پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



4راه موثر جهت جذب مشتري


چهارراه برای جذب مشتری


how-to-attract-customer
1. تبلیغات:راز تبلیغات موفق در این است که به ازای پولی که صرف می کنید راه های نویدبخشی به وجود بیاورید. اگر این طور شود، به شما کمک می شود پیامی را بدهید که نه تنها نظر مشتری را جلب کند بلکه ارزش محصولی را که به او پیشنهاد می دهید را هم به خوبی نشان دهد.

مثلاً تلویزیون را در نظر بگیرید عموماً تلویزیون گران ترین انتخاب است. اما هدف گذاری براساس برنامه های تلویزیونی به جای کانال ها و شبکه ها برای شما فرصت بیشتری را فراهم می کند. مثلاً تبلیغات را وسط برنامه پرطرفدار آشپزی پخش کنیم نه اینکه یک جنجال تبلیغاتی را در یک برنامه آشپزی به راه بیندازیم.

رادیو هم به شما این امکان را می دهد تا با برنامه ها به شکل انتخابی برخورد کنید. حتی در محوطه مترو هم می توانید از تبلیغات استفاده کنید. اگرچه در سال های اخیر اشتراک روزنامه کم رنگ تر از قبل شده اما بسته به نوع تجارت شما هنوز هم گزینه ارزشمندی برای جلب مشتری جدید است. مثلاً اگر جامعه هدف شما افراد بالای 55 سال هستند ممکن است هنوز هم برای گرفتن اطلاعات به صفحات روزنامه سر بزنند.

اما این روزها حتی مسن ترها هم به صفحات وب رجوع می کنند و راه تبلیغات اینترنتی را برای شما باز می کنند. برای موفقیت در رسانه گام اول برای شما باز کردن صفحه اینترنت است. سپس با توجه به مشتری هدف ـ مشتریان عمومی یا سایر مؤسسات تجاری ـ کانال اینترنتی خود را پیدا کنید.

2. شبکه سازی و ارجاع: ارجاعاتی که یا به دنبال شبکه سازی صورت می گیرد یا مؤسسات تجاری دیگر تنها یک راه ساده برای جلب مشتری نیست. این کار راهی است برای پیدا کردن مشتریان با نرخ های بالا. علاوه بر این مشتریان ارجاعی مایلند بیشتر خرید کنند و در نتیجه منبع ارجاعات بیشتری می شوند. چطور ارجاعات را پیدا می کنید؟ فرای داشتن محصول و خدمات مورد نیاز می بایست ایده روشنی داشته باشید از اینکه مشتری ایده آل و بی عیب نقص شما چه کسی است.

با این راه شما می توانید با آن دسته از مشتریان ارتباط برقرار کنید که به دردتان می خورد. هم چنین می توانید تمرکزتان را روی محصولات یا خدماتی معطوف کنید که به آن نیاز هست. سپس باید از مشتریان راضی درخواست کنید که شما را به دیگران پیشنهاد کنند.

3. کار تیمی کنید:
راه دیگری است که می توانید به عنوان اهرم نفوذ به منابع موجود استفاده کنید و آن طرح «میزبان ذینفع» است. در این طرح مؤسسات دیگری که مشتریان هدف آنها با شما مشترک است از پایگاه اطلاعاتی خودشان برای جلب مشتری برای شما استفاده می کنند. یعنی مؤسسه هم پیمان شما در جریان تجارت خود راهی را هم برای جلب مشتری برای شما باز می کند، مثل همکاری یک وکیل و یک حسابرس.


4. همکاری های راهبردی: ممکن است از همکاری به عنوان گامی مؤثر استفاده کنید که در صنعت از آن با «همکاری راهبردی» یاد می کنند. در حالی که یک رابطه «میزبان ذینفع» معمولاً کوتاه مدت و یک بار برای همیشه است همکاری های راهبردی می تواند گاهی برای سال ها ادامه پیدا کند. مثلاً یک طراح شبکه و یک شرکت تبلیغاتی ممکن است مشتریان خود را که قصد تبلیغات دارند به یکدیگر ارجاع دهند تا زمانی که ارزش مخاطب مشترک حفظ شود همکاری های راهبردی موجی از تجارت ارجاعی را در پی دارد. موارد اشاره شده راهکارهای به ظاهرساده ای هستند که گاهی موجب تحولات چشمگیری در جریان شکل گیری یک تجارت می شوند. کافی است از همین امروز این مدل های جذب مشتری را به کار بگیرید تا تغییرات را از همین امروز تجربه کنید.

نويسنده : محمد محجوب زاده

این کاربر 3 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.