پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



کاربینی موسسه گرافیکی آرا

 

اهداف و مأموریت های معاونت امور مطبوعاتی واطلاع رسانی موضوع گزارش: شرح تفکیکی وظایف بر مبنای تشکیلات

سیاست گزاری و تعیین خط مشی برای کانون های تبلیغاتی بر اساس سیاست های ج.ا.ا و در چارچوب قوانین و آئین نامه ها ی مصوب.

سیاست گذاری و تعیین خط مشی و تهیه دستورالعمل های لازم در خصوص نحوه ارتباط کانون ها بامجامع بین المللی .

سیاست گزاری و تعیین خط مشی و تهیه دستورالعمل های لازم در زمینه انتشار کتب، بروشورها ، نشریات تبلیغاتی ، تولیدات سمعی و بصری ( تیزر و آنونس ) ، تبلیغات محیطی و...

تهیه آیین نامه و دستورالعمل های لازم برای کانون های تبلیغاتی و یا شرکت های خارجی که قصد فعالیت تبلیغاتی در ایران را دارند.

تهیه دستورالعمل و تعیین ضوابط تأسیس و نظارت مستمر بر نحوه اداره و فعالیت های مراکز تبلیغاتی و تهیه گزارش های نوبه یی از وضعیت آنها از طریق واحد های استانی .

تعیین و بکارگیری مکانیزم های لازم به منظور اعمال کنترل بر فعالیت های مراکز تبلیغاتی .

بررسی گزارش ها و شکایات رسیده و تعیین تکلیف مراکز مختلف بر اساس دستور العمل مصوب.

نظارت بر دفاتر مالی کانون های آگهی و تبلیغاتی بر اساس دستور العمل مصوب.

تهیه گزارش های لازم و انجام تحقیق و پژوهش در خصوص فعالیتهای تبلیغاتی و بهره گیری از نتایج تحقیقات در راستای هماهنگ کردن تبلیغات تجاری با دیگر فعالیت های فرهنگی نظام ج.ا.ا.

تهیه آیین نامه و دستور العمل در چار چوب ضوابط و مقررات در خصوص نحوه صدور و اجازه تأسیس ، انحلال و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون های آگهی تبلیغاتی درکشور وابلاغ آن به واحد های استانی.

نظارت شکلی و محتوایی بر نحوه صدور اجازه تأسیس ، ایجاد و فعالیت کانون های آگهی و تبلیغاتی در سراسر کشور بر اساس قوانین و مقررات مصوب.

 

تهیه آیین نامه و دستور العمل در خصوص نحوه صدور اجازه تأسیس یا انحلال مراکز ، مؤسسات و مجامع تبلیغاتی درکشور و نظارت بر فعالیت های آنها در چارچوب ضوابط و مقررات.

تهیه آیین نامه و دستور العمل در خصوص نحوه صدور اجازه و خروج کلی مواد تبلیغاتی بر اساس آیین نامه مصوب.

ایجاد هماهنگی های لازم میان ادارات کل استان ها و نظارت بر عملکرد و فعالیت های آنها در ارتباط با موضوع تبلیغات بازرگانی و شورای هماهنگی روابط عمومی استان .

برگزاری همایش و جشنواره های تبلیغات و روابط عمومی و نشست های داخلی و بین المللی ویژه صنعت تبلیغات وروابط عمومی.

سیاستگزاری و برنامه ریزی و کمک به برگزاری آموزش های دوره یی برای علاقمندان و فعالان در صنعت تبلیغات و روابط عمومی با استفاده از توان بخش غیر دولتی .

تهیه آیین نامه و دستور العمل برای صدور اجازه یا انحلال آموزشگاه های آزاد تبلیغاتی و همچنین نحوه نظارت کیفی و کمی بر فعالیت آنها درچارچوب قوانین و مقررات .

اتخاذ شیوه ها و سیاست های اجرایی برای حمایت مادی و معنوی از صنوف ، کانون ها ، اتحادیه های تبلیغاتی و مؤسسات تبلیغاتی .

تهیه ضوابط مربوط به نظارت بر عملکرد مدیران بخش های مربوط به کانون های تبلیغاتی و روابط عمومی در استان ها و تأیید صلاحیت علمی و فنی مدیران منصوبی دراستان ها و پیشنهاد ها و جذب و جایگزین افراد مناسب و واجد صلاحیت لازم.

ایجاد و اداره دبیر خانه کمیته مرکزی سازمان ها ی تبلیغاتی کشور.

اجرای مصوبات شورای هماهنگی تبلیغات دولت.

اتخاذ تدابیر لازم برای هماهنگی برنامه های تبلیغاتی داخل و خارج از کشور وزراتخانه ها و سازمان های تحت نظر دولت و دستگا ه هایی که از امکانات دولتی استفاده می کنند.

تمرکز ارائه اخبار و اطلاعات مربوط به پیشرفت برنامه ها و فعالیت های دستگاه های دولتی و نهاد های انقلاب اسلامی به منظور معرفی عملکرد ها ، اقدامات و برنامه های دولت و سایر نهادها به مردم.

پیشنهاد برنامه و طرح های فرهنگی وتبلیغی در جهت همکاری بیشتر مردم بادولت و پژوهش پیرامون اثرات برنامه ها و فعالیت های دولت در افکار عمومی و ارائه آن به هیأت وزیران از طریق سلسله مراتب اداری .

جمع آوری اطلاعات مربوط به فعالیت های وزارتخانه ها و مؤسسات و سازمان ها و شرکت های وابسته به دولت و نگارش کتاب سال فعالیت های دولت بر اساس این اطلاعات.

تلاش برای تبیین اهداف و مقاصد اجرایی برنامه های توسعه نظام جمهوری اسلامی ایران .

معرفی عملکرد دولت جمهوری اسلامی ایران درتمامی زمینه های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی، سیاسی ، نظامی ، آموزشی و غیره آن.

نظارت بر فعالیت های تبلیغاتی اقلیت های دینی و مذهبی شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران .

بر گزاری جشنواره ها ، نمایشگاه ها ، سمینارها و نشست های علمی در خصوص عملکرد فعالیتهای دولت ( نظیر هفته دولت و ایام مبارکه دهه فجر و ...)

اجرای سایر برنامه ها وسیاست های مصوب معاونت امور مطبوعاتی و تبلیغاتی درچار چوب اهداف و وظایف قانونی آن.

ایجاد هماهنگی و مشارکت نزدیک بین واحد های عمومی وزارتخانه ها و سایر مؤسسات و سازمان های دولتی .

تشکیل مجمع مدیران کل روابط عمومی برای هماهنگی روابط عمومی ها ، وزارتخانه ها و سازمان ها .

تدوین و پیشنهاد سیاست های اجرایی، برنامه و بودجه سالانه در راستای سیاست های بخشی و برنامه های میان مدت و بلندمدت در حوزه تبلیغات واطلاع رسانی .

شرح خلاصه وظایف معاونت بازرگانی و تشریح  فعال سازی این بخش را به شرح ذیل  پیشنهاد و مطابق با روال معمول ساختار سازمانی این بخش تشریح می نمایم : 

شرح وظایف معاونت باز رگانی و بازار  یابی

این معاونت  وظیفه و هم اهنگی فعالیت های  اطلاعات و تبلیغات  تیم باز ر ایابی شرکت و همچنین اجرای دستور العمل های  و این نامه های  جنب منابع و تعین روش فروش و کسب منافع و درامد شرکت را بر اساس اهداف کلان تعیین شده در خط مشی شرکت را بر عهده دارد .

 

تعیین و اجرای خط مشی های و سیاست های کلی در مورد فعالیت های باز رایابی داخلی و خارجی و تبلیغات مر بوطه

 

تامین ،  استقرار و تجهیز امکانات و نیروی متخصص متناسب با هر فعالیت مورد هدف  کاری

 

جمع اوری و تجزیه تحلیل و استفاده از امار ها  و اطلاعات و سایر داد ه جهت ورود به بازارهای داخلی و خارجی در مورد محصولات و تولیدات  یا عرضه هر گونه کالا و خدمات مورد نظر  فعالیت گروه  و تولیدات پروژه های مختلف  که قبلا به انها در چارت کلی اشاره گردید

 

شناخت رقبا دربازار داخل  داخل و حتی خارج از کشور و تجزیه و تحلیل عملکرد آنها و ترسیم خطوط و استراژی های متقابل  جهت عرضه محصولات متناسب با کشش های بازار داخلی و رقابت با رقبای داخلی از نظر کیفی و کمی (بخشی از وظیفه  R&D)

 

تهیه بر نامه های تبلیغاتی با استفاده از کلیه امکانات و وسائل ارتباط جمعی به خصوص از بستر رسانه های هوشمند و ابزار فن اوری اطلاعات  که در تخصص و راستای فعالیت فن اوری اطلاعات  مرتبط با فعالیت  جاری گروه  و تجارب  کادر تخصصی می باشد در جهت جذب حداکثری مخاطبان مجازی و غیر مجازی .

 

تشکیل جلسات لازم مستمر با مدیران شرکت ها و ساز مان کهخ در راستای فعالیت شرکت تضاد منافع نداشته باشد این جلسات در جهت فروش محصولات و تولیدات متقابل و ایجا همافزایی از بستر برون سپاری می باشد

 

انجام تبلیغات های محیطی و رسانه ای جهت معرفی  خدمات  مجموعه و معرفی قابلیت ها و توانمندی ها

 

-         تهیه دستور العمل و ائین نامه مهای معاملاتی فروش و ائیننامه های تبلیغاتی  و مسائل مرتبط  و اجرا و نظارت بر حن اجرای انها در جهت اهداف وچشم انداز   گروه

 

تهیه پروتکل ، مقاله نامه ، و یا هر متن تجاری ، بازرگنی ، بازرگانی ،حقوقی و فنی با همکاری سایر بخش ها و معاونت های  سازمان گروه و اخذ تائیده اسناد مذکور از مدیر عامل و هیت مدیره جهت اجرایی شدن عملیات  مذکور

 

تهیه و ارائه گزارشات  ماهیانه ، شش ماهه ، فصلی ، و سالانه از عملکرد تبلیغاتی و بازار یابی و  گزارش فروش متناسب با هدف تعیین شده و پرتفوی درامد شرکت و ارزیابی و کار سنجی هر بخش در  بررسی نقاط قوت و ضعف در درسترسی  یا عدم دسترسی به اهداف  فروش و کسب درامد شرکت برای هیات مدیره و مدیر عامل  .

 

با توجه به موارد و مسائل  ذکر شده برای هر بخش از فعالیت تعیین شده مورد بحث مانند میل مارکت یا  طراحی سایت و ... می بایست  نیروی متخصص ، تجهیزات کاری مانند  ابزار های مورد نیاز و نیروی متخصص و تمام مواردی که در متن فوق به انها اشاره شد ر حوزه بازار یابی ، بازر سازی ، باز ار داری ابزار آن  فراهم  و متناسب با  هر بخش اجرای بودجه مربوطه پیش بینی و تمهیدات لازم جهت اجرایی شدن آن عملیاتی گردد .

 

شایسته است در خصوص اجرای یک تجارت هوشمند دقیقا تمام ارکان ساز مان های تجاری  به می بایست ارکان اجرایی کار به صورت موارد فوق ارایش داده شود و در دنیای عصر اطلاعات  یقینا فن اوری اطلاعات نقش غیر قابل انکار در تداوم فعالیت هر سازمان می باشد و این مورد در مورد ساز مان هایی که موضوع فعالیت  انها  اختصاصا همین بستر می باشد و این موضوع کاملا بدیهی است 

 

برگه های تقلب بازاریابی

 

مقالات رایگان بازاریابی

 

مدیریت زمان

 

مذاکره

 

فروش

 

مدیریت کسب وکار کارآفرینی

 

بازاریابی

 

تبلیغات

 

تفاوت فرهنگی‌ای که بیل گیتس در کره ایجاد کرد!

 

چرا دوران سلطنت برندها رو به پایان است؟

 

ابزاری قوی برای الهام بخشيدن به همکاران

 

اسرار یک فروش موفق

 

توضیحات

 

دسته: فروش(مقالات رایگان بازاریابی)

 

برنامه ریزی و آماده کردن تبلیغات و مواد تبلیغاتی به منظور افزایشفروشمحصولات یا خدمات، و همچنین همکاری با شرکت ها، واحدهای فروش، آژانس های تبلیغاتی و مشتری ها

 

جمع آوری و سازماندهی اطلاعات برای کمپین های تبلیغاتی.

 

مذاکره با مشتری ها به منظور بازاریابی و یا کسب نظرات فنی و تخصصی.

 

هدایت ، تشویق و کنترل آماده شدن یک تیم کمپین برای پیشبرد اهداف کمپین.

 

مذاکره با روئسا و کارکنان واحدها برای بحث و گفتگو درباره موضوعاتی از قبیل  قراردادها، انتخاب رسانه تبلیغاتی و یا محصولی که قصد تبلیغ آن را داریم.

 

برآورد و فراهم کردن بودجه به عنوان بخشی از پیشبرد برنامه های کمپین.

 

مذاکره و فراهم کردن تبلیغات و قراردادهای فروش.

 

برنامه ریزی و اجرا کردن  سیاست ها و استراتژی های تبلیغاتی برای سازمان ها.

 

همکاری برای توسعه بودجه سالانه

 

تکنولوژی و ابزارها

 

ابزارهای به کار رفته در این حرفه:

 

رایانه رومیزی

 

نوت بوک

 

رایانه شخصی

 

تکنولوژی های به کار برده شده در این حرفه:

 

نرم افزارهای تحلیلی یا علمی _ Business Analysis Software, Media ProfessionalSoftware, Mediamix Software; Relex Weibull

 

نرم افزار نشریه رومیزی _ Adobe Systems Adobe page maker; Quark Software

 

نرم افزارهای گرافیکی_ Adobe systems Adobe Illustrator; Adobe Systems AdobePhotoshop Software; Graphic Software

 

نرم افزار مدیریت پروژه_ Atlas One point Software; Brainworks Software; ran Catcher Inspire; Unisys Advertising manager

 

نرم افزار صفحه گسترده_ Microsoft Excel

 

دانش

 

زبان انگلیسی_ گرامر، معنی لغات و جملات، دیکته.

 

ارتباطات و رسانه_ دانش محصولات رسانه، ارتباطات، اشاعه دادن تکنیک ها و روش ها، این شامل راه های مختلف برای اطلاع رسانی و سرگرم کردن توسط رسانه های نوشتاری، شفاهی یا مجازی می باشد.

 

مدیریت_ دانش تجارت و اصول مدیریتبرنامه ریزی استراتژیک، ذخیره سهمیه، مدل سازی منابع انسانی، مدیریت روش، روش های تولید، هماهنک کردن منابع و افراد.

 

فروش و بازاریابی_ دانش اصول و روش های نمایش، ارتقا و فروشمحصولات یا خدمات. این شامل استراتژی و تکنیک های بازاریابی، به نمایش گذاشن محصول، روش های فروش و سیستم کنترل فروش می باشد.

 

مشتری و سرویس اختصاصی_ دانش اصول و روند فراهم کردن مشتری و سیستم های ویژه. این شامل برآورد نیازهای مشتری ها، کیفیت مناسب خدمات و ارزیابی رضایت مشتری می باشد.

 

رایانه و وسایل الکترونیکی_ دانش برد مدار، پردازشگرها، تراشه، تجهیزات الکترونیکی، و نرم افزار و سخت افزار رایانه های، شامل اپلیکیشن ها و برنامه نویسی.

 

اداری_ دانش روند سیستم های اجرایی، مدیریتی و اداری. از قبیل واژه پردازی، مدیریتاطلاعات و گزارشات، تندنویسی و نسخه برداری، طراحی فرم ها و سایر روندهای اداری.

 

تولید و پردازش_ دانش مواد خام، روند تولید، کنترل کیفیت، قیمت ها، و سایر روش ها برای افزایش تولید مفید و اثربخش و توزیع کالا.

 

مخابرات_ دانش پخش، تهیه برنامه های رادیویی و تلویزیونی، کنترل و طرز کار سیستم های مخابراتی.

 

مهارت ها

 

گوش کردن_ توجه کامل به صحبت های سایر افراد، وقت گذاشتن برای درک نکات مطرح شده، طرح سوال در زمان مناسب.

 

هوش اجتماعی_ آگاه بودن از واکنش دیگران و درک اینکه چرا چنین واکنشی را از خود نشان داده اند.

 

صحبت کردن_ صحبت کردن با دیگران به منظور انتقال موثر اطلاعات.

 

مدیریت زمان_ مدیریت زمان خود و دیگران

 

نظر انتقادی_ استفاده از منطق و استدلال برای تشخیص  قدرت و ضعف راه حل های مختلف، نتایج و نزدیک شدن به مشکلات.

 

قضاوت و تصمیم گیری_ در نظر گرفتن سودها و هزینه های نسبی و عملکردهای بالقوه برای انتخاب بهترین راه.

 

درک مطلب_ فهم پاراگراف ها و جملات نوشتاری در اسناد مرتبط کاری.

 

حل مسائل پیچیده_ تشخیص مسائل پیچیده و بازبینی اطلاعات مرتبط برای گسترش و ارزیابی گزینه ها و راه حل های اجرایی.

 

هماهنگی_ تنظیم و هماهنگی عملکردها در ارتباط با هم.

 

قابلیت ها

 

بیان شفاهی_ توانایی مطرح کردن اطلاعات و ایده ها به طوری که برای دیگران قابل فهم باشد.

 

درک شفاهی_ توانایی گوش دادن و درک اطلاعات و ایده هایی که در جملات بیان می شوند.

 

شفافیت گفتار_ توانایی صحبت کردن به طرز شفاف به طوری که برای دیگران قابل درک باشد.

 

بحث استنباطی_ توانایی اجرا کردن قوانین برای مشکلات خاص به منظور حل کردن آن ها.

 

حساسیت نسبت به مشکلات_ توانایی تشخیص مشکلات وقتی که چیزی اشتباه است یا به سمت اشتباه پیش میرود.

 

تشخیص گفتار_  توانایی تشخیص و درک سخن دیگران.

 

درک نوشتاری_ توانایی خواندن و فهم اطلاعات و ایده هایی که از طریق نوشتار منتقل می شود.

 

بیان کتبی_ توانایی بیان اطلاعات و ایده ها در نوشتار به طوری که برای دیگران قابل درک باشد.

 

فصاحت ایده ها_ توانایی خلق ایده. (تعداد ایده ها مهم است، نه کیفیت و صحت آن ها)

 

ابتکار_ توانایی خلق ایده ها ی غیرمعمول و خاص، به منظور ایجاد راه های خلاقانه برای حل مسائل.  

 

اقدامات اجرایی

 

برقراری ارتباط با افراد خارج از سازمان_ برقراری ارتباط با افراد خارج از سازمان، معرفی سازمان به مشتری ها و عموم افراد، دولت، و سایر منابع خارجی. این اطلاعات می توانند شخصا یا به صورت کتبی، تلفنی، یا توسط ایمیل مبادله شوند.

 

اندیشه خلاقانه_ گسترش، طراحی یا خلق یک برنامه جدید، ایده، ارتباطات، سیستم ها، یا محصولات.

 

تصمیم گیری و حل مسئله_ تجزیه و تحلیل اطلاعات و ارزیابی نتایج برای حل مسئله و انتخاب بهترین راه حل.

 

کسب اطلاعات_ مشاهده، دریافت، و کسب اطلاعات از تمام منابع مرتبط.

 

برقراری ارتباط با سرپرستان، و افراد تحت امر آن ها_ فراهم کردن اطلاعات برای سرپرستان، همکاران، و افراد تحت امر آن ها، به وسیله تلفن، نامه نگاری، ایمیل، و یا شخصا.

 

استفاده از رایانه_ استفاده از رایانه و سیستم های رایانه ای (شامل نرم افزار و سخت افزار)، برای برنامه نویسی، وارد کردن داده ها، یا پردازش اطلاعات.

 

برپا کردن و حفظ کردن ارتباط میان فردی_ گسترش و حفظ ارتباط کاری سازنده با دیگران.

 

اجرا یا همکاری مستقیم با افراد_ این موردشامل سرویس دادن به مشتری ها در رستوران ها، فروشگاه ها و پذیرش مراجعه کنندگان یا مهمان ها می باشد.

 

سازماندهی، برنامه ریزی، و اولویت بندی کار ها_ گسترش هدف های خاص و برنامه ریزی برای اولویت ها، سازماندهی، و پیشبرد کارها.

 

به روز رسانی و استفاده از دانش مرتبط_ به روز بودن از لحاظ تکنیکی وبه کارگیری دانش های جدید در کار.

 

پست الکترونیکی_ چندوقت یکبار از پست الکترونیکی دراین حرفه استفاده می کنید؟

 

تلفن_ چندوقت یکبار در این حرفه گفتگوی تلفنی دارید؟

 

کنترل محیطی_ چندوقت یکبار این حرفه نیاز به این دارد که در شرایط کنترل شده داخلی و محیطی فعالیت کند؟

 

فشار زمانی_ چندوقت یکبار این حرفه نیاز دارد که کاری در زمان مشخصی انجام گیرد؟

 

ارتباط با دیگران_ چه مقدار این حرفه نیاز دارد که با دیگران ارتباط داشته باشید؟ (رو در رو، تلفنی و ...)

 

گفتگوی رو در رو_ چندوقت یکبار نیاز دارید با افراد یا تیم های خاص گفتگوی رو در رو داشته باشید؟

 

کار ساختارمند در مقابل کار غیر ساختارمند_ اینکه تا چه حدی کار دارای ساختار است و همه چیز از پیش تعیین شده است، نسبت به اینکه تا چه حد دست کارمند برای تعیین وظیفه ها، اولویت ها، و اهداف باز است.

 

مدت زمان نشستن در دفتر_ چه مقدار این حرفه نیاز به نشستن دارد؟

 

آزادی در تصمیم گیری_ این حرفه تا چه حدی اجازه تصمیم گیری بدون سرپرستی را می دهد؟

 

حیطه کاری

 

تحصیلات: اکثر این شغل ها به مدرک کارشناسی نیاز دارند. اما بعضی ها نه.

 

تجربیات مرتبط: مقدار قابل توجهی از مهارت های مرتبط کاری، دانش و یا تجربه برای این شغل ها  مورد نیاز است. برای مثال: یک حسابدار باید داری مدرک کارشناسی و سابقه کاری باشد تا شایسته و واجد شرایط باشد.

 

کار آموزی: کارمندان در این شغل ها معمولا به چندین سال سابقه کاری در زمینه مرتبط نیاز دارند.  

 

حیطه کاری: بسیاری از این شغل ها مستلزم مدیریت، نظارت و یا آموزش دیگران است. مثال: حسابدارها، مدیران فروش، سرپرستان پایگاه داده ها، معلم ها، شیمیدان ها، مهندسان محیطی، بازجوهای جزایی و آژانس های ویژه.

 

تحصیلات

 

54% مدرک کارشناسی، 22% مدرک کاردانی، 14% بدون مدرک دانشگاهی.

 

کاربینی کارشناسی مدیریت تبلیغات تجاری       زهره پاکدل

 

 

نويسنده : زهره پاکدل

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.