پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



مهارت های یک مبلغ تجاری

01436

سه مهارت اصلی برای یک کارشناس تبلیغات

1- مهارتهای فنی

یک کارشناس تبلیغات بایستی در انجام برخی فعالیتهای معین کاری در زمینه تبلیغات که برعهده دارد، حرفه ای و استادکار باشد. این موضوع بنوبۀ خود موجب اعتبار و جایگاه خاصی برای وی بعنوان کارشناس تبلیغات می شود تا افراد متقاعد شوند وی بطور منطقی دارای صلاحیت است.

2- مهارتهای انسانی

یک کارشناس تبلیغات باید بداند با افراد چگونه همکاری  و ارتباط تجاری و تبلیغاتی برقرار کند.

3- مهارتهای مفهومی و نظری

یک کارشناس تبلیغات بایستی سازمان یا مکانی که در آن فعالیت میکند را یک بدنۀ به هم پیوسته بداند. به عبارت دیگر، بایستی دانش تبلیغاتی مرتبط با سازمان و آنچه سازمان به اجراء در می آورد و چگونگی تعامل آن با دیگر سازمانها را بداند و بدان اشراف داشته باشد.

مهمترین مهارتهای یک کارشناس تبلیغات

ما در اینجا به فهرست دقیقتری از مهارتهای مورد نیاز یک کارشناس تبلیغات اشاره کرده ایم که از مهمترین مهارتها بشرح زیر شروع می شود:

 

  1. مهارتهای ارتباط با انسانها ( اقناع و تبلیغ )
  2. تفکر استراتژیک تبلیغاتی ( برنامه ریزی برای آینده و پیش بینی اتفاقات آتی)
  3. خلاقیت و سناریو پردازی در امور تجاری و تبلیغاتی
  4. انعطاف و قابلیت تطابق با تحول
  5. خود مدیریتی
  6. همکاری های تیمی و بازیگر نقش در تیم تبلیغاتی .
  7. توان حل مسائل پیچیده و تصمیم گیری بسته به جایگاه کاری خود ( مدیر یا سرپرست بخش تبلیغات )
  8. پایبند به اخلاقیات و استانداردهای بالای فردی

دانش

رسانه و ارتباطات: برخورداری از دانش تولید رسانه، ارتباطات و شیوه ها و رو شهای انتشار و پخش دانش شامل روش های جایگزین نوشتاری و شفاهی و یا استفاده از رسانه های تصویری برای اطلاع رسانی سرگرمی است؛

زبان فارسی: برخورداری از دانش ساختار و محتوای زبان فارسی شامل دیکته، معنی لغات، دستور و شیوه نگارش؛

فروش و بازاریابی : برخورداری از دانش، اصول و رو شهای عرضه، ارتقا و فروش محصولات و شامل راهبرد و تاکتیک های بازاریابی، معرفی محصول، روی ههای فروش و سیستم های کنترل فروش؛

مهار تها

یادگیری فعال: درک مفاهیم اطلاعات تازه و استفاده از آن ها برای رفع مشکلات کنونی و آتی و تصمیم درباره آن ها.

شنیدن فعال: توجه کامل به سخنان دیگران و درک نکات آ نها، پرسیدن سؤال های مناسب در فرصت مناسب و قطع نکردن سخنان دیگران.

هماهنگی: هماهنگ کردن فعالیت خود با دیگران.

تفکر انتقادی: استفاده از دلیل و منطق برای ارائه نقاط قوت و ضعف راه حل های پیشنهادی، نتایج مشکلات و رویکردهای مختلف شان.

انتخاب تجهیزات: تعیین نوع ابزارها و تجهیزات لازم برای انجام وظایف یک شغل.

ترغیب: ترغیب دیگران به تغییر افکار یا رفتارشان.

فهم و درک مطالب نوشته شده: درک جملات پاراگراف های اسناد مرتبط با کار.

صحبت کردن: گفت وگو با دیگران با تبادل موثر اطلاعات.

مدیریت زمان: تنظیم زمان فعالی تهای خود و دیگران.

نوشتن: برقراری ارتباط نوشتاری با دیگران برای برآورده شدن نیازهای آن ها.

توانای یها

تعدد نظرها: توانایی ارائه نظرهای متعدد درباره یک موضوع معین )تعداد نظرها اهمیت دارد، نه کیفیت، صحت و یا خلاقیت در آن ها(.

دقیق بینی: توانایی مشاهده جزییات از فاصل های نزدیک.

درک شفاهی: توانایی گوش دادن و درک مطالب و عقاید دیگران.

بیان شفاهی: توانایی برقراری ارتباط شفاهی با دیگران طوری که مخاطب مطالب را درک کند.

ابداع: ابداع اید ههای نامتعارف و هوشمندانه برای موضوع ها و شرایط موجود و یا ارائه شیوه های نو برای حل مسائل.

درک سریع مشکلات و موانع موجود: توانایی درک مشکلات و یا پیش بینی آن ها. )این قابلیت فقط به شناسایی مشکلات، نه برطرف کردن آ نها، محدود می شود(.

شیوایی بیان: توانایی بیان روشن و قابل فهم مطالب.

بازشناسی گفتار: توانایی شناسایی و بازشناسی گفتار شخص دیگر.

درک مطالب نگاشته ش ده: توانایی خواندن و درک مطالب نوشتاری .

بیان مطالب به صورت نوشتاری: توانایی برقراری ارتباط نوشتاری با دیگران طوری که مخاطب مطالب مطرح شده را درک کند.

فعالیت های کاری

ارتباط با افراد خارج از سازمان: ارتباط با افراد خارج از سازمان، معرفی سازمان به مشتریان، عموم، دولت و سایر منابع خارجی، این اطلاعات م یتوانند به صورت رو در رو، کتباً با تلفن و یا پست الکترونیک تبادل شوند.

برقراری ارتباط با روسا، همکاران و زیردستان: فراهم نمودن اطلاعات برای سرپرستان، همکاران و زیردستان با تلفن، نامه، پست الکترونیک و یا رو در رو.

برقراری و حفظ ارتباطا تفردی: ایجاد روابط کاری سازنده و مناسب با دیگر همکاران و حفظ این روابط.

کسب اطلاعات: مشاهده، دریافت و یا کسب اطلاعات از کلیه منابع مرتبط.

کار با کامپیوتر: استفاده از کامپیوتر و سیست مهای کامپیوتری )سخت افزار و نرم افزار( برای برنام هنویسی، وارد کردن داده یا پردازش اطلاعات.

تصمیم گیری و حل مشکلات: تحلیل اطلاعات و ارزیابی نتایج برای انتخاب بهترین را ه حل برای حل مشکلات.

سازمان دهی،برنا ه ریزی و اولویت بندی کارها: توسعه اهداف و طر حهای خاص برای اولوی تبندی، سازمان دهی و انجام کارها.

فروش و یا ترغیب دیگران به خرید: متقاعد کردن سایرین به خرید اجناس و کالاها و یا تغییر افکار و یا اقدامات ایشان.

تفکر خلاق: توسعه، طراحی یا ایجاد کاربردها، افکار، روابط ، سیستم ها یا روی ههای جد ید از جمله مشارکت هنری.

به روز کردن اطلاعات و استفاده از دانش مرتبط: اطلاع از نقش فنی روز و استفاده از علوم جدید.

شرایط کاری

تماس با دیگران: در این شغل فرد تا چه حد ملزم به برقراری تماس با سایرین )به طور حضوری، تلفنی و غیره( است؟

پست الکترونیک: این شغل چقدر با پست الکترونیکی سر و کار دارد؟ گفت وگوی رو در رو: در این شغل مباحث و گف توگوهای رو در رو بین افراد و گرو هها چقدراست؟

آزادی در تصمیم گیری: این شغل، تا چه حد آزادی در تصمی مگیری بدون نظارت را م یدهد؟

اهمیت دقت در کار: در این شغل دقیق و مبرا از خطا بودن چقدر اهمیت دارد؟

فضاهای بسته و محی طهای تحت کنترل: این شغل تا چه میزان نیاز به کار در داخل ساختمان و شرایط کنتر ل شده دارد؟

کار در حالت نشسته: در این شغل فرد تا چه حد باید به حالت نشسته کار کند؟

تلفن: استفاده از مکالم ههای تلفنی در این شغل چقدر است؟

فشار زمانی: این شغل تا چه حد نیاز به تحویل به موقع کار توسط کارکنان دارد؟

کار گروهی: کار با افراد دیگر، در یک گروه یا تیم، در این حرفه چقدر اهمیت دارد؟

حیطه کاری

حیطه کاری شماره 4: نیاز به آمادگی قابل توجه ای دارد.

تجربه کلی: برای این مشاغل به حداقل 2 تا 4 سال مهارت، دانش یا تجربه شغلی قبلی نیاز است. برای مثال، یک حسابدار برای واجدشرایط بودن بایستی 4 سال تحصیلات دانشگاهی را کامل کرده و چندین سال تجربه حسابداری داشته باشد. کارآموزی: برای این مشاغل معمولاً به چندین سال تجربه مرتبط با کار، تجربه حین کار و یا کارآموزی فنی و حرفه ای نیاز است. مثا لهایی از این حیطه کاری: بسیاری از این مشاغل با هماهنگی، سرپرستی، مدیریت یا آموزش دیگران سر و کار دارند. مانند، حسابداران ، مدیریت منابع انسانی، برنام هنوی سهای کامپیوتر ، معلمین، شیمیدان ها و کارآگاهان پلیس.

میزان آمادگی خاص شغلی: بین 7 تا 8 )مدت زمان یادگیری نحوه انجام کار بین 4 تا بیش از 10 سال(

تحصیلات: بیشتر مشاغل در این حیطه نیاز به مدرک کارشناسی دارند اما برخی از آن ها نیاز ندارند. هنری: مشاغل هنری غالباً درگیر با کار کردن با

فر مها، طرح ها و نمون هها هستند. آ نها غالباً نیاز به خود داشته بدون آنکه از اصول و قواعد خاصی پیروی کنند.

 

ومن الله توفیق

نويسنده : محمدرضا اشتیانی

این کاربر 5 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.