پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



کاربینی شرکت مرآت

تاریخچه‌ای از مرکز نوآوری‌های آموزشی مرآت

نام موسسه: مرکز نوآوری‌های آموزشی مرآت

نوع شرکت: موسسه‌ی آموزشی

سال تأسیس: 1380

محل ثبت: تهران

* معرفی مرکز نوآوری‌های آموزشی مرآت:

مرکز نوآوری‌های آموزشی مرآت بیش از ده سال پیش در محیطی نه چندان بزرگ، پویا و با نگاهی معطوف به آینده بنیان گذاشته شد. اکنون به مدد تلاش‌های بی‌دریغ همکاران‌مان در خانواده‌ی مرآت، توانسته‌ایم این مجموعه را از موسسه‌ای با بازاری کوچک و سبد خدماتی محدود، به سازمانی با پوشش بیش از 2500 مدرسه با ارائه سب خدمات و محصولات متنوع به عنوان پیشگام ارائه‌ی خدمات آموزشی مدرسه‌محورد تبدیل نماییم.

زمینه‌ی فعالیت مرکز نوآوری‌های آموزشی مرآت مندرج در اساسنامه‌‌ی سازمان، کمک به تامین و رفع تنگناها و کمبود فضاهای آموزشی، گسترش فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان کشور به منظور بهره‌گیری از امکانات بالقوه‌ی مردم از طریق جلب مشارکت‌های مردمی بر اساس قانون تأسیس و اداره‌ی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی مصوب 6/5/1387 مجلس شورای اسلامی و با رعایت آئین‌نامه‌های اجرایی قانون مزبور و ضوابط و دستورالعمل‌های مصوب وزارت آموزش و پرورش و مصوبات شورایعالی آموزش و پرورش تشکیل شده است.

اهم فعالیت‌های مرکز نوآوری‌های آموزشی مرآت به قرار زیر است:

1- برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی حضوری و غیرحضوری ویژه‌ی مدیران، دبیران و مشاورین مدارس

2- انجام کلیه‌ی فعالیت‌ها و ارائه‌ی خدمات در زمینه‌ی اعتلا و تعمیم آموزش و پرورش کشور با تصویب و تأیید وزارت آموزش و پرورش پس از طی تشریفات و مراحل قانونی

3- برگزاری آزمون‌های سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و کنکورهای آزمایشی به صورت حضوری و غیرحضوری

4- مطالعه و تهیه و تدوین و ارائه‌ی جزوات، کتب، نرم‌افزارهای آموزشی مرتبط با فعالیت‌های مربوط با رعایت ضوابط و مقررات موضوعه

5- دایر نمودن واحدها و شعب در سراسر کشور با کسب مجوزهای لازم

6- فعالیت در زمینه‌ی هوشمندسازی مدارس

مرآت با رویکرد ارائه‌ی راهکارهای نوآورانه در توانمندسازی مدارس برای بهبود کیفی آموزش و با اخذ مجوزهای رسمی از وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خود را آغاز نمود و درحال حاضر با وسعت 1800 متر مربع (در دو ساختمان اداری خردمند و دی واقع در خیابان کریمخان زند با متراژ کاربردی 1100 متر مربع و انبار واقع در یافت‌آباد با متراژ 700 متر مربع) و با بیش از 85 کارمند, 10 دپارتمان علمی متشکل از 95 مولف و طراح زبده و بیش از 60 نمایندگی معتبر با ارائه‌ی خدمات و محصولات متنوع آموزشی از تعداد زیادی از موارد موفق کشور پشتیبانی می‌نماید.

این سازمان ضمن انطباق خدمات و محصولات خود با مبانی علمی، استفاده از فناوری روز و بهره‌جویی از سیستم‌های تعالی سازمانی و مدیریت کیفیت همواره رضایت مشتریان خود را تأمین نموده است.

* مأموریت مرکز نوآوری‌های آموزشی مرآت:

ارائه‌ی راهکارهای نوآورانه و پیاده‌سازی سیستم‌های آموزشی به روز با مشارکت اعضای مدرسه (مسئولین آموزش و پرورش، موسسان، مدیران، مشاوران، معلمین، اولیا، دانش‌آموزان مدارس و اعضای مدرسه) برای بهبود مستمر کیفیت آموزش و ارتقاء بهره‌وری مدارس در راستای تحقق اهداف آموزشی کشور و ایجاد بستر جامعه آموزشی یادگیرنده.

* استراتژی‌های مرکز نوآوری‌های آموزشی مرآت:

1- تولید خدمات و محصولات آموزشی برای اعضای مدرسه با رویکرد یادگیری فعال

2- توجه ویژه به منابع انسانی به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌ی مرآت و جذب و پرورش نیروهای جوان و نخبه در کنار استفاده از تجربیات موفق

3- تبدیل مرآت به سازمانی یادگیرنده

4- ایجاد تمایز مثبت مرآت در تمامی شئون

5- تقویت روابط عمومی مرآت

6- توجه به ارزش‌آفرین بودن، استفاده از خدمات و محصولات مرآت و ارتباط با آن، برای مشتریان

7- استفاده‌ی حداکثری از بستر IT سازمان و توسعه‌ی آن

* خط‌مشی کیفیت مرکز نوآوری‌های آموزشی مرآت:

مرکز نوآوری‌های آموزشی مرآت همواره در جهت خدمت به مشتری گام برداشته و پیشرفت و توسعه‌ی خود را در گرو مشتری‌مداری تعریف کرده است. برای تحقیق این هدف، بهبود و توسعه‌ی مداوم کیفیت خدمات و محصولات براساس نیازهای مشتری، همواره جزء اولویت‌های اصلی این سازمان می‌باشد.

برای عملیاتی کردن این اصول در سازمان، خط‌مشی زیر تألیف و تدوین شده است:

1- ارائه‌ی محصولات و خدمات با کیفیت، به روز و کارآمد بر مبنای نیاز مشتریان با بهره‌جویی از فناوری روز

2- افزایش سطح رضایت و وفاداری مشتریان

3-افزایش بهره‌وری منابع انسانی سازمان

4- گسترش بازار در سطح ملی با نگاه بین‌المللی

5- رعایت استانداردهای بین‌المللی در سازمان

* شعار مرکز نوآوری‌های آموزشی مرآت:

"یاد بگیریم چگونه یاد بگیریم"

* خانواده مشتریان مرکز نوآوری‌های آموزشی مرآت:

خانواده‌ی گروه 1:

مدارسی که از بسته‌های مدیریت کلاسی، کامل استفاده می‌نمایند. خدمات و محصولات بسته‌ی مدیریت کلاسی از طریق دفتر مرکزی تهران و یا نمایندگی‌های سازمان به ‌آن‌ها ارائه می‌گردد.

خانواده‌ی گروه 2:

مدارسی که فقط از آزمون یا کتاب دیجیتال کلاسی استفاده می‌نمایند. این خدمات از طریق دفتر مرکزی تهران و یا نمایندگی‌های سازمان به آن‌ها ارائه می‌گردد.

خانواده‌ی گروه 3:

مدارسی که از کتاب‌های بسته‌ی مدیریت کلاسی و مجموعه کتاب‌های تکمیلی استفاده می‌نمایند. این محصولات از طریق سیستم توزیع کتاب به آن‌ها ارائه می‌گردد.

- کلیه‌‌‌ی خدمات اینترنتی اعم از آزمون اینترنتی و … از طریق سایت اینترنتی مرآت به مشتریان ارائه می‌گردد.

* تعداد پرسنل و محیط آکادمیک مرکز نوآوری‌های آموزشی مرآت:

موسسه در حال حاضر 136 نفر شاغل دارد که از این شاغلین 86 نفر به صورت ثابت و تمام‌وقت و 50 نفر به صورت پاره‌وقت مشغول به فعالیت هستند.

با توجه به اهمیّت حیاتی منابع انسانی در تفکر مرآت رویکرد سازمان در این حیطه همواره جذب نیروهای نخبه و شایسته و پرورش آن‌ها طی ارتباطی تعاملی در محیطی پویا، بانشاط و حرفه‌ایست که در نهایت هدف آن رسیدن به سازمان یادگیرنده است.

* افتخارات مرکز نوآوری‌های آموزشی مرآت:

این موسسه ضمن انطباق خدمات و محصولات خود با مبانی علمی، استفاده از فناوری روز و بهره‌جویی از سیستم‌های تعالی سازمانی و مدیریت کیفیت همواره رضایت مشتریان خود را تأمین نموده است. مرکز نوآوری‌های مرآت تاکنون توانسته است گواهینامه‌های بین‌المللی زیر را از شرکت Moody انگلستان در زمینه‌ی ارایه‌ی خدمات و محصولات آموزشی به مدارس اخذ نماید:

ü گواهی‌نامه‌ی بین‌المللی EFQM

ü گواهی‌نامه‌ی بین‌المللی ISO9001:2008

ü گواهی‌نامه‌ی بین‌المللی IWA2:2004

ü گواهی‌نامه‌‌ی بین‌المللی Customer Satisfaction (با رضایتمندی 85 درصد مدارس)

* چشم‌انداز مرکز نوآوری‌های آموزشی مرآت:

"تبدیل شدن به برترین سازمان آموزشی غیر دولتی کشور با بکارگیری تکنولوژی‌های نوین در مقاطع پیش از دانشگاه"

«گزارشي از كاربيني در مؤسسه مرآت»

مركز نوآوري‌هاي آموزشي مرآت با برگزاري آزمون‌هاي هماهنگ مدارس، ارائه بسته‌هاي آموزشي شامل كاربرگ و كتاب كار (نمونه‌سوالات درسي) و كتاب معلم (راهنمايي تدريس ويژه‌ي دبيران)، ارائه كتاب‌هاي پرسش‌هاي چهارگزينه‌اي و جامع تيزهوشان در خدمت مدارس مقاطع دبستان، راهنمايي و دبيرستان است.

Meraat 4

تبليغات مؤسسه در بخش تبليغات و امورمشتريان صورت مي‌گيرد.

اين موسسه ابتدا با اخذ نظرسنجي از مديران مدارس عضو، به صورت تلفني و دبيران مدارس به صورت مكتوب نظرات و پيشنهادات آن‌ها را جمع‌آوري مي‌كند.

اين نظرسنجي‌ها 3 بار در طول سال تحصيلي انجام مي‌شود كه 2 بار به صورت تلفني از مدير و 1 بار به صورت ارسال دفترچه نظرسنجي براي دبيران صورت مي‌گيرد.

يكي ديگر از كارهايي موسسه قبل از تبليغ كالاي خود به روز رساني اطلاعات مدارس از طريق سايت آموزش و پرورش جهت اصلاح و تكميل بانك اطلاعاتي موسسه است.

Meraat 2

از آنجايي كه اين موسسه هر ساله پيش از شروع سال تحصيلي بسته‌هاي تبليغاتي خود را به همراه كارشناسان تبليغات براي مدارس ارسال مي‌كند، لزوم اصلاح و تكميل بانك اطلاعاتي مدارس احساس مي‌شود.

* گزارشي از شيوه‌هاي ارتباطي، ارتباط با مردم، رسانه و ساير گروه‌ها:

- در مورد ارتباط با رسانه به دليل نوع خاص محصول، به تبليغات حضوري توسط كارشناسان تبليغ نياز است به همين دليل هزينه‌اي كه قرار است صرف تبليغات رسانه‌اي شود، صرف برگزاري همايش‌ها و معرفي محصول به مديران يا فرد تصميم‌گيرنده‌ي مدارس مي‌شود.

Meraat 3

تجربه‌ي بيش از 10 ساله‌ي مرآت حاكي از آن است كه نتيجه‌ي تبليغات چهره به چهره بسيار بيش‌تر از تبيلغات رسانه‌اي است، به همين منظور موسسه مديران مدارس شهرستان‌ها را نيز با هزينه‌ي خود به تهران دعوت مي‌كند تا در همايش معرفي محصولات مرآت شركت كنند.

در بعضي از موارد به كارشناسان تبليغات موسسه مأموريتي جهت تبليغات و معرفي محصولات مرآت به مديران و دبيران مدرسه داده مي‌شود كه كارشناسان به استان‌هاي مختلف داراي نمايندگي فرستاده مي‌شوند  تا بتوانند محصولات موسسه را به مديران و دبيران تبليغ كنند.

همچنين در تبليغات چهره به چهره هر زمان كه مدير مدرسه نياز به توضيح بيش‌تري راجع به كار داشته باشد كارشناسان تبليغات موسسه با صبر و حوصله به تمام پرسش‌هاي مديران مدرسه پاسخ مي‌دهند تا هيچ نقطه‌ي ابهامي باقي نماند.

* بررسي و تحليل از فعاليت‌هاي تبليغاتي انجام شده:

پس از اخذ نظرسنجي از مدارس كارشناسان تبليغات به بررسي و تحليل آن‌ها مي‌پردازند در صورت عدم رضايت مدير مدرسه، كانون تبليغاتي موسسه به كارشناسان مسئول امور مشتريان موسسه گزارش داده تا كارشناسان مربوطه جهت مشاهده و ارزيابي و همچنين آموزش نحوه‌ي استفاده‌ي صحيح از محصولات آموزشي موسسه به مديران به مدارس مذكور رفته و نقاط ابهام را برطرف كنند.

نويسنده : هانيه علي اكبر سلطاني

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.