شنبه, 15 ارديبهشت 1403

 



سیستم برنامه ریزی و فعالیتها مدرسه

فعالیتهای فرهنگی که طی سالهای اخیر در کشور عزیزمان ایران گسترش پیدا کرده است ،شامل فعالیتهای دینی ،اخلاقی،آموزشی،وتربیتی، بوده عامل مؤثر در برنامه ریزی مؤسسه آموزشی عبارتند از:

1- مدیریت

2- نیروی انسانی

3- محتوای برنامه

4- ساختار سازمانی

در سازمانهای فرهنگی از جمله مدارس تصمیم گیری ها بر اساس یک نظام شورایی صورت می پذیرد.

کار فرهنگی در مدرسه

کار فرهنگی بر اساس رویکرد تربیتی ،مدرسه را به یک بستر مناسب جهت رشد و تعالی انسانها تبدیل خواهد کرد.بستر مناسبی که در آن مربی و متربی هر دو به یک اندازه به رشد و شکوفایی و کمال دست خواهد یافت در مجموع کار فرهنگی در مدرسه به معنای انجام فعالیتهای فرهنگی ، دینی ، هنری، تفریحی و ورزشی است که با هدف تربیت و پرورش دانش آموزان طراحی و اجرا می گردد.

با مشخص کردن اهداف کار فرهنگی در مدرسه می توان نقطه شروع فعالیت ها را تعیین کرد،جهت حرکت گروه را ترسیم نمود و جریان رشد و تعالی دانش آموز را تسریع کرد.

بدین ترتیب برخی از اهداف ارزشمند کار فرهنگی عبارتند از :

1- تربیت انسان کامل

2- تبلیغ دین خدا

3- زمینه سازی ظهور امام عصر در جامعه

4- تربیت دانش آموزان به کمک اولیاء

برنامه ریزی به عنوان مهم ترین وظیفه ی مدیریت فرهنگی مطرح می شود و زمینه های فرهنگی  مساعد ، برای رشد شخصیت و خلاقیت در دانش آموز می تواند کمک بزرگی باشد.

هدف از طرح ریزی فرهنگی نیز ، تعیین اهداف دست یافتنی و تلاش در جهت دستیابی به آن ها و همچنین پاسخگویی مناسب به مسائل حیاتی فرهنگی جامعه خواهد بود.

سیستم برنامه ریزی مدرسه طی یکسال

سیستم استاندارد آموزشی و محیط امن اخلاقی

مشاوره و برنامه ریزی تحصیلی در کلیه مقاطع

استفاده از اساتید مجرب و کارآزموده

سابقه درخشان آموزشی

موفقیت فارغ التحصیلان در کنکور سراسری

 

نويسنده : فاطمه حسن بارانی

این کاربر 7 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.