سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



كاربيني روابط عمومي بانك ملي ايران

8

تشكيل بانك به شكل جديد نخستين بار در سال 1258 هجري شمسي( 1296 ه‍ - ق ) ده سال قبل از بوجود آمدن بانك شاهي از سوي حاج محمد حسن امين دارالضرب يكي از صرافان بزرگ تهران به ناصرالدین شاه قاجار پيشنهاد شد . متاسفانه اين پيشنهاد با دخالتهاي بيگانگان و عوامل آنان جامه عمل نپوشيد و بجاي آن بانك شاهي در ايران مستقر گرديد.

پس از استقرار مشروطيت هنگامي كه دولت از مجلس شوراي ملي اجازه استقراض خارجي خواست، احساسات ملي كه از وامهاي گذشته و رفتار بانكهاي بيگانه جريحه دار شده بود به هيجان آمد و نمايندگان مردم به منظور قطع نفوذ سياسي و اقتصادي بانكهاي مذكور و در ترميم وضع مالي خزانه ضمن مخالفت با استقراض خارجي تاسيس بانك ملي را خواستار شدند، و جمعي از بازرگانان و صرافان متعهد مشاركت در اين بانك شدند و در آذرماه 1285 با اعلاني كه مبين احساسات عمومي و علاقه مردم به تاسيس يك بانك اعتباري ملي در ايران بود، انتشار يافت .
در روز 23 آبان 1285 ميرزا ابوالقاسم ناصرالملك وزير ماليه وقت مظفرالدين شاه در مجلس شوراي ملي حاضر شد و از اوضاع نابسامان مالي كشور خبرداد و پيشنهاد داد كه دولت براي رفع اين مشكل مبلغي از كشورهاي اروپايي وام دريافت كند كه با مخالفت شديد نمايندگان مواجه شد . نمايندگان پس از شور و پيگيري در روز 9 آذر ماه همان سال با تأسيس بانكي كه بتواند براي كشور سود داشته و با سپرده هاي مردم به نفع كشور و مردم كاركند موافقت كردند. خبر تشكيل بانك ملي با سرمايه 15 ميليون ( 30 كرور) قابل افزايش به 50 ميليون تومان با وجد و شعف عموم ملت روبرو شد.
از طرفي ديگر تغييرات ناگهاني در اوضاع سياسي و انعقاد قرارداد 1907 ميلادي بين دولتهاي روسيه و انگليس و تقسيم ايران و نيز آغاز جنگ جهاني اول و ورود نيروهاي اشغالگر به ايران تمام كوششها و تلاشهاي تشكيل بانك ملي را نقش بر آب كرد و اين آرزوي بزرگ مردم سالها به تعويق افتاد.
پس از پايان جنگ جهاني اول و خروج اشغالگران از ايران ، سرانجام قانون تاسيس بانك ملي ايران در جلسه مورخ 14 ارديبهشت 1306 به تصويب مجلس رسيد و اساسنامه بانك در 14 تير ماه 1307 مورد تصويب كميسيون ماليه مجلس قرار گرفت و در روز سه شنبه20 شهريور 1307 بانك ملي ايران در تهران رسماً كار خود را آغازكرد.
اولين مدير عامل بانك ملي دكتر كورت لنيدن بلات و معاون او فوگل به همراه 70 كارشناس از كشور آلمان به ايران آمدند.
بر حسب اساسنامه بانك ، بانك ملي ايران بصورت يك شركت سهامي داراي شخصيت حقوقي شناخته شد و تابع قوانين تجاري تلقي گرديد .
سرمايه اوليه بانك 20 ميليون ريال بود كه فقط 8 ميليون آن پرداخت شد و در سال 1314 سرمايه بانك به 300 ميليون ريال و در سال 1331 به دوميليارد ريال افزايش يافت كه تمام آن پرداخت شده است . اين سرمايه در حال حاضر 23 هزار و سيصد ميليارد ريال مي باشد .
با توجه به اينكه در آن تاريخ متخصصين بانكي در ايران وجود نداشت بموجب قانوني اجازه استخدام اتباع سويسي يا آلماني بمنظور اداره بانك داده شد. تعداد كاركنان بانك در روز افتتاح اعم از ايراني و آلماني از 27 نفر تجاوز نمي‏كرد در حال حاضر تعداد كاركنان بانك ملي ايران بالغ بر 45 هزار نفر است .
در ابتداي تاسيس بانك علاوه بر شعبه مركزي دو شعبه در بازار تهران و بندربوشهر كه مهمترين بندر بازرگاني آنروز ايران بود تاسيس گرديد .
نخستين نمايندگي بانك در خارج از كشور در سال 1327 در هامبورگ تاسيس شد .
تاسيس بانك كارگشايي: در سال 1305 بنگاهي بنام موسسه رهني دولتي ايران، از محل وجوه صندوق بازنشستگي كاركنان دولت براي رفع حوائج مردم بوجود آمد كه تا سال 1307 تحت نظر وزارت دارايي اداره مي گرديد پس از تاسيس بانك ملي به اين بانك واگذار و در سال 1318 اين موسسه بنام بانك كارگشايي مرسوم و يكي از سازمانهاي تابعه بانك ملي محسوب شد .
در تاريخ 22 اسفند ماه 1310 حق نشر اسكناس از تصويب مجلس شوراي ملي گذشت و رسماً به مدت 10 سال بانك ملي ايران اعطا شد كه به خودي خود قابل تمديد بود و در فروردين ماه 1311 نخستين اسكناس بانك ملي ايران انتشار يافت .
صندوق پس انداز : در سال 1318 بموجب قانوني بمنظور تشويق و ترغيب مردم به پس انداز، صندوق پس‌انداز بانك ملي ايران تاسيس شد كه پس از استقرار نظام بانكداري اسلامي بصورت قرض الحسنه پس‌انداز، يكي از واحدهاي فعال بانك به شمار مي رود .
نخستين مجله اقتصادي كشور در سال 1313 انتشار يافت كه اولين نشريه آماري، اقتصادي و مالي در ايران بود كه به تهيه شاخص قيمتها، شاخص عمده فروشي و تحول وقايع اقتصادي مبادرت و توانست گام موثري براي تهيه زمينــــــــه مطالعــــــــات اقتصادي در كشــــــور را فراهم آورد اين نشريه به همت دكتر لوتس گيلهامر
DR. LutzGlelhammer اولين رئيس اداره بررسيهاي اقتصادي و احصائيه(آمار) بانك منتشر شد .
بانك كشاورزي تفكيك بانك فلاحتي از بانك : در قانون اجازه تأسيس بانك مقرر شده بود چنانچه دامنه معاملات شعبه فلاحتي بانك، توسعه يابد به بانك مستقلي تبديل گردد. در تاريخ 25 تير ماه 1312 شعبه فلاحتي بانك ملي ايران تفكيك و به بانك مستقلي نام بانك كشاورزي تبديل شد .
بانك مركزي : تا قبل از سال 1338 بانك ملي ايران وظايف بانك مركزي مانند حق انحصاري انتشار اسكناس و تنظيم جريان پول كشور را بعهده داشت در سال 1338 لايحه اساسنامه بانكي و پولي ايران به تصويب مجلس رسيد و از هجدهم مرداد 1339 وظايف بانك مركزي از بانك ملي منتزع و با سرمايه 6/3 ميليارد ريال فعاليت خود را آغاز نمود.
آرزوي مردم ايران و علاقه آنها براي تاسيس بانك ملي رهايي از سلطه اقتصادي و سياسي بيگانگان و جلوگيري از تسلط آنها بر منابع حياتي و ذخائر كشور بود، بانك ملي و ديگر بانكهائي كه پس از آن آغاز فعاليت نموده‏ اند ، توانستند خدمات مفيد و ارزنده‏اي مانند جمع آوري سپرده‏هاي مردم، حل مشكل نگهداري وجوه نقد و طلا و نقره، نگهداري حساب خزانه دولت،‌اعطاي تسهيلات اعتباري جهت راه‌اندازي كارخانجات و موسسات بزرگ توليدي و زيربنائي ، احداث واحدهاي صنعتي- كشاورزي ، تسهيل در روابط تجاري داخلي و خارجي را ارائه نمايند.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي و استقرار حاكميت جمهوري اسلامي،‌تغيير سيستم بانكداري و حذف ربا و ايجاد بانك بر مبناي تعاليم و احكام اسلامي مورد توجه قرار گرفت كه پس از تصويب لايحه قانوني عمليات بانكي بدون ربا در سال 1362 و ابلاغ آن به بانكها، دستورالعملها و آئين نامه هاي اجرايي تهيه و از اول فروردين ماه 1363 اين قانون در بانك ملي ايران مورد اجرا گذاشته شد .
اكنون 83 سال است كه از تأسيس پرافتخار بانك ملي ايران مي‏گذرد . در حال حاضر بيش از 3277 شعبه فعال در داخل ، 13 شعبه فعال و 4 سابسيدري در خارج كشور و 180 باجه مشغول بكارند كه باعث شده اين بانك يكي از قوي‏ترين مؤسسات مالي چه در ايران حتي در دنيا باشد(.
جدول توزيع شعب در كشور)

بانكم ملي ايران در حال حاضر با بالغ بر 40 هزار كارمند فعال آماده خدمت رساني به ملتي است كه با همت خود پايه هاي تشكيل اين بانك را استوار نمودند.

بانك ملي ايران بمنظور اجراي هر چه صحيح تر قوانين كه با دوصفت بارز و مهم آن وجه تمايز سيستم بانكداري اسلامي و نظام بانكداري در جهان امروز است تعيين حذف ربا از سيستم بانكي و نظام اقتصادي كشور و استفاده از سرمايه هاي بانك و سپرده هاي مردم بمنظور رشد اقتصادي براي محرومين و ايجاد عدالت و قسط در جامعه با تلاش كاركنان معتمد و متخصص خود توانسته است گامهاي موثر و مفيدي را بردارد.

  1. سامانه هاي بانك ملي

بانك ملي ايران با ايجاد سامانه هاي مختلف سعي بر برطرف نمودن نيازهاي مشتريان بصورت الكترونيكي و مجازي مي نمايد .

آشنايي با اين سامانه ها و عملكرد آن مطمئن باعث كاهش مراجعات شما مشتريان به بانك و صرفه جويي در زمان و هزينه شما خواهد شد.

  • سامانه بانكداری اينترنتی(سبا)

كاربرانی که مایل به استفاده از این حساب باشند باید با مراجعه به سایت بانک ملیایران ورود به سامانه سبا فرم عضویت این خدمت را پر نموده و در همین فرم شعبه ای رابر اساس راحتی کار خود به عنوان شعبه ای که برای تکمیل کار به آن مراجعه خواهندنمود انتخاب نمایند. (هر شعبه ای از بانک ملی ایران)

  • سامانه دستور پرداخت گروهی پایا(ACH)

دستــور پرداختهای گروهی عمدتاً برای پرداخت های تجاری کاربران شرکتی و سازمانی ،سازمانهايي كه حساب اصلي آنها در بانك ملي ايران مي باشد مي توانند بدون الزام مخاطبان تجاري خود به افتتاح حساب در يك بانك ، از طريق تكميل و ارسال فرمهاي مربوطه كه در اين بخش موجود مي باشد به حساب افراد در هر بانك ديگر وجه مربوطه را پرداخت نمايند .

  • سامانه تلفن بانك ملي

بانک ملی ایران به منظور رفاه حال مشتریان محترم در جهت ارائه خدمات بانکی اعم از اطلاع از مانده حساب ، گردش حساب و پرداخت قبوض خدماتی و کاهش مدت انتظار در شعب بانک و سفرهای درون شهری اقدام به راه اندازی سیستم تلفنبانک نموده و شماره تلفن هاي 2784 و 09622 جهت استفاده از خدمات فوق تعبیه شده است .

  • سامانه خدمات اينترنتی

بانک ملی ایران در راستای ارائه خدمات نوین و بانکداری الکترونیک برای کلیه مشتریانی که یکی از انواع حسابهای متمرکز(سیبا) را داشته باشند این امکان را فراهم نموده است تا با عضویت در بخش خدمات اینترنتی این بانک ضمن آگاهی از مانده حساب و گردش حساب كليه حسابها اعم از سيبا و غير متمركز مشتمل بر ريالي و ارزي، جاري، قرض الحسنه و كوتاه مدت، در صورت تمایل صورتحساب خود را در هر بازه زماني كه خود مي خواهند از طریق چاپ در قالب فایل اکسل دریافت نمایند .

  • سامانه تسویه ناخالص آنی (ساتنا)

در اين سامانه مشترياني كه در بانك ملي داراي يكي از انواع حساب (جاري، پس انداز و كوتاه مدت) مي باشند ، مي توانند نسبت به انتقال وجوه (مبالغ بيش از يكصد و پنجاه ميليون ريال) به حساب خود و يا ساير افراد در ساير بانك ها اقدام نمايند .

از مزاياي بكارگيري ساتنا امنيت، سرعت و سادگي انجام عمليات آن مي باشد .

  • سامانه حواله الکترونیکی بانکی(سحاب)

سحاب سامانه اي است كه به مشتريان بانك امكان مي دهد با استفاده از كارت خود بتوانند به هر بانك ديگر عضو مركز «‌شتاب» حواله كنند . استفاده از سحاب هم در شعبه و هم در خوپردازها و هم در اينترنت بانك ميسر است .

استفاده از خدمات « سحاب در شعبه‏‌، از دستگاه كارتخوان (pin pad) و منوي تحويلداري استفاده مي شود

در شعب‏‌، مشتري بايد فرم مخصوص انتقال را تكميل كند .

  • سامانه وصول و واریز دسته ای چک ها

نرم افزار دریافت فایل اطلاعات چکهای واگذاری (کلر) است ، لذا در صورت تمایل می توانید بادریافت این نرم افزار فایل اطلاعات چکهای واگذاری به حسابهای متمرکز خود را تهیه و به همراه اصل چکهای واگذاری به شعبه دارنده حساب ارائه فرمایند .

لازم به توضیح است که در حال حاضر تنها شعب تحت پوشش ادارات امور شعب ( تهران -البرز- آذربایجان شرقی - اصفهان و فارس) می توانند از این امکان استفاده نمایند.

  • سامانه معاملات آنلاین بورس

معاملات مجازی و حذف و رفت وآمد، بانک ملی ایران در راستای استقرار بانکداری الکترونیکی امکان خرید سهام بورس و اوراق بهادار را به صورت الکترونیکی ایجاد نموده است .

مشتريان با مراجعه به شركت هاي كارگزاري بورس (درحال حاضر شركت هاي كارگزاري بانك ملي و كارگزاري مفيد) و درخواست برقراري ارتباط برخط به منظور انجام معامله به صورت الكترونيكي، نسبت به تكميل فرم ها، قراردادها و معرفي حساب خود اقدام خواهند نمود .

  • سامانه رعد ملی (ussd)

با استفاده ازبرخي خدمات بانكي بدون نياز به هر گونه نرم افزار و يا سيستم هاي خاص به راحتي توسط هر مشتري كه داراي يك سيم كارت همراه اول و يا ايرانسل و يك تلفن همراه با هر مدلي باشد ‏، قابل استفاده است.

  1. خدمات کارتهای بانکی

خدمات كارت از ديگر اقدامات بانک در مسير ترويج استفاده از كارتهای مغناطيسی بجای نقل و انتقال فيزيكی پول و به‌كارگيری شيوه های جديد بانكداری در راستای آسودگی بیشتر مشتریان محترم می باشد.

اينگونه كارتها با رعايت اصول ايمني از طرف بانك برای متقاضيان صادر و به عنوان ابزاری مناسب به منطور دسترسي سريع و ايمن در تبادل و نقل و انتقال در اختیار مشتریان قرار می گیرند.

دارندگان این کارتها در کلیه ساعات شبانه روز و اوقات تعطیل می توانند از طریق دستگاههای خوپرداز ATM، پایانه های فروشگاهی Pos و یا دستگاههای کارت خوان شعب PinPad نسبت به نقل و انتقال وجوه موجود در کارتهای خود اقدام نمایند. كارتهای بانك در دو دسته كارتهای عمومی و كارتهای سازماني موجود مي باشند.

كارتهای عمومی كارتهايی مي باشند كه به هر شخص حقيقی بنا به درخواست خود شخص ارائه مي شود مانند:

اين كارتها علاوه بر داشتن امكانات كارت بانكی كارت شناسايی با امكانات سازمان متبوع نيز محسوب شده و خدمات رفاهی ديگری به آن لينك گرديده است.
تعدادی از كارتها نيز جهت تسهيل امور مربوط به پرداختهای سازمانها و شركتها در صورت درخواست آنها تهيه و توليد می شود مانند:

  1. الكترونيكی

بانك ملي ايران در راستاي اهداف دولت الكترونيك و تحقق بانكداري الكترونيك هر روز بيش از پيش با ارائه خدمات نوين بانكي خود را در رسيدن به اين هدف مصر نموده و مشتريان را قادر مي سازد تا از هر مكان و در هر زماني بتوانند خدمات بانكي خود را دريافت نمايند .

امكاناتي از نوع :‌


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بخش دوم:

  1. روابط عمومي

سرعت در دسترسي به اطلاعات با ايجاد پايگاههاي اطلاعاتي و به كارگيري فناوري اطلاعات و استفاده از روش هاي جديد الكترونيكي در زمينه هاي اقتصادي و مالي از ضرورتهاي اصلي بقا و تداوم پيشرفت كشورها در عصر دانايي است .
در اجراي طرح تكريم ارباب رجوع كه از سوي دولت ابلاغ گرديده بود ، بانك ملي ايران براي دسترسي بهينه به اطلاعات الكترونيكي، انجام خدمات و جلب رضايت مشتريان بانك ملي ايران اقدام به ايجاد پايگاه وب خود نموده است ، با استفاده از اطلاعات موجود در پايگاه در صدد است نياز مشتريان را از مراجعه مستقيم به واحدهاي بانك كاسته و ذخيره شدن وقت و انرژي را در جامعه فراهم آورد كه آثار رفاهي مادي و معنوي آن غير قابل انكار است .
اميد است روابط عمومي بانك ملي ايران با گشايش اين پايگاه اينترنتي بتواند در راه ارائه خدمات نوين بانكي گام بردارد.

  1. معرفی روابط عمومی بانک ملی و تاریخچه

اداره کل روابط عمومی بانک ملی ایران بیش از 40 سال قدمت دارد ودر حال حاضر با حدود 90 نفر پرسنل در قالب گروه های

مدیریت,تبلیغات (سمعی و بصری) , واحد اخبار و اطلاع رسانی , انتشارات و کتابخانه , سایت بانک , بخش سنجش افکار عمومی (مشتریان و کارکنان) و واحد اقامه نماز مشغول به کار هستند.

ما به طور کلی دارای کارشناس تبلیغات ، کارشناس تجزیه و تحلیل ، کارشناس حوزه خبر و کارشناس ارتباطات مردمی هستیم.

کارشناس تبلیغات :انواع پوسسترها ، بروشورها ، تیزرها ، کلیپ ها و حضور در رسانه ها

کارشناس تجزیه و تحلیل : امور مربوط به وب سایت رسمی بانک ، سنجش افکار و گسترش بانکداری الکترونیک

کارشناس حوزه خبر : در مسائل اطلاع رسانی و اخبار حضور علمی دارند

کارشناس ارتباطات مردمی : به مردم درمورد مسائل ریالی ارزی و خدمات نوین بانکی و انفورماتیک جواب می دهند.

  1. پروسه یا فرایند کار :

اداره کل روابط عمومی دارای یک چارت سازمانی است که عهده دار پیاده سازی سیاست های مدیریت عالی بانک ملی است و انعکاس دهنده میزان رضایت مردم به مدیریت .حوزه روابط عمومی حوزه حساسی است و با افکار عمومی سروکار دارد حساسیت های جامعه را درک می کند وبه گونه ای در مسائل ورود پیدا می کند که تنش زا نباشد وبه بالا بردن آرامش در جامعه کمک می کند.بنابراین کار پیچیده و حساسی در دنیای ارتباطات کنونی لست واین به دلیل بالا بودن سطح دانش و آگاهی مردم است.

  1. نقش روابط عمومی در بانك ملي

روابط عمومی به عنوان یکی از واحدهای رسمی و فعال برای ایجاد ارتباط بین مدیریت بانک و مشتریان و مدیران و کارکنان بطور متقابل و به عنوان زبان گویای مشتریان و کارکنان تعامل دوسویه را بین مدیران و قشرهای مختلف جامعه برقرار می کند.

  1. برنامه های روابط عمومی بانک ملی ایران

برنامه ها در دو بخش کلان قابل تقسیم هستند

بخش اول مربوط به مشتریان است.اطلاع رسانی در ارتباط با نحوه خدمات بانکی , پیشرفت ها , دستاوردها ,بانکداری الکترونیک و کلیه اموری که مربوط به مشتریان است ونیز سنجش ادواری میزان رضایت مشتریان از عملکرد بانک و انعکاس آن به مدیریت جهت اتخاذ تصمیم برای بهبود اوضاع.

بخش دوم مربوط به کارکنان است.انعکاس نقطه نظرها, پیشنهاد ها , مشکلها و کلیه مسائلی که از ناحیه پرسنل مطرح می شود به مدیریت بانک و در نقطه مقابل انتقال دیدگاههای مدیریت به کارکنان , سنجش میزان رضایت کارکنان به صورت دوره ای از طریق وب سایت و دایره سنجش افکار ,ماهنامه بانک و سایر روش های میدانی انجام می شود.

  1. استراتژی هاي روابط عمومي بانك ملي

یکی از مهمترین اهداف روابط عمومی بانک ملی حضور معنادار در فضای رقابت کنونی , حفظ و تقویت جایگاه بانک ملی ایران به عنوان بزرگترین بانک و نیز ایفای نقش مؤثر در پیاده سازی پروژه های عظیم اقتصادی دولت , کمک به رونق کسب و کار , کمک به امنیت اقتصادی جامعه و نهایتاً تسهیل یا روان سازی تعیین نیازهای متقاضیان و فعالان اقتصادی کشور.

  1. عملکرد روابط عمومی بانک ملی

در سال های گذشته براساس اولویت ایجاد فضای امن و در واقع بالا بردن انگیزش کارکنان در امر خدمات رسانی و تحقیق اهداف بانک بوده. در حوزه مشتریان کمک به افزایش رضایت مشتری از نظر سرعت , سهولت و میزان خدمات دریافتی و در حال حاضر هم گسترش بانکداری الکترونیک به منظور کاهش مراجعات مردم به شعب د رجهت حفظ محیط زیست, گسترش وبلاگ های بانکی به منظور سرعت در تبادل اخبار.

  1. دستاوردهای روابط عمومی بانک ملی سال 91 :
  2. حفظ و ارتقاء اعتماد عمومی نسبت به بانک ملی علارغم وجود مشکل ها و تحریم ها و رویدادهای اقتصادی.
  3. کمک به ترویج و اشاعه فرهنگ استفاده از بانکداری مجازی و ابزارهای الکترونیکی که نتیجه آن سرعت تبادلات مالی و پیامدهای مثبت زیست محیطی است.
  4. کمک به بهبود و استاندارد سازی در شعب سراسر کشور.
  5. کمک به بهبود کیفی نیروی انسانی و رعایت منشور اخلاقی توسط کارکنان.
  6. بهبود سطح کیفی ماهنامه داخلی بانک.
  7. ارتقاء رتبه وب سایت بانک به نحوی که در رتبه بندی مؤسسه الکسا این وب سایت در رتبه بالاترین های کشور و پربیننده ترین وب سایت ها قرار دارد.
  8. وظایف کلی روابط عمومی بانک ملی

روابط عمومی یک پل دو سویه است بین مشتریان و بانک ودر نقطه مقابل کارکنان بانک با مشتریان که توضیحات بیشتر در این رابطه در بخش برنامه های روابط عمومی داده شده است ولی مهمترین وظایف روابط عمومی بانک عبارتند از

  1. آگاه کردن مردم از اهداف , برنامه ها و فعالیت های بانک.
  2. تهیه وتنظیم مطالب برای انتشار در ماهنامه.
  3. تهیه و تنظیم متن آگهی ها برای انتشار در جراید ,مجلات ,رادیو وتلوزیون به منظور افزایش شهرت و اعتبار.
  4. انجام کارهای نقاشی و و هنری و عکاسی برای انتشارات.
  5. برگزاری جشن ها ,ترتیب دادن مجالس ,مهمانی ها و پذیرایی ها, مصاحبه های مطبوعاتی ونمایشگاه ها و مسابقه ها و مراسم اهداء جوایز و مراسم حوادث مخصوص روز و ماه و سال و غیره.
  6. تکنولوژی های نوین مورد استفاده در روابط عمومی بانک ملی

استفاده از شیوه های جدید اطلاع رسانی به صورت آنلاین شامل : ارتباط ایمیلی و استفاده از تالار های گفتگو.

تبلیغات و بازاریابی نوین با استفاده از اینترنت

راه اندازی محصولات جدید برای سهولت دادن به تبادلات مالی

راه اندازی سیستم اتوماسیون به منظور سرعت بخشیدن به ارسال انواع اطلاعیه ها و نامه ها در محیط کار.

  1. سامانه تلفن بانک

یکی از تکنولوژی های نوین در روابط عمومی بانک ملی استفاده از سامانه تلفن بانک است که به صورت آسان از سراسر کشور حتی با تلفن همراه امکان پذیر است.از جمله خدمات آن

  1. اعلام موجودی حساب
  2. اطلاع از سه گردش آخر حساب
  3. دریافت صورت حساب از طریق نمابر
  4. پرداخت قبوض خدماتی
  5. اعلام مفقودی کارت
  6. اعلام رمز حساب
  7. کتابخانه الکترونیکی

یکی دیگر از کارهای روابط عمومی بانک ملی ایجاد کتابخانه الکترونیکی است.کتابخانه مرکزی بانک ملی نزدیک به بیست هزار عنوان کتاب در اختیار دارد که کارکنان و خانواده محترم آنان می توانند با عضویت در این کتابخانه از کتابهای آن استفاده نمایند.

افراد دانشجو و پژوهشگر نیز می توانند با ارایه کارت شناسایی معتبر از این کتاب ها در محل کتابخانه استفاده نمایند.می توتنید فهرست بسیاری از این کتابها را در سایت بانک ملی نیز ملاحظه فرمایید.

  1. برگزیده اخبار اقتصادی و بانکی مطبوعات

اداره کل روابط عمومی بانک ملی به منظور سهولت دسترسی به اخبار مهم بانکی و اقتصادی و صرفه جویی در وقت مدیران , کارکنان و مشتریان عزیز , همچنین کثرت جراید منتشره اقدام به راه اندازی سامانه بریده جراید بانکی و اقتصادی از آذر ماه 1387 نموده است.

کاربران گرامی می توانند همه روزه از ساعت 9صبح اهم هخبار و رویدادهای اقتصادی و بانکی را در قالب بولتن الکترونیکی مطالعه نمایند. توضیح اینکه آرشیو خلاصه اخبار نیز از ابتدای راه اندازی سایت برای استفاده دانشجویان و محققان عزیز قابل دسترسی می باشد.

  1. منشور اخلاقی بانک ملی ايران

۞ كاركنان بانك ملي ايران با ايمان به اراده خالق هستي و درجهت حفظ منافع ملي به ارائه خدمات بانكي به مشتريان مي پردازند و جلب رضايت آنان را سرلوحه امورخود مي‏دانند.

۞ كاركنان بانك ملي ايران بر اين باورند كه مشتريان سرمايه هاي واقعي بانك هستند و حضور آنان را در شعب خود مغتنم مي شمارند.

۞ كاركنان بانك ملي ايران با رعايت نظم ، آراستگي ، وقت شناسي و مسئوليت پذيري آماده پذيرش همگان در واحدهاي بانك ( در شعب درون مرزي و برون مرزي ) مي باشند.

۞ كاركنان بانك ملي ايران بر اين باورند كه عزت ، احترام و تكريم مراجعان به واحدهاي اين بانك ، از مهمترين مسئوليتهاي آنان است و سعي خواهند نمود تا شخصيت وجايگاه مشتريان در فرآيند ارتباطات متقابل محفوظ باشد.

۞ كاركنان بانك ملي ايران انجام امور مراجعان را در كوتاه ترين زمان ممكن ضروري دانسته و كوشش خواهند نمود از اتلاف وقت آنان در واحدهاي بانك جلوگيري نمايند.

۞كاركنان بانك ملي ايران مصمم هستند خدمات خود را با كيفيت مطلوب و به شيوه‏اي مناسب ونوين در اختيار مشتريان بانك قرار دهند.

۞ كاركنان بانك ملي ايران وظيفه دارند تا در حوزه كاري خود هرگونه اطلاعات مورد نياز مشتريان را به سرعت و با توجه به مقررات براي آنان فراهم آورند.

۞ كاركنان بانك ملي ايران بر اين باورند كه مبناي ارزيابي فعاليت هاي آنان نظرات و ميزان رضايت مشتريان است.

۞ كاركنان بانك ملي ايران دريافت هرگونه انتقاد نظر يا پيشنهاد از سوي مشتريان را ارج نهاده و از آن به عنوان زمينه ساز رشد و ارتقاء بانكي استقبال مي كنند.

نويسنده : مهدیه حق وردیلو

این کاربر 2 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#1 رجب علی سالاریان 1392-03-09 09:47
سلام/خوب بود/سالاریان
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.