چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403

 



شرکت بوتان

 

 

بسمه تعالی

دانشگاه علمی کاربردی واحد 13

کاربینی: شرکت بوتان

استاد ارجمند: جناب آقای سالاریان

تهیه و تنظیم: هاجر عباسی

خرداد ماه 1392

 

 

 

با تشکر از جناب آقای استاد سالاریان و سرکار خانم میرزایی بابت زحمات و راهنماییهای بی دریغشان

 

 

 

شرکت بوتان:

مقدمه:

تا زمانی که زنده یاد مهندس محمود خلیلی گروه صنعتی بوتان را برای عرضه گاز مایع تاسیس کرده؛ ثروت ملی  گاز بدون استفاده می سوخت و به هدر می رفت در سال 1333 با همرهی مهندس محسن خلیلی واحد کوچکی برای تولید نسل اول محصولات گاز سوز و سیلندر های گاز شکل گرفت که به سرعت توسعه یافت.

10سال بعد گروه فنی مستقل صنعتی بوتان اولین و بزرگترین تولید کننده لوازم گاز سوز و سلیندر گاز در ایران بوجود آورد ظرف مدت کوتاهی این گروه صنعتی با همت مهندس سعید خلیلی موفق به توسعه ای چشمگیر و عرضه نسل دوم محصولات با بیش از دویست نوع وسیله گاز سوز شد. مشتریان بوتان را انتخالی مطمئن لقب دادند.

 

 

چشم انداز گروه فنی بوتان

ماموریت ما:

فراهم گردن آسایش خانواده ها با محصولات فردا

ارزشهای ما:

- ما با یکدیگر احترام می گذاریم و روابط تعریف شده ما را بر  اساس اعتماد پایه گذاری می کنیم.

- ما همواره به دنبال برقراری روابطه برد برد می باشیم و نظرات خود را با صراحت مطرح می کنیم

- ما افرادی پیش قدم برای همکاری هستیم و نقش و اثر بخشی یکدیگر را ارج می نهیم

- ما  بر مبنای اطلاعات تصمیم می گیریم و مسئولیت اقدامات خود را می پذیریم .

- ما همواره یاد میگیریم و یاد می دهیم و نوآوری می کنیم.

- ما همواره در جهت حفظ و فزایش منافع جوامع مرتبط قدم بر می داریم.

  اهداف ما

1- عرضه مدلهای جدید آبگرمکن با راندمان و ویژگیهای قابل رقابت با بهترین های دنیا در تمامی ظرفیت های مورد نیاز.

2- عرضه مدلهای جدید شوفاژ با مشارکت برترین های دنیا

3- پیاده سازی سیستم تولید ناب و پیشرفته ترین تکنولوژی های تولید.

4- احراز رتبه بزرگترین کارخانجات تولید آبگرمکن در خاورمیانه و اروپا

  ارتباطات

نقش ارتباطات در سازمان

گروه صنعتی بوتان جهت برقراری ارتباط  با مشتریان خود وسایر طرفهای ذینفع فعالیتهای مورد نیاز را در فرایند خدمات مشتریان تشریح نموده است که در قالب این ارتباط بتواند.

1- نیازها؛ خواسته ها؛ انتظارات مشتریان و شناسایی آنها

2- مشخصات محصولات تولیدی خود را به مشتریان انتقال دهد.

3- با آحاد جامعه رابطه تنگاتنگ برقرار نماید.

4- نظرات؛ انتقادات؛ و پیشنهادات گروههای مختلف را بشنود و در پاسخ به آنها سیستم مدیریت یکپارچه خود را اصلاح کند.

  ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی

گروه صنعتی بوتان به منظور ایجاد فضایی صمیمانه با طرفهای ذیربط از مکانیزمهای مختلف استفاده می نماید. در بعد درون سازمانی مدیریت گروه صنعتی بوتات به برقراری ارتباط دو جانبه  tow way communiuation معتقد بوده  و کارکنان آزاد هستند که عقاید و نقطه نظرات خود را از طریق شبکه داخلی اینترانت به سایرین انتقال دهند و ازهمان مسیر نقطه نظرات دیگران را هم بشنوند.

در رابطه با ارتباطات برون سازمانی گروه صنعتی بوتان به دنبال ایجاد روابط صمیمانه با مشتریانٰ مصرف کنندگانٰ نهادهای قانونی ٰ همسایگان و انجمن مدیران صنایع و ... است این گونه سازمانها می توانند از طریق پست الکتونیکی ٰ فاکس و نامه و تلفن با گروه صنعتی بوتان تماس بر قرار نموده و نظرات خود را نصبت به موارد مورد علاقه طرفین از جمله محصولات خود از ابزارهای مختلفی برای برقراری ارتباطات مفید و موثر با مشتریان خود استفاده می کند .

مهمترین ای ابزارها عبارتند از:

1- راهنمای معرفی محصولاتٰ علاوه بر توضیحات مربتط با ویژگیهای محصولٰ پیامهای ایمنیٰ کیفیت و زیست محیطی نیز در آنها درج شده است.

2- نمایشگاهها و سمینارها

مدیریت گروه صنعتی بوتان از فضای ارتباطی مناسبی که از نمایشگاهها و سمینارها ایجاد می شود برای آشنایی بیشتر با استنباط از عملکرد خود استفاده می نماید.

3- پایگاه اینترنتی

گروه صنعتی بوتان از طریق پایگاه اینترنتی و همچنین پست الکترونیکی خود با تمام مشتریانٰ علاقمندانٰ گروههای غیر دولتیٰ نهادهای دولتی و ... در تماس می باشد.

آدرس پایگاه اینترنتی بوتان عبارت است از www./bic_home.com

 

 

فصل مشترک ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی

 در گروه صنعتی بوتان در ارتبایطات برون سازمانی با  ارگانها؛ نهادها؛ سازمانهای بیرونی مرتبط با سیستم مدیریت کیفیت ٰ‌زیست محیطی؛‌امینی و بهداشت حرفه ای معمولا اصل زیر طی می شود.

دریافت نامه یا سایر سیستمهای اطلاعاتی--------------------------- مدیرعامل

ارجاع نامه به واکد کیفیت/ خدمات مشتریان-------------------------مدیرعامل

بررسی مورد وتهیه پاسخ با همکاری واحدهای ذیربط------------- واحد کیفیت/ خدمات مشتریان

مرور پاسخ------------------------------------------------------------مدیر عامل

تایید و ارسال نامه--------------------------------------------------مدیرعامل

 

 

ارتباطات در شرایط اظطراری

در شرابط اظطراری انتقال اطلاعات مربوط به شرایط مخاطره امیز از طریق علائم مختلف به اطلاع کارکنان می رسد. در مواردی که کنترل شرایط مخاطره آمیز با استاده از امکانات داخلی گروه صنعتی بوتان امکان پذیر نباشد معمولا از خدمات نهادهای دولتی یا امکانات شرکتهای مجاور نیز ممکن است استفاده شود. در چنین شرابطی مسئول مرکز بهداشت مسئولیت برقراری  ارتباط با سازمانهای مجاور یا مراکز ذیربط را تا زمان دستیابی به شرابط ایمن بر عهده خواهد داشت.

 

 

پایان

خرداد ماه1392

 

 

نويسنده : هاجر عباسی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.