سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



روابط عمومی در دانشگاه شهید بهشتی

 

بسم الله الرحمن الرحيم

 

فهرست:

1-1 مقدمه

2-1 تعریف روابط عمومی

3-1 تاریخچه روابط عمومی در جهان

4-1 تاریخچه روابط عمومی در ایران

5-1 روابط عمومی ،وظایف و کارکرد

6-1 منشور اخلاقی روابط عمومی

7-1 روابط عمومی در دانشگاه شهید بهشتی

8-1 تشکیلات روابط عمومی در دانشگاه شهید بهشتی

9-1رابطین واحدهای دانشگاه شهید بهشتی

10-1فعالیت های روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی

 


 

1-1 مقدمه

روابط عمومی در ایران هر چند تاکنون به صورت علمی و تخصصی مورد توجه و تاکید قرار نگرفته است اما همواره یکی از حساس‌ترین مشاغل سازمانهای ایرانی نیز بوده است. بعضی‌ها آن را یک هنر می‌دانند بعضی‌ها آن را صرفا عمل و رفتاری تجربی برمی‌شمارند و متاسفانه معدود و محدود افرادی تاکنون از زاویه علم و تخصص به آن نگریسته‌اند در حالی که توجه از این بعد می‌تواند به ارتقا و توسعه ابعاد هنری و تجربی روابط عمومی نیز کمک کند، آن ابعاد را اصلاح کند، آن ابعاد را تکمیل کند و از روند رشد غیر اصولی و مخرب آن ابعاد جلوگیری کند.

روابط عمومی هنر برقراری ارتباط در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان و همچنین زمینه سازی برای دریافت انتظارات و خواسته های مخاطبان برای حرکت در مسیر آن است .به عبارت دیگر روابط عمومی هنر مردم داری است .روابط عمومی تمامی تلاش خود را معطوف تنظیم روابط سازمان و مردم می کند ، هوشمندانه سعی می نماید اهداف و برنامه ی سازمان با اتکاء به اصول اخلاقی و رسالت حرفه ای در قالب کار برنامه ای در جهت تحقق و حفظ منافع سازمان و مردم بکار بندد. وظایف روابط عمومی برقراری ارتباط صحیح و منطقی و اصولی با مخاطبان و همچنین اطلاع رسانی شفاف و روشن و دریافت انتظارات و خواسته های مخاطبان با بکار گیری روش و فنون مختلف می باشد .

 

2-1 تعریف روابط عمومی

تعاريف متعددي از روابط عمومي موجود است كه هركدام از زاويه خاصي به آن نگريسته است. ما در اينجا به تعدادي از آنها كه توسط صاحب‌نظران برجسته اين رشته مطرح شده است مي‌پردازيم.مارستين مي‌گويد: روابط عمومي عبارت است از هنري كه به كمك آن مي‌توان مؤسسه، سازمان و فرد را مورد علاقه و احترام كارمندان، مشتري‌ها و مردمي كه با آن سروكار دارند قرار داد. دكتر حميد نطقي (پدر روابط عمومي ايران) در جايي روابط عمومي را وكيل مدافع سازمان در بيرون و مدعي‌العموم در داخل  سازمان تعريف كرده است. ركسي هارلو در تعريف روابط عمومي مي‌گويد، روابط عمومي عبارت از دانشي است كه توسط آن، سازمان‌ها آگاهانه مي‌كوشند به مسئوليت اجتماعي خويش عمل كنند تا بتوانند تفاهم و حمايت كساني را كه براي مؤسسه اهميت دارند، به دست آوردند.

 

اسكات‌ام كاتليپ صاحب نظر روابط عمومي در جهان: روابط عمومي، اداره كردن وظايف شناسايي و ايجاد، حفظ و نگهداري روابط مطلوب و برجسته بين سازمان و جامعه است. جامعه‌اي كه توفيق و ناكامي يك سازمان به آن وابسته است.لانگ و هازلتون؛ روابط عمومي كاركرد ارتباطي مديريت است كه از طريق آن سازمان‌ها با محيط خود سازگار مي‌شوند، آن را اصلاح مي‌كنند و تغيير مي‌دهند يا آن را حفظ مي‌كنند تا به اهداف سازماني دست يابند.

تعريف انجمن جهاني روابط عمومي: انجمن جهاني روابط عمومي در ماه مي 1960، تعريف زير را براي روابط عمومي تدوين و تصويب كرد. همين تعريف در نشست سال 1987 مكزيكو، مورد تائيد قرار گرفت.

براساس آنچه كه بيان شد، مي‌توان تعريف كاملي را براي روابط عمومي ارائه داد: روابط عمومي، مجموعه‌اي از عمليات ارتباطي آگاهانه مبتني بر برنامه و تحقيق است كه با استفاده از شيوه‌هاي علمي و هنري به دنبال ارتباط با مردم و اطلاع يابي از نظرهاي آنان، تجزيه و تحليل گرايش‌هاي مخاطبان و افكار عمومي به منظور گفتگو با آنان براي رسيدن به تفاهم با كاربرد روش‌ها و ابزارهاي ارتباطي نوشتاري، گفتاري، ديداري و شنيداري است.

 

3-1تاریخچه روابط عمومی در جهان

كاربرد اصطلاح روابط عمومي (Public Relation)  به معناي مصطلح آن براي اولين بار به سال 1897 باز مي‌گردد. اين واژه در سالنامه ادارة اتحاديه راه‌آهن ايالات متحدة آمريكا به كار رفته است. اگرچه از گذشته‌هاي دور پادشاهان و فرمانروايان از برخي روش‌ها و تكنيك‌هاي روابط عمومي بهره مي‌جستند كه شواهد و علائم اين كوششها نشانگر نوعي برقراري ارتباطات و روابط عمومي است. اما تغيير و تحول در روشهاي ارتباطي به صورت مدرن و امروزي آن با تأسيس واحدها و دفاتر روابط عمومي از آمريكا شروع شد كه طي شش مرحله زمان‌بندي به موقعيت امروزي خود رسيده است.

از سال 1900 تا 1914 كه با رشد بسيار سريع واحدهاي اقتصادي، توليدي و بازرگاني همراه بود و به موازات آن مبارزه افكار عمومي برعليه مقاصد سودجويانه صاحبان صنايع رشد پيدا كرد. و همين امر صاحبان صنايع و شركتها را به فعاليت‌هاي روابط عمومي جهت جلب افكار عمومي متوجه نمود. در سال 1906 اولين شركت خصوصي خدماتي تحت عنوان روابط عمومي توسط آي وي لي (I-V-Lee) كه فارغ‌التحصيل دانشگاه پريستون و خبرنگار روزنامه نيويورك ورلد بود ايجاد شد كه اين فرد را پدر روابط عمومي در آمريكا مي‌نامند.سال‌هاي 1918 تا 1929 به عنوان مرحلة پس از جنگ و رشد بسيار وسيع واحدهاي روابط عمومي، بويژه در زمينه‌هاي اقتصادي و نيز تشكيل نخستين دورة آموزشي روابط عمومي در سال 1923 در دانشگاه نيويورك، كه توسط (ادوارد.ال. برينز) تدريش شد.از سال 1929 تا 1939 كه با رشد پيگير، منظم و علمي روابط عمومي‌ها و اعمال كوششهاي فراوان جهت ايجاد توازن و هماهنگي بين منافع فردي و مصالح عامه صورت پذيرفت.سال‌هاي 1939 تا 1945 و جنگ جهاني دوم: در اين دوره در كنار كميته اطلاعات عمومي، دولت اقدام به تأسيس ادارة اطلاعات جنگ كرد و برخورداري از روابط عمومي بجز در آمريكا در ساير كشورها چون انگليس، آلمان، فرانسه، هلند و ... هم احساس شد.از سال 1945 تاكنون جهان با گسترش بسيار روزافزون واحدهاي روابط عمومي روبرو بوده است و همراه با آن كتاب‌ها و مطالب زياد در زمينة روابط عمومي تأليف شده است. مؤسسات آموزشي روابط عمومي، سازمانهاي سنجش افكار عمومي، انجمنها و اتحاديه‌هاي روابط عمومي و بالاخره رشته هاي تحصيلي دانشگاهي روابط عمومي بوجود آمد و روابط عمومي در تمام دنيا به عنوان يك امر ضروري مورد توجه قرار گرفت.

 

4-1 تاریخچه روابط عمومی در ایران

براي اولين بار در مرداد ماه سال 1332 هجري شمسي در نمودار سازماني شركت سهامي تصفية نفت ايران مستقر در آبادان، اداره‌اي تأسيس شد كه آن را روابط عمومي ناميدند. از سال 1340 به بعد با الگوبرداري از اين شركت، وزارتخانه‌ها و مؤسسات بزرگ ديگر نيز به ترويج واحدهايي به نام‌هاي انتشارات، مطبوعات، تبليغات و اطلاعات كه بعداً همگي به روابط عمومي تغيير نام يافت، پرداختند.

از سال 1350 ادارات روابط عمومي با شكل و تركيب فعلي و با آيين‌نامه‌ها، اساس‌نامه‌ها و شرح وظايف خاص خود از گسترش بيشتري برخوردار شدند و توسط سازمان امور اداري و استخدامي كشور و وزارت اطلاعات و جهانگردي وقت‌ (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) از سال 1354 تشكيلات جديد روابط عمومي در سازمان‌ها به تصويب رسيد و به تدريج رشد و توسعة ادارات روابط عمومي به حدي رسيد كه امروز شاهد ان هستيم كه هر مؤسسه، سازمان، كانون، نهاد و ... داراي روابط عمومي مي‌باشد.

 

 5-1 روابط عمومی ،وظایف و کارکرد

ارتباط با رسانه‌ها

ارتباط روابط عمومي‌ها با رسانه‌ها، يكي از وظايف اصلي روابط عمومي است؛ به گونه‌اي كه يكي از تعاريف روابط عمومي، آن را كابرد خردمندانه «رسانه‌ها» براي نفوذ در «افكار عمومي» مي داند. بنابراين توفيق روابط عمومي در تاثيرگذاري كامل بر افكار عمومي نيازمند بهره‌برداري بهينه از ارتباط سنتي، رسانه‌اي و مستقيم است. وسايل ارتباط جمعي با داشتن ويژگي‌هايي نظير سرعت انتشار پيام، گسترة توزيع پيام، افزايش گيرايي و جذابيت پيام و نياز نداشتن به صرف هزينه‌هاي زياد، از قابليت شايان توجهي براي كاربرد در روابط عمومي برخوردار هستند، به عبارت صريحتر روابط عمومي بدون كاربرد رسانه‌ها ، نمي‌تواند به اهداف خود دست يابد و براي توفيق خود، محتاج و نيازمند ارتباط اصولي با رسانه‌هاست. تأمل در كاركردهاي رسانه‌ها و روابط عمومي، نشان مي دهد كه اين دو از لحاظ شيوه‌هاي كاري و اهداف، داراي شباهت و فصل‌هاي مشترك‌ زيادي هستند كه در زير به برخي از آنها اشاره مي شود.

1- اطلاع‌رساني: يكي از وظايف اصلي رسانه‌ها، اطلاع‌رساني به مردم است. راديو، تلويزيون و مطبوعات، هر روز انبوهي از اطلاعات و پيام‌ها را به صورت نوشته يا صدا و تصوير در قالب‌هاي مختلف همچون خبر، گزارش، مقاله، مصاحبه، فيلم، نمايش و .... به مردم عرضه مي‌كنند. از طرف ديگر، مطالعة شرح وظايف روابط عمومي حاكي از آن است كه روابط عمومي نيز همچون رسانه‌ها، درصدد اطلاع‌رساني است و اين از وظايف عمدة آن محسوب مي شود. 2- تاثيرگذاري بر افكار عمومي: تاثيرگذاري بر افكار عمومي و جلب توجه آن، از اهداف مشترك رسانه‌ها و روابط عمومي است. همچنين، هردو، از افكار عمومي تاثير پذيرفته و سعي دارند براي كارآيي بيشتر، پس فرمت‌هاي آن را درباره عملكرد خود بررسي كنند. 3- مخاطبان يكسان: رسانه‌ها و روابط عمومي داراي مخاطبان يكسان هستند كه همانا مردم مي‌باشند گرچه ممكن است كه روابط عمومي با هدف تاثيرگذاري خاص، مخاطبان خود را به طبقات مختلف تقسيم كرده و دايره و شعاع پيام آن محدودتر از رسانه‌ها باشد. 4- استفاده از فنون و ابزارهاي مشترك: رسانه‌ها و روابط عمومي هردو از فنون و ابزارهاي يكسان استفاده مي‌كنند. استفاده از عكاسي، تصويربرداري، نويسندگي، خبرنويسي، گزارش‌نويسي، گرافيك، طراحي و ... بخشي از فنون و ابزارهاي مشتركي هستند كه اين دو به كار مي برند.

 

6-1منشور اخلاقي روابط عمومي

از آنجا که ماهیت انسان بدون ارتباط میسر نیست و تعالی انسان به نحوی در نحوه ارتباط او با همه موجودات، علی الخصوص سایر انسان ها به عنوان اشرف مخلوقات مستتر است، پس هدف نهایی روابط عمومی، رشد انسان ها از طریق ارتقاء سطح معرفت اوست. لذا اصول زیر به عنوان رسالت در روابط عمومی ملحوظ نظر قرار گرفته و تعهد به اجرای آن ضروری می باشد:

  • اعتقاد به کرامت انسانها و تلاش هر چه بیشتر در جهت سطح تکریم مخاطبین سازمان.
  • ارتباط چند سویه و هم سنگ و بدون هرگونه تبعیض بین مردم و سازمان.
  • اعتقاد راسخ نسبت به حق مردم جهت کسب اطلاع از وضعیت و اقدامات سازمان و همچنین لزوم انعکاس نظریات، پیشنهادات و اطلاعات آنان به مسئولین سازمان.
  • برنامه ریزی و تحقیق در جهت ایجاد پل ارتباطی قوی تر بین مخاطبین و سازمان با استفاده از شیوه های علمی و هنری.
  • سهیم سازی مردم و مخاطبین سازمان در تصمیم سازی و اجرای برنامه های درون سازمانی و برون سازمانی.
  • تلاش در جهت سوق دادن قوانین، امکانات و توانمندیهای سازمان به سمت نیازهای واقعی مخاطبین.
  • رعایت اصول اخلاق حرفه ای و تأکید بر موازین شرع مقدس در برخورد با مخاطبین.
  • تلاش در جهت ایجاد تفاهم متقابل بین مدیریت و پرسنل از طریق گفتمان متقابل و ترویج شیوه های ارتباطی بین پرسنل ومدیریت.

اطلاع رسانی و اطلاع یابی و گزارش دهی جریان امور، رخدادها و فعالیتها به مخاطبان درون سازمانی و عموم مردم در راستای این نکته که دانستن و آگاهی حق طبیعی همگان است .

 

7-1 روابط عمومی در دانشگاه شهید بهشتی

روابط عمومی در دانشگاه شهید بهشتی یکی از اجزای واحدهای تابعه حوزه ریاست بوده و همواره قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، زیر نظر مستقیم رییس بعنوان مدیریت عالی دانشگاه انجام وظیفه می کرده است.

فعالیت رسمی روابط عمومی دانشگاه از سال 1350 آغاز شد در سال 1356، طبق مصوبه هیات امنای وقت دانشگاه تحت عنوان «دفتر روابط عمومی و تشریفات» به فعالیت خود ادامه داد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال 1378 نیز با همین عنوان در بهمن ماه 1378 به دنبال تصویب وظایف سازمانی جدید دانشگاه، روابط عمومی از دفتر ریاست منتزع و تا خرداد 1387 با نام « دفتر مدیریت روابط عمومی » فعالیت نموده و از آن تاریخ تاکنون براساس رویکرد جدید دانشگاه در جهت ارتقاء کمی و کیفی این دفتر به «مدیریت روابط عمومی و اطلاع رسانی » تبدیل شده است .

8-1 تشکیلات روابط عمومی در دانشگاه شهید بهشتی

با توجه به ظرفیت بالا و رشد فزاینده آموزش و پژوهش علم و فناوری در پردیس دانشگاه شهید بهشتی و اهمیت جایگاه روابط عمومی و اطلاع رسانی نقش موثر آن در خصوص سرعت بخشیدن به معرفی و ارائه این دستاوردها در عرصه نظام دانشگاهی، با استفاده از شیوه های مناسب و نوین، آیین نامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابط عمومی دستگاههای اجرایی در بهمن ماه 1387 تدوین و پیشنهاد گردید. در این آیین نامه ساختار تشکیلاتی مدیریت روابط عمومی و اطلاع رسانی دارای ادارات بازاریابی و تبلیغات، اداره رسانه ها، اداره تشریفات و مناسبتها و گروه پژوهش، برنامه ریزی و سنجش افکار می باشد که زیر نظر مدیر روابط عمومی انجام وظیفه می نمایند. علاوه بر مسئول دفتر مدیریت ، برای هر اداره و یا گروه پست های سازمانی رئیس اداره و یا گروه و دو کارشناس پیشنهاد شده است. در این دستورالعمل، اهم وظایف مدیریت روابط عمومی بشرح ذیل می باشد:

وظایف مدیر روابط عمومی واطلاع رسانی دانشگاه

  • برقراری ارتباط مؤثر وفراگیر با سازمان ها و نهاد ها در راستای ارتقاء فعالیتهای دانشگاه
  • تجزیه تحليل ارزش‏ها، ويژگى‏ها، ديدگاهها، سياست‏ها و برنامه‏ريزى های سازمان وتبیین آنها برای افراد زیر مجموعه ها؛
  • حضور در جلسات مهم ودادن مشاوره به ریاست دانشگاه به منظور اجرای هر چه بهتر برنامه های دانشگاه
  • شرکت در جلسات دوره ای وماهیانه ریاست وهیات رییسه دانشگاه با واحد های تابع دانشگاه  
  • برنامه ریزی و کاربرد شیوه ها و برنامه های مناسب برای انعکاس اهداف، سیاست ها، برنامه ها و فعالیت های دانشگاه به رسانه ها و جامعه
  • شناخت اهداف، سیاست ها وقوانین ومقررات حاکم بر فعالیت های سازمانی
  • اقدام لازم در مورد بخشنامه هاي صادره و قوانين و مقررات ابلاغي از سوی ریاست دانشگاه
  • مشاركت و برنامه ریزی جهت برگزارى سمینارها، کنفرانس ها و نمايشگاه‏ها، نمايشگاه‏ها ومیهمانی ها رسمی به عنوان مدیریت اجرایی
  • اعلام مواضع و صدور بیانیه در مناسبت ها وپاسخ به انتقاد های مطروحه در رسانه ها در حدود اختیارات تعین شده
  • تدوین واجرای نظام جامع انتقادات وپیشنهادات
  • هدایت و راهنمایی افراد زیر مجموعه به منظور انجام هر چه بهتر وظایف
  • تهیه وتنظیم گزارش های دوره ای وموردی جهت ارایه به ریاست دانشگاه .
  • انجام سایر وظایف اداری محوله از طرف ریاست دانشگاه
  • تهیه و تدوین برنامه عمل سالانه روابط عمومی با تعیین اولویتها و رئوس برنامه و اقدامات .
  • نظارت بر برنامه ریزی مدون و منسجم در تهیه، تنظیم واجرای طرح ها، برنامه های ارتباطی وتبلیغی سازمان و ارائه ایده های نو بویژه حرکت به سوی روابط عمومی الکترونیک
  • حضور فعال در شورا ها ی منطقه ای روابط عمومی وزارت علوم و شورای هماهنگی روابط عمومی استان
  • نظارت بر انجام كارهاي اداري كليه مراسم ها (توديع و معارفه ها، مراسم آغاز سال تحصيلي دانشگاه، تجليل از مديران ،استادان، كاركنان نمونه و تجليل از بازنشستگان دانشگاه، و غيره)
  • نظارت بر امر تهیه و تدوین بودجه پیشنهادی روابط عمومی ودفاع از آن تا تصویب نهایی و نظارت بر مصرف اعتبار مصوب
  • نظارت بر اجرای طرح نظام پیشنهادات مردم ، کارکنان ودانشجویان به منظور ترغیب آنان به مشارکت هر چه موثرتر در بهبود جریان امور
  • نظارت بر اجرای تدوین برنامه های آموزشی برای تقویت هر چه بیشتر روحیه تفاهم بین کارکنان ومدیران و همیت سازمانی برقراری ارتباطات بین آنان
  • نظارت بر گرد آوری ، جمع بندی و تحلیل نظر ها و دید گاه های مخاطبان، نخبگان و رسانه ها در زمینه فعالیت های سازمانی و ارائه آن به ریاست دانشگاه
  • نظارت بر تنظیم مصاحبه ها وبرنامه های رادیویی، تلویزیونی و مطبوعاتی با مسئولان دانشگاه
  • نظارت بر انجام امور مربوط به چاپ آگهي هاي كليه واحدهاي تابعه دانشگاه در مطبوعات كشور بر اساس ضوابط و مقررات ابلاغي
  • نظارت مستمر بر اطلاع رساني الكترونيك (سایت) دانشگاه

9-1 رابطین واحدهای دانشگاه شهید بهشتی

مدیریت روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه شهید بهشتی در رویکرد نوین خود، درصدد ارتباط و اطلاع رسانی سریعتر و موثرتر با واحدهای مختلف تابعه دانشگاه، از طریق رابطین این واحدها می باشد. در این راستا، برخی از وظایف این رابطین به اختصار بصورت زیر می باشد:

تلاش در جهت تثبيت جايگاه و فعال سازي نقش روابط عمومي در دانشگاه

 انجام ماموريت هاي محوله از سوي روابط عمومي در واحد مربوطه همچون اطلاع رساني

جمع آوري و گزارش نويسي كليه اخبار و رويدادهاي واحد مربوطه و ارسال آن به روابط عمومي طبق جداول فوري هفتگي و ماهانه براساس اهميت و فوريت عناوين

 گردآوري و گزارش آمار و عملكرد فعاليتهاي واحد مربوط و ارسال آن به روابط عمومي دانشگاه

 انعكاس برنامه هاي در دست اقدام واحد مربوطه به روابط عمومي قبل از انجام برنامه

 تلاش در جهت ارتقاي دانش و مهارتهاي روابط عمومي با شركت نمودن در دوره هاي آموزشي مربوطه

 ارائه گزارش عملكرد فعاليتهاي دوره ای رابط واحد به روابط عمومی دانشگاه

10-1 فعالیت های روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی

برگزاری مراسم دید وبازدید سال جدید ریاست وهیات رییسه دانشگاه با جامعه دانشگاهی، ارسال پیام از طریق اتوماسیون اداری به منظور اطلاع رسانی سریع به جامعه دانشگاهی، انتشار کاتالوگ و بروشور معرفی دانشگاه و راهنمای ثبت نام برای دانشجویان جدید الورود، بروشور معرفی معاونت ها ویژه دانشجویان ورودی مقاطع مختلف تحصیلی، طراحی وچاپ کارتهای دعوت و تبریک به مناسبت های مختلف دانشگاه با تیراژ متفاوت، تهیه عکس های مناسب ها و برنامه های مختلف و آرشیو آنها، تبدیل فیلمهای قدیمی موجود در آرشیو از آنالوگ به دیجیتال، آماده سازی فیلم جامع و مستند از دانشگاه برگزاری یادمان برگزاری یادمان چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه در سال 1379،

همکاری در تهیه و تدوین برنامه سالیانه دانشگاه با تعیین اولویتها و رئوس برنامه، همکاری ومشارکت در برگزاری سمینارها و گردهمایی های تخصصی وعمومی دانشگاه، برپایی همایش امام موسی صدر با حضور رئیس جمهور وقت، مراسم بزرگداشت استاد بیرشک ، کمک در برگزاری همایش های ملی و بین المللی، مراسمها و مناسبتهای مختلف، تدوین عکسهای قدیمی به عکسهای دیجیتالی، تهیه و ارسال هدایا، مشارکت در اجرای برنامه ها و فیلمبرداری از مناسبت ها و مراسم مختلف دانشگاه، برگزاری اولین همایش روابط عمومی های سراسر کشور، اطلاع رسانی مکتوب و الکترونیکی در پردیس دانشگاه، طراحی لوح و آرم جهت مراسم ها، پخش فيلم به صورت مدار بسته در سمينار ها و كنگره ها علمي در دانشگاه، ساخت تيزرهاي تبليغاتي،

برگزاری بیست و یک دوره جشن دانش آموختگان، ارسال و دریافت ایمیل و پیامک ها، تهیه گالری عکس و ساخت کلیپهای ویدئویی از مراسم ها ، انجام مصاحبه، راه اندازی سایت روابط عمومی در پورتال اصلی دانشگاه و قراردادن خبرهای مختلف دانشگاه، مطالعه و بررسی مستمر روزنامه صبح و عصر و سایتهای خبرگزاریهای معتبر جهت تهیه بریده جراید و ارسال روزانه اخبار به هیات رئیسه دانشگاه بصورت فیزیکی و الکترونیکی،

در اواخر آبان 1382 مطابق نظر ریاست وقت دانشگاه نشریه خبری با عنوان آیینه زیر نظر دفتر روابط عمومی بصورت فصلنامه منتشر یافت. و انتشارآن تا دیماه سال 1384 با 30شماره ادامه داشت. سپس از مهرماه 1388 این نشریه با عنوان خبرنامه آیینه دانشگاه شهید بهشتی فعالیت خود را بصورت ماهیانه مجدداً آغاز نموده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نويسنده : ساره حسنی

این کاربر 3 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#1 رجب علی سالاریان 1392-03-09 11:33
قبلا ملاحظه شده
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.