شنبه, 15 ارديبهشت 1403

 



شرح وظایف مسئول روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات

        IMG 0011            

شرح وظایف مسئول روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات

  • مشاوره به ریاست
  • ایجاد نقش سخنگوئی و نمایندگی و اعلام مواضع ستاد
  • طراحی چارت سازمانی وشرح وظایف روابط عمومی ها در سطح استانها ونمایندگی ها
  • گسترش وتقویت ارتباطات مردمی ازهر روش ممکن
  • راه اندازی سایت وشبکه ارتباطی گسترده به نشانی www.atabat.org
  • تهیه خبرهای داخلی مربوط به فعالیتهای صورت گرفته در حوزه جذب مشارکتهای مردمی و سازمانی
  • هماهنگی دیدار ریاست وعوامل اجرائی ستاد با مراجع تقلید وعلمای جهان اسلام به منظوره مشاوره در امور خاص مذهبی و اعتقادی
  • تهیه گزارش و انجام مصاحبه با افراد مشغول به کار در کارگاه­های داخل وخارج از کشور
  • تهیه گزارش از پیشنهادات مردم ونخبگان ورسانه ها درخصوص اجرای پروژه ها
  • برگزاری جلسات بین مسولین ستاد و مسولین روابط عمومی های مستقردر استانها ونمایندگی­های ستاد به منظور اطلاع یابی از سیاست ها خط مش و برنامه­های در پیشروی ستاد
  • تهیه مجموع تیزرهای «نشان ارادت» که از شبکه اول سیما به مناسبت­های مختلف با موضوعات مختلف پخش می­گردد.
  • جمع آوری احادیث و جملات از بزرگان دینی با منابع معتبر و الصاق آن را در تابلو اعلانات تدوین و تنظیم تقویم جامع ارتباطات مسئولین ستاد با سایر سازمان­ها و نهادها و شخصیت های حقوقی و حقیقی و همچنین کارکنان ستاد با هدف تداوم ارتباط و گسترش اصولی روابط در ملاقات­ها مد نظر است.
  • برنامه ریزی و اطلاع رسانی به مردم درباره اخذ کمک­های نقدی و غیر نقدی جهت مصرف در پروژه­های اجرایی از طریق مطبوعات، رسانه­ها، سامانه پیامک، خبرگزاری­ها و ....
  • تدوین تدارک برنامه مصاحبه مسئولین در مطبوعات و یا رسانه ملی در مناسبت­های مختلف به منظور اطلاع رسانی از فعالیت­های انجام شده و قدردانی از مشارکت­های مردمی.
  • تهیه و تنظیم اطلاعات پایه­ای از پروژه­های ستاد برای ارائه به مراجعه کنندگان، مسئولین سازمان­ها و هموطنان و مشتاقان در سراسر گیتی به زبان­های مختلف.
  • ایجاد ارتباط احسن با مطبوعات، رادیو، تلویزیون، و خبرگزاری­ها به منظور اطلاع رسانی و اطلاع یابی.
  • پوشش تبلیغی ساختمان­ها و فضای عمومی ستادها و نمایندگی­ها در گرامی داشت ایام و مناسبت­های مخصوص.
  • تدوین و اجرای طرح جامع تبلیغات برای فضاهای مختلف فرهنگی و عمومی به منظور جمع آوری کمک­های مردمی.
  • تهیه و تدوین تقویم پروژه­های در حال کار و بررسی زمانبندی صورت گرفته در امتداد پروژه­ها.
  • تهیه و تدوین بروشور، جزوء، اخبار و عکس­ها به منظور معرفی هر چه بیشتر فعالیت­های انجام پذیرفته شده.
  • تهیه گزارش­های تحلیلی از افکار عمومی دخل و خارج از کشور در خصوص فعالیت­های ستاد و ارائه آن به ریاست ستاد.
  • مشارکت در غم و شادی کارکنان تقدیر و تشکر جهت نصب در تابلو اعلانات، هماهنگی و ترتیب دادن جلسات عمومی بین کارکنان و مسئولین به منظور تامل هر چه بیشتر.
  • حضور فعال مدیریت روابط عمومی و ارائه گزارشات مردمی و سازمانی در شورای سیاست گذاری ستاد.
  • اخذ پیشنهادات، انتقادات، تشویقات و شکایات مردمی و سازمانی و ارائه آن به ریاست ستاد.
  • به روز رسانی سایت خبری ستاد، تهیه و تدوین اخبار ستاد در غالب بریده جراید.
  • تهیه بولتن خبری داخلی
  • تهیه و انتشار فصل نامه الکترونیکی در غالب فشرده به منظور اطلاع رسانی از فعالیت­های صورت گرفته ستاد در سطح اروپا و سازمان­های مرتبط با کار ستاد.
  • تهیه مستندات در غالب نمودارهای آماری

مشاغل احراز با مدرک روابط عمومی

  • مدرک تحصیلی ­ای که برای مسئول کل روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات تعریف شده است کارشناسی ارشد رشته­های روابط عمومی، امور فرهنگی، مدیریت دولتی، سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر، بازاریابی، زبان تخصصی، عکاسی و فیلمبرداری می­باشد.
  • با توجه به گسترده بودن فعالیت­های ستاد و داشتن نماینده در همه وزارتخانه­ها و سازمان­ها و همچنین ستادهای مستقل در تمامی استان­ها و شهرهای کشور، شرح وظایف مطابق با سطح تحصیلات مسئولین روابط عمومی­ها در مکان­های مذکور متفاوت تعریف شده است. که از حداقل کاردان شروع می­گردد.

سختی کار پیچیدگی و ایمنی کار

  • ستاد بازسازی عتبات عالیات مجموعه ای متفاوت با دیگر سازمان­ها و نهادها می­باشد و با توجه به باور عمیق مجموعه و اخلاص و نیتی که نسبت به ائمه اطهار دارند. افراد نه تنها به دنبال سختی کار و عوامل این چنینی نیستند حتی عده­ای بدون دریافت حقوق و مزایا به اصطلاح متبرع خدمت رسان به ستاد هستند اما در کل در پست­های مختلف سختی و پیچدگی­های خاص خود را دارند. مثلا افرادی که در کارگاه­ها به امور فنی مهندسی می­پردازند. بروز حوادث کارگاهی را در انتظار دارند و یا افرادی که در امور ستادی با رایانه یا تلفن در ارتباط هستند دچار اختلال در بینائی و شنوائی در دراز مدت می­باشد.
  • همچنین افرادی که به عنوان عکاس یا فیلمبردار مشغول به کار هستند بروز بیماری­هایی چون پا درد و کمر درد و ... در آنها مشهود است.

استفاده از ایده­ها و فن آوری­های جدید

  • از طریق سیستم سامانه پیامک ستاد به خادمین و افرادی که به منظور بازسازی کمک رسانی می کنند تقدیر و تشکر می­شود. همچنین از طراحی اپراتورهای تلفن همراه به خصوص همراه اول کمک­های کوچک و بزرگ مشترکین اپراتورها از طریق ارسال پیام و اعمال در قبض صورت حساب خود به ستاد کمک رسانی می­کند.
  • به کارگیری از شماره حساب 110 در تمامی بانک­های ملی و صادرات سراسر کشور به نام ستاد بازسازی عتبات عالیات از دیگر اقدامات استفاده از فن آوری­های روز به شمار می­آید.

تاثیر شغل در سازمان و قسمت­های دیگر

  • روابط عمومی تاثیر در بحث مشاوره به ریاست ستاد و همچنین نقشی تاثیرگذار در جمع مشارکت­های مردمی و سازمانی دارد.

به دلیل اینکه همه خبرها توسط روابط عمومی رصد می­گردد ایده­های نوین و مشاوره­های مطلوب به معاونت­های فنی مهندسی پشتیبانی اداری مالی و ... صورت می­پذیرد. از نمونه های زیاد آن به یک نمونه مشارکت دادن دانشگاهی صنعتی شریف در خصوص فن آوری­های نانو تکنولوژی به معاونت فنی مهندسی بود که سرانجام به بهره­گیری از این فن آوری که محاسن بسیار ویژه ای دارد در ساخت ضریح جدید حضرت ابا عبدالله حسین (ع) صورت پذیرفت.

 

 

 

 

نويسنده : هومن اوتوئی

این کاربر 3 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.