پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



بررسی نگرش کارشناسان تبلیغات به عنوان یک حرفه ومقایسه بازار دیروز تا امروز تبلیغات

 

نظریات کارشناسان تبلیغات از دیدگاه تبلیغات به عنوان یک حرفه 


از دیدگاه یک کارشناس تبلیغات باحرفه ی تبلیغ در گرایش های متفاوت تبلیغات می توان دریافت کرد که تبلیغات ماهیت

باروری دارد و به صورت استراتژیک عمل خواهد نمود یعنی مستلزم زمان وقت،هزینه،انرژی و پیگیری می باشد تا نتیجه ی

مطلوب را دریافت نماییم و تمامی تبلیغات زمانی موثر خواهد بود که بازدهی مفیدی در بازار داشته باشد واز دو سو مورد توجه

قرارگیرد .اول آن شخصی است که سفارش آگهی را به یک دفتر تبلیغاتی داده و دیگر رضایتمندی مخاطب و در نهایت مصرف

کننده ی نهایی ست ،که با تبلیغات مستقیم یا غیر مستقیم دعوت به خرید شده و به عنوان یک مبلغ برای موسسه یا مبلغ آگهی

ما خواهد بود که می توان اشاره داشت به تبلیغات دهان به دهان از طریق مشتریان مصرف کننده ی بسیار وفادار یا وفادار،

تبلیغات به گفته ای کارشناس بازاریابی این چنین بیان می شود: تبلیغات در نوع خود با هر گرایش در زمان خود خوب است

اما به دلایل متعدد که شامل ، سختی هایی نیز می باشد که عبارتند از: شناسایی موقعیت فعلی بازار موجود و رقبا و گرایش

های مخاطبین به سمت و سوی کالایی که در آن روز بازار توجه بیشتری به خود جلب نموده زیرا امکان مانور بسیار خواهد

بود و سود دهی نیز درپی خواهد داشت .مشکل دیگر را می توان سیلقه های مختلف با افکار رو به رشد و بسته به نیاز ها و

خواسته های مشتریان دانست.

که این امر مستلزم مطالعه و خلاقیت و نوآوری شخصیست که کار تبلیغاتی را انجام خواهد داد .    

 

 

بازار تبلیغات از دیروز تا امروز در بیان شیوا

 

امروزه با بررسی ها طبق سئوالاتی که از کارشناس تبلیغاتی شرکت ها ، آژانس های تبلیغاتی حتی دفتر فنی تبلیغات به عمل

آمددر این گزارش گرد آوری شد ه است همگی بر این باور بودند که تبلیغات نسبت به سالهای گذشته رشد چشمگیری داشته

است ونقش و حضور تبلیغات در برند سازی یک محصول ایرانی بسیار پررنگ و باشکوه بوده و به نوعی معرف کالایی

ایرانی در بازارجهانی با رقبایی بسیار زیاد می باشد.                                                                                                      

 

شایدجالب باشد بدانیم بیشتر تبلیغاتی را که ما روزانه بی تفاوت از کنار آن می گذریم و به طور کلیشه ای در آوردیم نیازمند

یادآوری کوتاه و آشنایی مختصر باشد که با نام بردن آنها اشاره خواهیم داشت .مانند: تبلیغات بر روی بیلبورد ها درخیابانهای

سطح شهر ،در داخل ایستگاه های مترو ، بر روی اتوبوس ها که روزانه تعداد زیادی از افراد جامعه آنها را مشاهده می نمایند

.یا تبلیغات بازرگانی که از طریق رسانه های عمومی است و رادیو که جزء تبلیغات سمعی بصری خواهند بود و یا وسایلی که

به عنوان نوعی ابزارتبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند به طور مثال: تبلیغات شرکت های مختلف با حیطه ی وظایف

گوناگون برروی خودکار، سررسید، تقویم، جا سویچی، تراکت ،مجله ها ی مختلف و غیره ..  

 

 

نويسنده : مرضیه آقاقاسمی قمی

این کاربر 6 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#3 رایانه مرکز 1392-03-06 11:10
نقل کردن مرضیه قاسمی:
ممنون و سپاسگذارم از قرار دادن این Page برای ارائه نظر دوستان ؛ اما خیلی از دانشجویان نسبت به این موضع اطلاعی ندارند


بله درست میفرمائید، به زودی اطلاع رسانی میشود.
 
 
+1 #2 نظری 1392-03-05 09:17
مطلب جالبی بود و مفید
 
 
+1 #1 مرضیه قاسمی 1392-03-05 09:17
ممنون و سپاسگذارم از قرار دادن این Page برای ارائه نظر دوستان ؛ اما خیلی از دانشجویان نسبت به این موضع اطلاعی ندارند
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.