سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



کاربینی مربوط به سازمان امور مالیاتی

بسمه تعالی

با سلام

     اینجانب زهرا قطبی دانشجو ترم 1 دوره کارشناسی و روابط عمومی هستم که برای تحقیق به دفتر آموزش امور مالیاتی کشور در اداره دارایی و دفتر روابط عمومی در سازمان امور مالیاتی که در خیابان داور قرار دارد مراجعه نمودم و این موارد را پی گیری کردم .

                                                                                                                                         با تشکر

روابط عمومی سازمان امور مالیاتی

معاونت درآمد مالیاتی درسال 1380 با نام سازمان امور مالیاتی از وزارت دارایی جداشده و به کارخود ادامه می دهد . روابط عمومی هرسازمان ارتباط به خارج سازمان مربوطه و کارکنان خود در بخش های مختلف را به عهده دارد و در خود هر سازمان ارتباط از طریق مقام بالا با زیرمجموعه هاست و روابط عمومی هرسازمان با استفاده از راه کارهای مختلف مثل (صندوق نظرسنجی کارمندان) وظیفه خود را انجام می دهد .

وظیفه اصلی روابط عمومی ارتباط با خارج سازمان می باشد که از طریق وسایل ابزاری مثل صدا و سیما و مطبوعات عمل می کند صدا وسیما اولین ابزار روابط عمومی سازمان مالیاتی می باشد که از طریق مصاحبه و ارتباط با مردم در مسیرکاری خود برنامه هایی را تولید کرده و از طریق این برنامه ها ، اطلاعات لازم را به وسیله صدا و سیما دراختیرا عموم مردم می گذارد دومین وسیله ابزاری مطبوعات می باشد که روابط عمومی سازمان با تهیه خبر مانند نشستهای خبری در سازمان امور مالیاتی ، تعیین زمان و مکان برای نشستهای دیگر تهییه دعوتنامه برای ارگانها ،وزراء ، انتقال خبرهای تهیه شده به رسانه ها و سایتهای مختلف ورساندن پیغام سازمان به مردم کارخود را انجام می دهد .

وظایف روابط عمومی برقراری ارتباط سازمان با روابط عمومی سازمانهایی که کارشناسان با امور مالیاتی مرتبط بوده برگزاری سمینار ها و مراسم مختلف که در طی سال برای برنامه های گوناگون اقدامات لازم را انجام می دهد مثل :

- دیدار رئیس سازمان با خانواده های شهداء .

- تهیه نیرو برای انجام و برگزاری هرچه سریعتر این مراسم .

- تقدیر از مودیان مالیاتی که فرهنگ مالیاتی را رعایت کرده و در هفته فرهنگ مالیاتی (13تا23تیر) از آنان با تهیه سکه ، تابلو فرش و .... تشکر می شود .

- ترتیب دیدار مردمی در طی سال با مسئولین سازمان .

- تهیه نشریه ای به نام سامان که در آن کلیه اخبار سازمان در سطح کشور بررسی می شود فقط در داخل سازمان توزیع می گردد تا مسئولین از تمامی این اخبار آگاه شوند انتشارات سازمان با تهیه بروشورهایی مثل آشنایی با فرهنگ مالیاتی مردم را آگاه می سازند .

از طرف روابط عمومی یک ماه قبل از 16تا23 تیر ماه دستورالعمل خاصی به انتشارات سازمان ارسال می شود که باید به صورت یکسان اجرا شود .

فرمهای نظر سنجی در بین مودیان قرار می گیرد تا نظرات خود را نسبت به عملکرد سازمان در سرتاسر کشور اعلام کنند تا در آخر برای واحد روابط عمومی فرستاده شده آنها نیز مسائل مهم را استخراج می کنند و برای مدیران کل ارسال می کنند تا از مشکلات و نارسایی ها آگاه شوند .

روابط عمومی سازمان در استانهای مختلف نیز اخبار خود را به صورت ONLINE برای مرکز فرستاده تا این مرکز آنها را جمع بندی کرده و به ورودی سایت سازمان به آدرس WWW.itmnews.irمی فرستند که دسترسی مردم به آخرین اخبار مالیاتی امکان پذیر باشد .

تلفن 1822 ارتباط مردمی سازمان با مردم پلی است برای تماسهای مردمی و سئوالات آنان که به قسمتهای مربوطه ارجاع می شود تا راهنماییهای لازم را دریافت کنند . سایت سازمان امور مالیاتی WWW.intamedia.ir

دفتر آموزش سازمان امور مالیاتی کشور

ارائه آموزش های لازم به کارکنان جدید (نیروهای جدید) برای ارتقاء سطح علمی و دانش کارکنان برای دستیابی به اهداف برتر سازمان و هم چنین آشنا ساختن این نیروها با قسمتهای مختلف سازمان به آنها که درنتیجه منجر به بالا بردن سطح آگاهی افراد نسبت به وظایف خود برای به ثمر نشستن اهداف سازمان می باشد .

امروزه یکی از مهمترین ملاک های ارزیابی سازمان های موفق براساس ارزیابی نظام آموزشی کارکنان آنها صورت       می گیرد ، در واقع اگر توجه جدی به این واقعیت داشته باشیم که آموزش آماده سازی نیروهای انسانی برای آینده سازمان است آنگاه اهمیت انتخاب نظام آموزشی مناسب و مطلوب را بهتر درک می کنیم .

مقبولیت آموزش زمانی برای کارمندان یک سازمان تحقق خواهد یافت که انتظارات و توقع های آنان را در فرآیند افزایش بهره وری و موقعیت های سازمان تامین کند . برنامه آموزش های عمومی کارکنان دولت در کشورهای مختلف در دروه های زمانی مشخص از طریق سازمانهای مسئولین تدوین ، تصویب و برای اجرا ابلاغ می شود سالهای متمادی است که در کشور ما نیز این آموزش برای کارکنان دولت ارائه می شود لیکن آنچه کمتر بدان توجه شده است گرفتن بازخورد و ارزیابی اثربخشی و کارایی این آموزش ها در فرآیند عملکرد کارکنان است .

در نیم نگاهی به پیرامون خود در سازمانها و دستگاههای دولتی افراد بسیاری یافت می شوند که ده ها ساعت آموزش ضمن خدمت را با موفقیت سپری کرده اند و گواهی نامه های آن را نیز دریافت کرده اند ولی هیچ دستاورد مشخص و موثری از آموزش های گذرانده شده را در رفتار و عملکرد شغلی و اداری آنها نمی توان یافت . کسب مدرک در چنین نظام آموزشی اصل و محور قرار گرفته و درک مطلب به سرعت به حاشیه رفته است .

انتخاب آموزش را در صورتی می توان انتخاب سازمان به حساب آورد که مستلزم ایجاد رابطه دو سویه و همه جانبه کارکنان سازمان مدیران و دست اندرکاران آموزش برای احصاء دقیق و در سمت نیازهای آموزشی آنان باشد .

نظارت مداوم و بازخوردهای مستمر در نحوه اجرای برنامه ای آموزشی و توجه لازم به محتوای آموزشی که ارایه می شود مانع از هدررفتن منبع مادی و انسانی و عنصر زمان در سازمان می شود .

دفتر آموزش سازمان امور مالیاتی کشور با درک واقعیتهای موصوف از سال 1386 اقدام به تدوین و ارایه برنامه اجرایی سالیانه به منظور استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود و هم چنین مشخص بودن شرح وظایف واحدهای آموزشی ایجادشده در ادارات کل امورمالیاتی نبوده است .

                                                                                                     والسلام .

IMG 0944 copy copy copy

نويسنده : زهرا قطبی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#1 رجب علی سالاریان 1392-03-09 09:40
سلام/بد نبود/سالاریان
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.