پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



کاربینی پودمان اول- گروه چاپ و تبلیغات باران

بسمه تعالی

گروه چاپ و تبلیغات باران


با توجه به ساز و کار تجارت امروز ، بازاریابی و تبلیغات به عنوان دو بازوی اصلی افزایش فروش و توسعه بازار شناخته شده است . در این میان شرکتهایی که در این زمینه به ارائه خدمات مشغولند ، با بکارگیری ابزارهای بازاریابی و تبلیغات ، «فرصتها» و «تهدیداتی» را به سازمانها ، ارگانها و بنگاهها تحمیل مینمایند . در همین راستا و با اتکا به ارائه برنامه های دقیق و نوین تبلیغاتی و ایده پردازی و تولید خلاقانه و با کیفیت ، گروه چاپ و تبلیغات باران با پشتوانه ای بسیار قدیمی و محکم در سال 1388 تحت این عنوان کار خود را آغازکرد. اما در پس عنوان « باران» به عنوان نماد رحمت ،نام «لاله» به عنوان نماد زیبایی قرار دارد که این گروه با نام قدیمی «چاپ لاله» ازحدود 50 سال پیـش کارخود را آغاز نمـود و مبدل به یـکی از بزرگترین و نام آورترین چاپخانه های تهران گردید. پس از گذشت حدود50 سال از پشتوانه تجربه درامر چاپ،این شرکت کارخود رابه شاخه های دیگر نیز گسترش داده و در امر مشاوره در کلیه امورتبلیغات و همچنین تشکیل گروه قدرتمند طراحان و واحـد طراحی و گرافیک و مشاوره تبلیغات فعالیت خودرا ادامه داد. ...امامهمترین و منحصربفردترین خصوصیت این گروه که آن را تقریبا از دیگر شرکتهای تبلیغاتی متمایز میسازد انجام کلیه امور اعم از سفارش و تحویل کار در محل مشتری میباشدکه تماما توسط کارشناسان ما انجام میگردد و این چیزی نیست جز تکریم مشتری از همه جهات .
گروه چاپ و تبلیغات باران با همکاری جمعی از دانش آموختگان جوان در رشته های گرافیک ، گرافیک رایانه ، معماری ، بازاریابی ، عکاسی ، چاپ و ... قادر گردیده در مدت 3 سال فعالیت هنری و تبلیغاتی خود ، کارنامه درخشانی برجای بگذارد و محصولات هنری ، تبلیغاتی و فرهنگی متمایزی را نسبت به دیگر رقبا ارائه کند .
تمرکز اعضای گروه باران به صورت گروهی کاملا تخصصی معطوف به طراحی و ایجاد آثار منحصربفرد با بهره گیری از آخرین دستاوردهای هنر و تکنولوژی و کاربردهای آن در عرصه های اداری ، تجاری ، صنعتی ، انتخاباتی و در کل تبلیغات میباشد .

هدف گروه باران

1 copy


از آنجا که هدف نهایی تبلیغات ارائه موثر یک ایده ، خدمت یا محصول به گروه خاصی از مخاطبان است ، تحلیل رفتار مخاطبان زیرساخت های بنیادی یک برنامه تبلیغاتی محسوب میشود که مطابق با آن ایده پردازی ، تولید محصول و ارائه آن صورت میپذیرد . گروه باران توانسته است به مدد بهره مندی از تخصص دانش آموختگان جوان بازاریابی و تبلیغات ، به ارائه راه کارهای سودمند و موثر بپردازد . راهکارهای ارائه شده برنامه ای است کاملا کاربردی و با جزئیات اجرایی که مواردی از قبیل اهداف تبلیغاتی ، بودجه تبلیغات و فصل بندیهای مربوطه ، رسانه های موردنیاز برای تبلیغ ، پیامهای مرتبط با آن و برنامه های مربوط به ارزیابی اثربخشی تبلیغات به تفصیل مشخص گردیده است .


فعالیتهای گروه باران :

2 copy copy


عمده فعالیتهای گروه چاپ و تبلیغات باران به صورت فهرست وار عبارتند از :
• مشاوره تبلیغات(شناخت بازار ، شناخت مشتری ، ارائه راهکارهای تبلیغاتی ، اجرای تبلیغات و ...)
• طراحی و گرافیک (پوستر ، بسته بندی ، اوراق اداری ، کارت ، آگهی ، بروشور ، کاتالوگ ، تقویم ، سررسید، جلد کتاب ، تصویرسازی ، صفحه آرایی مجله ، آرم ، لوگو و...)
• انواع چاپ افست ( از GTO تا 5/4 ورقی به همراه خدمات تکمیلی)
• انواع چاپ دیجیتال و لارج فرمت ( پلات ، لمینیت ، بنر ، فلکسی ، مش ، وینیل ، CS4 ، شید و ...)
• ارائه انواع استندهای نمایشگاهی outdoor و Indoor.
• تهیه و تولید انواع هدایای تبلیغاتی بسیار ویژه و انحصاری با بهترین کیفیت.

شناخت مشتری و بازار :

3 copy copy copy copy copy


گروه باران همواره تلاش نموده است که خدمات و محصولات خود را با بهترین کیفیت ممکن ارائه دهد . در گروه باران هرآنچه از دنیای گسترده چاپ و تبلیغات احتیاج داشته باشید در یک مجموعه برای شما گردهم آمده است . ابزارهای شناخت بازار برای گروه باران در دو بعد نرم افزاری (تحقیق بازار) و سخت افزاری (بازرگانی) همراه با شناخت بازار ، مخاطب و بررسی حضور برند و محصول یا خدمت خاص ، در شبکه عرضه و تقاضا بدست می آید . این شناخت از راه تجربه با بکارگیری کارشناسان زبده در واحدهای مطالعات پروژه ، طرح و برنامه ریزی از یک سو و عمواملی همچون مانیتورینگ ، نظرسنجی و آمار بدست می آید . شناخت با تحلیل و بررسی کامل میگردد و در این مرحله گروه باران ، مشتری و خواسته مشتری را میشناسد .

واحد های اصلی گروه باران :

5 copy copy copy copy


گروه چاپ و تبلیغات باران در محل دفتر خود 3 واحد مهم و تاثیرگذار دارد که این سه واحد و خدمات ارائه شده در آنها به شرح زیر است :

واحد گرافیک


طراحی گرافیک یک نیاز بدیهی برای معرفی کالا یا خدمات است . بنابراین ضرورت بهادادن به طراحی گرافیک نیازی به توجیه ندارد اما داشتن یک برنامه صحیح بصری که نمایانگر شخصیت منحصربفرد صاحب کالا و خدمات باشد ضرورتی است که امروزه بیش از پیش حس می شود .

خدمات این واحد :
طراحی کاتالوگ
طراحی بروشور در فرمتها و ابعاد مختلف
طراحی بسته بندی و لیبل محصولات
طراحی آرم و لوگو
طراحی آگهی برای جراید
طراحی پوستر و بیلبوردهای تبلیغاتی
طراحی تقویم و سررسید

واحد هدایای تبلیغاتی


گروه باران با فعالیت در زمینه تهیه و تولید هدایای تبلیغاتی و با تجربه مکفی و دانش روز دنیا در این زمینه مجموعه ای کامل از هدایای تبلیغاتی را با برندهای متفاوت برای سلیقه های مختلف فراهم نموده است.
برخی از اقلام تولیدی این مجموعه عبارتند از :
ساعت تبلیغاتی ، خودکار تبلیغاتی ، ست مدیریتی تبلیغاتی ، جاکلیدی تبلیغاتی ، لیوان تبلیغاتی ، ساک دستی تبلیغاتی ، کلاه تبلیغاتی ، فلش مموری تبلیغاتی ، تقویم و سررسیدهای اختصاصی ، کیف تبلیغاتی

واحد چاپ


با استفاده از ماشین آلات به روز و کارآمد و همکاری متخصصین با تجربه ، گروه چاپ و تبلیغات باران توانسته است در طول سالها فعالیت نسبت به انجام سفارشات چاپی با شرایط متنوع و کاربری های گوناگون اقدام نماید . عمده این خدمات عبارتند از :
ارائه خدمات چاپ و پس از چاپ افست و دیجیتال
چاپ فضای داخلی Indoor
چاپ فضای خارجی outdoor
چاپ افست ( از GTO تا 5/4 ورقی)
خدمات کامل صحافی
چاپ اقلام خاص

خط مشی کلی گروه چاپ و تبلیغات باران


*شناسایی مشتریان : این گروه با استفاده از بازاریابهای ماهر و تحصیلکرده اقدام به شناسایی مشتری می کند . این شناسایی روشهای مختلفی دارد که از آن جمله میتوان به مشتری یابی چهره به چهره ، بازاریابی تلفنی ، شناسایی و پیگیری سفارشات قدیمی تر و به روز کردن آنها و ... اشاره کرد. این گروه پس از شناسایی مشتریان خود به طرق مختلف اقدام به Present کردن مشتریان خود کرده و تا حدامکان به آنها مشاوره و خط مشی های جدید میدهد.
*شناسایی رقبا : پس از شناسایی مشتری ، نوبت به شناسایی رقباست. یعنی کسانی که در حوزه چاپ و تبلیغات کار میکنند و قبلا نیز به طور مستقیم و غیرمستقیم برای آن مشتری مشخص کار تبلیغاتی کرده اند . باید ایده های نو و تازه داد و با خلاقیت ، افق های جدیدتری نسبت به رقبا در ذهن مشتری روشن کرد .
*ارزیابی بازار : باید مشخص کرد که بازار محصول یا خدمت مشتری چه خصوصیاتی دارد مانند گروه سنی خدمات گیرنده ، مقبولیت کالا یا خدمت در میان مردم ، بازار خدمت یا محصول برای قشر خاص و...
با شناسایی بازار محصول یا خدمت ارائه شده به راحتی میتوان برنامه ریزی و به راحتی برنامه ریزی را اجرا کرد.
*تعییت اهداف تبلیغات : در این بخش وظایف هریک از قسمتها طرخ ریزی میشود ، مثلاً «سهم از بازار» مطلوب و مورددرخواست آگهی دهنده چقدر است؟
*محسبات و تعیین بودجه تبلیغات: با توجه به مراحل قبلی تعیین میگردد که چه بودجه ای برای تبلیغات بازدهی بیشتری ایجاد میکند ، مثلا مراجعه به محل مشتری تقریبا به بودجه ای نیاز ندارد اما تبلیغات در تلویزیون بسیار گران است .
*طرح ریزی که شامل تدوین برنامه برای کارگروه است ، مهمترین اشتباهها در این مرحله انجام میشود و اشتباه در این مرحله ممکن است منجر به بدهکار شدن و ورشکست شدن گردد و ما درصد خطا را در این قسمت بسیار پایین می آوریم.
*طرح ریزی برای گروه طراحی : در این مرحله شرح وظایف و برنامه کاری طراحان گرافیک تعیین میگردد.
*ارائه نسخه پیش از انتشار : در این مرحله پس از طراحی کامل گرافیکی نسخه چاپی یا تبلیغاتی و اجرای آن ، یک نسخه پیش از انتشار کامل تحویل مشتری میگردد تا هم خود مشتری نظر خود را اعلام کند و هم مشتری با استفاده از شیوه های مختلف نظرسنجی ، استقبال مردم اعم از عوام و خواص را از محصول یا خدمت خاص خود بسنجد. در این مرحله ممکن است برخی امور به مراحل قبلی بازگردانده و دوباره اجرا شود .
*طرح ریزی برای گروه تولید و چاپ : در این مرحله نسخه آماده شده برای تولید یا چاپ ، به گروه تولید ( سازنده اقلام تبلیغاتی یا چاپخانه) داده میشود و دستورالعمل های لازم نیز توسط گروه باران برای آنها مشخص میگردد . ممکن است برخی از امور اجرایی در خارج از شرکت و توسط افرادی که تنها در کار اجرا تخصص دارند (و نه در کار طراحی و مراحلی که توضیح داده شد) انجام شود.
*پس از اجرای مراحل قبلی ، کار به پایان نمیرسد و بسته به نوع قرارداد برای برنامه تبلیغاتی ممکن است اموری همچون نظارت ، تصحیح خطاها ، گسترش دادن برنامه های تبلیغاتی، مقابله با برنامه های تبلیغاتی رقبای تازه و ... انجام شود.

نويسنده : مهدی کاظمی ملایری

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.