شنبه, 15 ارديبهشت 1403

 



اقتصاد رسانه

اقتصاد رسانه

تعريف درس:

هدف درس:

دانشجو هزينه ها و منابع درآمدهاي زسانه اي را بشناسد و تاثير آن را بر استراژي رسانه اي درك كند.

رئوس وريز محتوا

1.مفاهيم كلي اقتصاد
   الف)تحليل بازار،عرضه و تقاضا ،نظام قيمتها ،رابطه ي مصرف با درآمد
   ب)نظام بودجه بندي ومرور بر قانون بودجه
   پ)تحليل تورم _ سياستهاي پولي و بانكي
2.مباني اقتصاد رسانه
   الف)تعريف اقتصاد رسانه ،تاريخچه ي رشد و تكامل آن و جايگاه علم اقتصاد رسانه در رسانه
برسي اقتصاد رسانه در سطح كلان به عنوان يك رويكرد بين رشته اي
   ب)نظريه ها و ديدگاه هاي مربوط به اقتصاد رسانه ،ارتباط اقتصاد و رسانه ها و تاثير متقابل آن
   پ)ويژگي هاي اقتصاد رسانه (هزينه ها،منايع درآمد)
   ت)تكنيك هاي تحلي اقتصادي و تجاري در رسانه و رفتار اقتصادي و تحليل آن در رسانه سياست گذاري قيمت گذاري استفاده از رسانه ها (قيمت روزنامه و ...)
   ث)استراژيهاي رقابتي در بازار رسانه اي (ديداري،نوشتاري،شنيداري و مولتي مديا)
   رقابت بين رسانه ها از منظر قيمت
3. اقتصاد رسانه
   الف)ويژگي هاي محصولات رسانه اي در حوزه ي اقتصاد، فرهنگ،سياست،اقتصاد سياسي
   ب)اقتصاد تبليغات و آگهي،اقتصاد خبر
   پ)بودجه و صورت هاي درآمد،روش هاي بودحه ريزي
   ت)تفاوت اقتصاد رسانه تلويزيون،رسانه ي نوشتاري و رسانه اينترنتي
   ث)نگاهي به اقتصاد رسانه اي رسانه هاي مطرح كشور
    ج)نگاهي به اقتصاد رسانه اي رسانه هاي مطرح دردنيا
4. واژه هاي انگليسي
   معرفي واژه هاي و اصطلاحات انگليسي مربوط به درس در طول دوره

منابع

1.الكساندر،آليسون(1383)،اقتصاد رسانه نظريه و كاربرد،ترجمه عادل پيغامي،تهران:دفتر مطالعات و برنامهريزي رسانه.
2.روزبهان،محمود،علي اكبر رژادام(ويراستار)(1386).كليات علم اقتصاد.تهران:مركز نشر دانشگاهي.
3.دويله،گيليان.(1390)آشنايي با اقتصاد رسانه. مترجم:محمد نعمتي و روح اله كهن هوش نژاد. تهران:دفتر مطالعات وبرنامه ريزي رسانه.
4.سعيدي،علي.(1390)،اقتصاد رسانه.تهران:نشرسمت.
5.گريگوري،منكو(1390)،مباني علم اقتصاد.مترجم:حميدرضا ارباب،تهران: نشر ني.
6.موسايي،ميثم،(1390).اقتصاد رسانه.تهران:نشرسمت.
7.رزاقي، ابراهيم(1388)،آشنايي با اقتصاد ايران،تهران:نشر ني.
8.بهكيش،محمد مهدي(1385)،اقتصاد ايران در يستر جهاني شدن،تهران: نشرني،چاپ چهارم.
نويسنده :

این کاربر مطلب منتشر شده دارد.