جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



تحقیقات توصیفی در حسابداری و مدیریت

 02

مقاله امرالد : حسابداری و امور روزانه : به سمت یک محیط فرهنگی برای تحقیقات حسابداری اینگرید جیکل

1. مقدمه :

15 سال از زمانی که هوپ وود (1994) بررسی های زیادی در مورد ارتباط بین حسابداری و زندگی روزمره ما انجام داد می گذرد . با در نظر گرفتن حسابداری به عنوان یک تکنولوژی فراگیر هوپ وود (1994,p.301) بر روشی که حسابداری از آن طریق با زندگی روزمره با گره می خورد تاکید کرد .

همچنان که تاثیر حسابداری بر فعالیت های روزانه ما بیشتر می شود مهم است که فرایند ها را از طریق تاثیر ایجاد شده بررسی کنیم . تاثیر حسابداری بر فعالیت های روزانه ما یک موضوع مهم برای بررسی می باشد .

طی سال های متوالی در این پروژه پیشرفت های اساسی صورت گرفته است . اکثر بررسی های کیفی حسابداری محیط های اجتماعی و سازمانی را تحت تاثیر قرار داده اند . (هوپ وود 1983) به منظور کاربرد تکنولوژی های خاص حسابداری در محیط های گسترده تر یک سری فعالیت هایی صورت گرفته است . در هر حال موضوع بررسی شده ، جزء موضوع های هر روز ما نیست ، مواردی هم چون فعالیت های عادی ، خوردن ، آشامیدن ، خرید و فراغت نیز مورد توجه هستند . (دی سرتیو 1985) با پذیرش این دیدگاه ، مفید است که در اینجا یک سوالی را مطرح کنیم : آیا در طی 15 سال گذشته آکادمی حسابداری به بینش بیشتری درباره ثبت حسابداری با این شیوه های روزانه دست یافته است ؟ در اینجا مهم است که بیان کنیم که جهان کاری یک سری موفقیت هایی را در زمینه حسابداری کسب کرده است . در هر حال ، فرهنگ روزانه زیاد مورد توجه حسابداران نمی باشد . بررسی تاریخچه حسابداری ضروری است . این شکل تحقیقی در چندین زمینه تحقیقی پیشرفت کرد و هم در مورد شیوه های حسابداری و هم تاریخچه اجتماعی و فرهنگی حسابداری بینش هایی کسب کرده است . شاید این نتیجه زیاد جالب نباشد . با بررسی بیشتر تاریخچه در انتخاب موضوعات تحقیقی آزادی بیشتری داریم . تاریخدان حسابداری مانع انتشار آخرین استاندارد حسابداری نمی شوند . به هر حال هم از دیدگاه تاریخچه ای و هم از دیدگاه معاصر ، موضوع روز بصورت یک موضوع نا شناخته ای از تحقیقات حسابداری باقی می ماند . این کوتاهی همچنان که فعالیت های روزانه برای محققان کیفی حسابداری احتمالات زیادی ایجاد می کند مایوس کننده می باشد . این یک مورد خاصی می باشد که بر اهمیت فرهنگی فعالیت های روزانه تاکید دارد . نظریه پردازان فرهنگی به اهمیت فعالیت های معمولی روزانه در تلاش برای توضیح و فهم فرهنگ معاصر پی برده اند .(فیسک 1992) محققان حسابداری همچنین باید فهم شان از حسابداری و فرهنگ را از طریق بررسی فعالیت های معمولی افزایش دهند . برای مثال ، بررسی فعالیت های روزانه ممکن است اطلاعاتی در مورد تکنولوژی های محاسباتی در هنگام انجام عمل در تغییرات فرهنگی خاص و تحولات فراهم کند . موضوع فعالیت های معمولی موضوعی است که برای دهه آخر گستره حوزه تحقیقاتی من را تعیین کرده است . در این مقالهسعی می کند دستور کار زندگی روزانه را با مراجعه به پروژهای تحقیقاتی ام شرح دهم . این مقاله پیرامون سه تجربه معمولی بدست آمده در زندگی روزانه ، خرید ، خانه و سرگرمی ساختار یافته است .

هر موضوع این مطلب را شرح می دهد که چطور یک روش حسابداری با یک پدیده روزانه ادغام یافته است . در نتیجه گیری این مقاله بر شناخت بیشتر محیط های فرهنگی که در آن ها از روش های حسابداری از طریق گسترش فعالیت های روزانه زندگی در تحقیقات حسابداری استفاده می شود تاکید می شود .

2. مصرف گرایی

اینکه ما در یک جامعه مصرفی زندگی می کنیم یک عبارت کلیشه ای می باشد . لوازم مصرفی زندگی روزانه ما را احاطه کرده اند . (فالک و کامپبل 1997) . مغازه های مرکز شهر و خرید حومه شهر متصل به یک بازار خورده فروشی جدید قدرتمند به شکل اینترنت می باشد خرید یک مشغله ذهنی روزانه در جامعه غربی می باشد که هیچ ارتباطی با رضایت بدست آمده از نیازهای اقتصادی ندارد . (داگلاس و ایشروود در سال 1996) . ولی در عوض خرید ارتباط زیادی با فعالیت های تفریحی دارد . (شیلدز 1992) با نادیده گرفتن خرید به آن صورتی که است یک سفر آخر هفته ای برای دیدن کالا هایی که اخیرا که وارد بازار شده اند را هم اکنون به عنوان یک تفریح در نظر گرفته اند (لانگمان 1992) . روش مصرف مرتبط با شخصیت هر فرد می باشد : من همان طور که هستم مصرف می کنم (بوکاک 1993 ، پیور 1995) . نظریات اجتماعی بر برتری فرهنگ معاصر مصرف کننده یا در شکل دادن به زندگی روزانه تاکید کرده اند (گاردنو و شپارد 1989) . در زمانی که خرید در مقایسه با موضوعات دیگر ، همچون طبقه ، مذهب و جنسیت اهمیت چندانی ندارد ، نظریه پردازان سعی در فهم و توضیح این پدیده فرهنگی دارند (فیچر استون 1991 ، میلر 1995) . برای مثال ، بادریلارد (1988) به توضیح روش های مصرف همچون روشهای مهم می پردازد . او بیان می کند که کالاها یک علامت هستند بنابراین خرید آنها برای رفع نیازهای اقتصادی ضروری نیست . تحقیق ارزشمند دیگری که در این زمینه صورت گرفته از بوردیو (1984) می باشد او برای توضیح مصرف سرمایه های فرهنگی همچون تحصیلات بالاتر یا بلیط های کنسرت کلاسیکی یک تئوری ارائه داد . مشاهده شده که از طریق این شیوه های مصرفی جایگاه های اجتماعی گسترش یافته است . آنها از طریق رمز نمایی هایی که تفاوت های بین مصرف کنندگان را مشخص می کند سرمایه گذاری کرده اند .

علیرغم پی بردن به اهمیت فرهنگ مصرفی در بین محققان اجتماعی ، آکادمی حسابداری به این موضوع نمی پردازد . در عوض محققان حسابداری خصوصا محققان حسابداری مدیریتی تمایل به محدود کردن گستره تحقیقاتشان به واحد های تولید سنتی دارند این به معنی این نیست که هیچ گونه کار با ارزشی در این زمینه از این دیدگاه صورت نگرفته است . در واقع آن به این واقعیت اشاره دارد که یک تحول فذهنگی مهم بر محققان حسابداری که غرق در کارهای مدیریتی خاص هستند و فقط به تحلیل چرخه دائمی از هزینه های جزئی ساخت می پردازند تاثیر می گذارد . در هنگام تمرکز سر بر فعالیت روزانه کارخانه ، آنها از رویدادهای اتفاق افتاده در مغازه بی خبر می مانند . با ارائه شیوه های جدید حسابداری مدیریتی ، همچون قیمت گذاری و کارت ثبت امتیاز متعادل می توان مصرف کننده را همانطور که هست شناخت . سایت این دیدگاه جدید در کارخانه وجود دارد و بر فرهنگ مصرف کننده تاثیر می گذارد . در بخش 1-2 و 2-2 سعی می شود که محققان حسابداری را از مصرف گرایی پذیرفته شده به عنوان بافت فرهنگی شان آگاه ساخت . دو عضو تشکیل دهنده جامعه مصرف کننده بررسی شده اند در بخش 1-2 فروشگاه بزرگ اوایل سال 1910/1920 مورد بررسی قرار گرفته است . جیکل (2003) بیان کرد که در این بخش فرعی بر نقش حسابداری در ایجاد سیستم های درجه بندی استاندارد شده که یکی از ویژگی های اساسی لباسهای آماده است پرداخته شده است . در بخش 2-2 به منظور بررسی مدهای خیابان روز از گذشته به حال توجه شده است . محققان تجربی این مباحث را تایید نکرده اند . در واقع سعی در روشن سازی نقش حسابداری در چنین شکل های سازمانی و تحقیقات آینده می باشد .

نويسنده : مصطفی جعفر مویزی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.