قوانین و مقررات در روابط عمومی
- توضیحات
-
منتشر شده در یکشنبه, 13 بهمن 1392 17:18
-
بازدید: 4123
قوانین و مقررات در روابط عمومی
تعریف درس:
هدف درس:
دانشجو قوانین و مقررات حاکم در حوزه روابط عمومی یاد بگیرد و اجرا نماید.
رئوس و ریز محتوا:
1.اصول و مبانی قانونی
الف)مروری بر تاریخچه دستورالعمل ها و مقررات روابط عمومی در ایران
ب)مروری کلی بر قوانین و مقررات روابط عمومی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،شورای اطلاع رسانی دولت،مجلس شورای اسلامی،شورای انقلاب فرهنگی
پ)مراجع قوانین و مقررات حوزه روابط عمومی
ت)آشنایی با فعالیت ها و وظایف معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی(اداره کل مطبوعات داخلی،رسانه های خارجی)
ث)آیین نامه نحوه فعالیت،وظایف و اختیارات روابط عمومی دستگاه های اجرایی
2.اهم قوانین
الف)یادآوری:مروری کلی بر قوانین مربوط به مسایل ارتباط جمعی(قوانین مطبوعات) اصول حقوقی حاکم بر پخش برنامه های ماهواره ای و استفاده از اینترنت
ب)چکونگی اخذ مجوز:برای برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها و...
پ)قوانین و مقررات مربوط به راه اندازی وب سایت سازمانی
ت)مروری کلی بر قوانین آگهی و تبلیغات،کانونهای تبلیغاتی،تبلیغات شهری
ث) مروری کلی بر قوانین مربوط به خبرنگاران و نویسندگان مطبوعاتی-خبرنگاران خارجی و شرایط ورود،توزیع و فروش نشریات خارجی
ج)مروری کلی بر قوانین مربوط به تولید فیلم و سینما،صدور پروانه فیلم سازی،نمایش فیلم،شورای بازبینی و نظارت و تاسیس و اداره سینما و تئاتر
چ)اصول حقوقی حاکم بر فضای جامعه اطلاعاتی،مصادیق محتوای مجرمانه ماده 21 قانون جرایم رایانه ای
ح)قوانین حاکم بر چاپ و نشر(کتاب،مجله،بروشور،عکس،پوستر و ...)،حقوق مالکیت ادبی هنری،حقوق مولف
خ)بررسی تجربه سایر کشورها
منابع:
1.قوانین و مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان های وابسته،تدوین:دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی-سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
2.منابع آنلاین:وبسایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،شورای اطلاع رسانی دولت،مجلس شورای اسلامی،شورای انقلاب فرهنگی
لینک به انجمن علمی و پژوهشی درس
نويسنده :
این کاربر مطلب منتشر شده دارد.