پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



نقش تصویر خوب در تبیلغ موفق ،وسایل مورد نیاز در یک تبلیغ

 

 

نقش یک تصویر خوب در یک تبلغ موفق

در یک آگهی یا یک تبلیغ در ضمینه های مختلف چه در مجلات ،روزنامه،تلویزیون ،تراکت ، بیلبورد و موارد دیگر که مطمئنا تصویری خواهد بود به جزء رادیو که رسانه ی صمعی است تصویر نقش بزرگی را ایفا ء میکند در واقع یک نام تجاری خوب و متناسب با محصول همراه یک تصویر خوب که دارای ویژگی های زیر می باشد در برند سازی و تاثیر پذیری مصرف کننده نقش به سزایی ایفا ء خواهد نمود . ویژگی هایی که یک تصویر خوب بایستی داشته باشد به شرح ذیل می باشد:

1 ) موضوع: اگر فکر یا سوژه ی جالبی در ذهن نداشته باشید یا نیابید ،ماهرترین عکاس ها هم نمی توانند به شما کمک کنند پس ابتدا یک سوژه ی خوب یک ایده ی عکاسی ناب پیدا نمایید.

2) ایجاد کنجکاوی: همیشه سعی بر این شود تا جایی که می شود در یک تصویر جذابیت داستان مطرح شود چون می تواند خواننده یا بیننده را جذب نمایید و ذهن اش را درگیر این موضوع کند و بگوید: {قضیه چیه؟} و بعد آگهی را دنبال کند.

3) بسته بندی کالا: اگر داستان تحت عنوان تیزر ندارید بهتر است از بسته بندی یا تصویر سازی خوب کمک بگیرید.

4) نمایش تصویر نتیجه ی نهایی مصرف کالا: این مورد تبلیغات بیشتر در تلویزیون شاهد خواهیم بود یعنی عکس قبل از مصرف و بعد ازمصرف را به مخاطب نمایش دهیم .مثل بعضی از تبلیغاتی که در مجلات برای جراحی ها مشاهده خواهید نمود ،یا تصویرهایی که به وسیله ی ابزار فیلم سازی برای درک بهتر برای مخاطب (مصرف کننده) قابل رویت خواهد بود.

5) ساده بودن تصویر: صحنه های شلوغ ، کشش و جذابیت چندانی ندارند پس بهتر است در سادگی جذابیت و برتر بودن محصول را بیان نمود.

6) علاقه مشتریان ،مخاطبان را در نظر داشته باشید: باید در نظر داشته باشیم آنچه که برای ما جذابیت دارد شاید برای بیننده جذابیت چندانی نداشته باشد ،در نتیجه بهتر است دید خود را به عنوان یک مشتری تغییر داده و دیدگاه مشتری نگاه کنیم.

7) همزاد پنداری: هر ببینده تبلیغات سعی دارد خود را به جای کاراکتر و شخصیت اصلی تبلیغ قرار دهد ،پس به این مورد نیز باید توجه داشت.

8) آگهی رنگی بهتر از تک رنگ : رنگ در طرح و تفکیک سازی تبلیغ نقش بسازیی دارد و تاثیر گذار خواهد بود و آگهی هایی که از 4 رنگ در آن استفاده شود تاثیر بهتری نسبت به آگهی های سیاه و سفید خواهند داشت.

 

وسایلی که به وسیله آن می توان تبلیغات را پیشبرد:

می توان مطبوعات را رسانه ای شاخص معرفی کرد،رادیو مفهوم تلفیق صدا و موسیقی برای ایجاد تاثیرات زمانی و بالا بردن میزان اثر گذاری پیام بر روی مصرف کنندگان شناخته شد . در نتیجه تبلیغات علمی شکل گرفته هم زمان با رشد کمی و کیفی است که کاربرد آن در تحقیقات بازاریابی جدی شد.می توان اینجا این سئوال را مطرح نمود کار تبلیغات بازرگانی چیست؟ مجموعه فعالیت های تولیدی و اقتصادی را پشتیبانی می کند و آنچه که برای یک تبلیغ صحیح لا زم است بدانیم به این صورت است:

اول بازاریابی،دوم روش های تولید ، سوم انواع رسانه ها ، چهارم پژوهش، پنجم بازارشناسی، ششم ساختارهای گوناگون ، هفتم سنجش نحوه تاثیر گذاری تبلیغات و بازار ایران برای شناسایی و ایجاد بازارهای جدید باید فعالیت صحیح و گسترده ای را انجام دهند ، این امر توسط تبلیغاتچی ها صورت می گیرد ، یعنی مرحله تحقیق، بازاریابی و سپس ساخت تبلیغ که بازار را دردست خود بگیرد.

نويسنده : مرضیه آقاقاسمی قمی

این کاربر 6 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.