پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



کانون آگهی و تبلیغاتی بیطرفان

 

موضوع  کاربینی : کانون آگهی و تبلیغاتی بیطرفان


استاد راهنما :سرکار خانم  آقاملا


تهیه کننده : علیرضا احمدی

 

سال تحصیلی  : 92  - 91

 

مقدمه :


ساز و کار تجارت امروز ، بازاریابی و تبلیغات را به عنوان دو بازوی اصلی افزایش فروش و توسعه بازار شناخته است. در این میان شرکت هایی که در این زمینه به ارایه ی خدمات مشغولند ، با بکارگیری ابزارهای بازاریابی و تبلیغات ، فرصت ها و تهدیداتی را به سازمان ها، ارگان ها و بنگاه ها تحمیل می نمایند.
كانون آگهي و تبليغات بیطرفان در شرایط کنونی با اتکا به ارایه برنامه های دقیق و نوین تبلیغاتی ، ایده پردازی و تولید خلاقانه و باکیفیت جزء سازمان های باسابقه محسوب   می شود .
در دنیای پرهیاهوی کنونی که جادوی رسانه، تمام قد، حواس و احساس افراد را از آن خود کرده تبلیغات شأن دیگری یافته و سازمان های کوچک و بزرگ از این ابزار چشم یاری دارند.
چه بسیار شرکت هایی که شکست خود را در ارج ننهادن به تبلیغات می پندارند و چه بسیار شرکت هایی که اوج گرفتن خود را مرهون داشتن برنامه های دقیق اطلاع رسانی و تبلیغاتی می پندارند.
آیا واقعاً این چنین است؟
در شرایطی تبلیغات می تواند سکوی پرش شرکتها و ... برای نیل به شرایط عالی و موفقیت برند باشد که به آن به دیده ی یک «علم» بنگرید. «تبلیغات علم است » .

 

ahmadi

 

چاپ و تبلیغات :
چاپ به معنی انتقال هر نوع حرف، نقش و تصوير بر روی يک ماده خاص، در تيراژ بالاتر  از يک عدد است بطوريکه شکل و فرم انتقال يافته تغييری نکند. با اين تعريف هزاران کالا را پيرامون خود خواهيد يافت که به نوعی بر روی آنها چاپ صورت گرفته است. شيوه های چاپ را به طور کلی می توان به سه گروه عمده زير شامل چاپ مستقيم، چاپ غير مستقيم و چاپ غير تماسی تقسيم نمود.

 

الف) چاپ مستقيم
ويژگی اين شيوه اين است که چاپ شونده به طور مستقيم با فرم چاپ در تماس می باشد. معمول ترين روشهای اين نوع چاپ عبارتند از لترپرس، داغی، فلکسو، ايچينگ، هليوگراور، سيلک اسکرين، چاپ مخمل،ورنی چاپ ،UV  چاپ پارچه و پوشش

 

ب) چاپ غير مستقيم
در اين شيوه چاپ، سطح چاپ شونده به طور غير مستقيم با فرم چاپ در تماس است بدين معنی که نقش به سطوح ديگر منتقل شده و در نهايت به روی سطح مورد نظر چاپ می شود. معمول ترين روشهای اين نوع چاپ عبارتند از افست، تامپو و افست روی فلز. معروف ترين شيوه چاپ غير مستقيم، چاپ افست است که رابط چاپ (زينک) نقش را به روی لاستيک منتقل کرده و سپس طرح از روی لاستيک به سطح چاپ شونده انتقال می يابد.

 

ج) چاپ غير تماسی
در اين شيوه، چاپ در اثر تماس صورت نمی گيرد بلکه پودر يا جوهر به سطح چاپ شونده پاشيدهمی شود. معمول ترين نمونه های اين نوع چاپ عبارتند از ترموگرافی، چاپگرهای ليزری- جوهرافشان وفتوکپی

 

روش چـاپ

 

نمونه کالاهـای چاپــی

 

دیجیتال out door

 

چاپ بنر فلکس فیس و   Vinil 

 

دیجتیال In door

 

فتوگلاسه ، پلات و...

 

لیمنت

 

پوشش بر روی کلیه سطوح چاپ دیجیتال

 

تامپو(بالشتکی)

 

ظروف بستنی ، ماست ، خامه و ...، ليوانهای پلاستيکی، خودکار، ظروف زير ليوانی پلاستيکی محصولات بهداشتی آرايشی سی دی و...

 

چاپ بر روی کلیه هدایا وقطعات قطعات خودرو ، قطعات صنايع هواپيمايی و نظامی ، فولادهای صنعتی و آلياژی کارخانه ها،ملزومات ارتوپدی-پزشکی و بيمارستانی ، ابزارهای صنعتی مانند تيغ اره ، قلاويز ، تيغچه فرز ، ابزارهای صنعتی در صنايع تجاری تاسيساتی و ساختمانی ، ملزومات آشپزخانه و ...

 

چاپ لارج فرمت فضای داخلی (  Indoor )
چاپ لارج فرمت فضای داخلی همان طور که از نامش پیداست جهت چاپ پوسترهایی در ابعاد آزاد تا عرض 150 سانتی متر و طول تا محدود بکار می رود. از این سیستم برای چاپ پوسترهای نمایشگاهی و تبلیغاتی حتی در تیراژ یک نسخه و با سرعت بالا جهت استندهای نمایشگاهی و استفاده در مکان هایی که به طور کلی فاصله دید کمی وجود دارد ، مثل غرفه و دفاتر استفاده می شود. در این سیستم قابلیت چاپ بر روی انواع کاغذ انواع کوتد ، فتوگلاسه ، ترانسپارنت ، بوم ، بنر ، ونیل و ... وجود دارد.
فایل های ارسالی باید به صورت CMYK   و با فرمت های TIFF  ، PDF  ، EPS   باشد.
معمولاً جهت محافظت و ماندگاری بیشتر و همچنین استفاده در استندهای نمایشگاهی پوسترهای چاپ شده لمینت می شوند. که انواع لمینت براق ، مات و بافت دار قابل استفاده هستند.  

 

 1 copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy

بررسي و ارائه استاندارد:
چاپ مانند ديگر صنايع آميزه اي است از فرآيند ها و سيستم هاي مختلف كه از ارتباطي منطقي با يكديگر برخوردارند. به همين خاطر ارائه استانداردهاي مشخص كه باعث مي شود كليه فرايندها و سيستم ها در يك چهارچوب مشخص و هماهنگ بهترين كارآيي را عرضه كنند براي صنعت چاپ نيز ضروري است.

 

بررسی اجمالی تکنولوژی ها و روشهای توليد:
سيستم چاپ افست از با کيفيت ترين سيستم های چاپ می باشد. اين نوع سيستم، يک روش دوار است که عمل چاپ را با استفاده از پليتهای صاف (زينک ها) انجام می دهد. به طور شماتيک مراحل انجام چاپ نشان داده شده است  . همانطور که در اين شکل مشاهده می شود، - تصوير به روش افست، در شکل زیردر ابتدا از طرح مورد نظر فيلم تهيه می شود و از روی آن زينک (پليت) ساخته می شود. زينک تهيه شده،مناطق دارای تصوير و متن را به روش شيميايی تفکيک می کند. تصوير و مضمون چاپ از زينک به لاستيکو از آن به سطحی که بايد روی آن چاپ صورت گيرد، منتقل می گردد.

 

2 copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy

 فرم شماتيک مراحل انجام چاپ به روش افست

 


مرکب پس از تماس و عبور از چندين نورد به پليت مرطوب شده می رسد و در آنجا فقط مناطقی که بايد چاپ گردند، مرکب را به خود جذب می کنند. اين روش، چاپ دقيق و شفافی را بوجود می آورد.
عملکرد ويژه لاستيک در چاپ افست باعث می شود که اين شيوه قابليت چاپ بر روی سطوح ناصاف را نيزدارا باشد. مرکبهای چاپ اين روش نسبت به دو روش فلکسو و گراور، دارای گرانروی بالاتری می باشند که علت آن اين است که اين روش، نازکترين لايه مرکب را در مقايسه با ساير روشها بجا می گذارد. ماشينهای چاپ افست از ساير ماشينهای چاپ پيچيده ترند و شامل سيلندر لاستيک، سيلندر زينک (پليت)، سيلندر چاپ و تعداد زيادی نورد برای توزيع مرکب به زينک می باشند . در حال حاضر دو تکنولوژی برای چاپ افست بر روی فلز وجود دارد که تفاوت آنها در اين است که درنوع اول عمليات چاپ بر روی ورق به صورت تخت انجام می شود اما در نوع دوم ورقها مانند روش چاپ افست بر روی کاغذ، به دور درام در حال حرکت هستند. شايان ذکر است که کليه ماشينهای فعلی در واحدهای موجود در کشور ، از تکنولوژی اول استفاده می کنند که يکی از علل آن را می توان به تفاوت در سرعت دستگاهها نسبت داد. بدين معنا که سرعت دستگاههايی که از روش دوم استفاده می کنند بسيار بالاتر است و همين امر باعث شده هيچ يک از واحدهای فعال فعلی از اين تکنولوژی استفاده نکنند چرا که اين دستگاهها با ظرفيت های پايين کار نمی کنند و حداقل ظرفيت آنها ١٠٠٠٠ ورق در ساعت می باشد.
البته تعدادی از واحدهای فعال به تازگی انواعی از چنين ماشينهايی را از شرکت بازرگانی ختن (نمايندگی آلمان) خريداری نموده است. دستگاههای چاپ همانطور که قبل از اين هم اشاره شد در ميان کليه توليد کنندگان ماشينهای چاپ افست بر روی فلز، کشور آلمان دارای تکنولوژی پيشرفته تر و به تبع آن کيفيت بالاتر است که همين عوامل منجر شده اين کشور بتواند ٩٧ درصد از سهم تامين ماشين آلات چاپ افست ايران را به خود اختصاص دهد.
در حال حاضر بهترين توليد کننده آلمانی ماشين آلات چاپ افست بر روی فلز ، شرکت
KBA-FOCUS-MY JET- DOCAN
است که نمايندگی آن را در تهران، شرکت بازرگانی ختن است.
این شرکت ضمن گارانتی کلیه دستگاهها وخدمات پس از فروش مناسب توانسته است با ارائه بهترین ماشین آلات وخدمات مناسب ، برابر سلیقه هر واحد چاپی ماشین آلات در اختیار آن گذاشته ، و مهمتر اینکه خود دارای کارخانه تولیدی در کیش میباشد که جوهر چاپ این ماشین آلات را نیز با کیفیتی همسان با کشور آلمان تولید ودر اختیار مشتریان می گذارد.

 

تکنولوژهای خاص چاپ :
•    چاپ RGB
•    چاپ Lenticular
•    چاپ معطر
•    چاپ Metalic
•    چاپ Metalized
•    چاپ رنگهای عمیق
•    چاپ مرکب های Effective
•    چاپ مرکب های فلورسنت
•    چاپ رنگ های فسفری
•    شبیه سازی آثار نقاشی و گرافیک
•    چاپ برجسته با فشار
•    چاپ برجسته با  Termographi

 

01 copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy

 

 

 چاپ RGB
در عمل ثابت شده است که ترکیب 4 رنگ اصلی چاپ سنتی ، 3 copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy

پاسخ صحیحی به نیاز طراحان و گرافیست ها نمی دهد و اطلاعات رنگ را به طور درست به روی یک کار چاپی منتقل  نمی کند. برای رفع این مشکل و افزایش محدوده رنگهای قابل چاپ به روش افست، 3 رنگ قرمز – آبی و سبز به 4 رنگ قبلی فیروزه ای – ارغوانی – زرد و سیاه افزوده شد
برای بکار بردن این رنگها در یک کار چاپی، تفکیک این مجموعه رنگ از یک فایل گرافیکی آماده چاپ ضروری است.
محدوده بسیار وسیع رنگهای قابل چاپ در این روش، تصاویر را واقعی تر ارایه کرده و موجب قدرت عمل طراح و گرافیست     می شود.

 

چاپ Lenticular
این تکنیک که از دیرباز از سوی افراد با حوصله و با ذوق این حرفه به کار می رفته است، امروزه با بکارگیری ماشین آلات مدرن چاپ و نرم افزارهای بسیار پیشرفته، فصل جدیدی در تکنولوژی چاپ باز نموده است. با تغییر تکنولوژی اینگونه چاپ شاهد افزایش کیفیت و کارایی بیشتر آن هستیم. از مزایای این روش می توان به در دسترس بودن ، امکان چاپ در تیراژ پایین و قطع های بزرگ اشاره کرد. اساس این تکنولوژی ترکیب تعدادی تصویر متناسب با عملکرد مورد درخواست است. این عملکردها شامل حرکت انیمیشن، حرکت زوم، تصاویر سه بعدی و حرکت از تصویری به تصویر دیگر است. مواد مورد مصرف این نوع چاپ، پلاستیک مخصوصی است که لنزهای شیارگونه روی آنها ایجاد چنین افکتهایی را امکان پذیر می سازد.
با توجه به جذابیت های ویژه اینگونه چاپ و جلب توجه مخاطبان، چاپ اینگونه تصاویر در قطع های کوچک توسط افست می تواند جهت امور تبلیغاتی – آموزشی – امنیتی ... و در قطع های بزرگ جهت استندها ، تابلوهای سر در فروشگاه ها ، بیلبورده و موارد مشابه کاربرد داشته باشد.

 

چاپ معطر
تصور اینکه لمس بخشی از یک کار چاپ شده ، بوی خاص همان تصویر را در فضا پراکنده کند احساس بسیار جالبی به مخاطب می دهد. تکنیک بکار رفته در این نوع چاپ برگرفته از میکروکپسول هایی است که درون خود اسانس هایی با رایحه های مختلف جا داده اند. در هنگام چاپ این میکروکپسول ها به مناطق کاملا مشخص شده ای از سطح یک کار چاپی منتقل می شود.در این تکنیک می توان دو یا چند رایحه مختلف را بر روی یک کار چاپی در کنار هم داشت. این میکروکپسول ها از دوام کافی برخوردارند و با بارها استفاده همچنان رایحه خود را حفظ می کنند. وجه تمایز اینگونه چاپی با اوراق معطر رایج در بازار تعدد رایحه ها روی یک کار چاپی و معطر شدن آنها تنها در اثر لمس است.

 

چاپ متاليک
بکارگیری رنگ های متالیک ، طلایی و نقره ای ، از دیرباز برای جلب توجه بیشتر و بالا بردن وجهه رسمی اوراق چاپی، مورد توجه طراحان و گرافیست ها بوده است. تکنیک چاپ متالیک شیوه ای است که درآن رنگ های طلایی و نقره ای با مجموعه رنگ های دیگر فرآیند چاپ ترکیب شده و جلوه زیبایی پیدا می کند.
چاپ قطعات فلزی ، رنگ بدنه اتومبیل های متالیک و کمک به واقعی تر شدن رنگ طلا و جواهرات از جمله کاربردهای این روش چاپی است.

 

چاپ متالايز
این روش از شیوه های نسبتا" جدید کار چاپی است که در کارهای نفیس و بسته بندی های خاص مثل جعبه ادوکلن و محصولات ارزشمند، بکار می رود.

 

دو روش برای این کار معمول است
1.    متالایز کردن کل سطح چاپی و چاپ روی آن
2.    Object Metalize  که تنها بخش خاصی از کار چاپی متالایز میگردد.

 

                         

                                                                  4 copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy

 


درخشش فوق العاده این تکنیک بالاترین جلوه را در انعکاس نور ایجاد می کند.
احساس حضور فلزات بر روی یک اثر چاپی توسط این تکنیک، ارزش افزوده محصول چاپی را در سطح بالایی تضمین می نماید.

 

6 copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy5 copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy

 

 چاپ رنگهای عمیق
چاپ تصاویر سیاه و سفید و ایجاد کنتراست لازم در Tone رنگ همواره دغدغه متخصصین چاپ بوده است. محدودیت تکنیک چاپ افست در ضخامت مرکب روی کاغذ نارضایتی مشتریان را به دنبال داشته است.
در این روش محدوده ترام بجای یک تا 100% ترام گذاری در روشهای معمول، به چهار برابر افزایش یافته و یک تا 400% محدوده قابل ترام گذاری را روی یک اثر چاپی ایجاد می کند. در نتیجه ضخامت مرکب در قسمتهایی که از حداکثر رنگ (400%) بهره می برند، 4 برابر ضخامت رنگ در حالت عادی است.

این در حالی است که تیرگی غیر قابل تصور مشکی در برخی از مناطق یک تصویر، شدت رنگ در قسمت های روشن تر را افزایش نمی دهد.
حفظ کنتراست بالا در یک اثر چاپی از ویژگی های بارز این تکنیک است.

 

چاپ مرکب های Effective
اوراق بهادار و اسناد امنیتی جهت مصون ماندن از جعل و سوءاستفاده و اهمیتی که برای مصرف کننده دارند، جایگاه بسیار مناسبی برای عرضه این تکنیک هستند.
رنگ دانه های (Pigment) افکتیو با تغییر زاویه های کنترل شده در مرکب قرار گرفته و با بهره گیری از تکنولوژی های فوق مدرن، حالتی را ایجاد می کند که با چرخش کار رنگ های جذابی را برای بیننده به وجود می آورد.
بکارگیری این روش برای کاتالوگ ها و بروشورها و همچنین برای بالا بردن اعتبار یک کار چاپی پیشنهاد می شود.
قرار گرفتن چند رنگ Effective روی زمینه تیره در کنار هم جلوه های خیره کننده ای را ایجاد می کند که چشم هر بیننده ای را مسحور می کند.
رنگ های صدفی از جمله رنگ های Effective هستند.

 

چاپ مرکب های فلورسنت
ویژگی این مرکب، این است که با جذب نور نامرئی (UV) موجود در محیط و بازتابش آن به شکل یک نور مرئی، درخشندگی فوق العاده ای را سبب می شود.
از این رو برای جلب توجه بیشتر بین چندین کار چاپی از این تکنیک استفاده می شود. لوگوی روی جلد مجلات، همچنین قسمتهایی از جعبه های بسته بندی را میتوان با مرکب های فلورسنت چاپ کرد. همچنین درخشندگی این مرکب به گرافیست ها این امکان را می دهد که اولویت توجه را، برای بخش های خاصی از کار طراحی خود ایجاد نمایند.

 

شبیه سازی آثار نقاشی و گرافیک
همواره هنرمندان برای ارایه کار چاپ شده از آثار هنری خود، با مشکل افت شدید کیفیت رنگ ها و ناتوانی در انتقال حس هنری مواجه بوده اند.
تکنولوژی چاپ Hybrid با مجموعه ای از تکنیک های چاپ و عملیات تکمیلی متضمن حفظ رنگ و کیفیت و انتقال کلیه مشخصات یک کار هنری است.
یکی از موفق ترین انواع اینگونه چاپی ، چاپ آثار آبرنگ است که با روش های متداول با افت شدید کیفیت مواجه است.

 

چاپ برجسته با فشار
ایجاد قالب های نر و ماده و تحت فشار قرار گرفتن یک

کار چاپی باعث ایجاد نواحی 7 copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy copyبرجسته می شود که به جذابیت اثر چاپی می افزاید.
دقت و ظرافت نقاط برجسته و فرو رفته در این تکنیک به مهارت و امکانات خاصی نیاز دارد. جعبه ها و فولدرها از جمله محصولات چاپی هستند که این تکنیک در آنها به چشم میخورد. علایم هشداردهنده و تابلوهای مخصوص نابینایان از این روش بهره می برند.
همچنین این تکنیک برای جذابیت بیشتر در کتاب های آموزشی و کتاب های کودک پیشنهاد می شود.

 

چاپ برجسته با Termographi
در برخی موارد به جهت حساسیت بعضی از کارهای چاپی و پرهیز از اثرات نامطلوب پشت یک کار چاپ شده از تکنیک برجسته سازی باTermographi بهره می گیریم.
Termographi  در حقیقت مرکب بیرنگی است که روی مناطق مشخصی از کار چاپی قرار می گیرد و پس از گذر از تونل حرارت، این مناطق پخته و برجسته می شوند.
در این تکنیک به غیر از رنگهای بیرنگ از چندین رنگ زیبای صدفی نیز می توان بهره برد.

 

خدمات کانون تبلیغاتی بیطرفان:
با استفاده از ماشین آلات بروز و کارآمد و همکاری متخصصین باتجربه شرکت کانون آگهی و تبلیغات بیطرفان توانسته است در طول سالها فعالیت نسبت به انجام سفارشات چاپی با شرایط متنوع و کاربری های گوناگون اقدام نماید . عمده این خدمات عبارتند از :
• ارائه خدمات چاپ و پس از چاپ افست و ديجيتال و ...
• چاپ فضای داخلی ( indoor )
• چاپ فضای خارجی ( outdoor )

 

02 copy copy copy copy copy copy copy copy

 

 

 

 

9 copy copy copy copy copy copy copy copy copy copy

 

 

نويسنده : علیرضا احمدی

این کاربر 2 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.