پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



نقش دخانيات و نقش جنسيت در تبليغات

به نام پروردگار يكتا

نقش دخانيات و نقش جنسيت در تبليغات

 

اينجانب در مورد موضوع تحقيق، مطالعاتي انجام دادم كه رويداد ذيل بيشتر از هر مطلبي نظرم را جلب نمودكه جمع بندي آن را خدمت شما توضيح مي دهم .

همانطور كه مي دانيد تبليغات تاثير قابل ملاحظه اي بر تغيير نگرش مردم و تصميم به خريد انها مي گذارد ،شخصي در كشور آمريكا از تبليغات در تغيير ذهنيت مردم در خصوص سيگار استفاده نمود به طوري كه تا قبل از وي در جامعه آمريكا سيگار براي خانم ها ممنوع بوده و قوانين شديدي در جهت جلوگيري از استفاده سيگار توسط خانم ها وضع شده بود علت اصلي آن اين بود كه در فرهنگ مردم آمريكا سيگار به عنوان نماد قدرت و مردانگي در ذهن مردان نهادينه شده بود كه آن شخص با توجه به مطالعات روانشناختي فرويد و در نظر گرفتن نقش قابل ملاحظه ضمير ناخودآگاه بر رفتار ها تلاش نمود نياز ناخوداگاه خانم ها در آن كشور را شناسايي و با استفاده از تبليغاتي برنامه ريزي شده و قوي به آن پاسخ دهد ،

در ذهن اغلب خانم هاي آمريكايي نياز به قدرت به شدت احساس مي شد و آن شخص با تشكيل كمپيني از خانم هاي با جسارت آنها را سازماندهي نموده و در يك راهپيمايي گسترده در حالي كه سيگار در دست خانم ها بود در شهر نمايش داد بدين ترتيب خانم ها از طريق اين نماد (سيگار) خواهان استقلال و اختيار بيشتر (آزادي) در خصوص زندگي شخصي خود شدند، اين راهپيمايي تبليغاتي به قدرت تاثير گذار بود كه پس از آن قانون منع كشيدن سيگار توسط خانم ها لغو شد و به اين ترتيب با اين عمل تبليغاتي، منع فروش سيگار به نيمي از بازار جامعه آمريكا (زنان) براي شركت توليد كننده سيگار از بين رفت .

قطعا بايد به اين مساله پي برد كه تبليغات در نگرش و ديد افراد بسيار تاثير گذار مي باشد.

نتيجه مي توان گرفت تبليغات مي تواند باعث برابري جنسيت هم شود و در برابر بودن حقوق زن و مرد تاثير گذار باشد پس قطعا جنسيت در تبليغات تاثير گذار مي باشد .

 

با تشكر از توجه شما

حامد عسكري

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نويسنده : حامد عسكري

این کاربر 3 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.