شنبه, 15 ارديبهشت 1403

 



شرکت پرنیان ساخت تیزر

 

بسمه تعالی

 

 12145113

کاربینی

(مراحل ساخت تیزر در شرکت پرنیان)

رشته روابط عمومی ( افکارسنجی )

 

گردآوری:

محمد رهبر، سعید اوجانی

 

دانشگاه جامع علمی و کاربردی

واحد13

 

خرداد ماه 92

 

به نام خدا

 

درباره پرنیان:

موسسه فرهنگی پرنیان با هدف ارتقای سطح دانش و بینش عمومی و اعتلای فرهنگ و هنر کشور و ترویج واشاعه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی راه اندازی گردید.

این موسسه طی یک دهه فعالیت با بهره گیری از توان فکری و هنری جوانان هنرمند و خلاق کشور توانسته است کارنامه درخشانی در زمینه های فرهنگی تبلیغی وهنری داشته باشد.

برخی از فعالیت های شرکت پرنیان به شرح زیر اعلام میگردد:

برنامه های تلویزیون / تیزرها/ مدل سازی/ انیمیشن/ فیلمهای داستانی

حکمت مطهر/ رایحه / روز سیزدهم / آشنایی با امنیت شبکه ها/ تیزرهای سروش/ تیزرهای نیرو انتظامی

در شرکت پرنیان تمرکز بر روی ساخت تیزرهای تبلیغاتی از انواع گوناگون تجاری، فرهنگی، علمی و ...........، می باشد.

اکنون سعی می نماییم مراحل ساخت تیزر یا فیلم های تبلیغی را با یک موضوع فرضی به شرح ذیل توضیح نماییم.

معمولا برای ساخت یک تیزر تبلیغی نیاز به اطلاعات بسیار و زیادی  از همه حواشی موضوع لازم است. به عنوان نمونه چنانچه موضوع تیزر حول محورمعرفی فعالیت های فرهنگی یک مسجد باشد به این ترتیب می توان عمل کرد که: ابتدا قبل از شروع فیلم برداری باید با اعضای هیئت امنا و دست اندرکاران اجرایی، پیشنماز و مدیرا ناجرایی دیگر راجع به نحوه شکل گیری حلقه فرهنگی مسجد اهداف و چشم اندازهای آینده ، سیاستها و رویکردهایشان نسبت به مسایل فرهنگی در محله بحث و تبادل نظر داشت تا تیم سازنده تیزر با اشراف کامل به این مسایل وارد ساخت گردند. سپس با ساکنین، استفاده کنندگان از این خدمات مسجد راجع به کیفیت برگزاری ، میزان اثر گذاری ، مقدار پذیرش این واحد فرهنگی در میان مردم وجوانان محله اندازه گیری می شود.

اکنون با توجه به سنجش میزان توقع مسئولین یا کارفرما و یا نحوه اثر گذاری بر روی مخاطب ( با این فرض که گروه کاری اشراف کامل نسبت به ساخت دارند.) کار فیلم برداری آغاز می شود که می تواند شامل برگزاری کلاسها، اردوها، جلسات نقد، صحبت با مسئولین اجرایی، نمایش پلان های داخلی و بیرونی مرکز، مصاحبه های کوتاه با بهره گرفته گان از این کلاسها و ............ باشد.وقتی کار فیلم برداری به پایان می رسد شاید فقط 30% پروژه انجام پذیرفته چرا که بعد از این باید فیلم ها در اتاق مونتاژ با حضور کارگردان و تدوین گر مورد بازبینی فراوان قرار گیرد و به صورتی که تم داستانی ما را دنبال میکند در کنار هم قرار گیرد که در نهایت خط مشخصی را همراه با جذابیت شروع و به پایان برساند. در این بین ممکن است که از طرف کارگردان احساس شود که مثلا جای فلان تصویر در این صحنه خالی است که گروه باید برای یک تصویر 30 ثانیه ای مجددا امور فیلم برداری که در قبل توضیح داد را تکرار نماید. تا آنجایی که نظر کارگردان تامین گردد. در این مرحله کار صدا گذاری یا نریشن بر روی تصویر آغاز می گردد. که می تواند گاه توام با صدای گوینده با موزیک یا صدای گوینده یا موزیک هر کدام به تنهایی باشد.

در انتها نسخه نهایی باید به تایید سفارش دهنده کار برسد. البته در این بین باید نظرات و سلیقه سفارش دهنده نیز تامین گردد. در انتها ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تیزر موفق تیزری است که در کوتاه ترین زمان ممکن بتواند حق مطلب را بیان نماید. تیزرهای تبلیغاتی باید بتوانند قبل از اینکه حوصله مخاطب را بگیرند پیامشان را القا کرده باشند به همین خاطر است که شرکتهای گرافیکی در سالهای اخیر  اقبال زیادی برای ساخت تیزر با متدد انیمیشن نشان می دهند چرا که هم جذابیت بیشتری دارد هم کوتاه است هم نسبت به روش ساخت سنتی که در بالا مثال زده شد خوش ساخت تر است و آنچه که اهمیت بیشتری دارد میزان اثر گذاری بالای آن است.شایان ذکر است که شرکت پرنیان نیز در زمینه ساخت تیزرهای انیمیشنی فعال است که از این نمونه مجموعه تیزرهای نیما و سینا مربوط به نیروی انتظامی می توان نام برد. در مورد روش ساخت آنها باید ذکر کرد که ابتدا نقاشی های شخصیت ها اتود زده می شود و با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری متحرک سازی می گردد ودر انتها تصاویر طی یک خط داستانی کنار هم قرار می گیرد و در نهایت تبدیل به فیلم می گردد.

شرکت پرنیان در زمینه طراحی جلد کتاب نیز فعالیت دارد که در این مورد ذکر این نکته لازم است که برای طراحی جلد کتاب طراح قبلا بای با مطالعه کتاب نسبت به موضوع اشراف کامل داشته باشد تا بتواند طرحی را آماده کندکه هم در اصطلاح به فروش کتاب کند هم مرتبط به موضوع باشد .بعد از طراحی ، جلد به لیتوگرافی می رود بروی زینک تبدیل به عکس می شود عکس به دستگاه چاپ بسته می شود در نهایت جلد چاپ می شود و در نهایت جلد چاپ شده در صحافی به کتاب وصل می گردد.

امروزه در عصر حاضر اگرچه نگوييم ارتباطات اولين عنصر و اساسي ترين اصل مورد نياز بشر است، اما به جرأت مي‌توان گفت يكي از بنيادي ترين دانش ها و مهمترين عوامل پيشرفت انسان امروزي و شالوده و زيربناي سايرعلوم قرن حاضر است.

روابط عمومي، هنر و علم اجتماعي است كه درون و برون دستگاه را به هم پيوند مي دهد. روابط عمومي هدف و چگونگي كليد برنامه ها را ترسيم مي كند. روابط عمومي مشاور امين مدير و كليه كاركنان دستگاه است. پس لازم است كه مدير و كاركنان صددرصد به وي اعتماد داشته باشند. روابط عمومي آئينه زيبايي هاست. يك اتاق شيشه‌اي است كه از هر طرف آن، همه چيز زيبا ديده مي شود. روابط عمومي چشم و چراغ يك دستگاه است. روابط‌عمومي است كه بايد همه چيز را ببيند و همه چيز را نيز زيبا بنماياند. روابط عمومي حافظ منافع دستگاه مربوطه و مردمي است كه با آن سر و كار دارند. امروزه به نظر مي رسد كه معيارهاي قالب در جامعه ما بي توجهي به ارزش هاي نهفته در كار روابط عمومي هاست به طوري كه اين امر باعث شده در بسياري از سازمان ها، بخش روابط عمومي مبدل به بخش تبليغات سازمان شود و كمتر به مفاهيم و ارتباطات دوسويه بپردازد. صاحب نظران معتقدند اگر نقش روابط عمومي را در ايجاد يا تقويت فرهنگ توسعه، بومي كردن سرمشق هاي توسعه، كشف و معرفي ظرفيت هاي جامعه، بازآفريني فرهنگي، حفظ تعلق و پيوستگي بدانيم در اينصورت بايد بتواند از هر نوع گسستگي و ناپيوستگي جلوگيري كند و يا حداقل كاهش دهنده فاصله و شكاف ميان جامعه و دستگاه هاي اجرايي باشد.

            سازمان هايي كه خلاقيت و نوآوري يكي از فاكتورهاي مهم و درخور توجه در كارشان محسوب مي شود هيچگاه به گذشته رضايت نداده و همواره با بهره گيري از ساز و كارهاي خلاقانه ، تغيير در نگرش و رفتار را سرلوحه امور خويش مي دانند. آنان به ايده هاي نو احترام مي گذارند و با رغبت و حساسيت آنها را دنبال مي نمايند.

يكي از واحدهاي هر سازمان پويا، روابط عمومي آن سازمان مي باشد و اگر اين واحد، برخوردار از پويايي و خلاقيت باشد مي تواند تحرك و نشاط را به تمامي سازمان منتقل سازد. اصولاً نوآوري در كارها وبرنامه هاي روابط عمومي فعال يكي از مؤلفه هاي اصلي به شمار مي رود. با جهاني كه هر لحظه در حال تغيير است روابط عمومي ها ناچارند به سمت ايده هاي نو گام بردارند.

                                                                                                           

نويسنده : سعید اوجانی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.