جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



حسابداری بخش ساختمان

0214545798

خلاصه کارهای محوله به اینجانب علی اکبر علیخانی طی دوره یک ماهه کار آموزی در بیمه پاسارگاد با توجه به این که شرکت بیمه پاسارگاد به طور گسترده در سطح کشور اقدام به انجام عملیات بیمه ای می کند لذا دارای شعبات متعددی در سطح کشور می باشد که خود مستقیماً اقدام به ساخت ساختمان می کند.

در نتیجه در دفتر مرکزی این شرکت واحدی به نام حسابداری بخش ساختمان ایجاد گردید. که امور محوله به اینجانب در بیمه پاسارگاد به شرح زیر می باشد.

صورت وضعیت های که از شعبات مختلف به دفتر مرکزی ارسال می گردد به شرح زیر کنترل می کنم.

  1. کنترل اسناد و مدارک : اسناد و مدارک کافی و معتبر دال بر انجام هزینه وجود داشته باشد.
  2. کنترل اسناد مدارک با عملیات انجام شده.
  3. کنترل امضای مجاز: اسناد و مدارک ارسالی دارای مجوز و امضاء افرداد حساب امضاء باشد.
  4. کنترل فاکتورهای ضمیمه از نظر:

الف) دارا بودن شماره فاکتور

ب) دارا بودن مهر فروشنده

پ) دارا بودن سربرگ فاکتور

ت) کنترل محاسبات درون فاکتور

  1. کنترل قراردادهای ارسالی از نظر اینکه مفاد قرارداد اجرا شده است یا خیر

به عنوان مثال: 1) مبلغ هزینه شده از مبلغ قرارداد تجاوز نکرده باشد. 2) مدت قرارداد به اتمام نرسیده باشد.

3) کسورات مربوطه به طور صحیح کسر گردیده باشد. 4) قرارداد به امضاء طرفین رسید باشد.

  1. تفکیک هزینه­های جاری از سرمایه­ای: هزینه­هایی از قبیل هزینه غذای پرسنل شاغل در ساختمان در جریان ساخت، هزینه رفت و آمد پرسنل و ... به عنوان هزینه جاری تلقی و هزینه های مستقیمی که در جهت پیشبرد کار ساختمان شده از قبیل خرید مصالح به عنوان هزینه سرمایه­ای تلقی می گردد.
  2. کنترل اسناد هزینه از نظر مالیات تکلیفی و مالیات بر ارزش افزوده.

فاکتورها بررسی می گردد اگر آیتمی در رابطه با انجام خدمات وجود داشته باشد طبق ماده 105 قانون مالیات­های مستقیم ایران 3% مالیات تکلیفی به آن تعلق خواهد گرفت همچنین در صورتی که طی اسناد هزینه ای فروشنده ای خواهان دریافت مالیات بر ارزش افزوده باشد کنترل های لازم صورت گرفته و در صورت ارائه گواهی ثبت نام مودیان مالیاتی در نظام مالیات بر ارزش افزوده وجود داشته باشد پرداخت مبلغ مذکور بلامانع است .

  1. در صورت پرداخت وجه نقد از دریافت کننده وجه نقد رسید دریافت اخذ شده باشد.
  2. تمامی پرداخت ها طبق اسناد پرداخت باشد.
  3. خرید­های صورت گرفته در پروژه شامل موارد زیر باشد.

الف) درخواست کالا از سمت واحد درخواست کننده.

ب) تایید درخواست کالا و صدور مجوز لازم

پ) استعلام از 3 بخش

ت) انتخاب کمترین قیمت خرید

ث) انجام خرید همراه با اسناد لازم

ج) ورود کالا به انبار طبق قبض انبار

چ) خرید کالا از انبار طبق حواله انبار

ح) در هر مورد کنترل ورود و خروج

نويسنده : علی اکبر علی خانی

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.