شنبه, 15 ارديبهشت 1403

 



سیاست خبری

سیاست خبری

تعریف درس:

هدف درس:

دانشجو بتواند با توجه به سیاست سازمان رسانه ای،اخبار را مدیریت نماید تا به اهداف سازمانی برسد.

رئوس و ریز محتوا:

1.سیاستگزاری خبری
   الف)تعریف سیاستگزاری خبری،نیازهای موجود برای سیاستگزاری
   ب)منابع سیاستگذاری،عوامل درون و برون سازمانی
   پ)اشکال سیاستگذاری،طریقه و روش تاثیر گذاری در فرآیند تعیین سیاستها،اعمال سیاست با استفاده از روش تنظیم خبر
   ت)چگونگی تاثیر گذاری و اخذ سیاستها،نقش خبرنگاران
2.ارزش گذاری اخبار
   الف)تعیین ارزش خبر،تعیین جایگاه خبر
   ب)جایگاه تیتر،انتخاب حروف،ستوه صفحه برای خبر در رسانه نوشتاری
   پ)صفحه آرایی در رسانه نوشتاری،صفحه آرایی صفحات وب
   ت)اولویت اخبار در رسانه های دیداری و شنیداری،چگونگی ارزش گذاری در اخبار رسانه های دیداری و شنیداری
3.جدول برنامه خبری
   الف)جریان شناسی خبری
   ب)جریان سازی خبری
   پ)دفاع خبری،رویارویی خبری،تهاجم خبری
   ت)زمانبندی برنامه ای خبر،زمان شناسی خبری،جمع بندی در خبر
4.واژه های انگلیسی
معرفی واژه ها و اصطلاحات انگلیسی مرتبط با درس در طول دوره

منابع:

1.بدیعی نعیم/قندی،حسین(1380)،روزنامه نگاری نوین،تهران :انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی
2.عباسی،حجت الله(1379)،اصول کاربردی خبرنگاری و خبر رسانی در رادیو و تلویزیون،تهران :انتشارات سروش
3.نصر اللهی اکبر(1389)،مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه های حرفه ای،انتشارات دفتر مطالعات و برناممه ریزی رسانه ها
4.وردی نژاد،فریدون،شهلا بهرامی رشتیانی(1390)،مدیریت بحران و رسانه ،انتشارت سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه (سمت)
نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.