سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



تحقيق روابط عمومي(كاربيني)- شركت توانير

اهم اقدامات دفتر روابط‌عمومي و امور بين‌الملل شركت توانير در سال 1390

تهيه كننده:مريم جدي                           ارديبهشت ماه 1392


 

 

 

  • مديريت مصرف برق

اهم اقدامات بخش مديريت مصرف برق در سال 1390 با توجه به اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها معطوف به اين موضوع بوده است كه بخشي از آنها به قرار زير است:

 

الف) برنامه‌هاي راديو تلويزيوني

1- مجله برقي: 55 قسمت 20 دقيقه‌اي از شبكه 3 سيما با موضوع اخبار اختصاصي صنعت‌برق و آمار مصرف روزانه كل كشور به تفكيك استانها و قياس آمار با همان روز در سال گذشته

2- وايپ آگهي: 100 وايپ آگهي در 10 وايپ 10 ثانيه‌اي، ارايه پيامهاي مديريت مصرف برق در طول پخش مسابقات فوتبال ليگ اروپا، جام حذفي و ليگ برتر كشور

3- برق نگاه: 50 نماهنگ 3 دقيقه‌اي از شبكه 3 سيما با هدف رساندن پيامهاي آموزشي مديريت مصرف به هنرمندان در قالب تلفيق قطعات ادبي و هنر عكاسي

4- سريال ميلياردر: 30 قسمت 30 دقيقه‌اي با مضمون اجتماعي شبكه يك

5- سريال پاگرد: 150 قسمت 10 دقيقه‌اي، شبكه دوم سيما براي گروه سني الف و ب جهت آشنايي كودكان با فرهنگ صحيح مصرف برق

6- سريال چشم و چراغ: 30 قسمت 30 دقيقه‌اي شبكه يك سيما با مشاركت صداوسيماي مركز فارس با هدف آموزش مفاهيم مديريت مصرف برق

7- برق و هدفمندي يارانه‌ها: يك برنامه 45 دقيقه‌اي مجري محور درخصوص چگونگي محاسبه بهاي برق مصرفي و راهكارهاي مديريت مصرف برق در سه بخش خانگي، تجاري، مناطق گرمسير

انيميشنهاي خطي: 18 انيميشن 15 ثانيه‌اي به صورت وله در فواصل برنامه‌ها يا ابتداي باكس آگهي‌ها به صورت فانتزي و اثرگذار

8- زندگي بر مدار برقي: 34 قسمت 15 دقيقه‌اي، مستند تركيبي با هدف بررسي اهداف، چالشها و دستاوردهاي صنعت‌برق كشور شامل بخشهاي راوي، بازسازي نمايشي، مستند، تازه‌ها و آيتمهاي آموزش مديريت مصرف انرژي

 

ب- ساير اقدامات مديريت مصرف برق

1- حضور و همكاري در نمايشگاه هدفمندسازي يارانه‌ها 29 آذر در محل مجلس شوراي اسلامي

2- طراحي بروشور تعرفه‌ها براي شركتهاي زيرمجموعه با هدف آشنايي مشتركين با نحوه صحيح محاسبه برق مصرفي خود

3- تهيه و توزيع وايت‌برد آهنربايي با هدف لزوم توجه به اقتصاد خانواده با مصرف بهينه برق

4- برگزاري جلسات نقد و بررسي فيلم با هدف اشاعه فرهنگ مديريت مصرف برق بين سينماگران

5- همكاري با فدراسيونهاي ورزشي براي استفاده از فضاهاي برگزاري مسابقات و اثرگذاري روي ورزشكاران و علاقه‌مندان به ورزش

6- همكاري با شبكه متروپيام براي پخش تيزرهاي مديريت مصرف در فضاي مناسب مترو براي 2 ميليون نفر مسافر روزانه مترو

همچنين در طول سال 1390 جدا از موضوع هدفمندي يارانه‌ها اقدامات ديگري در زمينه آشنايي مردم با روشهاي مصرف بهينه برق به شرح زير به اجرا درآمده است:

7- تهيه و توليد 17 نمونه تيزر تلويزيوني و 75 نمونه تيزر راديويي

8- نمونه زيرنويس تلويزيوني

9- 805 نوبت آگهي اطلاع‌رساني در زمينه مديريت مصرف برق از شبكه‌هاي يك – دو- سه و پنج سيما و 2312 نوبت آگهي از شبكه‌هاي راديويي پيام، جوان، سراسري، تجارت، فرهنگ و سلامت و تهران

10- استفاده از ظرفيت جرايد معتبر كشور اعم از نشريات عمومي، تخصصي، اقتصادي براي چاپ مطالب مديريت مصرف برق و استفاده از ظرفيت سايتهاي معتبر و قانوني

11- ظرفيت استفاده از نشستهاي تخصصي روابط‌عمومي از جمله سمپوزيوم بين‌المللي روابط‌عمومي و كنفرانس بين‌المللي روابط‌عمومي

 

  • امور بين‌الملل

12- انجام هماهنگي‌هاي لازم براي بازديد، اقامت و مذاكره و ملاقات مديران و كارشناسان و هيئت‌هاي خارجي يا مقامات مسوول در شركت توانير از جمله فعاليتهاي اين امور در سال گذشته بوده است.

انجام امور مربوط به هيئت‌ پاكستاني، هيئت‌ عالي‌رتبه سازمان آب و برق دوبي (DEWA) و هيئت گرجستاني كه در طول سال 90 انجام شده از فعاليتهاي شاخص اين بخش است.

 

  • مطالعات و افكار سنجي

اجراي طرحهاي پژوهشي و نظرسنجي از جمله:

1- سنجش نظرات مخاطبان هفته‌نامه پيك برق و ماهنامه صنعت برق

2- نظارت بر اجراي طرحهاي تحقيقاتي در خصوص تعيين روشهاي مناسب تبليغات و اطلاع‌رساني براي بهبود الگوي مصرف و آثار ناشي از هدفمندي يارانه‌ها در صنعت برق از جمله تهيه پرسشنامه نظرسنجي از مشتركين بخشهاي خانگي و تجاري

3- بررسي و ارزيابي تحقيقات و پژوهشهاي انجام شده از سوي روابط‌عمومي شركتهاي صنعت برق و ارايه ديدگاههاي كارشناسي و مشاوره‌اي

4- همكاري مشورتي با روابط‌عمومي وزارت نيرو و ساير بخشها در تهيه طرحهاي آموزشي، اطلاع‌رساني و تبليغاتي

5- همكاري در خصوص يازدهمين دوره ارزيابي و انتخاب روابط‌عمومي‌هاي برتر صنعت برق كشور و انتخاب كارهاي شاخص

 

  • انتشارات

1- انتشار منظم و بدون وقفه هفته‌نامه خبري پيك‌برق با هدف انعكاس و انتشار اخبار و گزارشهاي مربوط به عملكرد بخشهاي مختلف صنعت‌برق، سياستهاي كلان اين صنعت و به منظور آشنايي مديران صنعت‌برق و برقراري ارتباط بين مديران عالي، مياني و پايه‌اي صنعت‌برق و كاركنان و بدنه اين مجموعه

2- انتشار ماهنامه علمي- تخصصي صنعت‌برق با هدف ارتقاي سطح دانش و تخصص مهندسان و كارشناسان رشته برق با انتشار آخرين پژوهشها و مطالب علمي و فني پيرامون صنعت‌برق ايران و جهان. 13 نفر به عنوان اعضاي هيات علمي از بين خبرگان و صاحبنظران صنعت‌برق كشور و دانشگاهها با اين نشريه همكاري مي‌كنند.

ماهنامه صنعت‌برق در وضعيت تغيير زمينه انتشار از علمي- تخصصي به علمي – ترويجي است.

3- ماهنامه پاورنيوز

پيگيري دريافت مجوز براي ماهنامه پاورنيوز براي تبديل شدن به يك نشريه انگليسي زبان فراگير در سطح بين‌المللي در دست اقدام است.

4- انتشار كتابهاي تخصصي صنعت‌برق در طول سال از جمله فرهنگنامه جامع برق

5- چاپ بروشورها و پوسترهاي آموزش مصرف بهينه‌برق بين مردم

6- چاپ پوسترها و بروشورهاي مربوط به افتتاح پروژه‌ها و طرحهاي صنعت‌برق (برحسب ضرورت) و همچنين همايشها و نمايشگاههاي صنعت‌برق

 

  • ارتباط با رسانه‌ها

1- به روزرساني سايت خبري شركت توانير

2- تهيه خبر و گزارشهاي خبري از رويدادها و فعاليتهاي صنعت‌برق و ارسال به رسانه‌هاي گروهي

3- هماهنگي براي حضور مديران و كارشناسان صنعت‌برق در برنامه‌هاي توليدي و زنده راديو و تلويزيون

4- دعوت از نمايندگان رسانه‌ها براي پوشش مراسم افتتاح و بهره‌برداري از طرحها، كنفرانسها و نمايشگاهها

5- تهيه پاسخ به پرسشها، انتقادات و مشكلات مردم و سازمانها در زمينه صنعت‌برق مندرج در مطبوعات كشور

 

  • سمعي و بصري

1- در راستاي حركت به سمت روابط‌عمومي الكترونيك، كار ديجيتال شدن فيلم‌ها و تصاوير صنعت‌برق ايران (ذخيره‌سازي تصاوير و فيلم‌ها به صورت يك بانك اطلاعاتي در Hard كامپيوتر) از سال 90 شروع شده و همچنان ادامه دارد.

2- تهيه عكس و فيلم از مراسم بهره‌برداري، آغاز عمليات اجرايي پروژه‌ها، نشستها، همايشها، كنفرانسها، مصاحبه‌هاي مطبوعاتي و راديو تلويزيوني و ...

3- به روز رساني بخش عكس سايت خبري شركت توانير

 

  • امور نمايشگاهي و تشريفات و تبليغات

1- برگزاري نمايشگاه جانبي كنفرانس بين‌المللي برق

2- همكاري در برپايي غرفه شركت توانير در نمايشگاههاي وزارت نيرو يا نمايشگاههايي در سطح كشور از جمله نمايشگاه اولين سالگرد اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها، نمايشگاه سمپوزيوم بين‌المللي روابط‌عمومي، نمايشگاه جشنواره ملي نوآوري‌هاي كشور و ...

3- همكاري در برگزاري و پوشش تبليغاتي لازم براي مراسم، همايشها و كنفرانسهاي صنعت‌برق بر حسب ضرورت از جمله مراسم بازيافت استحصال گاز 2CO در نيروگاه بعثت، ديدار وزير محترم نيرو از خانواده شهداي توانير، مراسم نماز جماعت صنعت‌برق با مقام معظم رهبري، مراسم افتتاح پست 230 كيلوولت شهريار، مراسم دهه مبارك فجر و ...

 

  • برنامه‌هاي فرهنگي اطلاع‌رساني با هدف ورود بخش خصوصي بويژه سرمايه‌گذاران ملي به صنعت برق

1- تهيه و ساخت برنامه‌هاي مشاركتي (در حال توليد و پخش) با صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران با محوريت خصوصي‌سازي نيروگاهها و بورس برق به منظور اطلاع‌رساني و توسعه مشاركت بخش خصوصي از طريق بهره‌گيري از ظرفيت رسانه ملي

2- برگزاري همايش با حضور بخش خصوصي و ارائه اطلاعات و تشويق سرمايه‌گذارن به توسعه مولدهاي مقياس كوچك و برگزاري جلسات هم‌انديشي و گفتگوهاي دوسويه رسانه‌اي با دست‌اندركاران اين عرصه

3- اجراي دوره‌هاي آموزشي براي خبرنگاران حوزه برق به منظور آشنايي آنان با شكل‌گيري بورس برق و نحوه انجام فعاليتها در آن به منظور شفاف‌سازي و آگاهي فعالان اين عرصه با مناسبات موجود در بورس برق جهت اطلاع‌رساني و ترغيب عموم مردم به سرمايه‌گذاري در بورس انرژي

4- انجام مصاحبه مطبوعاتي با مديران ارشد صنعت‌برق درخصوص اجراي اصل 44 قانون اساسي و انعكاس آن در رسانه‌هاي گروهي به منظور تشويق حضور بخش خصوصي در اجراي پروژه‌هاي صنعت‌برق و تامين مالي موثرتر و همچنين آشنايي اين بخش با زمينه‌هاي مختلف حضور در صنعت‌برق

5- تشويق بخش خصوصي به ساخت نيروگاه و اطلاع‌رساني در زمينه حمايت‌هاي آتي مجموعه صنعت‌برق از بخش خصوصي و همچنين مقرون به صرفه و اقتصادي بودن سرمايه‌گذاري در اين زمينه از طريق رسانه‌ها

6- زمينه‌سازي براي فروش سهام نيروگاهها و اطلاع‌رساني درخصوص مزاياي اين امر در جهت كاهش نقدينگي و كنترل تورم از طريق ارتباط با رسانه‌ها

7- درج آگهي در روزنامه‌هاي كثيرالانتشار درخصوص پياده‌سازي اصل 44 قانون اساسي در صنعت‌برق و واگذاري نيروگاهها


 

 

  • ساير فعاليتها

1- ايجاد ارتباط مستمر با روابط‌عمومي شركتهاي زيرمجموعه و همكاري و همفكري در برنامه ريزي‌هاي كاري شركتهاي ذي‌ربط به منظور افزايش كارايي و رفع مشكلات و ...

2- ساماندهي، نظام‌مند و همسو كردن فرايند اطلاع‌رساني مديريت مصرف برق در روابط‌عمومي شركتهاي ذي‌ربط

3- نظارت، بررسي و ارزيابي فعاليتهاي روابط‌عمومي شركتهاي زيرمجموعه و برگزاري مراسم يازدهمين دوره ارزيابي و انتخاب روابط‌عمومي‌هاي برتر صنعت‌برق ايران

4- تهيه گزارش اقدامات پيشگيرانه روابط‌عمومي در شرايط اضطرار و احتمالي بحران (اين گزارشها در جلسات پدافند غيرعامل توانير ارائه و بررسي مي‌شود)

5- بررسي و ارائه نظرات كارشناسي درخصوص پروژه‌ معماري سازماني كه اين پروژه از سوي معاونت منابع انساني و تحقيقات توانير در دست اقدام است.

 

Picture 3

Picture 1

 

Picture4

 

 

بازديد جناب آقاي مهندس حائري (مدير عامل شركت توانير) وهيئت همراه از شهرك صنعتي شمس آباد 17/12/1391

 

 

نويسنده : مريم كاركن جدي منافي

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#1 رجب علی سالاریان 1392-03-09 11:16
خوبه وتشکر.سالاریان
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.