پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



مراحل تبليغ

فرآیند تصمیم تبلیغ:

برنامه ریزی

•          شناسائی و تعیین مخاطبان (جنسیت، منطقه جغرافیائی ، سطح درآمد ، گروه سنی ، تحصیلات ، فرهنگ مصرف )

•         تعیین اهداف

•         تعیین بودجه

•          تهیه کپی پیام

•         انتخاب رسانه درست

•          زمان بندی تبلیغ

اجرا

•          آزمایش تبلیغ (تستهای آزمایشی در مورد تبلیغات )

•          اصلاحات لازم (هماهنگ گردن نوع تبلیغات با فرهنگ جامعه مخاطب)

•         اجرای تبلیغ ( تبلیغات یاد آوری کننده روش تیزر تلویزیونی )

کنترل

•          ارزیابی تبلیغ انجام شده :(در بحث کنترل بررسی نتایجی که از تبلیغات داشته ایم یا ارزیابی تبلغات انجام شده و کنترل اجرای تبلیغات جهت جلو گیری از ایرادات پنهان)

•          تغییرات و اصلاحات

مبانی تعیین بودجه تبلیغات:

1.      براساس توانائی مالی بنگاه

2.      براساس درصدی از فروش

3.      براساس رقم ثابت

4.      براساس حرکت و بودجه رقبا

5.      براساس اهداف و اقدامات مورد نیاز و هزینه های مربوطه

6.      ترکیبی از روش های فوق 

 

نويسنده : آرميتا خسروياني

این کاربر 10 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.