سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



کاربینی- روابط عمومی بیمه پارسیان

v    روابط عمومی بیمه پارسیان

2

عصر حاضر را عصر اطلاعات نامیده اند البته فاکتورهای زیادی وجود دارد که دلایل این نام گذاری را برما آشکار سازد  سال ها از زمانی که مارشال مک لوهان دنیا را به شکل یک دهکده جهانی تصور کرد،می گذرد و تحولات عصر اخیر نشان دهنده به وقوع پیوستن این گفته را بر همه ثابت کرده است.

دردنياي پرتغيير و رقابتي امروز كه همه جوانب آن درگذر زمان، به سرعت رنگ كهنگي به خود مي گيرد، صرفاٌ جوامع وسازمان هايي بقا دارند و درفعاليت هاي خود موفقيت خواهند داشت كه نسبت به  انتشار همگاني دانش و تبديل آن به ارزش افزوده در قالب نظام هاي اطلاع رساني زنده مثل اينترنت واينترانت اقدام نمايند و با سازمان هاي همگن وشبكه هاي توليد و توزيع اطلاعات روابط فعالي برقرار كنند و مخاطبان (مشتریان) خود را همانگونه که بصورت لحظه ای در معرض اطلاعات وتبلیغات سایرین هستند تغذیه اطلاعاتی نمایند. همچنین مبحث مشتری مداری که موضوع اصلی تبلیغات اکثر نهادها و سازمان ها را شامل می شود . طبيعي است كه دراين ارتباط نهاد مسئول ومتولي تخصصي ساماندهي اين امر درسازمان ها " روابط عمومي " است. نهادي حساس وكليدي درقلب سازمانها كه بايد به سوي اطلاع مداري و دانايي محوري سوق داده شود.

       در گذر اين تحولات شگرف روابط عمومی مي تواند به عنوان حلقه اتصال دهنده نهادها و سازمان ها به جامعه همچنين عامل پيوند دهنده فرهنگ ها، سنن و آرا و نظرات جوامع ،عنصر اصلي ارتباط ملت ها، نبض تپنده ذهنيت جهاني محسوب شود .

       درچنين نگاهي به موقعيت روابط عمومي، مشتركان درجامعه اطلاعاتي براي دريافت اطلاعات نمي توانند صرفاً منتظر نوشتن اعلاميه  يا گزارش رسمي روابط عمومي ها بمانند. روابط عمومي در دنياي مجازي به تعريفي جديد نياز دارد، درغيراين صورت روابط عمومي به دستگاههاي صرفا اداري يا دبيرخانه اي براي ثبت مراجعات و انتظارات مخاطبان تبديل مي شود و پروسه نامه های اداری و گذشتن از مراحل مختلف و زمان بر اداری دیگر جایگاهی در عصر اطلاعات و جذب و حفظ مشتری ندارد.

 v    جايگاه روابط عمومي در بيمه پارسيان:

با توجه به اینکه در شرکت بیمه پارسیان نهایت سعی شده تا امور به صورت کاملاً حرفه ای انجام پذیرد، واحد روابط عمومی نیز از  این قاعده مستثنی نبوده و با توجه به جایگاهی که در شرکت دارد ، توانسته تا حد زیادی نظر مدیریان شرکت را جلب نماید.

 

                                  با توجه به موارد ذکر شده و نیز ملاحظه نمودار فوق وظایف هریک از بخش های مختلف روابط عمومی به تفکیک در زیر  می آید تا مشخص شود که هر بخش چگونه باید کارهای روابط عمومی را پیش برد.

تحقق شعار مشتری مداری ، ارائه وجه ای مناسب از بیمه پارسیان و همچنین اجرا نمودن رسالت اصلی روابط عمومی چه در ارتباطات درون سازمانی و چه برون سازمانی از اهداف اصلی روابط عمومی بیمه پارسیان به شمار می آید.

v    اقدامات و بخش هاي مختلف روابط عمومي در بيمه پارسيان:

در روابط عمومي بيمه پارسيان با توجه به تقسيم وظايف و به كار گرفتن نيروي متخصص در هر زمينه كاري اين بخش كارهاي زيادي از قبيل؛ تبليغات و دريافت و بررسي پيشنهادات تبليغاتي مختلف ، به روز رساني سايت اينترنتي، طراحي و كليه كارهاي گرافيكي از جمله ؛ طراحي بروشور ها، كاتالوگ ها، استند ها ، تابلوهاي هماهنگ واحدها و نمايندگان، نظارت بر كارهاي نمايندگان ، بخش پاسخگويي به سوالات مشتريان، ارتباط با مطبوعات، ارتباط با رسانه و ... انجام مي گيرد. كه شرح هركدام از اين موارد مقوله اي جداگانه و قابل بررسي به حساب مي آيد.

1-   بخش مركز ارتباط و و اپراتورها:

اين بخش با توجه به ارتباط مستقيم با مشتريان و لزوم پاسخگو بودن در هر شرايطي به خصوص شرايط بحراني مشتري خسارت ديده ، واحد بسيار حساسي محسوب مي گردد، لذا نحوه آموزش كاركنان اين بخش و نظارت بر كار آنها نيز به نوبه خود از حساسيت خاصي برخوردار است.

كارشناساني كه در اين بخش مشغول به كار هستند بايد توانايي راهنمايي كامل مشتري به هر واحد درخواستي وي را در سريع ترين زمان ممكن داشته باشند و همچنين توانايي پاسخگويي به كليه سوالات بيمه گذاران را در مدت زماني كوتاه كه معمولاً قبل از مراجعه اوليه بيمه گذار به شعبه ها و يا واحدهاي خسارت صورت مي پذيرد ، داشته باشند.

كليه اطلاعاتي كه مشتري از خود مي دهد و يا زمينه اي كه در ارتباط با آن با شركت تماس گرفته است بايد توسط كارشناس مربوطه ثبت گردد و در پايان روز به صورت گزارش به مديريت ارسال شود.

اين گزارش ها همچنين بصورت ماهيانه در واحد روابط عمومي توسط كارشناس مربوطه جمع آوري و تحليل مي شوند تا معايب ومزاياي كار بهتر نمايان گردد.

البته جهت سهولت ارتباط بيمه گذاران با اين بخش ، شماره تلفن چهاررقمي 8259 وجود دارد كه تا حد زيادي اين ارتباط را آسانتر مي نمايد.

 

 

v    اپراتور و راهنماي مركز ارتباط

v     بخش مركز ارتباط شامل دو رده شغلي اپراتور و راهنماي مركز ارتباط و نيز كارشناس ارتباط با مشتريان مي باشد كه شرح وظايف آنها در زير بصورت كامل آمده است:

پاسخگويي به تماس‌ها و پيام‌هاي مشتريان تماس‌گيرنده با مركز ارتباط به صورت تلفني

ارائه اطلاعات مورد نياز مشتريان تماس‌گيرنده با مركز ارتباط در زمينه صدور بيمه‌نامه يا پرداخت خسارت و در صورت نياز ارجاع آنان به واحدهاي سازماني ذيربط

ارائه نشاني و تلفن تماس اجزاء شبكه فروش يا پرداخت خسارت شركت به مشتريان تماس‌گيرنده با مركز ارتباط به فراخور نياز آنها

دريافت مشكلات و شكايات مشتريان تماس‌گيرنده و ارائه  راهكار و اطلاعات مرتبط در جهت رفع آنها

انتقال شكايات و يا ارجاع مشتريان شاكي به مدير روابط عمومي به فراخور نياز

ثبت اطلاعات ارتباطات برقرار شده با مركز در بانك‌هاي اطلاعاتي مرتبط

مشاركت در پاسخگويي به تماس‌هاي تلفني برقرار شده با شركت در زمان‌هاي مشخص شده

شكايت ها ، پيشنهادات و يا ارجاع مشترياني كه درخواست ملاقات حضوري با مديريت روابط عمومي و يا صحبت تلفني را دارند نيز بر عهده اين بخش مي باشد.

1-   كارشناس ارتباط با مشتريان

ارائه اطلاعات مورد نياز در جهت پاسخگويي به سوالات طرح شده از سوي مشتريان از مجاري مختلف

جمع‌آوري اطلاعات مورد نياز مشتريان از واحدهاي سازماني و ارائه آنها به افراد درخواست‌كننده

به‌روزآوري اطلاعات مرتبط با مراكز صدور و پرداخت خسارت شركت

دريافت مشكلات و شكايات مشتريان از مجاري مختلف و ارائه  راهكار و اطلاعات مرتبط در جهت رفع آنها

مذاكره با روسا و كاركنان مراكز صدور و پرداخت خسارت در جهت تسهيل امور مشتريان به فراخور نياز

اطلاع‌يابي و بروزآوري اطلاعات پيرامون مصوبات و مقررات مرتبط با صدور بيمه‌نامه و پرداخت خسارت

تهيه و بهنگام‌سازي برنامه زماني كار اپراتورهاي مركز ارتباط و تلفن شركت

شناسايي مشكلات پيش‌آمده در سامانه‌هاي مركز ارتباط و انجام اقدامات لازم در جهت رفع آنها

مشاركت در پاسخگويي به تماس‌هاي برقرار شده با مركز ارتباط بيمه پارسيان

ثبت اطلاعات ارتباطات برقرار شده با مركز در بانك‌هاي اطلاعاتي مرتبط

مشاركت در پاسخگويي به تماس‌هاي تلفني برقرار شده با شركت در زمان‌هاي مشخص شده

مشاركت در جستجوي اخبار مرتبط با صنعت بيمه در جرايد كشور

 

3- كارشناس ارتباطات الكترونيكي:

همانطور كه مي دانيد، امروزه يكي از مهمترين بخش هاي ارتباطي يك سازمان كه گستردگي فراواني نيز دارد بخش سايت اطلاع رساني و يا پورتال الكترونيك آن سازمان مي باشد.

با توجه به پيشرفت هاي روز افزون كامپيوتر و اينترنت ، اكنون ديگر اين ابزار جاي خود را در هر سازماني باز كرده و به عنوان يك نياز اساسي براي هر سازمان به حساب مي آيند. به همين دليل بخش ارتباطات الكترونيك نيز  از بخش هاي مهم در روابط عمومي است كه ارتباطي دوسويه را با مخاطبان (و يا به نوعي مشتريان) سازمان ها برقرار مي كند. تا جاييكه امروزه روابط عمومي الكترونيك، خود به تنهايي به يك علم تبديل شده است و در اين زمينه نظريه ها و مقاله هاي فراواني نيز ارائه شده است.

در روابط عمومي بيمه پارسيان نيز اين بخش به عنوان يك بخش مهم مورد توجه قرار گرفته و وبسايت بيمه پارسيان نيز از قويترين وبسايت هاي بيمه اي در كشور مي باشد. پشتيباني و به روز رساني اين پورتال در واحد روابط عمومي صورت مي پذيرد و اين وظايف بر عهده كارشناس ارتباطات الكترونيك مي باشد كه  شرح كامل وظايف وي در زير مي ايد:

 

پشتيباني و به روز رساني پورتال فارسي و انگليسي بيمه پارسيان

ارتقاء و به روزآوري سامانه اطلاع‌رساني آيين‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها

پشتيباني، به روزآوري و ارتقاء سامانه اطلاع‌رساني عمر انفرادي

پشتيباني كاربران سامانه اطلاع‌رساني آيين‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها

درج اطلاعات نمايندگان ، ICD ها ، شعب و واحدهاي خسارت در پورتال شرکت و بهنگام‌سازي آنها

تعريف نام كاربري براي نمايندگان، ICDها و مجتمع‌هاي بيمه‌اي و حذف نام كاربري نمايندگان لغو كد شده

تعريف سطوح دسترسي نمايندگان در پورتال شركت و بهنگام‌سازي اين سطوح با توجه به مجوزهاي كسب شده آنان

طراحي و پياده سازي بانکهاي اطلاعاتي مورد نياز پورتال شرکت

به روز رساني بانک اطلاعاتي مراجع درماني طرف قرارداد پورتال شرکت

قرار دادن اطلاعيه هاي شرکت بر روي پورتال آن

اطلاع‌رساني تاريخ برگزاري و نتايج آزمون‌هاي داخلي و بيمه مركزي به نمايندگان از طريق پورتال شركت

درج مقالات جديد بيمه اي در پورتال شرکت

به روز رساني اخبار داخلي شرکت در پورتال آن

تهيه Themeهاي جديد براي پورتال و اعمال تغييرات لازم در ساير صفحه ها

طراحي بنر در ارتباط با طرح‌هاي شركت بيمه پارسيان و مناسبت‌ها براي پورتال

دريافت فرمهاي استخدامي تکميل شده در پورتال و تحويل به بخش اداري

پي‌گيري و پاسخگويي پيشنهادات ، انتقادات و شکايات قرارداده شده در پورتال شرکت از سوي مشتريان

بهنگام‌سازي سوالات نظر سنجي از مشتريان در پورتال شرکت

قراردادن فايل نشريه چتر بر روي پورتال شركت به صورت ماهيانه

درج عکس در گالري عکس پورتال شرکت

تهيه گزارش از آمار بازديد کنندگان پورتال شرکت

پيگيري رفع Bug هاي موجود در CMS و دريافت ورژن جديد

جستجو در اخبار بيمه اي خبرگزاريها و قرار دادن آنها در پورتال و جرايد مرتبط با شرکت و آرشيو الکترونيکي آنها  به صورت موردي

چک کردن ايميل روابط عمومي ، چتر و Job  و انعکاس مسايل طرح شده به مسئولين ذيربط

دريافت مطالب ارسالي براي نشريه چتر از طريق پست الکترونيکي و گردآوري آنها

مطالعه و بررسي پيرامون تبليغات از طريق اينترنت و تهيه گزارش

پشتيباني از سامانه پيام كوتاه مديريت روابط عمومي (30008259)

ارتباط با مشتريان و پاسخگويي به سوالات ايشان در صورت لزوم

طراحي و به روزآوري CDهاي معرفي شركت

بايگاني و آرشيو CDهاي دريافتي و به روزآوري بانك اطلاعاتي مرتبط

ارسال فايل تيزرهاي بيمه پارسيان براي نمايندگان

 

 

 

واحد روابط عمومی بیمه پارسیان

 

4- کارشناس اطلاع‌رساني و ارتباط با رسانه‌ها

همكاري  و ارتباط با رسانه‌هاي جمعي ، پاسخگويي به شبهات و ابهام‌هاي آنها و مسايل روزانه اي كه در مورد حيطه وظايف هر سازمان  در رسانه ها مطرح مي شود و مسايلي از اين قبيل مربوط به بخش اطلاع رساني و ارتباط با رسانه ها در واحد روابط عمومي مي باشد.

در اين حوزه البته بايد به تعامل هوشمندانه با مطبوعات و رسانه ها نيز اشاره كرد كه دقت و تيز بيني خاصي را مي طلبد.

كارشناس اين بخش بايد به نوعي با روزنامه و روزنامه نگاري نيز آشنايي كامل داشته باشد. سايت هاي خبري را بخوبي بشناسد و توانايي ارتباط و پاسخگويي به خبرنگاران حوزه هاي اقتصادي و بانكي و بيمه را دارا باشد.(در مورد بيمه پارسيان)      در روابط عمومي بيمه پارسيان اين ارتباط بخوبي برقرار شده و نوعي فضاي رسانه اي نيز در اين واحد برقرار شده است كه خبرنگاران حوزه اقتصادي و بانكي و بيمه اي از نزديك با بيمه پارسيان، مسئولين اين شركت و روابط عمومي بطور شفاف در ارتباط هستندو مانعي براي اين ارتباط تاكنون وجود نداشته است.

ارسال جوابيه ها به مطبوعات، ارسال اخبار شركت به كليه مطبوعات كشور، و همچنين تهيه ماهنامه چتر با همكاري ساير بخش هاي روابط عمومي از جمله وظايف اين بخش از روابط عمومي بيمه پارسيان مي باشد.

 

در زير اهم وظايف كارشناس اين بخش به اطلاع مي رسد:

 

برقراري ارتباط موثر و به‌هنگام با رسانه‌ها و مطبوعات كشور

ايجاد و حفظ ارتباط مستمر خبري مديريت روابط عمومي با  واحدهاي سازماني و مراكز صدور و پرداخت خسارت

اطلاع‌يابي پيرامون اخبار و رويدادهاي كل شركت، واحدهاي سازماني و شبكه صدور و پرداخت خسارت جهت انتشار در رسانه‌ها

تنظيم اخبار داخلي شركت براي انتشار از طريق رسانه‌ها

كنترل و راهبري روند ارسال و انتشار اخبار شركت از طريق رسانه‌ها و مطبوعات كشور

تدوين محتواي ارتباطات كاركنان و مديران شركت با رسانه‌ها

تهيه گزارش و انجام مصاحبه براي نشريه چتر

انجام ويراستاري نشريه چتر و بازنگري نهايي آن

نظارت بر انجام امور مرتبط با نهايي‌سازي و انتشار نشريه چتر

رصد مستمر اخبار مرتبط با صنعت بيمه

مشاركت در جستجوي اخبار مرتبط با صنعت بيمه در جرايد كشور

 

تهيه گزارش عملکرد در چهار چوب وظايف محوله و ارائه به مافوق

 

5-كارشناس پشتيباني تبليغات و تشريفات

تهيه انواع اقلام انتشاراتي مانند: نشريه ،كتاب، بروشور و غيره كه براي آگاهي عمومي مخاطبان مورد استفاده قرار مي گيرد،مشاركت ،حمايت و يا برپايي نمايشگاههاي مختلف، برگزاري همايش هاي داخلي سازمان، اجراي برنامه هاي تبليغاتي ،‌ارتباط با شركت هاي مختلف تبليغاتي ، به روز رساني تبليغات شركت،‌ تهيه اقلام و هداياي تبليغاتي،‌تهيه عكس و فيلم از مناسبت ها و همايش هاي داخلي و يا با مشاركت سازمان،و غيره از وظايف اين بخش مي باشد.

بخش تشريفات و تبليغات؛به نوعي ويتريني براي پرستيژ يك سازمان است و بايد با حساسيت خاصي به اين كار پرداخته شود تا وجه مناسبي از سارمان به مخاطبان عرضه گردد.

در بيمه پارسيان علاوه براين امور نظارت بر ارسال بسياري از اقلام اطلاع رساني و تبليغاتي برعهده اين بخش از روابط عمومي مي باشد و با توجه به گستردگي و پراكندگي نمايندگان در سراسر كشور بايد اين كار بطور پيوسته منظم صورت گيرد تا كم و كاستي در زمينه اطلاع رساني پيش نيايد.

شركت هاي تبليغاتي كه تعداد آنها نيز بسيار زياد مي باشد هر روزه پيشنهادات و ايده هاي بسيار زيادي را به سازمان ها ارائه مي دهند و مذاكره با اين هجوم شركت هاي تيلبغاتي و بررسي طرح ها و پيشنهادات آنها وظيفه اين بخش مي باشد.

اطلاع رساني از طريق  بنرها و استندها براي مناسبت هاي ملي – مذهبي ني از وظايف اين بخش روابط عمومي بيمه پارسيان است.

اهم وظايف كارشناسن بخش تبيغات  و تشريفات به شرح زير مي باشد:

 

انجام امور مرتبط با اجراي طرح‌هاي تبليغاتي شركت تا زمان پرداخت هزينه‌ها

استعلام تعرفه انواع  مختلف تبليغات محيطي و غير محيطي

برقراري ارتباط و پاسخگويي  به شركت‌هاي تبليغاتي به صورت تلفني يا حضوري

عکاسي و تهيه گزارش تصويري از مراسم ، وقايع و اخبار شرکت

بايگاني و آرشيو مستندات ديداري و شنيداري شركت (عكس، فيلم، فايل‌هاي صوتي و ...)

نظارت بر ارسال يا ارائه اقلام تبليغاتي مورد نياز شبكه فروش، صدور و پرداخت خسارت  شركت در سراسر كشور

مديريت و كنترل موجودي انبار اقلام مختلف تبليغاتي

انجام امور اجرايي لازم براي حضور شركت در نمايشگاه‌هاي تعيين شده

حضور مستمر در غرفه هاي نمايشگاهي شرکت (در طول دوره نمايشگاه)

انجام امور اجرايي مرتبط با برگزاري همايش‌ها و سمينارهاي بيمه اي و غير بيمه‌اي در داخل و يا خارج شركت

انجام امور مربوط به ثبت نام کارکنان شرکت در همايش ها و سمينارها

اطلاع رسانی به کارکنان شرکت در زمينه تاریخ همایش‌ها ، سمینارها ، نمایشگاههای موجود و کلاسهای آموزشی مرتبط

پاسخگويي و پي‌گيري پيشنهادات، انتقادات و شكايات نمايندگان

نظارت بر انجام امور آذين‌بندي مرتبط با مناسبتها(اعياد و عزاداريها)

نظارت بر روندهاي جستجوي اخبار صنعت بيمه در روزنامه‌هاي صبح و تهيه بريده جرايد براي كاركنان و مديران سازمان

مشاركت در روندهاي اطلاع‌رساني و اطلاع‌يابي مديريت روابط عمومي

تهيه روزنامه‌ها و مجلات مورد نياز واحدهاي سازمان و انجام امور مرتبط با اشتراك آنها در صورت نياز

جستجو در کليه روزنامه هاي صبح جهت جمع‌ اخبار بيمه اي درج شده و آرشيو آنها

تهيه و ارسال روزانه بريده جرايد(مجلات ، روزنامه ها و ...) براي مديران و کارکنان شرکت

ارسال ماهنامه چتر به کليه بانک ها ، بيمه ها ، شرکت هاي تابعه پارسيان و نمايندگان و شعبات بيمه پارسيان

ارسال بسته های تبليغاتي و ديگر اقلام مورد نياز براي دفاتر نمايندگي (پس از دريافت کد)

بسته بندي و ارسال هدايا و بروشورهاي تبليغاتي شرکت براي شبکه فروش در سراسر کشور

ارائه اقلام تبليغاتي مورد درخواست نمايندگان در مراجعات حضوري آنان

همكاري در زمينه بايگاني و آرشيو مستندات ديداري و شنيداري شركت (عكس، فيلم، فايل‌هاي صوتي و ...)

همكاري پيرامون انجام امور اجرايي مرتبط با برگزاري همايشها و سمينارهاي بيمه اي و غير بيمه اي

همكاري در انجام امور اجرايي مرتبط با حضور شركت در نمايشگاه‌ها

همكاري در زمينه اطلاع رسانی به کارکنان شرکت پيرامون تاریخ همایش ها ، سمینارها ، نمایشگاههای موجود و کلاسهای آموزشی مرتبط

همكاري در پاسخگويي به تماس‌هاي برقرار شده با مركز ارتباط بيمه پارسيان به فراخور نياز

 

6- كارشناس طراحي گرافيكي:

تهيه يك هويت بصري براي هرسازمانو نيز يك پارچه سازي و همسان سازي بخش هاي مختلف هر سازمان از لحاظ پرداخت هاي گرافيكي و تصويري و نيز استفاده از رنگ ها و علايم مشترك براي بخش هاي مختلف يك سازمان برعهده كاشناس طراحي و گرافيك يك سازمان است.

طرح بروشورها ، يكسان سازي تابلوهاي واحدهاي مختلف در كشور و همچنين نمايندگي ها، طراحي هاي جديد و لوگوي شركت و نگهداري نسخه هاي اصل و الكترونيكي اين طرح از وظايف كارشناس اين بخش مي باشد.

 

اهم اين وظايف در بيمه پارسيان به شرح زير است:

 

طراحي و بهنگام‌سازي كليه اقلام چاپي مرتبط با صدور بيمه‌نامه و پرداخت خسارت اعم از فرم‌هاي پيشنهاد و بيمه‌نامه، پرونده‌ها، فرم‌هاي خسارت، دفترچه‌ها، كارت‌ها و ساير موارد مرتبط

طراحي انواع تابلوهاي مورد استفاده سازمان و اجزاء مختلف شبكه فروش، صدور  و پرداخت خسارت شركت به همراه ارسال فايل‌هاي مرتبط براي پيش‌نمايش و ساخت

طراحي آگهي تراكت نمايندگان و ارسال فايل‌هاي مرتبط

طراحي و آماده‌سازي كارت ويزيت براي كاركنان شركت در چارچوب‌هاي سازماني تعيين شده

صدور كارت‌هاي شناسايي و پرسنلي نمايندگان بيمه‌اي و كاركنان شركت و مجموعه‌هاي  وابسته به همراه درج اطلاعات آنها در سيستم‌هاي مرتبط

طراحي و بهنگام‌سازي عناصر گرافيكي نشريه چتر و در صورت نياز بازنگري و اعمال تغييرات در صفحه‌بندي انجام شده

طراحي كليه آگهي‌هاي اطلاع‌رساني و فراخوان مورد نياز شركت و ارسال براي چاپ در جرايد

عكاسي و تهيه تصاوير در ارتباط با سوژه‌هاي مورد توجه طراحي كمپين‌هاي تبليغاتي

تهيه نسخه الكترونيكي از عكس نمايندگان جهت صدور كارت و گواهي‌نامه

بهنگام‌سازي فايل‌هاي مرتبط با مستندات صدور بيمه‌نامه و پرداخت خسارت به فراخور بروز تغيير در اطلاعات مرتبط با اين مستندات

طراحي تبليغات محيطي براي مناسبت‌هاي مختلف و ارسال فايل‌هاي مرتبط براي چاپ

طراحي و اعمال تغيير در ارتباط با اقلام چاپي واحدهاي مختلف

راهبري امور مرتبط با برون‌سپاري طراحي تبليغات چاپي بيمه پارسيان

کنترل نهايي کليه امور چاپي قبل از چاپ نهايي و در صورت نياز نظارت بر روند چاپ

مشاوره و همکاري جهت طراحي کليه امور مربوط به تبليغات چاپي بيمه پارسيان

مشاركت در طراحي عناصر تبليغات محيطي غرفه‌هاي نمايشگاهي شركت

حضور در غرفه بيمه پارسيان در نمايشگاههاي مختلف

v    جمع بندي:

در مجموع در روابط عمومي بيمه پارسيان سعي بر اين است كه هر فرد مرتبط با رشته تحصيلي و سابقه كاري خود در جايگاهش قرار گيرد تا يك روابط عمومي حرفه اي و كارآمد داشته باشيم.

در بخش هاي مختلف علمي نيز كارهاي زيادي صورت گرفته از جمله چاپ و انتشار كتاب" مديريت بيمه هاي بازرگاني" اثر آقاي آيت كريمي، ارائه مقاله برتر در چهارمين جشنواره روابط عمومي الكترونيك، برتري در بخش ارتباطات الكترونيك در ميان بيمه ها و معرفي روابط عمومي بيمه پارسيان به عنوان برترين روابط عمومي بيمه كشور در مراسم چهلمين سالگرد افتتاح بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران همچنين تهيه و انتشار ماهنامه داخلي چتر كه بيمه و فروش بيمه اختصاص دارد و بطور كامل در روابط عمومي بيمه پارسيان تهيه مي گردد، از طراحي صفحات، جمع آوري مطالب ،‌نوشتن مطلب ، صفحه بندي ،‌ويراستاري و غيره همه در روابط عمومي بيمه پارسيان انجام مي گيرد.برنامه‌ريزي جهت انعكاس مطلوب اقدامات سازمان در ميان مخاطبان، برگزاري جلسات مختلف همكاري بخش هاي مختلف با همديگر جهت افزايش توان تصميم گيري و نيز به روز آوري اطلاعات بخش ها.

در آيين بزرگداشت چهلمین سال تاسیس بیمه مرکزی، روابط عمومي بيمه پارسيان به عنوان روابط عمومي برتر صنعت بيمه معرفي شد و مورد تقدير قرار گرفت. در اين همايش كه با حضور وزير امور اقتصادي و دارايي، رئيس كل بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران، رئيس كميسيون اقتصادي مجلس و تني چند از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در تالار وزارت كشور برگزار شد روابط عمومی شرکت بیمه پارسیان به جهت مدیریت بحران رسانه‌ای، تعامل مناسب با خبرنگاران و رسانه‌ها و همچنين همکاری‌های دوجانبه با بیمه مرکزی عنوان روابط عمومي برتر صنعت بيمه كشور را از آن خود كرد و لوح سپاس، تندیس همایش و سکه تمام بهار آزادی به آرام رشیدی مدیر روابط عمومي اين شركت اهدا شد.گفتني است در اين همايش باشكوه مديران عامل شركت‌هاي بيمه نيز حضور داشتند و با استقبال بي‌نظير اهالي صنعت بيمه چهلمين سالگرد تاسيس بيمه مركزي گرامي داشته شد.

v    گزارش کاربینی

ساعات کاربینی خود را در روابط عمومی شرکت بیمه پارسیان گذرانده ام . و در این مدت شرح وظایفی داشته ام که در ذیل مختصر به آنها اشاره می کنم :

دراین مدت کاربینی سعی شده است که با کلیه فعالیتهای روابط عمومی آشنا شوم و بگونه ای نزدیک این فعالیتها را انجام دهم . به همین خاطر در روزهای مختلف هفته وظایف متنوعی داشته ام از جمله امور مربوط به:

1-      ماهنامه چتر بیمه پارسیان

2-      آشنایی با تنظیم مصاحبه

3-     آشنایی با تنظیم خبر و گزارش

4-     نحوه جمع آوری بریده جراید روزانه

5-     ارتباط با نمایندگان و پاسخگویی به درخواستها ی تبلیغاتی نمایندگان

6-     توزیع اقلام تبلیغاتی در سراسر کشور

7-     آشنایی با نحوه کار گرافیست روابط عمومی

8-     ارسال سوالات مصاحبه ماهنامه چتر به نمایندگان

9-     آرشیو مطالب ماهنامه

10- آشنایی با سیستم سالن کنفرانس

11-  تهیه عکس از مراسم داخلی

12- پیگیری طرح تابلوی نمایندگی و پیگیری نصب تابلو

13- پیگیری پرداخت عوارض تابلوی تبلیغاتی

14- کنترل موجودی هدایای تبلیغاتی

15- آشنایی با سایت شرکت و امور مربوط به به روزرسانی سایت

و از جمله فعالیتهایی که به صورت تئوری انجام شده است برگزاری همایش و نمایشگاه بود که با توجه به گزارش ها و عکس های سال های گذشته سعی شده است این فعالیت روابط عمومی به اینجانب آموزش داده شودو همچنین واحد تبلیغات در روابط عمومی را از نزدیک دیده و با فعالیتهایشان اشنا شده ام .

v     نتیجه گیری :

یکی از وظایف مهم روابط عمومی در عمل ترغیب و تشویق دیگران جهت برقراری حسن تفاهم می باشد که چنانچه این ترغیب در دیگران سخاوتمندانه و از روی عشق بدون چشم داشت صورت گیرد قطعاً می توانید هر آنچه را خود می خواهید بیآموزید و در این داد و ستدهاست که هر چه بیشتر از این ثروت ببخشید خود غنی تر می شوید و آن روابط در سایه دوست داشتن است که محقق می شود زیرا زمانی که بیشتر دوست می دارید بیشتر هم دوست داشته می شوید و در این تعامل دانایی بیشتری نیز فراچنگ می آورید.روابط عمومی خوب با اطلاع رسانی فراتر به اطلاعات کامل ترین دست می یابد و با این روند است که جامعه و سازمان تان را داناتر می کنید و چه کسی است نداند، دانایی همان توانایی و ثروت بیشتر است.

شماره هاي ارتباطي بيمه پارسيان

دفتر مركزي شركت بيمه پارسيان

آدرس پستي :  تهران-بلوار آفریقا-بالاتر از چهارراه جهان کودک-خیابان شهید صانعی-پلاک 15

کدپستی:   1969957413    

مركز ارتباط بيمه پارسيان: 8259-021

سامانه پيام كوتاه بيمه پارسيان:   30008259

تلفن گوياي بيمه پارسيان:  88642700

روابط عمومي بيمه پارسيان:  88795002

نمابر :  88642737

o       خدمات کارشناسی بیمه خودرو

نشانی : تهران-بزرگراه یادگار امام- نبش خروجی بلوار شهید تیموری

تلفن:6-66055302 

آدرس وب سايت      www.parisaninsurance.com

پست الكترونيكي   این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید">این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

 


 

با آرزوی توفیق الهی برای تمامی دانشجویان

 

 

 

 

نويسنده : پریسا قربانی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#1 رجب علی سالاریان 1392-03-09 09:33
با سلام/بعضی قسمت ها اضافه بود ولی بد نبود/سالاریان
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.