پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



کاربینی(فعالیت در بازارروز)

کاربینی

کارشناسی مدیریت تبلیغات تجاری

مقدمه:

سازمان میادین میوه وتره بارشهرداری تهران طی مصوبه مجلس شورای انقلاب درسال1358جهت راه اندازی وتجهیزاماکنی درسطح شهرتهران وواگذاری آنهابه کشاورزان باهدف حمایت ازمصرف کنندگان علی الخصوص قشرکم درامدوآسیب پذیر وقطع دلالی وواسطه گری ونیزحمایت ازتولیدکنندگان بخش کشاورزی تاسیس گردیدوابتدائاباراه اندازی سه مرکزکارخودراآغازنمود.سازمان میادین اکنون دارای حدود150بازارو15میدان اصلی میباشدوهرمیدان بسته به موقعیت جغرافیایی به چندبازارنظارت مینماید.هربازاردارای چندغرفه بسته به قضای موجودمیباشدوهرغرفه کاربری خاصی داردارقبیل:غرفه عرضه کننده میوه جات ،فرنگیجات ،پروتئینی،لبنیات،موادغذائی،شوینده وبهداشتی و....هربازاردارای  یک رئیس بازارودرصورت امکان بسته به شرایط بازاردارای یک معاون میباشد.دراین نوشتارسعی شده است بانحوه فعالیت غرف ونیزچگونگی مدیریت ونظارت برعملکردآنهاازسوی رئیس بازارتوضیحاتی مختصرارائه گردد

فعالیت غرف:

غرف توسط سازمان میادین طی ضوابط قانونی به غرفه داران (که بهره بردارنامیده میشوند) اجاره داده میشود.بهره برداران شخصامسئول تهیه محصولات قابل عرضه درغرفه خویش میباشند.استخدام کارگران وپرداخت حقوق واموربیمه کارگران بعهده بهره بردارمیباشدوسازمان براین مسائل نظارت دارد.بهره برداران عرضه میوه وفرنگی محصولات خودراازمیدان میوه وتره بارمرکزی تهران تهیه مینمایند.غرف عرضه موادپروتئینی ازقبیل مرغ وتخم مرغ وگوشت وماهی معمولا به کشتارگاههاوصنایع بسته بندی موادپروتئینی واگذارمیگرددتااصل عرضه مستقیم وخذف واسطه رعایت گردد.سایرغرف کننده موادغذایی ولبنیات وشوینده وبهداشتی محصولات خودراازشرکتهای پخش تهیه مینمایند.اینگونه غرف معمولاتوسط خودبهره برداراداره شده وکمترنیازبه کارگردارند.کارگران غرف میوه وفرنگی که عمدتاازاستانهای کردنشین هستند دربرنامه ریزیهای سازمان بیشترموردتوجه میباشند.این کارگران زحمت کش بالباس فرم متحدالشکل درکنارپالتهای عرضه محصول مشغول خدمت رسانی وعرضه تره باربه شهروندان محترم تهرانی میباشند.

وظایف رئیس بازار:

بدلیل اینکه مجموعه فعالیت بازارفعالیتی اجرائی وپویا میباشدرئیس بازارنقش مدیریت راایفامینمایدکه هماناهماهنگی وسازماندهی نیروهای فعال میباشد.اهم وظایف یک رئیس بازارعبارت است از:

-: بررسی کیفیت وکمیت میوه جات وفرنگیجات وجلوگیری ازعرضه محصولات فاقدکیفیت.

-: اعمال نرخ مصوب سازمان برروی محصولات فوق(شامل نرخ ممتاز،درجه یک ودو)

-: کنترل کیفیت محصولات پروتئینی شامل مرغ وتخم مرغ،گوشت قرمز،فراورده های گوشتی و...

-: کنترل کیفیت ومشخصات محصولات بسته بندی شده شامل موادغذایی،لبنیات،شوینده وبهداشتی و...

-: صدوراتیکت نرخ جهت محصولت فوق(براساس 5درصدزیرنرخ مصرف کننده)

-: بررسی وکنترل نظافت غرف ،محوطه ،نظافت شخصی کارگران

-: نظارت برعملکردکلیه کارگران وبهره برداران

-: نظارت برعملکردنیروهای خدماتی ونگهبانان بازاروپیمانکاران

-: تشکیل کلاسهای آموزشی مرتبط باموضوع فعالیت برای کارگران ومتصدیان غرف

-: رسیدگی وپاسخگویی به شکایات وپیشنهادات شهروندان

-: ایجادنظم وهماهنگی بین فعالیت غرف

-: بررسی وپیشنهادایجادیاحذف کاربری غرف 

-: مطالعه بخشنامه هاودستورالعملهای سازمان ازطریق سیستم اتوماسیون اداری وایجادزمینه جهت اجرای صحیح آنها

-: تهیه جوابیه (درصورت لزوم)وارسال آن ازطریق سیستم اتوماسیون اداری

ارائه کننده: ذوالفقارچگینی(رئیس بازارروزشهیدقره یاضی)

 

 

تصویر کاربینی 2تصویر 3تصویر 4تصویر 5تصویر 6تصویر 1

نويسنده : ذوالفقار چگینی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.