پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403

 



سیستم آمار بیماران

 

هيات امنا صرفه جويي ارزي در معالجه بيماران

هيات امنا صرفه جويي ارزي در معالجه بيماران ارگاني است در جهت رفع نيازهاي بيماران و جلوگيري از خروج ارز از كشور

به عبارتي يعني از خروج ارز از كشور حتي المقدور جلوگيري كرده و تاجايي امكان داشته باشد در داخل كشور به مداوا بيماران مي پردازيم

اين سازمان به قسمت هاي مختلفي تقسيم مي شود

رياست ، بازرگاني ، مالي ، ذيحسابي ، كارگزيني و . . .

واحد مالي :

 به بخشهاي مختلف تقسيم مي شود و هر شخص وظيفه اي عهده دار مي باشد . منجمله بيمارستان ها و بيمه هاي طرف قرارداد

2013-05-01-1396

محاسبه و تنظيم ليستهاي آنژيوگرافي ، قلب ، چشم و پيوند كليه بيمارستانهاي طرف قرارداد با بيمه هاي ارتش تامين اجتماعي خدمات درماني

 

 قابل ذكر است پيوند كليه مربوط  به كليه استانهاي كشور و همچنين تنظيم و محاسبه ليستهاي ذكر شده با بيمه هاي مكمل شامل بيمه ايران آتيه سازان شركت نفت شركت فولاد بانكهاي سپه ، ملت ، كشاورزي ، تجارت حوزه علميه قم و تهران بيمه زندانها شهرداري هواپيمايي هما و كميته امداد امام

توضيح كامل :

 

بيمارستانهاي طرف قرارداد با بيمه در زمان معين تعيين شده بايد ليستهاي اعمال جراحي خود را تا زمان تعيين شده ارسال نمايند . قابل ذكر است زمان تعيين شده مختص اعمال جراحي كليه مي باشد و مابقي اعمال جراحي تا آخر همان سال قابل پرداخت مي باشد .

براي پرداخت بايد به نوع عمل جراحي و نوع بيمه توجه داشت .

پيوند كليه ______ نوع بيمه تامين اجتماعي _______ كل درصد پرداخت بيمه 90% و 10% فرانشيز كسر مي شود .

پيوند كليه ______ نوع بيمه ارتش _______ 100% بيمه كميته امداد ______ 50% قابل پرداخت مي باشد .

 و مابقي بيمه ها به صورت كامل پرداخت مي شود./

براي اعمال جراحي قلب از K جراحي استفاده مي شود وهر K ميزان درصد آن مشخص مي باشد .

در مورد اعمال چشم و زنان هم به همين صورت انجام مي شود

با توجه به ليست ارسال و نوع عمل و نوع بيمه تمامي اطلاعات هر بيمار در سيستمي به نام آمار بيماران ثبت مي شود و براي هر ليست بايد پرداخت شد جداگانه زد .

قبل از صحبت درمورد پرداخت شد ، توضيحي در مورد سيستم اطلاعات بيماران هيات امنا لايحه ارزي مي دهيم.

 

سيستم اطلاعات بيماران به ده بخش تقسيم ميشود .

 

سال كاري گزارش آماري گزارش تفضيلي ثبت بيماران پزشكان بيمارستان بيمه درماني اعمال جراحي-     ورود - خروج

ورود و خروج : همانطور كه ميدانيد براي وارد و خارج شدن از سيستم مي باشد .

اعمال جراحي : فرم ثبت مشخصات اعمال جراحي به 2 قسمت تقسيم مي شود  .1- كد عمل ، 2- نام عمل . در بخش اول كد عمل : هر عملي يك كد مخصوص دارد و بخش دوم نام عمل ذكر مي شود و در نهايت دكمه ثبت را كليك ي كنيم .

بيمه درماني : 3 بخش كئ بيمه ، نام بيمه و درصد بيمه تقسيم مي شود . كد بيمه : كد مشخصي با توجه به نوع بيمه وارد كرده نام بيمه : بيمه مورد نظر را ذكر كرده و در قسمت درصد بيمه با توجه به نوع بيمه درصد مورد نظر با توجه به تعرفه ساليانه سازمانهاي بيمه گر نوشته مي شود.

بيمارستان : 2 بخش كد بيمارستان و نام بيمارستان تقسيم مي شود . كد بيمارستان : يك كد مشخصي در نظر مي گيريم و در قسمت نام بيمارستان ، بيمارستان مورد نظر را نوشته .

پزشكان : 2 بخش كد پزشك و نام پزشك

كد پزشك : براي هر پزشك كدي تشكيل داده و قسمت نام پزشك : نام پزشك مورد نظر را با توجه به كد پزشك ذكر مي شود .

ثبت بيماران :

چهار قسمت قبل كه اطلاعات آن وارد شده و ثيت كرده ايم در اين بخش قابل روئيت مي باشد .

2013-05-01-1397

به ايصورت كه : ليستهاي بيمارستاني دريافتي از طرف بيمارستانها طبق اطلاعاتي كه در بخشهاي قبل نسبت به نوع بيمارستان و عمل و نوع بيمه و درصد آن وارد كرده ايم و در اين قسمت كامل مي كنيم . تخفيف ، مبلغ واريزي ، مبلغ كل و مبلغ عمل را وارد كرده و تاريخ پرداخت شد زده و در نهايت ذخيره مي كنيم .

پرداخت شد : تاريخي است كه بايد براي هر ليست به صورت جداگانه زده ميشود و به جهت اينكه آن ليست كارش به اتمام رسيده و بتوان پرينت گزارش تهيه نمود فقط بايد توجه نمود كه تاريخ پرداخت بايد بعد از تحويل ليست و در مدت يك ماه باشد و روزهاي تعطيل ذكر نشود .

گزارش تفضيلي : اين بخش وابسته به قسمت قبل مي باشد در صورت كامل بودن بخش قبل و طبق تاريخ پرداخت شدي كه براي هر بيمارستان در نظر گرفته شده ، آن تاريخ را انتخاب كرده و صفحه اي كه باز مي شود آن را چك مي كنيم و در نهايت پرينت گرفته مي شود .

 

 

گزارش تفضيلي به چهار قسمت تقسيم مي شود .

در اين مرحله اطلاعات وارد شده را به چند صورت بايد گزارش گرفت .

1-      گزارش تفضيل حق الزحمه تيم پزشكي جزئي (نام بيماران به تفكيك سازمان هاي بيمه گر)

2-     گزارش تفضيل حق الزحمه تيم پزشكي كلي    (ليست جمع كل بدهي هاي سازمان هاي بيمه گر)

3-     گزارش ليست تخفيف هاي هزينه   (ليست كمك به بيماران خاص پرداخت از بودجه دولتي سازمان مربوطه)

4-     ليست بيماران عمل شده  (ليست دريافت از سازمان هاي بيمه گر)

 

مرحله اول و دوم و سوم گزارش مربوط به صدور سند مي باشد . بعد از پرينت گزارش  جهت صدور سند ارسال مي شود

مرحله چهارم مربوط به بيمه مي شود . بعد از پرينت گزارش جهت ارسال به بيمه و مدارك آنها به تفكيك نوع بيمه به صورت ماهيانه ارسال مي شود .

مرحله صدور سند :

در اين مرحله طبق پرينت گزارش اول و دوم و اصل ليست بيمارستاني ضميمه شده به پرينت اطلاعات را در برنامه اي به نام همكارام سيستم وارد كرده و سند تهيه مي شود .

بعد از تهيه سند براي تآييد به قسمت رسيدگي و تآييد رفته و بعد چك مجدد سند براي امضا مدير مالي و صدور چك و در نهايت امضاء رياست مي رود .

مرحله ارسال به بيمه :

در اين مرحله طبق پرينت گزارش مرحله سوم و چهارم و كپي ليست بيمارستاني به همراه مدارك آنها به تفكيك نوع بيمه جهت ارسال به بيمه آماده مي شود .

اين روند به طور ماهيانه وبه صورت دقيق بايد انجام شود زيرا در صورت ناقص پرونده  و گذشت ماه از بيمه هاي طرف قرارداد پرداختي صورت نمي گيرد .

گزارش آماري :

تمامي ليست بيماران ثبت شده طبق مراحل قبل به صورت ساليانه آماري گرفته مي شود .

به تفكيك نوع عمل و بيمارستان مورد نظر

گزارش آماري پس از تهيه آن به صورت ساليانه تسليم مجلس شوراي اسلامي مي شود و نسبت به بودجه اي كه استفاده شده از كل بودجه در نظر گرفته شده هيات امنا به صورت ساليانه در صورت تائيد آن و نسبت به ميزان استفاده مبلغ در نظر گرفته شده ، با شروع سال جديد بودجه اي براي اين هيات در نظر گرفته مي شود .

سال كاري : با شروع سال كاري جديد در اين قسمت سال مورد نظر انتخاب مي شود .

نرم افزاز اتوماسيون اداري تحت وب

سيستم اتوماسيون اداري تحت وب همكاران سيستم با ايجاد بستري مناسب براي ثبت و گردش نامه و انواع فرم هاي سازماني پيگيري دقيق ، گزارش اقدامات لازم و مديريت بهينه ي جلسات ، ضمن سرعت بخشيدن به روند مكاتبات درون سازماني ، امكان تعامل الكترونيك برون سازماني را نيز فراهم مي كند . مجموعه اين امكانات با بهره گيري از برترين فناوري هاي توليد نرم افزار ، با كاربري ساده و امنيت بالا ساخته شده است .

به كارگيري اتوماسيون اداري تحت وب همكاران سيستم ، به همراه كارتابل آفلاين ، امكان دسترسي آسان به مكاتبات از هر نقطه جغرافيايي را براي كاربران فراهم مي كند .

به اين ترتيب ، با اين سيستم تحت وب مي توانيد به جاي كارتابل و زونكن هاي فيزيكي از كارتابل هاي مجازي سود ببريد .دسترسي به كارتابل شما از طريق اينترنت محدوديت هاي مكاني را از بين مي برد و لزومي به حضور هميشگي در محيط كار جهت رسيدگي به مكاتبات وجود ندارد . اين امر به نحقق دوره كاري كمك مي كند .

افزون بر اين و در صورت عدم دسترسي به اينترنت شما مي توانيد از كارتابل آفلاين سود ببريد . با اين ابزار ، مي توانيد در هر نقطه اي از جهان به نامه ها و ارجاع هاي خود دسترسي داشته باشيد و عملياتي از قبيل ديدن نامه ها و ارجاع كارها به همراه پاراف را بدون نياز به اينترنت انجام دهيد . سپس و در اولين دسترسي به اينترنت انتقال مجموعه عمليات انجام شده به سيستم تحت وب امكان پذير خواهد بود .

افزايش بهره وري و صرف وقت براي كارهاي كليدي در سازمان

سيستم يكپارچه مكاتبات اداري با مديريت گردش انواع نامه ها و فرم ها و ساماندهي جلسات و قرارها موجب آسان سازي در اور سازماني و صرفه جويي در هزينه و زمان مي شود .

از جمله امكانات سيستم اتوماسيون اداري تحت وب همكاران سيستم براي افزايش بهره وري در سازمان ، عمليات اتوماتيك است . با اين امكان ، كارهاي روزانه شما به صورت خودكار انجام مي شود و گردش كارها تسهيل مي گردد . به اين ترتيب ، شما مي توانيد از زمان خود براي انجام فعاليت هاي مهم تر در سازمان سود ببريد . درواقع عمليات خودكار ، امكان انجام چند كار تكراري را تنها با زدن يك دكمه ممكن مي سازد .

تعامل الكترونيك برون سازماني با امنيت بالا

ارسال وپيگيري نامه هاي ارباب رجوع از طريق زير سيستم گيشه ي مكاتبات الكترونيك و استفاده از تبادل الكترونيك مكاتبات با سازمان هاي طرف مكاتبه دامنه كاربرد نرم افزار اتوماسيون اداري تحت وب همكاران سيستم را تا خارج از مرزهاي سازمان گسترش داده است .

امكانات سيستم براي دولت الكترونيك

از جمله امكانات سيستم اتوماسيون اداري تحت وب همكاران سيستم براي ارتباطات برون سازماني گيشه مكاتبات الكترونيك ارباب رجوع است . اين زير سيستم ، درگاهي است براي برقراري ارتباط ارباب رجوع يا مشتريان با سازمان . با اين زير سيستم ، شما مي توانيد فرم هاي مورد نياز خود را طراحي و در اختيار مشتري يا ارباب رجوع قرار دهيد . از جمله ويژگي هاي آن قابليت دسترسي در همه جاي كشور با استفاده از اينترنت است . علاوه بر اين ، اطلاع رساني آن از طريق سايت ، تلفن گويا و يا پست الكترونيكي صورت مي گيرد .

امكان ارجاع بين سيستم هاي اتوماسيون اداري همكاران سيستم ، سازمان هاي مادر را قادر مي سازد تا سريع تر و به طور مستقيم با اشخاص سازمان هاي زير مجموعه خود مكاتبه نمايند .

همكاران سيستم

همكاران سيستم در سال 1366 ، با 120 هزار تومان سرمايه و توسط جمعي سه نفره كار خود را آغاز كرد . امروز ، همكاران سيستم بزرگترين شركت نرم افزاري بخش خصوصي است : شركت مسلط به بازار نرم افزار ايران با بيش از 9500 مشتري در كسب و كارهاي بزرگ ، متوسط وكوچك و 1100 نفر سرمايه ي انساني مي باشد .

همكاران سيستم با به كارگيري استانداردهاي جهاني و از طريق توسعه ي فناوري اطلاعات در سازمان هاو موسسات خصوصي و دولتي ، مي كوشد كسب و كار مشتريانش را به عنوان شركاي تجاري خود ، توسعه دهد .

فعاليت هاي اصلي همكاران سيستم

ارائه راهكارهاي نرم افزاري كسب و كار تجاري بر اساس فرايندهاي عملياتي سازمان هاي متوسط و بزرگ در صنايع مادر ، توليدي ، خدماتي و بازرگاني

ارائه راهكارهاي نرم افزاري براي كسب و كارهاي كوچك

ارائه راهكارهاي خاص فناوري اطلاعات براي سازمان ها و نهادهاي دولتي

ارائه خدمات آموزش ، استقرار و پشتيباني راهكارهاي نرم افزاري

ارائه خدمات مهندسي شبكه هاي پيشرفته و امنيت اطلاعات

 

نويسنده : صفیه كرمي

این کاربر 1 مطلب منتشر شده دارد.

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.