پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



تبلیغات برنج محسن

شرکت محـسن فعالیت خود را در زمینه مواد غذایی از سال 1378 در اصـفهان آغاز کرد . امروزه نام محسن درصنایع مواد غذایی مساوی با کیفیت بالای محصول ، تحویل به موقع و پایبندی به شعار مشتری مداری است. دامنه و شهرت کیفیت محصولات این شرکت به سرعت به تمام شهرها ی ایران و اکنون به کشورهای حاشیه خلیج فارس کشیده شده است و در حال حاضر در کشورهای امارات ، عراق ، کویت ، ترکیه ، بحرین و روسیه دارای دفاتر فروش می باشد .

شرکت محسن

این شـرکت با هدف اشتغـــال زایی واستفاده بهترازنـیروی کارایرانی در اصـفهان تاسیس شده است که درحال حاضربسته بندی و عرضه بیش از28 نوع محصول چای و نـیز دیگرمواد غذایی را تحت نظارت بـهداشت جــمهوری اسلامی ایـــران به عهده دارد.

سیستم مدیریت کیفیت

به منظورحصول اطمینان ازکیفیت محصول، عملکردِ عوامل تولـید و زیرمـجموعه های خرید، فروش و مدیران و در نهایـت حضـور مستمر و قدرتـمند در عرصــه تجارت جهانی استاندارد ISO 9001:2000 به عنوان سیستم مدیریت کیفیت شرکت محسنانتخاب گردید.شرکت محسندر سال 1385 با انتخاب یکی از بهترین شرکت های مشاور و راه انـدازی واحد تضـمین کیفیت، اقدام به ایجاد سیستم مدیـریت کیفیت بر مبنای ISO 9001:2000 نمود.در تیر ماه 1386 توسط واحد تضمین کیفیت، با حضور نماینده مدیریت و شرکت مشاور، ممیزی داخلی انجام گردید.در مرداد ماه 1386 به منظور انجام ممیزی خارجی شرکت SGS سوئیس، یکی از بهترین و معتبرترین شرکت های گواهی دهنده (C.V) انتخاب گردید و پیش ممیزی توسط این شرکت انجام گرفت.در مهرماه 1386 شرکت محسن موفق به اخذ گواهینامه ی ISO 9001:2000 از شرکت معتبر SGS سوئیس شد و این مهم پـس از اولیـن ممیــزی خارجی میـسر گردید که نشــان دهنده نهادینه شدن کـیفیت درتـمام ارکان، بخش ها و زیرمـجموعه های گروه محسن می باشد.

سیستم ایمنی و بهداشت مواد غذایی

با توجه به اینکه بهداشت و ایمنی از مهمترین اهداف شرکت محسنمی باشد، در سال 1386 تصمیم به اجرای سیستم ایمنی و بهداشت گرفته شد و بدین منظور استانداردHACCP به عنوان سیستم ایمنی و بهداشت مواد غذایی شرکت محسن  انتخاب گردید.مراحل پیاده سازی این سیستم در آذر 1386 آغاز گردید و در آخرین روزهای سال 1386 پس از انجام اولین ممیزی خارجی، شرکت محسن موفق به اخذ گواهینامه ی HACCP از شرکت معتبر URS انگلستان شد.


برنج محسن

برنج یکی از اجزای سالم رژیم غذایی می باشد و به هیچ عنوان نباید این غذا را از رژیم حذف نمود. برنج منبع غنی کربوهیدرات های پیچیده و فاقد سدیم و کلسترول می باشد. برنج کالری کمی دارد و فاقد چربی می باشد. سه چهارم لیوان برنج، حدود 160 کالری انرژی دارد. برنج غذایی است که در تمام دنیا شناخته شده است. به طور میانگین، مردم آسیا سالانه 90800 تا 181600 گرم برنج مصرف می کنند. آمریکایی ها سالانه 90800 گرم برنج مصرف می کنند. مردم آسیا به دلیل مصرف زیاد برنج، غذاهایشان دارای چربی اشباع کمتری می باشد، زیرا افزایش مقدار برنج و کاهش مصرف گوشت، به کم مصرف کردن چربی های اشباع کمک می کند.

مشخصات برنج محسن :

  • وزن : 10 کیلوگرم
  • بسته بندی : 4 کیسه 10 کیلوگرمی
  • محصول : ایران

تيزر تبليغاتي " برنج دانه بلند محسن

Rice--tarem-1-en

 

دراين قسمت عناصر بکار گرفته شده درتيزر را جداگانه نشانه شناسي مي کنيم سپس انها را درپيوند باهم به بحث مي گذاريم اين عناصر عبارتند از:

الف – رنگها

ب – کلمات ، گفتار وجملات

ج – رفتار وبرخورد ، پوشش

 

الف - رنگها

در اين تيزر رنگها جلوه و نمود خاصي دارند و فضاي صحنه همچون منشوري عمل مي کند که دران رنگ سفيد تجزيه شده وطيفي ازرنگهاي قرمز ،ابي ،نارنجي ، بويژه زرد را سبب شده است .

هم چنانکه مي دانيم رنگها ايماژه هاي هستند که معاني فرهنگي خاصي را بازنمايي مي کنند که اين گذشته از خاصيت روان درماني انهاست وبعضا درروايت و ايات هم به ان اشاره رفته است که دراينجا به يک يک رنگهاي بکار گرفته شده در اين تيزر وويژگيهاي ان بحث خواهد شد .

 

ابتدا به رنگ زرد مي پردازيم که به نسبت بقيه رنگها دراين تيزر بيشتر خود نمايي مي کند و بيشتر استفاده شده است.رنگ زرد خواص : گرما بخشي ،سرعت بخشي ،نشاط اور بودن ،تقويت قوه جنسي را داراست .رنگ زرد ،رنگ گرم وروشن وپرطراوت است .رنگ خورشيد ورنگ طلاست.رنگ زرد ونورهاي زرد نشان دهنده معنويت ،الهيات والهام است.محبت ودوستي وآرامش را مي رساند.رنگ خوشه گندم است که مردم نان حاصله از اين گندم را درسر سفره معادل قران مي دانند و بعضا هم در موارد به ان قسم مي خورند ويا خرده هاي ان را اززير پا برمي دارند ومعتقدند گناه دارد .

 

درقران کريم در اشاره به هدايت تکويني ،خداوند درافرينش طبيعت ،انسان را متوجه تأثير غيرمستقيم محيط اطرافش کرده است ودرخلال ان به تأثير رنگها مي پردازد ودرايه (69)سوره بقره «زرد يکدست وخالص را موجب شادي بينندگان مي داند .يا امام صادق مي فرمايد هرکس رنگ زرد رابپوشد تازماني که به تن دارد درخوشحالي بسرمي برد وامام علي درهمين راستا مي فرمايد :هرکس کفش زرد بپوشد کدورت وغصه اش کاهش مي يابد.

رنگ ديگر رنگ قرمز مي باشد که بعد از رنگ زرد بيشتر بکاررفته است. قرمز رنگ زندگي است و نشان دهنده زنده بودن است . در طيف نور خورشيد ، رنگ حاوي انرژي است . اين رنگ گرم ترين رنگ است . عشق و هيجان به رنگ قرمز است . در احساسات انسان ها ، قرمز رنگي است که به قلب تعلق دارد و رزهاي قرمز و بسته هاي شکلات در روز عشق همه به رنگ قرمزند .قرمز رنگي است که انسان را به حرکت وا مي دارد حرکتي براي ايجاد تحول ودگرگوني درپيرامون خويش .و درجامعه پس ازانقلاب ايران رنگ شهدا ،خون سرخ حسين ،شهامت ،شهادت ،دليري و جهاد در راه خدا مي باشد.

رنگ بعدي،رنگ ابي مي باشد . آبي از گروه رنگهاي سرد است و رنگ آسمان روز است . آبي تسکين دهنده ترين رنگ است ،رنگ آبي ، تپش قلب را آرام تر مي کند ، ضربان نبض را پايين مي آورد ، درجه حرارت بدن را پايين مي آورد و اشتها را کاهش مي دهد. آبي نشان دهنده خداوند و آسمان هاست.رنگ معصوميت وپاکي است .

       ودراخر رنگ سفيد قرار مي گيرد. وقتي تمام نورهاي رنگي به صورتي متعادل بر روي هم بيفتد ، نور سفيد خلق مي شود سفيدي ، نشان دهنده خالص بودن و پاکي و خوبي است . در نقاشي هاي مذهبي ، سفيد رنگي است که براي روشنايي خداوند و لباس فرشتگان برگزيده شده است. و ما درنقاشيها وکتابها ونگاره هايمان افراد صالح،برگزيده وپيامبران را در جامه سفيد نشان مي دهيم .

ماحصل تمام ويژگي هاي رنگ هاي بالا اين شد که چيدمان اين رنگها دراين تيزر تبليغاتي به نوعي مي خواهد ويژگيهاي که برشمرديم ازجمله : پاکي ،معصوميت ،شادي ، آرامش ،سرزندگي ،تحرک ،پوياي،سرعت بخشي ،الهيات ،محبت ،دوستي،گرما بخشي ،پاکي و خوبي، را بصورت ناخود اگاه در ذهن بيننده سوارکند ويژگيهاي که بارزترين مشخصه ها و نمونه هاي يک جامعه ايده ال و مذهبي و اخلاقي مي با شد وهمان گفتمان اخلاقي درون ديني است که درقالب رنگها القاء مي شود .و مجموعه ويژگيهاي تمام اين رنگها نهايت به رنگ سفيد ختم مي شود که دربرگيرنده تمام اين صفات اخلاقي است وان قرب الي الله وپاکي وخوبي است هم چنانکه درويژگيهاي رنگ سفيد به ان اشاره شد .وجالب اين که اين رنگ سفيد درتيزر تبليغاتي هم دراخرين کات ظاهر مي شود درلباس دو تن از گارسون ها .که چينش اين رنگها نوعي گفتمان ايدئولوژيک ديني را مي رساند.وازطرف ديگر تمام اين صفات را درنوع ايده ال خداوند که درايماژ رنگ سفيد نمود يافته است م بيند . همانطور که رنگ سفيد که ازيک منشور عبور داده شود تمام اين رنگها يا صفات رنگها را داراست .

02 copy copy

ب - گفتار

خود نام " محسن " يعني نيکو وهم خانواده با " احسان "،" حسن " ،"محسن "،حسني "،"تحسين " مي باشد که همگي واژهاي ستوده ونيکو وپر کاربرد درگفتمان ديني وجامعه ايراني مي باشند .واژه " محسن " برااساس «اصل مجاورت ياکوبسن " تمام اين واژه ها را به نوعي تداعي مي کند که داراي باري مذهبي مي باشند وحتي درسطح عميق تر مي تواند به ان محسن نامي که در روضه ها از ان سخن مي رود گويا پسر حضرت فاطمه بوده و سقط شده و فراتر از ان تداعي خود " امام حسين . امام حسن " باشد که اين خود بار معناي وتاريخي وديني غني وحجيمي بهمراه دارد وتداعي مي کند   . کلمه" محسن" درزيجيريه کلمات " برنج دانه بلند" که به نوعي اشاره به رفعت وبزرگي وسروري دارد جا گرفته است و اين محسن بکرات همراه با تصاوير ورنگهاي که از انها صحبت به ميان آورديم تکرار مي شود،بعنوان نمونه : شيرين پلو با محسن ،عدس پلو با محسن ،لوبيا پلو با محسن ،مهمانيها با محسن ،...... ودراخر گفته مي شود يک غذاي خوب با محسن . و بطور ضمني اظهار مي دارد والقاء مي کند که يک زند گي خوب با اخلاق نيکو وزيستن دردامان اين گفتمان اخلاقي وديني امکان پذير است هم چنانکه در جمله اخر تيزر اشاره مي کند « يک غذاي خوب با محسن » که براساس همان اصل " مجاورت " مي تواند تداعي کننده خيلي چيزها ازجمله يک زندگي خوب باشد.

ضرب اهنگ پر شتاب تعويض نماها ، رنگ ها وگفتار که با احساس وحرارتي خاصي در اين تيزر تکرار مي شود حاکي ازعدم نياز به تفکر براي پذيرش ديدگاه کليشه اي ان است . اساسا ان را چيزي طبيعي واصلي مسلم بديهي مي پندارد که فقط بايد به اين گفتمان ايمان بياوريم وحقيقت همين است وجزء اين نيست وزندگي خوب وباسعادت اصولا جز درسايه سار اين نگاه و اخلاقيات وبه زباني ديگر دين اسلام ممکن نيست ،بقول قران " ان الدين عند الله السلام "بهترين دين نزد خدا همان اسلام است واساسا جزء اين دين دين ديگري از کسي پذيرفتني نيست . واساسا تکرار ،احساسات ، حماسي برخورد کردن و منطق فکر را کنار گذاشتن مشخصه ايمان است.

 

ج - نوع پوشش و رفتار افراد حاضر در اين تيزر

 تمامي زنان ومردان وحتي کودکاني که در اين تيزر نشان داده مي شوند داري پوشش مناسب وپذيرفته شده با هنجارهاي اسلامي وعرفي مي باشد زنان کاملا محجبه البته نه درنوع افراطي ان وافرادي کاملا خوش برخورد ،با ظاهري اراسته وساده ،لبخند بر لب ونگاه محبت اميز ،ورفتاري همراه با فروتني ووقار مي باشند، که ا ز محصنات و سجايات اخلاقي جامعه ي سنتي ما بوده وهست که در ان عنصر مذهب ودين هم خيلي پررنگ بوده است.البته هرچند زنان و مردان درچيدمان غذاها روي ميز حتي کودکان هم همکاري مي کنند و به نوعي ان نگاه کليشه اي درمورد ادغام "جنس و جنسيت " ترفيع شده است .اما با اين وصف بازهم زني را نشان مي دهد که دارد براي بچه اش غذا مي ريزد.واز طريق همان " اصل مجاورتي " که ياکوبسن از ان سخن به ميان مي اورد تمام وظايف مادر بودن را که به نوعي ،جارو کردن ،شستن ،غذا درست کردن وغيره را القاء مي کند که جزء کليشه هاي جنسيتي جامعه ما مي باشد انگار که اين رفتار وخصوصيتها ويژگي ذاتي زنان مي باشد واينگونه بوده وهست ومي باشد وغير از اين پذيرفتني نيست.

 

بعد تکنيکي تبليغات

تاحدودي درلابلاي جملات بالا به اين بعد هم اشاره رفت اما لازم هست کمي به اين سويه هم پرداخته شود .دوربين بيشتر روي رنگها زوم مي کند که خود گواه بر مهم بودن انها واينکه اين رنگها داري رمزو راز مي باشند رنگها را بسيار واضح وروشن نشان مي دهد .کلمات بصورت بسيار احساسي سريع و مکرر گونه که همان زبان شعري واحساسي وايماني مي با شد پخش مي شود ونوعي سوار بودن برموضوع وتسلط وعدم شک وپيروزي را مي رساند .برخوردهاي عاطفي ،خوش رو بودن ،حرکات وسکنات با وقار ،و پوشش هاي مناسب را ازنماي روشن واضح نشان مي دهد ودوربين از زاويه ديد ما حرکت مي کند . راست وريست کردن يک سري جملاات ازقبيل : لوبيا پلو با محسن ،عدس پلو با محسن ،مهمانيها با محسن و جملاتي از اين قبيل الي اخرو امدن واژه محسن در اخر اين عبارات با تأکيدي خاص که معمولا براي انهاي که ذهني ساده دارند هميشه کلمه اخر درحافظه کوتاه مدت مي ماند ازيک طرف ،و ازطرفي ديگر اينکه محسن همجون شاه کليد و جعبه جادودئ عمل مي کند که حلال همه مشکلات است و ازطرف ديگر با اورد اين واژه " محسن " بکرات همراه برنج مثلا برنج برنج محسن ،بنوعي اين ايدئولوژي حتي تا اندرون اشياء وطبيعت رخنه مي کند همانگونه که قبلا گفتيم که مردم نان وبرنج قند و بعضي چيزها را معادل قران قلمداد مي کنند وحتي بعضا به انها هم قسم مي خورند سيطره و هژموني اين ديدگاه را حتي تا قلب طبيعت واشياء گسترش مي دهند ودامنه قدسيت را اين قدر توسعه مي دهند که اساسا جاي براي فکر ومحاسبات فکري باقي نمي ماند وهم چنان با زوم کردن روي احساس رضايت و انبساط خاطري که افراد درون تيزر را به نمايش درمي اورد يکديگر را تقويت مي کنند و درصد تضمين ان را بالا مي برند.

نتيجه گيري :

03 copy copy

 

درپايان وقتي اين عناصر تيزر تبليغاتي( رنگها ،گفتار وجملات ، نوع پوشش وبرخورد افراد حاضر درتيزر، بعد تکنيکي ) را در کنارهم مي چينيم انگار سيمفوني وارکستري است که در يک هماهنگي کامل وموزون هدفي خاصي را دنبال مي کنند که دراينجا به نوعي همان باورها وارزشهاي ونگرشهايي است که به شکلي غير مستقيم و معمولا نمادين وبصورت ايماژ به نمايش گذاشته مي شود و اين عناصر زنجيره اي بودند که متقابلا بر هم صحه مي گذارند وهمديگر را تقويت مي کنند واين گفتمان به گفته فيسک منافع طبقات خاصي يا اقشار معيني را درجامعه حفظ وتقويت مي کند که درجامعه ما گفتمان حاکم و صاحب قدرت است و ايدئولوژي خاص انان را اشاعه مي دهد . ايدئولوژي که مي خواهد بعضي ازسنتهاي رايج در جامعه وعرف ما بهمراه دين اسلام والبته درقالب مذهب تشيع انهم با قرائت خاص را درجامعه حفظ وتقويت کند .

 

نويسنده : زهرا ضیغمی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#2 سارا حبیبی نصراباد 1392-03-21 11:34
خوب است
 
 
#1 آقاملا 1392-03-05 17:30
با سلام
لطفا ابتدا شرکت و نحوه تبلیغات و روش را معرفی بفرمایید و سپس روی مبحث تیزر ها نیز می توانید کار کنید
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.