مدیریت راهبردی در سازمان
- توضیحات
-
منتشر شده در سه شنبه, 16 ارديبهشت 1393 16:51
-
بازدید: 1738
مدیریت راهبردی در سازمان
تعریف درس:
هدف درس:
دانشجو خط مشی ها،رویه ها و اقدام های جدیدی که منافع متقابل سازمان و افرادی را که با سازمان در ارتباط هستند را تعیین کند و مشورت های لازم را به مدیریت سازمان ارائه دهد.
رئوس و ریز محتوا
1.روابط عمومی و سازمانها
الف)مدیریت راهبردی چیست؟و چه جایگاهی در سازمانها دارد؟
ب)جایگاه روابط عمومیها در فرآیند کلان برنامه ریزی سازمانها
پ)معرفی اهداف سازمانی،راهبردهای و استراتژی ها
ت)انواع راهبردها و استراتژی ها
ث)نظریه ها و تئوریهای مربوط به روابط عمومی ها
ج)توصیف سازمان از منظر مردم،کارکنان و جامعه توسط روابط عمومی ها
چ)روابط عمومی و نقد سازمانی
ح)انواع برنامه ریزیها روابط عمومیها
2.مراحل اساسی در برنامه ریزی راهبردی
الف)بررسی وضعیت سازمان و مسائل استراتژیک آن
ب)مشخص کردن رسالت سازمان،تعیین استراتژی سازمان،بررسی نقاط ضعف و قوت ،فرصتها و تهدیدات،شناسایی هسته مرکزی،شناساییی گروه ها و منابع
پ)محتوای برنامه روابط عمومی:تعیین اهداف روابط عمومی،تعیین نیازها و علائق مخاطبان،اصول اساسی در تهیه و تدوین پیام،تعیین راهبردهای انتقال پیام،تعیین تکنیک ها و تاکتیکهای پیام،طراحی جدول زمانبندی
ت)ارزیابی فعالیتهای روابط عمومی
ث)اصول برنامه ریزی ارتباطی در روابط عمومی
ج)تدوین برنامه روابط عمومی
منابع:
1.شکری خانقاه،حمید(1391)،برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی،تهران:سیمای شرق،چاپ دوم
2.لتانگ،ژاکی(1378)،نگرش انتقادی به روابط عمومی،مترجم،هوشمند سفیدی،نوروز محمد خانی،تهران:فکر نو
3.فردآرا،دیوید(1379)،مدیریت استراتژیک،مترجم،اعرابی و پارسائیان،دفتر پژوهش های فرهنگی
4.نصیری قیداری،حسن(1383)،مدیریت روابط عمومی پ،تهران:رسا
5.هیوود،راجر(1386)،همه چیز درباره روابط عمومی،مترجمان،مهرداد موسوی غروی،اکبر نعمت الهی،تهران:انتشارات هفت هنر گیتی
لینک به انجمن علمی و پژوهشی درس
نويسنده :
این کاربر مطلب منتشر شده دارد.