سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



روابط عمومی و امور پژوهشی دانشجویی

 

به نام خدا

 

موضوع :کاربینی (روابط عمومی وامور پژوهشی دانشجویی)

 

گردآورنده:محمد ییلاقی تمیجانی

 

رشته تحصیلی:کارشناسی حرفه ای-روابط عمومی گرایش امور رسانه

 

مقدمه:

 

تعریف مفهومی روابط عمومی:

 

روابط عمومی عبارت است از:آن بخش از مسئولیت ها و وظایف ارتباطی مدیریت سازمان که از طریق آن مدیران می کوشند برای دستیابی به اهداف سازمانی با محیط خود سازگار و هم صدا شده یا در صورت نیاز در محیط تغییرات مطلوب ایجاد نموده و شرایط محیط را،به شرط مساعد بودن استمرار بخشند.

 

تقسیم بندی مخاطبان در روابط عمومی:

 

مخاطبان یک سازمان را می توان با معیارهای متعددی تقسیم بندی کرد،از جمله:

 

1- از نظر ارتباط ساختاری با سازمان: مخاطبان درون سازمانی و مخاطبان برون سازمانی

 

2- از نظر اهمیت، مخاطبان اصلی ، مخاطبان ثانوی و مخاطبان حاشیه ای

 

3- از نظر موضع گیری در برابر سازمان، مخاطبان موافق ، مخاطبان مخالف و مخاطبان بیطرف

 

4- از نظر زمان: مخاطبان کنونی و مخاطبان آینده

 

5- از نظر تعداد، مخاطبان محدود و خاص و مخاطبان فراوان و همگان.

وظایف اصلی :

 

وظایف روابط عمومی را اکنون به سه دسته اصلی طبقه بندی می کنند.این وظایف از نظر شکل و محتوا ،شیوه ها و فنون اجرایی با یکدیگر تفاوت دارند و هر یک دانش و مهارت خاص خویش را می طلبند:

 

1- اطلاع رسانی

 

الف:جستجو ، جمع آوری ، طبقه بندی ، تجزیه و تحلیل ، نتیجه گیری و ارائه پیشنهادهای کارشناسانه ، اخبار ، اطلاعات ، گرایش ها و رویه ها از محیط خارج و داخل سازمان و اطلاع آن به مدیریت سازمان

 

ب: جمع آوری اخبار ، اطلاعات ،عملکردها ، برنامه ها و دیدگاههای سازمان و مدیریت سازمان و انتقال آن از طریق ارتباطات جمعی ، گروهی و فردی به عموم مردم و مخاطبان ویژه سازمان.

 

2- تبلیغ و ترغیب

 

دومین وظیفه روابط عمومی ها ترغیب ، تشویق ، مجاب سازی ،متقاعد سازی و انگیزه دهی است.این وظیفه نیز فنون و شیوه خاص خودش را داراست.کارشناسان روابط عمومی با بهره گیری از یافته های روانشناسی ، روانشناسی اجتماعی ، هنر و مهارت های دیگر علوم رفتاری از اهداف سازمانی ، برنامه ها و کالاها و خدمات خود تبلیغ می نمایند.روابط عمومی در این مبحث نیز یک طرفه به دنبال تزریق دیدگاه ها و خواست های سازمان بر نمی آید بلکه رابط صادقی است بین منافع سازمانی و خصوصی و منافع عمومی و همگان.

 

3- مشارکت جویی ، همگرایی و بهینه سازی امور

 

کوتاه کردن فاصله بین مدیران سازمان و همه افراد ، اشخاص ، سازمان ها و نیروهای درون و برون سازمان و جلب و جذب حمایت های آنها در پشت سر مدیر سازمان جهت ایجاد فضای مشارکت و روح جمعی جهت تحقق اهداف سازمانی از وظایف دیگر روابط عمومی است.

رشته های نزدیک روابط عمومی:

 

ممکن است که مفهوم روابط عمومی با سایر وظایف ارتباطی مدیریت ، که نزدیکی معنایی وکاربردی با آن دارند ، از قبیل بازاریابی ، تبلیغات بازرگانی ، آوازه گری ، ترغیب ، تبلیغ و ترویج اشتباه گردد. در اینجا تعاریف هر یک از این مفاهیم با معادل های انگلیسی آنان آورده می شوند تا خوانندگان وجه تمایز آن ها را در یابند. هر چند کلیه آنها اقدامات ارتباطی هستند که هدف های کم و بیش متفاوتی را تعقیب می کنند و دارای همپوشی هایی می باشند

 

بازاریابی

 

بازاریابی بخشی از فعالیت ارتباطی مدیریت سازمان است که طی آن نیازها ، خواست ها و علائق اشخاص و موسسات شناسایی شده و موسسه محصول یا خدمتی در حوزه کاری خود برای ارضاء ان تولید و ارائه می کند.

 

تبلیغات بازرگانی

 

تبلیغات بازرگانی شیوه ای از پخش اطلاعات برای مقاصد فروش است که طی آن موسسه یا شخص بخشی از جا (در رسانه های نوشتاری) و زمان (در رسانه های صوتی و تصویری)یک رسانه را خریداری کرده و پیام خود را از این طریق به اطلاع مخاطبان مورد نظر خود می رساند.

 

آوازه گری

 

آوازه گری عبارت است از اطلاعات آرایش شده و برجسته که موسسه به رسانه ها ارسال می دارد و رسانه ها به دلیل ارزش های خبری یا علائق مخاطبانشان آنها را عینا یا با دستکاری پخش و نشر می نمایند.موسسه در این مورد بابت پوشش اطلاعات به رسانه وجهی پرداخت نمی نمایند.در ابیات کنونی روابط عمومی _ به ویژه آمریکا _ عمل پخش و درج اطلاعات مرتبط با سازمان و یا محصول آن را به طور رایگان در رسانه ها آوازه گری می گویند

تبلیغات

 

تبلیغات یک اقدام و فعالیت ارتباطی است که به منظور انتقال یک اندیشه ، عقیده و آئین فکری انجام می گیرد. چنانچه درون مایه تبلیغات در جهت توسعه ، پیشرفت و به نفع مخاطبان تبلیغات باشد آن را تبلیغات سفید می گویند. در تبلیغ سفید منبع پیام خود را معرفی می کند و به انتشار اطلاعا صحیح می پردازد. معمولا مخاطب پیام ، منبع تبلیغ را خیرخواه ، صاحب نظر و دلسوز تصور می کند.

 

اهداف انجمن های روابط عمومی عبارتند از:

 

- همگان و افکار عمومی را از فلسفه وجودی ، ضرورت ،نقش ، اهمیت و فعالیت روابط عمومی آگاه و برای آن مقبولیت و شناخت عامه جستجو نمایند.

 

- زمینه ها و شرایط مناسب توسعه و پیشرفت آن را فراهم کرده و راه های ارتقاء و تکامل آن را بیابند.

 

- با رسانه ها و افکار عمومی مشکلات و مسائل روابط عمومی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و در پی یافتن راه حل آنان بر آیند.

 

- در مقابل انتقادات و ایرادهای مطرح شده از سوی محافل ، مجامع ، اشخاص و سازمان ها از رشته و حرفه روابط عمومی ، به طور منطفقی و مستند ، به دفاع برخیزند.

 

- با تولیدات اطلاعات محافل ، مجامع و همگان را در زمینه همه جنبه های روابط عمومی تغذیه اطلاعاتی نمایند.

 

مخاطب مدار و مخاطب محور بودن :

 

ضرورت و اهمیت ارتباطات یک سازمان با مخاطبان آن به قدری مهم و بدیهی است که موفقیت یا عدم موفقیت آن را رقم می زند.واقعیت این است که پایه های موفقیت یک سازمان در بیرون آن و در رضایت مخاطبان آن قرار دارد. با رشد و توسعه مردم سالاری و گسترش رقابت در همه عرصه های زندگی به طور روزافزون بر اهمیت رضایت مخاطبان افزوده می شود و شرایط به گونه ای پیش می رود که مدیران ناگزیرند که همه فعالیت های خود را در سازمان بر مدار و محور رضایت مخاطبان تهیه و تنظیم نمایند.

 

اهداف اطلاع رسانی مجموعه :

 

1- اخبار:این پایگاه حاوی اخبار داخلی و خارجی مربوط به روابط عمومی است.این اطلاعات شامل خبر مرجع و تاریخ خبر از طریق جست و جوی واژه ای و موضوعی از سوی کاربر قابل دسترسی است.

 

2- تابلوی اعلانات: این بخش ، به همایش ها و فراخوان سازمان ها در زمینه مسائل روابط عمومی اختصاص دارد;مانند فراخوان مقاله ، برگزاری گردهمایی و جشنواره و نمایشگاه ، درخواست همکاری ، نظرسنجی و ...

 

3- نگارخانه:در این بخش عکس ها و تصاویر برگزیده فعالیت های برجسته روابط عمومی در عرصه های مختلف به نمایش در می آید.

 

4- پایگاه کاریابی: پایگاه کاریابی از جمله پایگاه هایی است که با هدف اطلاع رسانی شغلی در این سایت ایجاد شده است.در این پایگاه اطلاعات کارجو، اطلاعات کارفرما و در صورت نیاز ، اطلاعات شغلی خود را در اختیار جامعه روابط عمومی کشور قرار می گیرد.همچنین اطلاعات خویش فرمایان و کسانی که در رشته خاصی از روابط عمومی و ارتباطات دارای تخصص و تبحر هستند ،در این پایگاه قرار داده می شود.

 

5- بازارچه کتاب: این بخش، وظیفه تهیه منابع اطلاعاتی اعم از کتاب ، مجله ،لوح فشرده ، نرم افزار ، سی دی ، بولتن بریده جراید ، خلاصه مقالات یا اخبار روابط عمومی به صورت الکترونیکی را برعهده دارد.

 

مرزی به آن تحمیل می شود. دوما ، از آنجایی که روابط عمومی رشته جدیدی است مدیران و مسئولین سازمان ها نسبت به وظایف آن دارای اتفاق نظر نیستند و انتظارات و توقعات گوناگونی از آن دارند.

 

ارتباطات

 

کارگزاران روابط عمومی در جامعه به عنوان کارشناسان و متخصصان ارتباطات شناخته می شوند.کار اصلی و ماموریت اساسی مسئولین روابط عمومی برقراری ارتباط با مخاطبان سازمان در قالب ارتباطات فردی ، گروهی ، سازمانی و همگانی است.

 

تعریف ارتباط:

 

اگر از دانشجویی این سوال مطرح شود که "ارتباط چیست؟" پاسخ بنا به رشته تحصیلی و مطالعاتی وی متفاوت خواهد بود.طیف وسیعی از پاسخ ها از برقراری ارتباط در یک شبکه الکترونیکی تا دعا و نیایش ، که ارتباط با مبداء خلقت است ، ممکن است در پاسخ به این سوال دریافت شود.

 

اهداف ارتباط

 

ارتباط برای دستیابی به یکی از اهداف زیر برقرار می شود

 

1- خبر دادن

 

2- مطلع کردن

 

3- آموزش دادن

 

4- تغییر عقیده دادن

 

5- گسترش و توسعه رابطه موجود

 

6- تفریح و سرگرمی

 

هدف ارتباط در روابط عمومی عبارت است از :

 

1- خبر دادن ، مطلع کردن ، آموزش دادن

 

2- ترغیب و اقناع کردن ، مجاب کردن ، تشویق کردن ، و انگیزه دهی

 

3- انتقال گرایش و نقطه نظرهای خاص

 

2- ارتباط غیر موثر

 

برای آنکه ارتباط موثری برقرار گردد برقرار کننده پیام باید دارای ویژگی های زیر باشد:

 

1- ارتباط و فرآیند و اجزاء ارتباط را بشناسد. نسبت به هریک از ریز جزئیات آن دارای اطلاع کافی باشد.

 

2- از طریق مطالعه و تجربه شیوه و روشهای تولید و انتقال پیام را فرا گیرد و مهارت های تجربی آن را فرا گیرد.

 

3- مبانی روانی و فیزیولوژیک دریافت پیام و مراحل پذیرش یک ایده را بداند4- نسبت به موانع ، اخلال در ارتباط و مشکلات جریان ارتباطی آگاهی داشته باشد.

 

5- نسبت به برقراری ارتباط علاقمند بوده و دارای هوش ، استعداد و انگیزه کافی باشد.

 

6- مبانی اخلاقی را رعایت کند.

 

سوالات مطرح شده با مدیر اجرایی روابط عمومی موسسه :

 

خصوصيات‌ یک (مدیر) روابط‌ عمومي‌(( :?

 

مسئول روابط‌ عمومي‌بايد درارتباط‌ نوشتاري‌ وگفتاري‌ داراي‌ مهارت‌ وتجربه‌ باشد .

 

قدرت‌ قضاوت‌ صحيح‌ ، اعتماد به‌ نفس‌ و اتخاذ تصميم‌ درست‌ در لحظات‌ سخت‌ وبحراني‌ را داشته‌ باشد .

 

از قدرت‌ دريافت‌ نقطه‌ نظرهاي‌ مديران‌ و توانايي‌ تنظيم‌ كار خود و پيش‌ بردن‌ برنامه‌ها بدون‌ راهنمايي‌ ديگران‌ برخوردار باشد . بايد دروغ‌ نگويد ، لاف‌ نزند ، وعده‌ دروغين‌ ندهد امر كوچكي‌ را بزرگ‌ و بزرگي‌را كوچك‌ نكند .

 

در فكر موفقيتهاي‌ نزديك‌ نباشد و تحت‌ فشار ديگران‌ اقدامات‌ غيراخلاقي‌ را نپذيرد . قدرت‌ تجزيه‌ و تحليل‌ مسائل‌ محيط‌ كار را داشته‌ باشد ، موقعيت‌ هاي‌ پيش‌ آمده‌ رابه‌ سرعت‌ درك‌ كند و آثار نهايي‌ مسائل‌ را پيش‌ بيني‌ نمايد .

 

اصول‌ فلسفه‌ و واقعيات‌ سازمان‌ خود را به‌ خوبي‌ بشناسد . داشتن‌ تخصص‌ در رشته‌ روابط‌ عمومي‌ و تسلط‌ بر تكنيكهاي‌ آن‌ و تسلط‌ بر كارهاي‌رسانه‌ هاي‌ گروهي‌ و فراگيري‌ فنون‌ تشويق‌ ، ترغيب‌ و تبليغ‌ ديگران‌ و تسلط‌ بر تكنيكهاي‌ترويج‌ و اشاعه‌ افكار از خصوصيات‌ مهم‌ مسئولين‌ روابط‌ عمومي‌ است‌ .

 

مسئول‌ روابط‌ عمومي‌بايد پيرامون‌ دانش‌ مديريت‌ و نحوه‌ عمل‌ سازمان‌ اطلاعات‌كافي‌ داشته‌ باشد .توانايي‌ تصميم‌ درست‌ و توانايي‌ حل‌ مشكلاتي‌ كه‌ پيش‌ مي‌ آيد را داشته‌ باشد.مسئوليت‌ پذير بوده‌ و اشتياق و انگيزه‌ براي‌ انجام‌ كار را دارا باشد صبر وشكيبايي‌ در شنيدن‌ وگوش‌ دادن‌ از ديگر خصوصيات‌ مسئول‌ روابط‌ عمومي‌است مسئول‌ روابط‌ عمومي‌بايد قدرت‌ سازمان‌ دهي‌ واداره‌ زيردستان‌ خود راداشته‌ باشد در برابر شكست‌ ها وناكاميها تحمل‌ نمايد و زود تصميم‌ نگيردمسئول‌ روابط‌ عمومي‌ بايد به‌ حرفه‌ خود ايمان‌ داشته‌ باشد مسئول‌ روابط‌ عمــومي‌ بايد احساس‌ مسئوليت‌ نسبت‌ به‌ جامعه‌ و منافع‌ همگان‌ داشته‌ باشد .

 

مسئول روابط‌ عمومي‌ بايد احساس‌ وفاداري‌ و صداقت‌ به‌ استانداردهاي‌ حرفه‌ خودداشته‌ باشد مسئول‌ روابط‌ عمومي‌ بايد شخصيت‌ افراد را ملحوظ‌ داشته‌ و به‌ آنها احترام‌ بگذارد . مسئول‌ روابط‌ عمومي‌ بايد حق‌ اظهار نظر را براي‌ كليه‌ اشخاص‌ ذينفع‌ قائل‌ باشد مسئول‌ روابط‌ عمومي‌ بايد در هر شرايط‌ و تحت‌ هر مقرراتي‌ از اصول‌ اخــلاقی ،شرف‌ ، صداقت‌ ، درستي‌ و راستي‌ دفاع‌ كند و در برنامه‌ ريزيهاي‌ خود اين‌ اصول‌ مهم‌ را دخالت‌ دهد مسئول‌ روابط‌ عمومي‌ بايد حق‌ را بگويد ،راست‌ گفتن‌ را شعار خود بداند ، از دروغ‌ ،فريب‌ ، ريا ، تزوير بدور باشد كه‌ ريشه‌ تمام‌ نابساماني‌ ها در جوامع‌ بشري‌ از فريب‌ دادن‌ انسانهاست‌ .

ویژگی های دیگر مدیر روابط عمومی:

 

داشتن شخصیت متعادل

 

داشتن صبر و شکیبایی در شنیدن و گوش دادن

 

داشتن تحمل در برابر شکست و ناکامی

 

تمایل ملاقات با مردم به راحتی و آسانی

 

توانایی پشت سر گذاشتن شکست­ها ئ ناامیدی ها به راحتی

 

خلاقیت

 

اعتقاد به این که انسانها بالفطره خوب هستند

 

توانایی جلب اعتماد دیگران

 

تئانایی تسلیم شدن در مقابل منطق

 

ادای به قول و وعده

 

داشتن شهرت در حسن قضاوت

 

قاطعیت

 

رعایت اخلاق در داد وستد

 

داشتن حس کنجکاوی

 

علاقه داشتن به در کنار مردم بودن

 

داشتن فن بیان

 

توانایی اتخاذ تصمیم

 

توانایی پذیرش مسئولیت

 

توانایی پذیرش خطاهای خود

 

احترام به عقاید و نظرهای دیگران

 

لذت بردن از کار و خوشرویی در حین انجام کار

 

داشتن صبر و حوصله

 

داشتن قدرت سازماندهی

 

به مسائل روز و جامعه آگاه باشد

 

قدرت تجزیه و تحلیل داشته باشد

 

خوش برخورد و آگاه به آداب و معاشرت با قشرهای مختلف باشد

 

دارای شخصیت ویژه باشد

 

آراستگی ظاهر و جاذبه کلام داشته باشد

 

پاسخگو باشد.کرامت انسانی را حفظ نماید

 

رازدار باشد

 

مثبت نگر باشد

 

ارزش گذاشتن به افکار عمومی

 

برای مردم احترام قائل شود

 

امور دانشجویی

 

امور دانشجویی موسسه بر پایه ی ضوابط موجود و شرایط دانشجویان انواع خدمات رفاهی را به دانشجویان موسسه ارائه می­دهد. علاوه بر آن یاری رساندن و هدایت دانشجویان در موارد مرتبط و ضروری از دیگر خدمات ارائه شده به دانشجویان میباشد.

 

مجموعه ی این فعالیتها شامل موارد ذیل است.

 

روابط عمومی موسسه که در مجموعه ی امور دانشجویی قرار دارد با هماهنگی و همکاری روابط عمومی دانشگاه و روابط عمومی دیگر نهادها و سازمانهای مرتبط در جهت معرفی هرچه بهتر موسسه آموزش برمی دارد.    

    فعالیتهای امور دانشجویی موسسه :

 

 

کار دانشجویی

 

ارائه کار دانشجویی به دانشجویان متقاضی و جهت امور پژوهشی، آموزشی(حل تمرین) و فرهنگی.

 

 

تشکیل پرونده (ثبت نام) دانشجویی

 

تشکیل پرونده دانشجویی برای دانشجویان جدیدالورود روزانه و شبانه و تهیه کاردکس دانشجویی برای آنها.

 

 

تسویه حساب دانش آموختگان

 

انجام امور تسویه حساب دانش آموختگان در حوزه ی امور دانشجویی و فرهنگی و ارسال پرونده دانشجویی به مدیریت مربوطه

 

 

کارآموزی تابستانی دانشجویان

 

هماهنگی و انجام مکاتبات مربوطه با شرکت های  معتبر و معرفی دانشجویان متقاضی جهت کارآموزی تابستانی و در قالب فوق برنامه دانشجویی و پی گیری چگونگی انجام کارآموزی

 

 

اشتغال زایی

 

ارتباط مستمر و هماهنگی لازم با مدیریت های ذی ربط شرکت های معتبر  در جهت اشتغال دانش آموختگان و دانشجویان موسسه در شرکت های فوق و در حوزه تهران و شهرستان ها.

 

 

جلسات شورای فرهنگی موسسه

 

هماهنگی در تشکیل و شرکت در جلسه های شورای فرهنگی موسسه، راهنمایی دانشجویان، ارائه پیشنهادات، تنظیم صورتجلسات و هدایت مکاتبات مورد نیاز با نهادها و مدیریت های مربوطه در دانشگاه و خارج از دانشگاه.

 

 

همکاری با مرکز مشاوره دانشگاهی :

 

همکاری با مرکز مشاوره دانشگاه جهت حضور مشاور و تشکیل جلسه های مشاوره در موسسه، همکاری در طرح آمارگیری سلامت روانی دانشجویان جدیدالورود و توزیع اطلاعیه ها و اقلام آموزشی و تبلیغاتی مرکز فوق الذکر.

 

 

همکاری با تشکلهای دانشجویی موسسه

 

همکاری با تشکل های فعال و مصوب موسسه در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، اردوهای دانشجویی و برگزاری انتخابات شورای مرکزی.

 

 

همکاری با حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه

 

همکاری مستمر با مدیریت های حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در جهت اطلاع رسانی به موقع و هدایت و راهنمایی دانشجویان متقاضی در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی؛ شامل حج دانشجویی، ازدواج دانشجویی، مسابقه های مختلف به مناسبت رویدادهای مذهبی، و مسابقه های فرهنگی، هنری و ورزشی.

 

 

دانشجویان نمونه، شاهد و ایثارگر

 

اطلاع رسانی لازم در خصوص انتخاب دانشجویان نمونه و انجام امور دانشجویان شاهد و ایثارگر و ارائه راهنمایی های لازم به دانشجویان متقاضی و معرفی آنها به مدیریت های ذیربط

 

 

انجام امور محوله ی جاری

 

انجام دیگر وظایف محوله در حوزه ی امور دانشجویی، اطلاع رسانی های مورد نیاز، پاسخ گویی به نامه های ارجاعی، توزیع اقلام فرهنگی تخصیصی به استادان و دانشجویان موسسه(مانند بن خریدکتاب و بن تکثیر) و دیگر امور محوله جاری

 

فعالیت های روابط عمومی موسسه:

 

 

همکاری با روابط عمومی دانشگاه های مرتبط

همکاری با روابط عمومی دانشگاه در جهت ارسال اخبار و گزارش فعالیت های فرهنگی و آموزشی موسسه جهت درج در خبرنامه دانشگاه.

دریافت اطلاعیه ها و اخبار روابط عمومی دانشگاه در خصوص فعالیت ها و برنامه های مختلف مدیریت فوق و انعکاس آنها در سطح موسسه.

 

همکاری و هماهنگی با نهادهای آموزشی در حوزه روابط عمومی

همکاری و هماهنگی با نهاد های مرتبط در حوزه روابط عمومی در جهت درج اخبار فرهنگی و آموزشی موسسه در نشریات نهادهای مذکور.

هماهنگی لازم با روابط عمومی و انتشارات شرکت ها در جهت انتشار مقاله های دانشجویان و دانش آموختگان موسسه.

 

 

انتشارات، تبلیغات و اطلاع رسانی توسط کارمند مجرب

همکاری لازم و کامل در جهت چاپ و نشر اقلام تبلیغی و اطلاع رسانی ویژه موسسه با نظارت و هدایت علمی ریاست محترم موسسه، اعم از تهیه مطالب و چاپ بروشور، ویژه نامه و پوستر و پیگیری و هدایت ارسال آن به نهادها و مراکز ذی ربط.

همکاری کامل در برگزاری مراسم و سمینارهای پژوهشی و علمی موسسه در حوزه روابط عمومی، فرهنگی و اطلاع رسانی.

 

همکاری با موسسه

همکاری با موسسه در جهت ارائه اخبار و گزارش ها از فعالیت های فرهنگی و آموزشی موسسه جهت درج در نشریات موسسه مذکور

دریافت و توزیع رایگان فصلنامه ها و گاه نامه های موسسه در سطح موسسه.

 

هماهنگی با دیگر مراکز فرهنگی- هنری و انجام امور جاری

دریافت اطلاعیه های فرهنگی و هنری مراکز و سازمانهای مختلف و اطلاع رسانی به دانشجویان موسسه و انجام هماهنگی لازم جهت شرکت و استفاده دانشجویان موسسه و انجام دیگر امور جاری در زمینه روابط عمومی.

 

مديريت امور پژوهشي

 

مديريت امور پژوهشي داراي دو اداره مي باشد:

 

1. ادراه همايشها و نشست هاي علمي؛

 

2. اداره كارگروههاي پژوهشي و كارورزي تحقيق؛ اداره همايشها و نشست‏هاي علمي جهت تبادلنظر و همانديشي محققان مؤسسه با صاحبنظران حوزوي و دانشگاهي در عرصههاي مختلف علوم انساني انجام وظيفه مي‏كند.هم چنین كارگروههاي پژوهشي، در راستاي فعالتر ساختن گروههاي علمي، تقويت روحيه پژوهش گروهي، ارتقاي اتقان علمي فعاليتهاي پژوهشي، گسترش كمي و كيفـي پژوهـش‏ها و زمينهسـازي براي توليـد علم و نظريهپردازي تشكيل گرديده‏اند.ی

 

برگزاری سمینارهای پژوهشی وانواع فراخوان های مؤسسه :

 

با توجه به گوناگوني زمينه‌هاي علمي، جنبش نرم‌افزاري و نياز روزافزون به توليد انديشه‌هاي نو در زمينه علوم انساني با روي‌کرد اسلامي و همچنين به منظور تعامل علمي و تبادل تجربيات با مراکز علمي، ارتقاي سطح پژوهشي و نيز دستيابي به آخرين دستاوردهاي علمي، برگزاري همايش‌ها امري ضروري است. اين آيين‌نامه چگونگي و شرايط برگزاري همايش‌هاي علمي (با فراخوان و بدون فراخوان) را مشخص مي‌کند..

 

 

نويسنده : محمد ییلاقی تمیجانی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.