دارید با شما تماس بگیرند؟ آیا به آن‌ها می‌گویید که می‌توانند تستی آزاد از محصول‌تان بکنند؟ با در نظر گرفتن این‌که قبل از شروع به نوشتن، شما از مشتریان‌تان چه چیزی می‌خواهید، در جهت‌گیری به سوی هدف‌تان مطمئن‌تر پیش خواهید رفت.
4-جملات و پارگراف‌های کوتاه بنویسید:
راهی مناسب در نوشتن جملات، کوتاهی و مفیدی‌شان است. شما باید سعی کنید با جملاتی کوتاه و مفید مطلب مورد نظرتان را به خواننده انتقال دهید.
5-در پایان نوشته‌تان جمله‌ای تاثیر‌گذار به‌کار ببرید:
خواه نوشته‌های تبلیغات اینترنتی را تنظیم کنید، خواه غیر اینترنتی، جمله پایانی مطالب باید جمله‌ای کلیدی باشد. انتظار شما در پایان خواندن تبلیغات‌تان از مشتری چیست؟
6-از .p.s (متن دیالوگ) خود استفاده کنید:
حتما خوانده می‌شود. مطمئن باشید و این حرف را باور کنید. بهترین راه ممکن برای کارآمد کردن روش‌تان این است که پیشنهاد خود را به‌طرق مختلف بیان کنید. به این طریق شما آن‌ها را جذب مطلب خود کرده و آن‌ها دوست دارند تا پایان مطلب را بخوانند.
7-داستانی در مورد محصول‌تان بگویید:
مردم دوست دارند در مورد محصولات مورد علاقه‌شان مطالبی بخوانند. نوشتن داستان واقعی از مراحل تولید محصول مورد نظرتان، برای خوانندگان، به‌عنوان برانگیزاننده‌ای موثر و معتبر خواهند بود و نیز آن‌ها از خواندن چنین مطالبی لذت خواهند برد.
8-خرید محصول‌تان را توسط مشتری و در نظر او خوشایند کنید:
مشتری از خرید محصول شما انتظار چه چیزی را دارد؟ آن‌ها واقعا چه چیزهایی می‌خواهند؟ آیا می‌توانند دست‌یابی به انتظارات‌شان را در ذهن‌شان مجسم کنند؟ با کمک به مشتری‌هایتان در تجسم‌سازی این‌که آن‌ها بعد از خرید محصول‌تان فردی شاد و راضی خواهند بود، فروش خود را افزایش دهید.
9- با جملات یا سوالات‌تان آن‌ها را جذب کنید:
از آن‌ها پرسش‌هایی کنید که باعث فکر کردن بیشترشان شده و نیز از سوالات‌تان خوش‌شان بیاید. آیا می‌خواهید درجه شغلی‌تان را افزایش دهید؟ آیا مایل هستید که بر روی آینده مالی خود سرمایه‌گذاری کنید؟ آیا واقعا می‌توانید از خیر این سوال من بگذرید؟
10-تبلیغات محصول‌تان را با توجه به دیدگاه و نظر مشتریان بنویسید:
خود را جای مشتریان خود بگذارید و بعد به طراحی مطالب تبلیغات خود بپردازید و به این ترتیب متوجه شوید که مشتریان با خواندن مطالب شما چه احساسی خواهند داشت.

نويسنده : اسماعیل پرتقالی

این کاربر 10 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.