جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



بانك ملت

بانك ملت

محقق :

مريم اوجاقي

0213246 copy

 

بهار 92

تاريخچه
متعاقب قانون مليشدن بانكهاي خصوصي در 28/9/58، مجمع عمومي بانكها به استناد ماده 17 لايحه قانوني اداره امور بانكها كه در جلسه مورخ 3/7/1358 شوراي انقلاب به تصويب رسيده بود، طرح ادغام بانكها را تصويب نمود. بر اين اساس بانك ملت قانونا در تاريخ 29/9/58 و عملا از ابتداي سال 1359 از ادغام 10بانك خصوصي قبل از انقلاب، ايجاد و در خدمت مردم قرار گرفت.

 

 

معرفي خدمات بانك ملت
ـ خدمات بانكداري الكترونيكي (خدمات نوين بانكي) شامل موارد ذيل است:
*سامانه حساب جاري الكترونيك ملت (جام)
«جام» نوعي حساب جاري الكترونيك (Online) است كه واريز و برداشت از آن در تمامي شعب مجهز به اين سامانه امكانپذير است و مانده حساب در لحظه ثبت عمليات، متاثر خواهد شد.
*سامانه ملت كارت (Mellat card)
حساب ملت كارت نوع جديد و تكامل يافته از حسابهاي سپرده سرمايهگذاري كوتاهمدت به همراه كيف پول الكترونيكي بوده كه در راستاي توسعه و گسترش بانكداري الكترونيكي و همچنين پاسخگويي به نيازهاي بانكي مشتريان طراحي و راهاندازي شده است.
متقاضيان با در اختيار داشتن كارتهاي هوشمند (smart) صادره قادر خواهند بود تا با استفاده از پايانههاي خودپرداز (ATM) و پايانههاي POS از خدمات بانكي مانند: برداشت و واريز وجه، انتقال وجوه، پرداخت قبوض برق، تلفن و... بهرهمند گردند.
اتصال سامانههاي ملت كارت و جام:
اتصال سامانههاي ملت كارت و جام خدمت نويني از «بانك ملت» است كه در راستاي تحقق اهداف دولت محترم و به منظور ارائه سرويس و خدمات مطلوب بانكي به مشتريان راهاندازي شده است.


خدمات طرح

با اتصال سامانههاي ملت كارت و جام، انتقال مكانيزه وجه از حسابهاي جام و ملت كارت به حسابهاي جام و ملت كارت خود و ديگران با استفاده از پايانههاي خودپرداز امكانپذير شده است:
مزايا و آثار اجتماعي و اقتصادي طرح
-
حذف الزام مشتري به حضور در شعب به منظور انجام امور بانكي خود از جمله واريز و برداشت چه از حساب پرداخت قبوض، دريافت صورتحساب و انتقال وجه از حساب خود به حساب ديگران.
-
كاهش حضور اسكناس در حين انتقال وجه و به تبع آن جلوگيري از چاپ اسكناس و جايگزيني پول الكترونيكي در مبادلات و مراودات تجاري و مالي.
-
سرويسدهي 24 ساعته به مشتريان از طريق پايانههاي خودپرداز بانك ملت در سراسر كشور.
-
كاهش حجم قابل توجه ترددها و سفرهاي درون شهري و به تبع آن كاهش هزينهها.
-
امكان دريافت كليه خدمات فوق از طريق اينترنت در فاز بعدي پروژه.
بهرهگيري از پايانههاي پرداخت الكترونيك (POS) در شعب بانك:
در راستاي گسترش و ارتقاي سطح كمي و كيفي خدمات ارائه به دارندگان ملت كارت، نصب و بهرهبرداري از پايانههاي پرداخته الكترونيك (POS) در شعب بانك در حال اجرا ميباشد. بر اين اساس دارندگان ملت كارت با مراجعه به هر يك از شعب بانك ملت و استفاده از پايانههاي POS قادر خواهند بود، عمليات مورد نظر خود را تا حصول نتيجه، رهبري نماينده و صرفا در هنگام دريافت و يا واريز وجه، مسوول ذيربط در شعبه (به منظور شمارش و كنترل وجوه)در هدايت عمليات سهيم ميشود.
صدور و ارائه بن كارت
«
بن كارت»، كارتي است جهت واريز وجوه مربوط به كمكخريد غيرنقدي پرسنل سازمانها و موسسات كه در حال حاضر به صورت كاغذي به كاركنان ارائه ميگردد.
با ارائه كارت مزبور، كاركنانسازمانها ميتوانند با مراجعه به فروشگاههاي مجاز داراي پايانه POS و يا در محيط اينترنت نسبت به خريد كالا و خدمات مورد نياز اقدام نمايد.
افتتاح پايگاه شبانهروزي خدمات بانكي (اتوبانك ملت)
پايگاه شبانهروزي شعبه بانك در ايام پاياني سال 84 جهت ارائه خدمات بانكي به صورت Online و شبانهروزي مشتريان با امكانات ذيل افتتاح گرديد:
* 4
پايانه خودپرداز جهت خودروهاي سواري
* 2
پايانه خودپرداز براي عابران پياده
*
يك باجه به منظور ارائه خدمات الكترونيكي (نظير افتتاح حساب‌‌هاي الكترونيكي، پرداخت چكهاي جام، دريافت قبوض و...)


تلفنبانك ملت
با استفاده از این خدمت، مشتریان بانک می توانند کلیه اطلاعات مربوط به حساب قرضالحسنه جاری، پسانداز و سپرده سرمایهگذاری کوتاهمدت خود را در هر لحظه و از هر نقطه دنیا از طریق برقرارکردن ارتباط تلفنی و دورنگار دریافت نمایند. برای استفاده از این خدمت، مشتریان میتوانند با مراجعه به شعب بانک در تهران و شهرستانها بروشور مربوط به نحوه استفاده از سیستم تلفنبانک را اخذ نمایند.
همچنین دارندگان حسابهای جاری، پسانداز و سپرده سرمایهگذاری کوتاهمدت در تهران میتوانند قبوض تلفن ثابت و برق خود را در تمامی اوقات شبانه روز حتی ایام تعطیل از طریق تلفنبانک ملت پرداخت نمایند.
جهت استفاده ازسیستم تلفنبانک ملت، مشتریان گرامی این بانک میتوانند شماره عبور یا رمز مخصوص خود را از شعبی که در آن حساب دارند دریافت و با برقراری تماس با خطوط تلفنی که به این امر اختصاص یافته است نسبت به دریافت خدمات اقدام نمایند.
اينترنت
يكي از ابزارهاي مهم در امر اطلاعرساني و ارائه خدمات به مشتريان بانك، شبكه اينترنت ميباشد. امروزه كمتر نهاد و سازمان مالي و غيرمالي معتبر در جهان وجود دارد كه نسبت به اين پديده نوين توجهي از خود نشان نداده باشد.
خدمات ساير خدمات بانك ملت نيز به شرح زير است:
*
آتي بانك ملت
*
صندوق امانات بانك ملت
*
چك مسافرتي
*
ايران چك بانك ملت

 

نرم افزار جامع اعلام سررسيد مطالبات بانكي توليد شد


نرم افزار جامع اعلام سررسيد مطالبات بانكي توليد شد
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1387/11/23
مديرعامل بانك ملت از توليد نرم افزار جامع اعلام سررسيد مطالبات در اين بانك نخستين بار در نظام بانكي كشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما ، علي ديواندري در همايش" معرفي بانك ملت قبل از عرضه سهام" در سالن همايش هاي بين المللي صدا و سيما در باره مطالبات معوق اين بانك گفت: بانك ملت به هنگام ارائه تسهيلات ، اعتبارسنجي هاي لازم را انجام داده است.
وي افزود:هم اكنون بالاي 95 درصد دريافت كنندگان تسهيلات از بانك ملت توليدكنندگان خوبي هستند اما قادر به باز پرداخت تسهيلات نيستند.
ديواندري درباره روش طبقه بندي دارايي هاي بانك ملت گفت: مطالباتي كه حداكثر 2 ماه از سررسيد آنها گذشته است مطالبات زنده و مطالباتي كه 2 تا 6 ماه از سررسيد آنها گذشته باز هم به عنوان سررسيد گذشته محسوب مي شود نه معوق.
مديرعامل بانك ملت افزود: مطالباتي كه از سررسيد آنها 6 تا 18 ماه گذشته مطالبات معوق و بيش از 18 ماه مطالبات مشكوك الوصول ناميده مي شود.
ديواندري با بيان اينكه اين طبقه بندي ها براساس زمان است نه خطر پذيري سرمايه گذاري گفت: بر مبناي دستورالعمل براي مطالبات مشكوك الوصول 17 هزار ميليارد ريال ذخاير لازم است كه دريافت كرده ايم و اين ميزان هم در بانكهاي دولتي و هم خصوصي بالاترين رقم است.
وي درباره اينكه اين مطالبات معوق مربوط به چه بخشي هايي است افزود: 14 هزار ميليارد ريال آن مربوط به طرح هاي پتروشيمي است كه به علت ارتباطات خوب با مديران اين بخش، اين بخش از مطالبات در حال پرداخت است.
ديواندري افزود: 6 هزار ميليارد ريال از مطالبات معوق بانك ملت مربوط به شركت هاي بزرگ توليدي كشور است كه تعيين تكليف در باره انها انجام شده و براي بازپرداخت به آنها مهلت داده شده است.
مديرعامل بانك ملت گفت: هزار و پانصد و چهل ميليارد ريال مربوط به حساب ذخيره ارزي است كه اين بانك به نمايندگي از حساب ذخيره ارزي پرداخت كرده است.
ديواندري افزود: دولت در حال تهيه آيين نامه اي براي مهلت دادن به كساني است كه به آنها از حساب ذخيره ارزي تسهيلات داده شده است.
وي بدهي هاي ُخرد بانك ملت را 15 هزار ميليارد ريال برشمرد و گفت: همه اين بدهي ها استمهال داده شده است.
ديواندري افزود: 3 هزار ميليارد ريال از مطالبات معوق بانك ملت مربوط به مسكن در حال فروش اقساطي و 3 هزار ميليارد ريال نيز مربوط به پرداخت خسارات خشكسالي است

معایب بانکداری

1-نشستن مداوم بر روی صندلی که باعث آسیب رساندن به ستون فقرات و مهره های گردن میشود و پاها دچار واریس

میشوند.

2-کار کردن با کامپیوتر در مدت زمانی مداوم و طولانی باعث ضعیف شدن چشم ها و آسیب دیدن دست مخصوصا مچ

دست راست به علت کار کردن زیاد با موس و تحلیل رفتن غضروفهای مچ دست میشود.

3-به وجود آمدن انواع بیماریهای پوستی به دلیل ارتباط مستقیم با پول و وارد شدن انواع ویروس ها و باکتریها از دست به

دیگر اعضای بدن میشود.

4-از نظراعصاب و روان بر روی مغز تاثیر گذاشته به دلیل اینکه باید با ارباب رجوع محترمانه رفتار کرده و در مقابل

واکنش مشتریان خونسردی خود را حفظ کرده و بر اعصاب خود تسلط داشته باشند.

5-بانکدارها به دلیل حساس بودن کارشان همیشه دچار استرس هستند که این استرس ناشی از کم بود پول و اشتباه کردن

در شمارش و حساب کتاب میباشد.

راه حل این معایب

بهتر است در فاصله ی زمانی منظم از روی صندلی بلند شده و قدم بزنند تا به ستون فقرات و مهره های گردن استراحت

بدهند و در همان چند دقیقه با حرکت های ساده به مهره های گردن و ستون فقرات نرمش بدهند و در صورت نیاز از کرم

ها و پمادهای تقویتی استفاده کرده و اگر احساس درد و یا آسیب دیدگی کردند از کمربند و یا گردن بند طبی استفاده

کنند.کار کردن با کامپیوتر همیشه مضراتی دوری ناپذیر دارد و تنها برای اینکه به چشم ها کمتر آسیب برسد و یا اینکه

دیرترضعیف بشود بهتر است از صفحه مانیتور فاصله گرفته و کمتر به آن خیره شوند.بهتر است برای جلوگیری از آسیب

مچ دست از مچ بندهای طبی استفاده کنند.آنها باید از دست کش های طبی ویا لاتکس استفاده کنند تا میکرمبهای پول به

دستشان منتقل نشود و اگر نمیتواننداز مایع های آنتی باکتریال که نیازی به آب ندارد مداوم استفاده کنند و یا اینکه سعی

کنند به هیچ عنوان دستشان به دهان و یا جای دیگری از صورت و یا بدن تماس نداشته باشد.و خیلی بهتر است که از

دستگاه شمارشگر برای شمارش استفاده کنند.برای دوری کردن از تشنج عصبی و بهم ریختگی اوضاع محل کار بهتر

است خونسردی خود را حفظ کرده و همیشه بدانیم حق با مشتری است.و از برخورد مستقیم دوری کرده و مشتری را

توجیه کنیم تا دچار مشکل نشویم.استرس همیشه از همه ی شغل ها دوری ناپذیر است که در بانکداری بیشتر احساس

میشود که میتوان با تمرکز حواص و دقت از استرس دوری کرد.

نويسنده : مريم اوجاقي

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.